Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok s Kindlem: můžu si číst kdekoli a cokoli, je to úžasně návykové

Čtečka elektronických knih Amazon Kindle se stala hybatelem revoluce proměňující knižní svět. Papírové knížky zbožňuji, ale praktický Kindle překonal moje očekávání. Za rok jsem na něm přečetl přes 30 tisíc stránek textu: knížek, dokumentů, článků i webových stránek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bubulus Extremus

Novinka DPH

Podle diskuze na amazon-kindle.cz už Amazon začal připočítávat pro české zákazníky DPH, takže nastala situace "rovný trh" což bude mnoha lidem strašně vadit.

0/0
22.11.2011 9:12

KarelM

Re: Novinka DPH

Podle mě to nedělá Amazon - tomu je do toho houby, ale dělá ta ČR samotná. Prostě vám ji pošta nevydá, dokud nezaplatíte daň. Ten limit je něco kolem 20ti dolarů, takže Kindle ho dost přešvihne.

0/0
5.12.2011 13:58

Bubulus Extremus

Re: Novinka DPH

Ne, opravdu to dělá Amazon, který se učí respektovat zákony zemí, do kterých rozesílá zboží, daň máte přímo na dokladu, který Amazon vystaví a který zaplatíte. Odpadá tím zdržení na poště při ověřování jestli je vše v pořádku.

A novinka, Amazon, stejně jako loni zastavil před Vánocemi prodej čisté verze WiFi Keyboard do EU. Jistou dobu teď koupíte jen dražší model s 3G. Kindle poslední dobou dost zdražuje, já mám nesponzorovanou verzi 2 měsíce, teď za tu cenu koupím jen sponzorovanou :-/

+1/0
5.12.2011 19:08

MCmalaBO

Přesvědčil jste mě

Jestli bylo účelem článku přesvědčit čtenáře, aby si Kindle koupil, podařilo se :-) Čtečky mě dosud nějak nezajímaly, chtěl jsem spíše tablet, ale přečtení tohoto článku mě nahlodalo, začal jsem se o tu krabičku zajímat víc, až jsem si nakonec Kindle 3G white přímo z Amazonu objednal. Díky za tip. Kdyžtak budu proklínat autora :-)

0/0
21.11.2011 13:21

phaneuf

....

Takze kdyz chci nejnovejsi novinku ceskou verzi, napriklad ted jsem si koupil knizku Bacigalupiho, tak to nedokaze? Jako uprimne anglicka beletrie z 18 storoci a nejake casopisy me nezajimaji.

0/0
20.11.2011 13:52

hopajda

Re: ....

Novinky v CZ většinou na Amazon jsou.

0/0
17.1.2012 8:56

juryk

nerozumím tomu

Proč všichni tolik vyzdvihují Kindle. Jak se jim podařil ten tah že čtečka=Kindle? Mám PocketBook Pro 903 a s knihami nemám problém. Dříve jsem měl asi půl roku od kamaráda půjčený Kindle DX a byla to tragédie. Dostat do něj nějakou literaturu, která není z Amazonu byl skutečně oříšek. Ještě teď mažu z počítače různé prográmky a udělátka. On-line knihkupectví i s odbornou literaturou je spousta, omezovat se jen na Amazon je podle mne blbost. Já jsem měl po týdnu zkušeností jasno, že Kindle ne. Co jsem řešil, jestli devítipalcovou, nebo šestipalcovou. Mám devítipalcovou a docela přemýšlím, že si na cesty ještě koupím nějakou jednoduchou šestipalcovou, je lehčí a skladnější. Ale, světe zboř se, zase to nebude Kindle.

0/0
19.11.2011 12:18

OrignalTrotl

Kindle DX

Vždy jsem fandil této tenchnologii, ale odrazovala mě cena. V době kdy se objevil na trhu Kindle 3 jsem byl hodně na váškách zda si jej pořídit. Bohužel převážná část věcí co čtu je ve formátu pdf (manuály, knihy apod.) a je velmi obtížné převést je do jiného použitelnějšího formátu. Takže moje pozornost byla nakonec zacílena na její větší variantu a to DX graphite. Přes její vyšší pořizací hodnotu své koupi nelituji. Používání je silně návykové a co mohu velmi ocenit (jak už bylo uvedeno), že nejsem rozptylován neužitečnými věcmi. Čtečka plní přesně to co má. Co určitě vítám je vynikající čitelnost za slunečného počasí. Nehovořím o nějaké pláži, ale kdo jel někdy vlakem to určitě zná, že číst z klasického display-e není zrovna ideální. A výdrž na baterie je excelentní. Když někam dál cestuji, tak nemusím řešit nabíjení (tento problém jsem zažíval u notebooku).

0/0
16.11.2011 9:18

raven.op

Reklamace

Dotaz...pokud si objednám Touch odsad http://www.ebay.com/itm/All-New-Kindle-Touch-Wi-Fi-6-E-Ink-Display-Special-Offers-Ships-Worldwide-/260880488351?pt=US_Tablets&hash=item3cbdb0579f budu moct pořád uplatnit reklamaci u amazonu nebo to bude složitější?

0/0
15.11.2011 23:13

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Reklamace

Pokud je přístroj nový (a to on teď asi těžko bude použitý), tak by s tím neměl být problém. Přímé zkušenosti nemám, ale tuším, že Amazon má svoje čtečky pod dozorem, takže ví, kterou konkrétně máte a dokáže ji vzdáleně ověřit..

0/0
16.11.2011 15:27

Lenitschka.r

Re: Reklamace

Kindle mám koupený v ČR, takže vlastní zkušenost nemám, ale četla jsem o rekl. u Amazonu a přístroj byl bez problémů vyměněn za nový - celá záležitost proběhla velmi rychle, max do týdne měl uživatel přístroj nový. Na rozdíl od Českých obchodníků rekl. uznává a nesnaží se závadu hodit za každou cenu na uživatele...

0/0
22.11.2011 12:20

diskuter99

kdykoliv a kdekoliv

i ve vaně s mokrýma rukama? ;)

0/0
15.11.2011 10:52

Geralt.of.Rivia

Re: kdykoliv a kdekoliv

Asi tak stejně úspěšně jako s papírovou knížkou :)

0/0
15.11.2011 11:07

diskuter99

Re: kdykoliv a kdekoliv

no, ale noviny nebo časopis zcela běžně ... i s tím výhledem, že se za nějaký čas vyhodí .. stejně tak i na WC ... nemusím řešit, jeslti "čtivo" něčím "načichnce" či nikoliv ... Kindle ale nevyhodím ...

0/0
15.11.2011 11:36

Geralt.of.Rivia

Re: kdykoliv a kdekoliv

Knížky taky nevyhazuji.. A plast těžko něčím načichá.

0/0
15.11.2011 12:02

KarelM

Re: kdykoliv a kdekoliv

Samozřejmě, že si můžete číst Kindle ve vaně, akorát když budete "gramlavý" tak si ho namočíte a už ho možná nenastartujete. Těžko za tu cenu chtít po Amazonu zařízení s parametry jako pro armádu, že? Voděodolný do 10ti metrů ponoru, písku odolnný (Co kdybyste si chtěl číst uprstřed písečné bouře na Sahaře, že?), mrazuvzdorný do -50 stupňů Celsia (polárníci si taky chtějí číst,že?) atd. A s tím WC to ani nemá cenu komentovat. A na WC nečtěte, jsou z toho pak hemeroidy. Vykonat potřebu a ihned odejít, netrůnit! ;-)

0/0
15.11.2011 12:09

Brugal

Re: kdykoliv a kdekoliv

Stačí igelitový sáček se zipovým zapínáním - používám ho běžně.

0/0
15.11.2011 16:16

traveler

Kindle mám rok

a za tu domu jsem k němu skutečně přilnul :). Trofám si říct, že jsem přečetl za tento poslední rok více knížek, než před tím za 5 let. A to jsem četl poměrně dost. Oceňuji dlohou výdrž, rozumné rozměry a stabilitu systému (pouze jednou se nějak kousnul, ale nakonec po resetu naskočil a dokonce jsem tam měl vše jak před tím). Použil jsem dokonce i vestavěný prohlížeč, ikdyž to je utrpení, ale když nic jiného není po ruce - dá se.

Co se mi nelíbí je otřesná adresářová struktura (spíše neexistující) a orientace v hudebním přehrávači (ale možná jen nevím, jak klikat mezi alby (složkami). Jinak za ty prachy - super věc.

0/0
15.11.2011 8:15

mikasedlinen

Reklamace - Funkčnost

Kindle 3 (nyní Kindle Keyboard WiFi) mohu jen doporučit. Zařízení přesně splňuje to, k čemu je určeno - je to výbornáčtečka knih.To, co tady mnozí uvádějí jako nevýhody (absence podsvícení, málo funkcí atd.), já považuji za výhody.

Nedostatek českých titulů na amazon.com při troše snahy vyrovná služba koverze přes Kindle e-mail. Pokud není soubor chráněný, funguje perfekntě. Včetně češtiny -žádný  problém.

Správa titulů přes oblíbený software Calibre rovněž bez problémů. Jasně, chce to trošku pošpekulovat a zjistit jak co funguje, ale to je snad jasné...

+1/0
15.11.2011 2:05

mikasedlinen

Re: Reklamace - Funkčnost

Navíc mám velmi pozitivní zkušenost s reklamací. Vlastním zaviněním jsem

si čtečku, zakoupenou v listopadu 2010 přímo na amazon.com cca před

dvěma měsíci rozklekl v posteli. Stačilo zavolat na amazon.

+1/0
15.11.2011 2:07

mikasedlinen

Re: Reklamace - Funkčnost

Po

identifikaci a ověření mého účtu (s českou adresou, standartní

"international", žádné triky s americkou adresou) mi bylo oznámeno, že

můj Kindle je ještě v záruce (rok) a že mi pošlou nový.

+1/0
15.11.2011 2:08

mikasedlinen

Re: Reklamace - Funkčnost

Ten současný prý

na základě seriového čísla u mého účtu deaktivují a obratem pošlou

nový. Když jsem se ptal, kam mám poslat ten poškozený, bylo mi řečeno,

že ho nechtějí a že ho mám u nás v ČR nějakým ekologickým způsobem

nechat zlikvidovat.

+1/0
15.11.2011 2:08

mikasedlinen

Re: Reklamace - Funkčnost

Trošku mě vyděsilo, když mi řekli, že abychom se vyhnuli  problémům s celnicí, je potřeba, aby mi ten nový Kindle naúčtovali (strhli adekvátní částku z účtu/kreditky) a že obratem dostanu peníze zpět, což je prý nějaká finta sloužící k tomu, aby se reklamované zboží nevyclívalo podruhé. Podotýkám, že poprvé jsem ještě clo neplatil, jelikož ke změně zákona a celních předpisů došlo až v průběhu roku 2011.

Na účtě jsem v momentě hovoru neměl dost peněz k provedení této transkace. Tak jsem to borce do telefonu řekl, že s tím jsem teda nepočítal a jak teda dál. Ona jen řekla, ať zavolám znovu, až tam peníze budou, že na  mém amazon účtě nastavila reklamaci jako "ongoing", takže jakmle bude dost peněz, všechno klapne.

A úplně nejlepší na tom všem bylo, že když jsem pak po výplatě na amazon zavolal znovu, řekli mi jen "ok, vše zařídíme" a ve skutečnosti to bylo tak, že mi nejprve adekvátní čásku poslali na můj účet a až potom si ji zase strhli.

+1/0
15.11.2011 2:16

mikasedlinen

Re: Reklamace - Funkčnost

Takže celá výměna rozbitého Kindlu, který jsem si zničil já sám svou vlastní blbostí - což jsem navíc lidem na amazonu klidně řekl - proběhla kompletně od prvního zavolání do obdržení nového kusu běhom dvou týdnů a stálo mě to cca 50 kč, které jsem protelefonoval.

Myslím, že jsem se rozepsal více než dost. Nedovedu si představit, že by někdo k zákazníkům takto přistupoval i u nás. To bude dříve čert na koze rajtovat...

+1/0
15.11.2011 2:22

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Reklamace - Funkčnost

Děkuji za sdělení zkušenosti.

0/0
16.11.2011 15:27

Dan_C

Re: Reklamace - Funkčnost

Známý má stejnou zkušenost, ovšem já, zakoupivší loni před Vánoci ze zoufalství na Amazon.co.uk (Britský Amazon - dodává jen na adresu v Británii, takže to musíte řešit přes někoho, kdo tam zrovna je), jsem měl s reklamací displeje neskutečné problémy. Na rozdíl od Vás netuším, jak se to mohlo stát. Kindle jsem měl v obalu a zatímco večer jsem ho normálně vypnul, odpoledne už byl displej prasklý. Reklamaci nevyřídíte chatem ani mailem, pouze telefonicky. Novou čtečku už mám v Anglii na sdrese zámého, který mi ji v pátek přiveze. Pokaženou čtečku zasíláte zpátky a já v.l jsem ji zaslal ani ne doporučeně, protože jsem si říkal, že je to jenom rozbitý krám, tak proč platit víc za poštovné. Už je to 14 dní a z Amazonu žádná zpráva, že to došlo, takže čekám, kdy mi strhnou dalších 89 liber...

0/0
7.12.2011 7:13

kocourfelix

Porovnání

Vyzkoušeno mám vše a musím přiznat, že čtečka vede na celé čáře. Jen si dovolím nesouhlasit s autorem a vychválit Kindl. Mě prostě nesedl a hotovo. Já skončil u Hanlin A6 což je čtečka jak s dotykovým displejem tak i kláveskou. Mám ji jako zařízení primárně ke čtení > kdekoliv, kdykoliv a v poslechu MP3. Při "nouzové" potřebě kontrola emailů a vůbec internet.Neskutečná možnost tahat sebou hromadu knížek a v klidu si vybrat co zrovna budu číst. Takže čtečku beru jako hodnotnou věcičku, ale svoje oblíbence stejně koupím v papíru do sbírky.

K3 i HA6 > oběma občas mrzne system

K3 i HA6 > strukturování adresářů je na blázinec

K3 i HA6 > přehravač hudby je děs a hrůza - shuffle by opravdu potěšil

K3 i HA6 > výdrž baterie i přes rozdílné technologie je stejná (e-ink/sipix)

0/0
15.11.2011 1:33

veverkaciperka

Re: Porovnání

Já zas mám radši specializovaný zařízení - na čtení Kindle, na kontrolu mailů a internet smartphone, na přehrávání mp3 malinkej přehrávač. Když jedno z nich klekne, zbejvají ještě ty ostatní.

0/0
15.11.2011 12:53

dino_na_idnes

Re: Porovnání

Mám to obdobně jako Vy, leč poslední dobou začínám přicházet na chuť "nouzové víceúčelovosti". Takže sice na net mám smartphone, ale když se vybije, tak se nouzově připojím přes Kindle (mám 3G verzi). Na MP3 mám přehrávač, ale když ho někdy náhodou zapomenu, mám pohotovostní rezervu hudby ve smartphonu.

Takže "jednoúčelová" zařízení ano (právě proto, že nepřijdu najednou úplně o všechno), ale je fajn mít veškeré funkčnosti zálohované, byť provizorně.

0/0
18.11.2011 13:04

Crowax

Zkušenost

K názoru autora se přikláním, pokud od toho nečekáte víc, než čtečku, je to nejlepší volba, pár jsem jich zkusil. Tablety do té kategorie ani řadit nebudu, z toho se číst nedá.

Nevýhody jsem tu také viděl... Jako knihovna nic moc, možnost vytvoření nějaké rozumné adresářové struktury je nulová.

MP3 ať už jako podklad ke čtení nebo audiobooky.... Kvalita zvuku překvapivě dobrá i z reproduktorů. Ovládání přehrávače bída... alespoň shuffle by neurazil.

Odolnost... no nevím co s ním kdo dělal, ale já ho i topil a přežil... Zátěží o hranu lavice (opřel jsem se o něj celou vahou) už nevydržel, ale to by nevydrželo nic. Amazon se k tomu postavil velmi dobře, za opravu/výměnu jsem dal cca 1k.

Jediné podstatné mínus jsou knihy, v angličtině to ještě jde, ale českých titulů je pořád málo a ceny jsou někdy dost přemrštěné vzhledem k tomu, že odpadají náklady s tiskem a distribucí. Dá se to řešit i neoficiální cestou, pak i tento problém odpadá.

+1/0
14.11.2011 22:51

Červená_Karkulačka

grafy a vzorce

Zdravím.

Nemáte někdo něco na převod vzorců a grafů? Když do toho K3 pošlu třeba skripta matematiky, nebo fyziku přes konvertor nebo calibre(asi ho v kindle servru používají), vzorce se rozstřelí po stránce a grafy se zruší. Když to nechám, jak to je, tak z toho mám peep show a jezdím okénkem.

0/0
14.11.2011 21:07

Humrd

Re: grafy a vzorce

Převést na PDF, ale potom dost upadá komfort čtení.

Ještě můžete zkusit převést jenom ty vzorečky ručně na obrázky a potom zkonvertovat dokument, ale to by bylo děsivě zdlouhavé.

0/0
14.11.2011 21:17

Červená_Karkulačka

Re: grafy a vzorce

...ještě jsem zapomněl říci, že mám ty skripta již v pdf....školní....

0/0
14.11.2011 21:36

OrignalTrotl

Re: grafy a vzorce

Doporučuji si pořídit DX verzi.

0/0
16.11.2011 8:11

Humrd

Kindle je super

Aktivně jsem četl ještě předtím než jsem si koupil Kindle, ale s ním je to paráda.

Rád kupuji knížky na Amazonu a pokud jsem si jistý kvalitou, tak kupuji klidně i celé série. A proč taky ne, za ty ceny. Když to srovnám s pořizovací cenou brožované knihy nějakého známějšího autora, tak za 1 reálnou pořídím klidně i 5-6 elektronických.

Jediné co mi chybí je buď přímo česká část na Amazonu nebo jeho rozsahově podobný obchod s česky psanou literaturou.

Takhle se člověk musí obracet na komunitu lidí, kteří ve volném čase digitalizují a v podstatě pirátsky sdílejí. A nutno říct že často se jedná až o profesionální práci, s obrázky, titulku a zkrátka vším co má správná kniha mít. Ale je škoda že to musí být touto formou.

Takhle nějak by měl vypadat nástroj, který dotáhne i mladší ke knize, jenom ještě zapracovat na té dostupnosti knih.

0/0
14.11.2011 20:38

Kicker

Kindle Fire a názor na něj?

Teď mi došlo, že za pár hodin v USA vychází Kindle Fire. Vyplatí se spíš jít do Kindle 3 nebo si počkat na Kindle Fire? Má mít velmi přijatelnou cenu, slušné možnosti, ale bohužel ten dotykový displej mi dělá trochu potížě - při čtení není upatlaný displej úplně ideální. Ale i přes to

0/0
14.11.2011 19:53

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Podle mne jsou tablet a čtečka dvě odlišná zařízení, takže není jedno lepší než druhé, ale pro konkrétní lidi a ke konkrétním účelům bude jedno či druhé výhodnější.

0/0
14.11.2011 20:00

Kicker

Re: Kindle Fire a názor na něj?

No, je fakt, že Kindle Fire je už tablet, ale mě spíš jde o to jestli si myslíte, že se na tom bude pořád dát slušně číst, nebo zda, co se týče čtení je Kindle 3 lepší. ALe asi bude nejlepší si počkat až bude Fire v ČR a prostě si to vyzkoušet. :)

0/0
14.11.2011 20:02

pettyo

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Číst knížky bude každopádně lepší na klasickém kindlu.

0/0
14.11.2011 20:37

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Já otestoval několik tabletů a ve čtení se čtečce žádný nevyrovnal (i když Samsung Galaxy Tab má moc pěkný displej, ale zkrátka svítí...). Nicméně na Fire jsem taky zvědav.

0/0
14.11.2011 20:40

Brugal

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Mám ho už dva týdny zaplacený - expedice z Amazonu cca 28.11 a ke mně se dostane ze Států tak za dva týdny.Takže ještě měsíc budu řešit,jestli to nebyla hloupost.:-P

Přinejhorším dostane malý pod stromeček svůj vlastní přehrávač pohádek.

0/0
14.11.2011 21:08

pettyo

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Z amazonu to dojde tak do 5ti dnů od expedice.

0/0
14.11.2011 22:23

Brugal

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Když jsme u toho Kindle Fire - chystáte redakční test?

0/0
14.11.2011 20:07

New York New York

Re: Kindle Fire a názor na něj?

A ještě letos, nejlépe ;-)

0/0
14.11.2011 20:33

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Není to teď momentálně priorita, ale když to vyjde, rozhodně vám jej tajit nebudeme.

0/0
14.11.2011 20:41

New York New York

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Bylo by to fajn, aspoň bych si něco koupil pod stromeček.

0/0
14.11.2011 21:15

doktor_bota

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Pokud ponechali boční listovací klávesy a umožnili vypnout při čtení dotykáč, neměl bych obavy. Pokud ne, dostanou na trh jen další levný tablet s minimální přidanou hodnotou.

0/0
14.11.2011 20:06

JamesBlond

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Mam aktualni Kindle a iPad. Pokud bych chtel jenom cist knihy tak zvolim Kindle. Realita je ale takova, ze na iPad je k dispozici spousta novin a casopisu ktere na Kindle nejsou a ty co jsou tak na nem vypadaji velmi spatne. iPad navic nabizi spoustu dalsiho vyuziti na hudbu, filmy, web, maily apod. Navic samozrejme existuje oficialni aplikace Amazonu pro iPad, takze cokoliv je k dospozici na Kindle lze cist i na iPadu. Protoze se mi nechce tahat 2 tablety, Kindle pujde z domu. Fajn zarizeni ale velmi omezene.

0/0
14.11.2011 21:10

Kicker

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Jasně, ale mě se fakt nechce dávat 10K za přístroj, kterej budu používat jen k určité věci. Kindle je o poznání levnější. A ty časopisy a noviny, jsou nějaké odborné na ten iPad nebo spíš klasické?

0/0
14.11.2011 21:27

JamesBlond

Re: Kindle Fire a názor na něj?

Zjistil jsem, ze iPad pouzivam na spoustu veci ktere mne vubec nenapadli nez jsem si ho koupil. Nevim co je casopis odborny a co klasicky. Kupuju Tyden a Respekt, Black & White Photography, Outdoor Photography, Wired, Project, Mac Life, National Geographic, Living, Popular Science, Vanity Fair, dwell, Time, Intelligent Life, The Economist, Bloomberg, Top Gear, a par dalsich pres Zinio. Zinio samotne nabizi obrovsky vyber casopisu z celeho sveta za velmi rozumne ceny.

0/0
14.11.2011 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.