- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neuvěřitelná machrovinka:-) Je vidět, že i s busem se dají dělat psí kusy!
Je to sice super, ale nema to jedine realne vyuziti :) Teda pokud zrovna pilot neni zhulenej.
Pokud tedy je min. rychlost pro let 220km/h, protivitr 100 a rychlost letadla 120, co by chlapec delal, kdyby se najednou zmenil smer vetru a protivitr by byl napriklad 40 a rychlost 120 ? Dokazal by nehavarovat ? :)
Vítr by zpomalil, letadlo by zrychlilo, protože tah motorů by byl pořád stejný. Jak už bylo řečeno, podstatná je rychlost vůči okolnímu vzduchu, ne vůči zemi. Ale pokud dělá vítr tahle prudké změny, je velmi obtížné v tom lítat a pokud meteorolog takové změny předpovídá, lety se obvykle ruší. Zde měl zřejmě jistotu, že vítr bude stabilní.
do 10 let někdo udělá " kobru " s dopravním letadlem
Kobru zrovna ne, ale Italové se se Spartanem dokážou docela vyřádit
http://www.youtube.com/watch?v=4N76iQVJ48o
škoda, mohli jsme je mít taky. Místo toho máme Casy:-(
Miroslav Křemen (bývalý zalétávací pilot) vzpomínal, že při předvádění Brigadýra při silném větru i přecouval letiště. To jsem sice neviděl, ale stát ve vzduchu Čmeláka při leteckém dnu ano. Ale takováhle bestie...
až když bude ve vzduchu couvat na zrcátka
Ale jinak pěkná ukázka co se s letadlem dá dělat (pochybuji že by toto neměl pilot odsouhlaseno někým "zhora"), a některým rozumbradům bych doporučil pár deci svatomartinského, třeba jim to pak lépe docvakne.
Jo jo, tohle dobře znám.... Vždycky se nechám nalákat s RC modelem na protivítr a když je parádička v nejlepším, tak se změní směr a já mám na celý odpoledne o zábavu se slepováním polystirenu postaráno :-))
Autor tohoto článku kamarádí s fyzikou a matematikou na úrovni žáka prvního stupně ZŠ. Snaží se popsat triviální záležitost relativity pohybu vůči různým bodům. Udělá přitom několik kouzelných konstrukcí, které vedou ke krásným nesmyslům.
Rychlost letadla se nesčítá ani neodečítá od rychlosti větru. Rychlost letadla se totiž zásadně počítá "vůči" vzduchu, ve kterém se letadlo pohybuje. Tato rychlost rozhoduje o tom, zda letadlo letí či padá. Rychlost vůči zemi je zajímavá až v okamžiku nárazu.
Druhá a z pohledu pilota při manévrování druhotná informace je rychlost pohybu vůči zemi, kde už jde samozřejmě o klasické sčítání vektorů pohybu letadla a vzduchu, ve kterém se letadlo pohybuje. To má význam když chci vědět, zda a za jak dlouho doletím z bodu A do bodu B.
hm ale přesně to se tam píše ;-) stačí umět číst a nesnažit se hrát chytrýho...