Diskuze

Letecké katastrofy: Letadlo nevzlétlo, ale v plamenech zemřelo 55 lidí

Letecké nehody jsou různé. Někdy může dojít k tragédii, aniž by letadlo vůbec odstartovalo. Při nehodě letu British Airtours číslo 28 v roce 1985 v britském Manchesteru zahynulo 55 lidí jen proto, že se včas nedokázali dostat z hořícího letadla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

flyflýsek

7. 11. 2011 16:05
Dobré...

Perfektně podané,a těch pár výrazů-no prostě hovorovost :-)

Jen tak dál:-)

0 0
možnosti

-Komedie-

6. 11. 2011 0:22
Jako tradičně

skvěle podaný výtah z dílu seriálu.

Měl bych jen dvě letmé "připomínky"... ale orpavdu  jen drobnosti :)

- motory se nenahazují, motory se spouští :)

- k té kritické rychlosti - když už jsme na technetu, určitě by jako osvěta u nějakého dalšího dílu neuškodil boxík s vysvětlením, co tato "kritická" rychlost (jinak též odborněji zvaná V1) stručně znamená :)

0 0
možnosti

Tereza Šírová

6. 11. 2011 0:47
Re: Jako tradičně

Zdravím! Nahazování... no, to je ta hovorovst, co se nám občas do textu vloudí jako daň čtivosti. A kritickou rychlost jsem opsala schválně - V1 by si vyžadovala další vysvětlení a text byl už dost tak dlouhý. A jsem si skoro jistá, že už se to někdy dřív v článcích objevilo. Ale proč ne, námět pro další články a "vysvětlovací odbočky" se vždycky hodí. Díky za připomínky a mějte se! :-)

0 0
možnosti

jack.t

5. 11. 2011 21:57
Plamenec

Terezko, děkuji za velice pěkný článek.

Jen bych měl jednu malinkou připomínku. Pro nás, absolutní laiky, by nebylo od věci trochu vysvětlit, co to ten plamenec na turbíně je - ať zbytečně nezdrháme pryč a neradíme se o tom se strejdou G.

0 0
možnosti

Tereza Šírová

5. 11. 2011 22:50
Re: Plamenec

Zdravím a děkuju za milá slova i za dotaz. Plamenec ("češtěji" spalovací komora) je místo, kde se do stlačeného vzduchu vstřikuje palivo a následně se spaluje. Rozhodla jsem se tam nechat výraz použitý v dokumentu, aby to nemátlo případné diváky. No, takhle to asi mate ty, co to ještě neviděli :-)

0 0
možnosti

TylerDurdon

5. 11. 2011 20:53
No jo..

holt neni Tereza jako Tereza;-)R^

0 0
možnosti

Martin Šubrt

5. 11. 2011 15:02
Otázečka

Já nějak nerozumím té spolupráci s ČT. Přece, když si to tady tak podrobně přečtu, tak se už asi těžko budu dívat :-). Totéž byl ráno článek o zemětřesení v Lisabonu. Asi se večer na dokument na ČT moc těšit nebudu, když už všechno vím... Já bych chápal, že se divák navnadí nějakými obecnými věcmi v krátkém článku a pak po vysílání třeba pro ty, co neviděli, přijde podrobný článek jako tento. Který jednak zaujme lidi, co televizi nesledují, nebo zajistí, aby si sérii dokumentů na Čt od dalšího týdne našli... Jinak článek je fajn ;-).

0 0
možnosti

tuan4

5. 11. 2011 21:53
Re: Otázečka

....................ne každý čte internetovou verzi MFDnes,takže to neví,a když čte(třeba já),stejně se koukne.

0 0
možnosti

Chosé34

5. 11. 2011 11:30
Děkuji

Zdravím a děkuji za pěkný článek. Krásně jsem si početl.;-)R^

0 0
možnosti

Qíteček s modrým naslouchátkem..

5. 11. 2011 11:07
Teeeda Terezo...

Díky, fakt zajímavý a čtivý článek. R^

0 0
možnosti

inosh

5. 11. 2011 1:08
Valerie

Taky vam v hlave pri cteni tech clanku zni hlas Valerie Zawadske? ;-)

0 0
možnosti

Israel_IZ_Kamakawiwo_ole

5. 11. 2011 13:36
Re: Valerie

Ne.

0 0
možnosti

jankamen

5. 11. 2011 0:41
Proč vlastně nemají kamery?

Jako laik se ptám proč vlastně letadla nemají po plášti kamery, aby posádka mohla vidět co se děje.

0 0
možnosti

blueskin

5. 11. 2011 0:47
Re: Proč vlastně nemají kamery?

hádám kvůli venkovní teplotě v letových hladinách?

0 0
možnosti

soc01

5. 11. 2011 0:09
...

Pěkný článek. A opět ukázka toho, že letecké nehody nebývají jednoduché, ale jedná se o souhru několika nepříznivých událostí. Většinou stačí tak málo.....

0 0
možnosti