Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákupní centra testují systém pro sledování pohybu zákazníků

Pohyb zákazníků po nákupních střediscích může být automaticky sledován a analyzován pomocí nové technologie Footpath. Obchodníci tak budou vědět kam mají umístit reklamy a jak fungují ty stávající. V budoucnosti by je systém mohl hlídat i před zloději.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mr.seductive

kde nakupujete Vy

Dobrý den. Dělám průzkum na téma Kde nejraději nakupujete. Jedná se o výzkum obecného postoje k různým formátům obchodů k nimž patří i nákupní centra nebo supermarkety. Můžete se ho také zúčastnit. Budu rád. Výsledky pak budou k dispozici a poslouží pro diplomovou práci. Průzkum je na adrese: http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/kde-nejradeji-nakupujete/ Díky a mějte se hezky!

0/0
4.12.2011 14:35

duky40

nezájem

vždy když jdu do marketu tak tam jdu pro určité věci ne pro blbinky z reklamy.Prostě vejdu nakoupím a jdu otazka 10min pokud není velká fronta u pokladny :-).Ne jak třeba někdo přiklad sousedka jde pro 10 rohlíků útrata 1500,- za blbinky z reklamy  a já hodinu čekal v autě 8-o

0/0
3.12.2011 19:29

jirka h111

divne

S tim mobilem to sledovani je trochu blbost. Pokud ma nekdo zapnute bluetooth nebo wifi, tak tam dle MAC si to dokazu predstavit a implementace je jednoducha. Ale mobilni signal, to asi jen tak nepujde. Leda, ze by byla spoluprace i s mobilnimi operatory. Mobilni telefon, pokud nekumunikuje (data/ SMS / hovor / prechod do jine oblasti) se nehlasi prilis casto a i kdyby komunikoval, veskery provoz je sifrovan a nevim jak by identifikovali jednotlive telefony

0/0
29.11.2011 17:05

mpavlik78

Re: divne

Trefil jste hrebicek na hlavicku. Funguje to jako placena sluzba. A plati obchodni dum operatorum.

0/0
29.11.2011 18:50

Pavel1tu

Proč ne ?

Vejdu do obchodu, hned mě u nejbližší reklamy obrazovka pozdraví a podle mých posledních nákupů mi doporučí, co je ve slevě, nebo podobné zboží.

Kde už jsem to viděl ?

;-D

0/0
29.11.2011 10:48

doktor_bota

Re: Proč ne ?

"Vítej zpět, Pavle. Tampóny pro tvoji přítelkyni nalezneš v sektoru G7 a nový titul tvé oblíbené série 'Přísné učitelky' s názvem 'lekce paní Gertrudy' bude připraven za několik minut v sektoru X7"...:-)

+1/0
1.12.2011 17:42

steve78

zákaz

A kdo si před OC nasadí kšiltovku nebo velký klobouk a vypne mobil, toho tam nepustěj. ;o)

+1/0
29.11.2011 7:39

detonace

takovyhle hovadiny vymejsli

aby vedeli kam a jakou reklamu kde umistit. Porad znasilnuji lidi reklamama, kdyby se radeji zamerili na kvalitnejsi zbozi , kvalitnejsi servis atd atd . Reklamy si strcte do ,,,,,,,,, Nikdy nekupuju veci z reklam uz z principu.

+1/0
29.11.2011 0:15

myskamys

Re: takovyhle hovadiny vymejsli

urcite sis vsiml, ze existuji i reklamy, ktere ti rikaji, at jdes na iDnes. Tak co tu delas, kdyz to z principu nedelas???

0/0
29.11.2011 11:02

TrueRobos

Nechápu, k čemu se dělají sledovací systémy

když pak čorkaři přistižení při činu zkopou policajtku a soudce je stejně pustí. Proč lumpy sledovat, když je stejně nechcete řešit? Rv

0/0
28.11.2011 23:28

Mr. Dalby

Re: Nechápu, k čemu se dělají sledovací systémy

A kdo říká, že se budou sledovat lumpi???

+1/0
30.11.2011 3:47

Dark5

Zvlastni doba...

kde to co kupujeme neni motivovano zakladni potrebou, ale reklamou, ktera se snazi ze zbytecnosti udelat potrebu...a kupodivu vetsina spolecnosti tuhle hru prijima a snazi se nakupovat ruzne polointeligentni telefony, znackove boticky a vonavky a dalsi hromadu naprosto predrazenych zbytecnosti jen proto, ze si naivne mysli, ze tim budou unikatni a ostatni se z nich snad potento...

Stali jsme se konzumnim stadem, kde se jednotlivci snazi od stada odlisit prave tim nakupem tech nejvic cool veci, i kdyz to je presne to co ta vetsina stada dela.:-P

Kolik procent z ceny vyrobku jde jen na reklamu, pocitam, ze to bude v radu desitek procent...a po chvili z toho stejne bude jen odpad, kterym si zasvinujeme planetu.

+2/0
28.11.2011 23:23

TuJeKam

Re: Zvlastni doba...

To je sice pravda - na druhou stranu to znamená, že se nemáme zas tak špatně a můžeme uspokojovat i potřeby vyšších stupňů.

0/0
29.11.2011 8:36

Stephane Margelle

Bylo by fajn najit způsob, jak znicit prevahu

obchodnich retezců!!

0/0
28.11.2011 23:11

Dark5

Re: Bylo by fajn najit způsob, jak znicit prevahu

Na obchodnich retezcich neni tolik zla jako v hlouposti zakazniku, kteri nakupuji zbytecnosti nebo predrazene zbozi. At si to na tom sklade nechaj, kdyz za to chtej o 20% vic nez v nemecku nebo na internetu. Ne vzdy to jde, ale ve vetsine pripadu by stacilo ty veci nekupovat.

0/0
28.11.2011 23:25

Reeve

Perspektivní kšeft budoucnosti

Že nezůstane jen u obchodních center, je nad slunce jasné.

Vše směřuje k tomu, že ochrana člověka před podobným slíděním se v brzké budoucnosti stane VELMI PERSPEKTIVNÍM oborem podnikání. Začít by se mohlo právě s osobními rušičkami signálů mobilních telefonů, resp. s generátory "náhodných" signálů, které znemožní jednoduše trasovat pohyb nositele. Své zákazníky si jistě najdou i "anonymní" platební karty, které si člověk "nabije" příslušnou částkou a po pár dnech či týdnech ji vymění za novou.

Možná se dožijeme i rozmachu speciálních "masek" na obličej, které zhorší možnost identifikovat naši podobu.

Ještě před pár lety jsem přesně nevěděl, který z hrozících průšvihů se do budoucna stane reálným ohrožením.

Teď už začínám tušit...

0/0
28.11.2011 23:06

Pavel1tu

Re: Perspektivní kšeft budoucnosti

Jo život jako velkej karneval.

Člověče, ty by sis chtěl nějak moc užívat ;-D

0/0
29.11.2011 10:49

analytik05

Takže zatím jsme se očipovali

dobrovolně svými mobilními telefony....Zatím.....:-/

+3/0
28.11.2011 22:30

klarav

Sledování

Sledování pomocí mobilů je dobrej nápad, lepší je ale sledování pomocí kamer s využitím rozpoznávání obličejů. Nejspolehlivější je ale kombinace obou způsobů. Samozřejmostí je využití historie nákupů. Využítí je veliké, například sledování zlodějů, interativní reklamy - projdu v obchoďáku okolo reklamy a hned se mi zobrazí reklama na zboží, které by mne mohlo zajímat, atd... Tesco s Opencard to posunulo ještě dál - prodávají data uživatelů dalším firmám - třeba pojišťovnám. Pro ně to jsou velice cenné informace, dozví se jestli člověk jí zdravě, kupuje drahé nebo levné potraviny, atd...

+2/0
28.11.2011 22:00

majkom

Re: Sledování

blbost, myslim ze opencard v ziaosti nema suhlas s poskytovanim udajov tretim stranam:)

0/0
28.11.2011 22:57

SecondWisdom

Čas vytáhnout postarší..

http://tinyurl.com/NakupniObrana

0/0
28.11.2011 21:46

vransen

Proč ne?

Sice si myslím, že v konečném důsledku to obchodníkovy zisk nezvětší, ale když se tím někdo baví. Minimálně identifikace zlodějů stojí za to.

0/0
28.11.2011 20:57

vlabra

Re: Proč ne?

Řekl bych že se zisk zvětší. Na základě těchto měření mohou obchodníci umisťovat reklamy na vytíženější místa a tím zvýšit množství ovlivněných lidí. No a pokud si ten jejich systém i zapamatuje identifikátor mobilu, tak může podle trasy zákazníka ve spojení s digitálními reklamními panely měnit reklamu podle podle toho, kam daný zákazník po nákupním centru nejčastěji chodí.

0/0
28.11.2011 23:03

A n o n y m o u s

Hnus...

Firmy si nakupují u jiných reklamu a mezitím je loven zbytek ovčanstva. Uvažoval bych nad tím, že firma, která mi chce něco vnutit, se mě nejdříve zeptá, zdali si chci vyslechnout jejich nabídku a pokud ano, za můj čas mi také zaplatí. Tohle je fakt neunosný a podobný pasti jsou pro mě hodně zahranou, navíc zbytečně prodražující finální cenu. Ať bojujou kvalitou a ne tím, kdo ma lepší huntery. Nehci žít ve světe, kde je celý veřejný prostor jeden velký reklamní leták na kozumní dekadenci... Rv

+3/0
28.11.2011 20:23

vransen

Re: Hnus...

Zanecháváte zbytečně stopu na iDnes. Všechny vaše příspěvky jsou dohledatelné, zrovna jako vaše konkrétní identita. Každý má možnost "nežít  ve světe, kde je celý veřejný blblabla...". Vy jste se rozhodl dobrovolně.

0/0
28.11.2011 21:00

A n o n y m o u s

Re: Hnus...

Zbytečně to překrucujete. Píšu o vlezlosti a rozpínavosti reklamy, o nových ještě cílenějších a sugestivnějších metodách, o tom, že se člověk v podstatě stává lovnou kořistí agentur. Děje se tak bez souhlasu, často za pomocí různých podprahových manipulací etc. Vztah firmy a loveného zakazníka je tedy absolutně nerovný a neférový. A jak jsem zmínil, navíc je to tak na hlavu postavené, že tyto hrátky platíme v ceně výrobku...

+2/0
28.11.2011 21:19

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Hnus...

hmmm... tak jde o to, jestli na to clovek skoci nebo ne...

0/0
28.11.2011 21:45

mpavlik78

Re: Hnus...

Osobne si myslim, ze lepsi a snesitelnejsi reklama je ta, ktera je cilena. A jak jinak ji maji udelat nez nejakym takovym podobnym zpusobem? Jak je jiz v clanku napsano - v internetovych obchodech ci v internetovem bankovnictvi je to naprosto bezna vec. In-bound marketing zacina byt velmi zajimavy a v konecnem dusledku vyhodny pro obe strany. Finalni rozhodnuti je vzdy na vas. Vcetne toho, ze do podobnych obchodaku ci internetovych obchodu jiz proste nepujdete, pokud Vas bude reklama obtezovat.

0/0
29.11.2011 18:57

vlahos_rosret

Ja nevim, co proti nakupakum mate?

Osobne nakupuji jednou za dva tejdny. Velkej nakup vseho. OC je na toto naprosto suprovy.

0/0
28.11.2011 20:13

lokutus

Re: Ja nevim, co proti nakupakum mate?

Tuhle jsem tam byl jenom pro mlíko a chleba. Myslel jsem, že mi klepne. Původně jsem chtěl koupit mlíko a chleba a za pět minut už odjíždět. Strávil jsem tam přes půl hodiny. Nejdřív jsem to nemohl na těch dvou hektarech najít, pak jsem si samozřejmě stoupl do nejkratší fronty, kde ale seděla za kasou brigádnice. Když se po deseti minutách fronta nepohnula, přeskočil jsem do vedlejší, která jela o poznání rychleji, ale dva lidi přede mnou se zasekla na vyřizování nějaké reklamace a mezitím se otočila ta moje původní fronta. Málem se ze mě stal vrah.

+2/0
28.11.2011 20:24

vlahos_rosret

Re: Ja nevim, co proti nakupakum mate?

No nakupni centra take nejsou od nakupu chleba a mleka :) Od toho je vecerka :)

0/0
28.11.2011 20:48

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Ja nevim, co proti nakupakum mate?

tak jit nakupovat do oc chleba a mliko je dost na hlavu....

0/0
28.11.2011 21:46

Seeker-M

Re: Ja nevim, co proti nakupakum mate?

Chleba obvykle najdu v téměř libovolném supermarketu z každého zboží vůbec nejrychleji. Prozradím vám, že bývá umístěn na opačné straně než pokladny. O důvodech bych tu nerad spekuloval, ale myslím, že jsou zřejmé. Má-li supermarket více východů s pokladnami nebo více pater, je to složitější, ale takových moc není. Mlíko (i to v krabici) zase bývá u ostatních mléčných výrobků, a chladící pulty bývají celkem dobře vidět.

S kasou jste ale měl smůlu. Nedržel jste se zlatého pravidla, že kasa v obchodě a jízdní pruh v zácpě se nemění. Já jsem už ale osobně zažil i to, že se kasa "kousla", musela být resetována a nákup se projížděl znovu od začátku. Nevěděl jsem, kam všude Bill ty svoje Windows dokáže prodat.... ;-D

+1/0
28.11.2011 22:45

lokutus

Problém je spíše

Problém je spíše v tom, kolik lidí se ukájí nákupy v nákupním centru, zvícím velikosti menšího města. Já vždy ukrutně trpím, když mi nic jiného nezbývá a musím zajít třeba do OC Letňany apod. U mě by měli většinou dvě rovné čáry na monitoru - jedna rovnou do krámu a druhá zpátky.

0/0
28.11.2011 19:46

m4xp0w3r7

Re: Problém je spíše

Musíte od OC Letňany? Jak musíte? To nechápu.

0/0
28.11.2011 19:57

wotomtoje.

Re: Problém je spíše

Budu hádat - jde s manželkou? ;-)

0/0
28.11.2011 20:00

lokutus

Re: Problém je spíše

Manželka chodí sama, protože to je vždycky na dlouho.

0/0
28.11.2011 20:03

wotomtoje.

Re: Problém je spíše

Sice to znám od kámošů, i když ta moje je vyjímka, tu to nebere.

0/0
28.11.2011 20:06

lokutus

Re: Problém je spíše

Tak každej máme něco. Ženský zas nebere fotbal.

0/0
28.11.2011 20:08

wotomtoje.

Re: Problém je spíše

Což fotbal, ale tu mojí nebere ani tenis, hokej, snooker ...Červený trpaslík ... ;-D

0/0
28.11.2011 20:12

opportunity

Re: Problém je spíše

ani ten trpaslík? tak to máš blbý...

0/0
28.11.2011 21:32

lokutus

Re: Problém je spíše

Co třeba koupit boty, oblečení, nebo jídlo? Když se podíváte okolo, tak široko daleko žádné normální obchody nejsou, protože se neuživí. Sice tam tak často nejsem, ale občas tam holt musím, no.

0/0
28.11.2011 20:01

wotomtoje.

Re: Problém je spíše

Tak to si překvapil ... Široko daleko nic není? 8-o

Na venkově by si se asi zbáznil! ;-)

0/0
28.11.2011 20:04

lokutus

Re: Problém je spíše

No právě. Bydlím kousek za Prahou a poblíž je jen jeden místní krámek s jídlem, kde se dá nakoupit, ale zdaleka ne všechno. V Kobylisích se najde nějaká Billa, nebo Albert, ale většinou je to totální veteš a šmíra. Kvalita malých obchodů šla v posledních letech rapidně dolů. Něco se dá najít v centru Prahy, ale jinak v obchoďácích téhle velikosti. Bohužel.

0/0
28.11.2011 20:11

vlahos_rosret

Je docela vtipne

jak kazdy vidi na vsem jen to nejhorsi. Osobne bych byl prvni, kdo by uvital moznost okamziteho zjisteni polohy sveho ditete. Reci o tom jak je to omezovani lidskych prav si muzete strcit vite kam. Za dite stejne odpovida rodic a dite ve finale moc prav nema. V 18ti se muze rozhodnout, jestli si cip nebo jak se bude technologicky sledovani zajistovat necha vyjmout ci ne. Dneska neni problem udelat vysilac o velikosti spendlikove hlavicky, ktery bude cerpat energii z okoli (teplo, pohyb svalu atd). Nicmene kdyz toto clovek vazne navrhne, tak je hned za blazna co chce znicit vsechny svobody. To ze by to zachranilo mnoho zivotu to uz nikoho nezajima.

+1/0
28.11.2011 19:31

agu

Re: Je docela vtipne

nemate pravdu. zadny tak veliky vysilac jak rikate neexistuje. musite na te velikosti trosku pridat. a ani potom nebude umet harvestovat energii z tepla ani pohybu svalu. jen pasivne antenou. pokud se mylim, prosim o link. pohybuji se v oboru a nic takoveho neznam. i kdyz si nechate ocipovat sve dite, neni zaruceno ze onu informaci dostanete. budete si ji muset koupit. a to porad predpokladame, ze sluzba je dostupna a funkcni. a nekolikrat jiz bylo upozornovano na fakt, ze pripadni unosci klidne diteti useknou ruku... smutne. prosim o ten link.

+1/0
28.11.2011 19:41

vlahos_rosret

Re: Je docela vtipne

No pracuji v oboru, takze se docela vyznam. Problem opravdu neni ve vysilaci. Problem je v siti prijimacu, ktere budou zachytavat vyslane impulzy. Preci jenom takovy vysilac ma velmi maly vykon a nedostane se moc daleko. Reseni jsou radioaktivni stopovace. Do tela se umisti radioaktivni kristal. Nasledne se pote jen hleda zdroj zareni. Lze takto stopovat az na cca 5-6km. Zareni je natolik slabe, ze telu neskodi. Navic pokud clovek nevi, co presne hledat nic nenajde. Zareni se ztrati na prirozenem pozadi.

0/0
28.11.2011 20:07

agu

Re: Je docela vtipne

wow. to je zajimave. sice to nevysvetluje to na co jsem se ptal a sice to harvestovani z tepla nebo pohybove energie, ale jsem zvedavy. jak muze radioaktivni vlneni byt neskodne pro tkan a zaroven mit dost energie na to, aby se dostalo na povrch tela a pak jeste dozarit 5-6km? jak se technologie jmenuje? mel jsem za to, ze druhy radioaktivniho zareni neskodne pro lidsky organismus jsou ty, ktere pozbydou energie pred vstupem do tela. navic si neumim predstavit jak muze radioaktivni krystal vysilat unikatni zareni tak, aby se dal odlisit jedinec v davu nekolika tisic lidi. jak se jmenuje technologie?

0/0
28.11.2011 20:58

vransen

Re: Je docela vtipne

Vy dva jste se doopravdy našli. Ani jeden neumí pořádně psát, ale každý odborník na dvě půdy...

0/0
28.11.2011 21:03

agu

Re: Je docela vtipne

diky za poklonu. mit jednicku z CJ byl asi Vas sen. blahopreji ke splneni snu. ja mam jine.

0/0
28.11.2011 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.