Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aplikace, které by v novém počítači s Windows neměly chybět

Nový notebook či PC můžete zdarma vybavit aplikacemi, které ulehčí práci, ochrání ho před nebezpečnými kódy i dalšími útoky na vaše data, pomohou vytvářet dokumenty, rychleji surfovat, prohlížet a upravovat fotografie, přehrávat videa a hudbu či stahovat z internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

perme je a žerme je

Musím pochválit

takřka ano,takřka.Kromě,AVG -nikdy více,i zadarmo je drahý.Avast OK. Potom jste nedávno našli LibreOffice tak je budete propagovat.Jsou stejně k ničemu"pardon,nejsou pokud je potřeba čas od času něco otevřít "jako OO. Tady neexistuje plnohodnotná náhrada za MSO.Ale,co je nejhorší propagace prohlížeče Chrome.Doporučovat tento VIR je sprosťárna.

A mimochodem pro kodeky už dlouho k lite mega.

0/0
28.12.2011 2:30

vaclavj1

Re: Musím pochválit

K lite byval dost vykradacka vseho mozneho, takze asi akhle v clanku radeji nedoporucovat.

0/0
28.12.2011 21:07

Rudý přízrak lucha la libertad

Re: Musím pochválit

Ohledne antiviru je docela pouzitelnyi ten Microsofti, Avast samozrejme. LibreOffice a OpenOffice jsou vicemene to same a pro domaciho uzivatele to jiste plnohodnotna nahrada za MS Office je, samozrejme ve chvili kdy to pouzivate v byznyse, tak treba prezentace udela v tom jejich Impressu muze byt docela problem, ale to se domaciho uzivatele tykat nebude. S VIRem Chrome se naprosto ztotoznuju, ten prohlizec je opravdu prasacky naprogramovan, ale Google tomu dela takovou reklamu, ze je mezi lajky docela rozsirenej, takze se nedivim, ze nechybi ani v clanku. Co bych ale zasadne nedoporucil, tak instalace jakyhkoli codecpacku napriklad zminovany k-lite mega, akorat to silene svini registr a pak musite instalovat a pouzivat jeste vselijake cistice, na prehravani videa staci nainstalovat bud prehravac, ktery uz v sobe kodeky ma nebo FFDShow a Haali Matroska Splitter (nebo Gabest MKV Splitter), nic dalsiho neinstalovat, je to zbytecne.

0/0
29.12.2011 5:03


Rudý přízrak lucha la libertad

Maxthon

uz je to tu napsane, ale jeste jednou, opravdu to je docela zakladni a clovek, ktery pise na web o pocitacich by tohle mel znat!!! Maxthon 3 obsahuje Trident (IE8) a Web-Kit (Safari, Chrome). Navic narozdil od Google Chrome neni tak prasacky naprogramovan, takze pokud nechcete z nejakeho dvodu Operu, tak je Maxthon v soucasne dobe velmi dobra volba.

0/0
28.12.2011 1:20

gellatine

Taky by mohla vijit nejaka recenze na linuxe

;-(

0/0
27.12.2011 23:40

PiPiiiiiK

Re: Taky by mohla vijit nejaka recenze na linuxe

panebože nestrašte...a nebo je to vlastně dobrý nápad. Takhle je tu co 14 dnů alespoň zábava, mohla by být klidně i častěji.

0/0
28.12.2011 1:03

20/40

WinAmp?

Cozpak jsme stale ve 20. stoleti? Jedine foobar...

0/0
27.12.2011 21:12

U-luru

Re: WinAmp?

Hele, umí Foobar vložit text hudby (lyrics) přímo do mp3?

Nechce se mi ho zkoušet a tuhle věc hodně používám v MediaMonkey a jestli to neumí, tak bych byl naštvanej, že jsem se zase nechal napálit. Předpokládám, že ripnout jakoukoliv ochranu CD a uložit to do flac zvládá, to je druhá věc, co dost používám, ale to je snad samozřejmost..

0/0
28.12.2011 9:30

wr42

Re: WinAmp?

A ja jsem nejvic spokojeny s AIMP :-)

na druhou stranu druhy rusky produkt - QIP ani videt. Ma nejake problemy s posilanim souboru :-/

0/0
28.12.2011 10:28

ondra1

Re: WinAmp?

Máš na mysli Foobar 2000, tedy software, který má rok spadající do 20. století přímo v názvu?

0/0
29.12.2011 11:20

s3x

Re: WinAmp?

Žádnej Fujbar ;-D Do Winampu si člověk s trochou šikovností bez znalosti jakéhokoli programovacího jazyka vytvoří vlastní skiny, má suverénně nejlépe vyřešenou (a nejrychlejší) knihovnu médií, globální klávesové zkratky jsou taky k nezaplacení... K tomu pár šikovných maličkostí jako třeba scrollování názvu skladby dole na liště, možnost nastavit si plynulé přechody mezi skladbami, plná konfigurovatelnost informací zobrazovaných v playlistu atd. atd. ... Prostě Winamp byl je a bude nejlepší přehrávač hudby na počítači - není náhodou, že právě on stál u zrodu popularizace formátu MP3... ;-)

0/0
29.12.2011 23:20

mimostojící

Maxthon 3 - jadra

Maxthon 3 ma v sobe jadro Trident pouzivane v IE browserech a jadro WebKit, zname napr ze Safari ci Google Chrome. Jadro co je ve Firefoxu je Gecko, to je neco jineho. Nebo uz nevim nic :-)

0/0
27.12.2011 18:59

z-VV-na-bliti

Heh...

...koukam, ze se celkem rozumnej vyber Technetu v diskusi pekne zvrhnul - jestli to cte nejakej BFU s novym pocitadlem, nejspis skonci s peti "doporucovanejma" prehravacema, dvema antivirama, DVD Shrinkem, kterej mozna ani nebude umet pouzit a nedejboze s nejakym codec packem. Dneska prispevatele (narozdil od redakce) 0 bodu a ostuda. :-P

+3/0
27.12.2011 17:08

medved.007

Re: Heh...

JJ, samotného mě překvapil rozumný výběr programů Technetu. Mám všechno legal - Avast, OpenOffice, Chrome (trochu mě mrazí z nadvlády Googlu, měl jsem Operu, FF, ale tohle bylo nejrychlejší a nejmíň žralo paměť), TotalCommander (placený, ale s mnoha funkcemi a pluginy oproti FreeCommanderu - nahradí 7zip, pálení,ftp,...), Skype, VLC Player (skvělý, nemusím navíc zaneřáďovat PC kodeky), Winamp, XnView, PaintNet, Adobe Reader, no a doporučil bych třeba ještě CCleaner, prohlížeče MS Office dokumentů (kvůli ověření kompatibility uložených souborů v OOO), Google Sketchup, Vypinac.exe.

0/0
27.12.2011 21:15

Roumen

Re: Heh...

Přesně tak. Stejna sestava, plus na ICQ Mirandu. To byla chvíle, kdy jsem si uvědomil, ze Windows nepotrebuji vůbec. Ty aplikace znám nazpaměť, po kazde (a nevyhnutelne) reinstalaci je bylo nutné znovu a znovu do úplne holého systému doinstalovat (tj. najít,stáhnout, nainstalovat (dat při tom pozor na toolbary) a pak se starat o aktualizovani). Brrr...

+1/0
27.12.2011 21:36

CZMiki

Re: Heh...

Fuška, udělat po první instalaci obraz disku(5min) a pak mít reinstal celého kompu za 10 min i s aplikacemi, viď (zmíněné programy se myslím aktualizují automaticky);-) Brrr

0/0
27.12.2011 23:25

Roumen

Re: Heh...

Fuska je všechno. Dokola reinstalovat, hledat a stahovat, porad hlídat kde co číhá, dělat obrazy, které jsou po par měsících k ničemu, doufat, ze alespoň nekteré aplikace se umi aktualizovat samy...proste mě přestalo bavit systém porad opecovavat.

0/0
28.12.2011 11:58

sHpy00n

Re: Heh...

Chrome ze nejmin zralo pamet?? A co tyhle dva screeny?

http://www.chytej.cz/foto/diskuze/diskuze_s_adminy/2011/img46182.jpg

http://www.chytej.cz/foto/diskuze/diskuze_s_adminy/2011/img46183.jpg

0/0
28.12.2011 0:24

z-VV-na-bliti

Re: Heh...

Adobe Reader? OMG...

0/0
28.12.2011 6:50

s3x

Re: Heh...

Jistě, Adobe Reader - na prohlížení PDF (tedy pokud nepotřebujete PDF editovat - což většina lidí opravdu nepotřebuje, protože jim na tvorbu "běžných" dokumentů (text + obrázky) stačí Word a výhody a specifika PDF stejně neznají/nevyužijí/neocení, spíš je to pro ně komplikace) samozřejmě a logicky nejlepší volba - vzhledem k tomu, že pochází přímo od tvůrců formátu PDF, tedy Adobe, je naivní předpokládat, že to program některé z "třetích stran" umí lépe ;-)

0/0
29.12.2011 23:46

z-VV-na-bliti

Re: Heh...

No ano, alternativni prohlizece neumi nektery formulare (nevim, do jaky miry je to treba problem toho, jak je ten formular sestavenej) a nektery fonty nevtkresli uplne dokonale, na precteni faktury nebo manualu (co jeste tak muze domaci uzivatel potrebovat?) ale staci.

-

Narazim na velikost instalace a dobu nacitani - pdfko si chci precist bezprostredne po tom, co na nej kliknu, ne az za minutu. Radsi neco vic lightweight.

0/0
29.12.2011 23:51

s3x

Re: Heh...

Uznávám, nejrychlejší není, ale není na něm nic "OMG" ;-D Velikost instalace neřeším - v dnešní době už je i 100 MB zanedbatelná položka (jak na stahování, tak místo na disku - samozřejmě pokud se člověk nepřipojuje přes mobil, což je buď úchylka (musím být on-line nonstop) nebo masochismus). A vzhledem k tomu, že jsem grafik, čili mám často spuštěných zároveň tak 10 programů (včetně Photoshopu, Illustratoru, InDesignu a Firefoxu s cca 30-40 stále otevřenými záložkami), čemuž jsem přizpůsobil výkon počítače, mi Reader startuje docela rychle ;-) I když chápu, že kdybych měl třeba jen netbook, možná bych taky hledal méně náročnou alternativu...

0/0
30.12.2011 0:06

z-VV-na-bliti

Re: Heh...

Ja jsem halt minimalistickej z povahy, i kdyz na to muj desktop ma (byt perecpanou Operu musim obcas nechat odpocinout), daval jsem prednost Foxit readeru (pak ta otrava, kdyz mi prislo neco ouredniho, co nezvladnul). Kdybych chtel hrad hardkor leve, nasel by se tu ostatne i plnej Acrobat - ale proc to hrotit. A prechod na linux za me tohle dilema vyresil definitivne. ;o)

0/0
30.12.2011 0:25

z-VV-na-bliti

Re: Heh...

Adobe Reader? A Chrome? OMG...

0/0
28.12.2011 6:50

medved.007

Re: ale no tak se nepoperme :-)

Používám na něktrerý speciálnější akce Foxit Reader a PFD tools, ale tenhle článek je pro BFU.

0/0
28.12.2011 22:19

s3x

Re: Heh...

Víceméně souhlasím, až na tu náhradu 7zipu Total Commanderem - teda nevím, jestli novější verze umějí archivy 7Z alespoň otevřít, ale určitě je neumí vytvářet, což je škoda, protože má suverénně nejlepší kompresní poměr (dle mých zkušeností lepší než placený Winrar)... A samozřejmě se musím zastat Firefoxu - sice už mě taky trochu štve, jak poslední asi rok každou chvíli vychází "úplně nová, 10x rychlejší" verze, když osobně mi přijde, že je oproti třeba FF 3.x zrychlení jen nepatrné, ale pořád je nelpépe konfigurovatelný (internet bez AdBlocku už si neumím představit - vždycky se vyděsím, když jsem nucen u kamarádů, kteří si neumí (nebo jsou líní) cokoli nainstalovat nucen použít třeba IE a najednou vidím, jak jsou stránky, kam běžně chodím, zahlcené reklamou, o které doma vůbec nevím (a když se náhodou nějaká vyskytne, tak dvakrát kliknu a příště už ji neuvidím) :-)

+2/0
29.12.2011 23:28

DlouhousekLihoslav

cast toho taky na pocitaci mam :)

jen trosku nerozumim k cemu solo prehravac muziky kdyz ty kombajny dnes to zvladaji bez problemu

0/0
27.12.2011 16:05

PájaZítra

Re: cast toho taky na pocitaci mam :)

přesně tak, takovej VLC umí krom videí přehrávat i wmv, mp3, ogg...

0/0
28.12.2011 21:10

s3x

Re: cast toho taky na pocitaci mam :)

Pokud Vám stačí, že to "nějak" hraje, pak budiž ;-) Pokud chci ale ve velké sbírce MP3ek snadno a rychle najít, na co mám zrovna chuť, případně mít detailní přehled, co zrovna hraje za skladbu nebo mít možnost zastavovat a přepínat skladby bez nutnosti přepnutí se do onoho přehrávače (a nepotřebuji k tomu ani klávesnici s "multimediálními" klávesami), případně si chci přizpůsobit vzhled přehrávače přesně na míru, pak opravdu jedině Winamp...

0/0
29.12.2011 23:33

PájaZítra

Re: cast toho taky na pocitaci mam :)

ano, stačí, na to občasný přehrávání nějaký mptrojky... ale pro mě má ten VLC jednu šikovnou funkci - umí zpomalit nahrávku bez toho, aby měnil výšku tónů, používám to, když se potřebuju u nějakýho songu naučit kytarový sólo...

já si ale v podstatě nic trvale nepřehrávám, u mě je furt ticho, i to rádio Blaník si pouštím jen první pondělí v měsíci, jinak ne...

pro občasné vyhledávání v archivu skladeb mi stačí struktura složek na disku

0/0
30.12.2011 1:08

s3x

Re: cast toho taky na pocitaci mam :)

To umí Winamp taky - je tam na to plug-in "Nullsoft signal processing studio" - obsažený ve standardním instalačním balíku (Plug-Ins/DSP/Effect)... ;-) Jinak je to ale opravdu asi o využití. VLC samozřejmě na obyčejné přehrávání stačí, ale Winamp těch možností náročnějším posluchačům nabízí nesrovnatelně víc (byť nejsou všechny na první pohled vidět nebo vypadají jako nepodstatné drobnosti)...

0/0
30.12.2011 2:13

klukcz

to se divím

čekal jsem obvyklou smršť nadávek na neschopnost autora zvolit správný doft (alespoň dle toho kterého přispěvatele) a ona je tu dnes příjemná diskuze8-o.

A to jsou zde vlastně stejná doporučení jako již kolikrát dřív. Že by diskutéři dospěli ?;-D

0/0
27.12.2011 16:05

old-fashioned Kokodák

Re: to se divím

ne, jsou na prázdninách u dědečka a babičky;-D

+3/0
27.12.2011 21:02

MayaMoya..

V podstatě souhlas...

těší mě, že autoři ocenili VLC...Jen: U toho Skypu je to pouze o tom, má-li u nich člověk účet a používá-li ho...a Chrome? Jako jo, určitě je rychlejší, než Mozilla FF, ale já jsem asi sentimentální blbec..vyhovuje mi, že má samostatnou vyhledávací lištu...mám pocit, že do Chrome se musí dodávat v pluginech...v základním programu chybí...Jinak z free antivirů mě AVG nepřesvědčilo..Avast je asi lepší...

+1/0
27.12.2011 15:46

JeFFik

Re: V podstatě souhlas...

V Chrome slouží jako vyhledávací lišta adresní řádek

0/0
28.12.2011 0:18

s3x

Re: V podstatě souhlas...

V novějších verzích Firefoxu taky - a je na něj víc a lepších plug-inů, plus nepochází od Googlu, z kterého se nám stává čím dál více "Velký bratr" ;-)

0/0
29.12.2011 23:48

milosmid

tapin Radio

net.doporucuji pro poslech nejen internetovych ale i streamovych radii pres

0/0
27.12.2011 15:06

apoc9

...

To co nepřehraje Windows media player tak na to mám placený Zoom Player (video+audio) - existuje i free verze. WinAmp v žádném případě ten je pro mě naprosto nedostatečný bastl. VLC u mě ztratil důvěru (memory leaky). Chybí mi tu Tag&rename naprosto nezbytný program pro správu Tagů hudební kolekce.

Velké plus za JDownloader ten je naprostá nezbytnost pro stahování.

0/0
27.12.2011 14:30

flames828

Re: ...

Naco Tag&Rename, když to zvládne Foo?

0/0
27.12.2011 15:21

s3x

Re: ...

Můžu vědět, v čem konkrétně je Winamp "nepoužitelný"??? ;-D Jinak na práci s tagy TagScanner - člověk si na něj musí trochu zvyknout a dát si práci s jeho nastavením (takže asi nebude úplně pro každého), ale nabízí (narozdíl od Tag&Rename zdarma) opravdu hodně šikovných funkcí - já už bych ho neměnil...

0/0
29.12.2011 23:52

Kartony

Osobně preferuji SPlayer

Umí stáhnout i titulky a je velmi jednoduchý. Je to nadstavba nad mplayerem

0/0
27.12.2011 14:03

PetrValec

Re: Osobně preferuji SPlayer

Já si zase nemůžu vynachválit KMPlayer. Do teď jsem neměl jediný problém ...

0/0
27.12.2011 22:16

TarasBulba

Doplnění

Nezapomeňte volit uživatelskou instalaci a potlačte všechny toolbary a podobné skvělé bonusy, které se k vám většina těchhle aplikací snaží vpašovat.

+7/0
27.12.2011 13:51

DlouhousekLihoslav

Re: Doplnění

mor :)

v rodine vzdycky jednou za kvartal delam z tohodle duvodu obrovskou cistku ve vsech domacich strojich. lidi jako by umeli mackat jen tlacitko Dalsi. kdyby tam bylo napsano oddavam se vam timto na veky do otroctvi kdyz kliknu dalsi tak by to asi udelali take ;-D

0/0
27.12.2011 16:07

flames828

Re: Doplnění

No myslím, že zrovna většina zmíněného softu nějak nezásobuje toolbary.

0/0
27.12.2011 16:09

Qíteček

Re: Doplnění

Tohle mělo být na začátku článku velkým červeným.

0/0
29.12.2011 18:27

s3x

Re: Doplnění

>> NEXT ;-D

0/0
29.12.2011 23:54

luke69

Nezapomeňte...

..na ještě jeden velmi dobrý program pro správu celého počítače a to Glary Utilities, používám ho už řadu let a doporučuji;-)

0/0
27.12.2011 12:56

intago

co se mi osvědčilo ještě

na práci s  videi Avidemux, konv.na všecky formáty Formatfactory, na DVD Shrink, co se děje na monitoru CamStudio. Je to makačka najít dobrý program zadara

0/0
27.12.2011 11:51

O.Sindler

Hudba, video, CD

Na video bych dal Media Player Classic už jenom proto že je schopen dekodování videa přes GPU a zároveň zobrazit externí titulky. Pokud jsem si vědom žádný jiný to neumí. Foobar na audio je jasná volba už jenom díky ohromnému množství stahovatelných přídavných modulů (např. na HDCD). No a ripovat CD na čemkoli jiném než EAC je zločin.

0/0
27.12.2011 11:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.