Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se, co při jízdě pražským metrem ve stanici neuvidíte

Pro cestující je stanice metra jen "díra", kde nastupují a vystupují z vlaku. Ve skutečnosti z ní vidí jen velmi malou část. Je to totiž labyrint chodeb a technických prostorů. Stanice mají své rozvodny, vodohospodářské jednotky, strojovny i kanceláře. Podívejte se, jak vypadá v zákulisí stanice Florenc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin V2

Doporučení

když už jste sehnali jen člověka s humanitním vzdělámím, určitě by se méně ztrapnil, kdyby se ptal odborníka, co je důležitá informace a co si vlastně vyfotil.

0/0
6.12.2011 9:07

Andy Brux

Metro ročně "sežere" 220 GWh, výkon jednoho bloku Temelína

Zajímavé, vzhledem k faktu, že Temelín se svými dvěma bloky vyrobí 13TWh energie ročně..

0/0
4.12.2011 16:07

p555

Re: Metro ročně

Myslite, ze bezi 24/365 na 100% vykonu?

0/0
5.12.2011 10:46

Ignác Hufnágl

Re: Metro ročně

Ne, kdyby běžel 24/365 na jmenovitý výkon, tak dá asi 17,5 TWh. Těch 13 TWh je realistický odhad výroby. Autor článku prostě chtěl jen napsat něco, aby to vypadalo. Nezdařilo se, tak to smazal.

0/0
5.12.2011 14:51

kaksikymmenta

Čekal jsem zajímavější článek

Jako fajnšmekr na železniční dopravu mě to velice zklamalo. Video bych doporučoval natočit znovu a článek na svůj obsah informací zkrátit.

+2/0
3.12.2011 22:51

jirihajzl

Re: Čekal jsem zajímavější článek

Musím se připojit k tomuto názoru. A jako nejen železničáři ale odborníkovi na energetiku se mi "líbila" tak hezká řádka "transformátor" jak jsou na videu a obrázku 12 v galerii. Tohle už není jen překlep ale zhůvěřilost. Kdo Vám proboha tvrdil, že tohle jsou trafa - to nepozná vakuové vypínače ?

0/0
4.12.2011 17:05

kaksikymmenta

Re: Čekal jsem zajímavější článek

No ovšem. Já nechápu, proč si ti novináři nedokážou nejdříve ověřit fakta, než něco napíšou. Kdybych neměl ve zvyku pátrat ve více zdrojích, asi bych se dozvěděl samé lži. Chtělo by to jednak korektora, a jednak někoho, kdo rozumí danému tématu. Takových nadšenců je mraky. Proč jich tedy nevyužít, ať si vydělají nějakou tu korunu za článek???

0/0
4.12.2011 17:15

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

No to je fajn,

že jako nejdůležitější údaj o speciální baterii byla vyhodnocena zrovna délka - ta toho skutečně poví nejvíc ;-D

+3/0
3.12.2011 19:09

marekzprahy

video - bída

Kdyby redakce místo toho "cool" sestříhaného videa ve stylu upoutávek na americké filmy 3. kategorie vložila "nadšenecká" videa z youtube, udělala by lépe - tam je totiž opravdu něco vidět.

Jinak je trochu škoda, že se ty spojky nevyužívají i pro běžnou dopravu a že jich není víc. Klidně by mohli udělat metra jezdící napříč trasami - hlavně přestup z A na B a z B na C by se tím hodně zjednodušil, zrychlil a zpřístupnil (určitě by byl jednodušší např. pro invalidy).

PS: Primátor by to mohl prezentovat třeba jako další dvě trasy metra ;-)

+1/0
3.12.2011 18:36

Patrik Šebesta

Re: video - bída

Mno, pokud vím, tak dnes má každá trasa metra zcela jiné parametry všeho a někde jsem četl, že mezi sebou mezi trasami nemohou soupravy jezdit - pouze tažené dieselem.

Faktem je, že jsem neviděl vzájemně odlišené soupravy na jiných trasách než na "jejich"... ani nepřejíždějí do depa, jak si to pamatuji z mládí, kdy po dostavbě trasy A tam jezdily soupravy s černým nátěrem na předku )zadku) soupravy a na C pouze šedé... Když přejížděla souprava do/z depa Kačerov, tak ty černé měly vepředu a vzadu napsané konečené z áčka.

Dnes nic takového nevidím... /ale nejsem si jist, jak to skutečně s tou nekompatkibilitou tras metra je/

0/0
3.12.2011 19:27

demon3

Re: video - bída

Každá z tras má jiné zabezpečovací zařízení, takže bez montáže jeho mobilní části nesmí souprava z C vozit cestující na trase A ani B a naopak...

0/0
3.12.2011 20:26

Leinad

Re: video - bída

Což je totiž strašně výhodné. :-P

0/0
4.12.2011 14:00

everlast1

Re: video - bída

To je asi tím, že dnes už má trasa A své depo v Hostivaři a dřív bylo jen v Kačerově.

0/0
5.12.2011 13:44

mlada_fronta

Re: video - bída

Ad přejíždění linek z trati na trať - já si myslím, že to tak je lepší, že nepřejížděj. Ono totiž to celé s sebou nese hromadu problémů, nejvíc snad vyčkávání na průjezd vlaku z druhé trati. Tohle třeba je příčinou všech problémů v londýnské podzemce, kde se najednou souprava zastaví uprostřed tunelu, a čeká až do stanice s křízením dorazí souprava s druhé trati. Lavinovitě se potom to zastavení šíří dozadu, což znamená, že se zastaví celá linka ...

---

Vždyť kdo kdy viděl v Londýně u vchodu do podzemky tabuli: CIRCLE: GOOD SERVICE, BAKERLOO: GOOD SERVICE, JUBILEE: GOOD SERVICE, ... NORTHERN: GOOD SERVICE, VICTORIA: GOOD SERVICE.

---

To je tam videt fakt malokdy.

0/0
3.12.2011 22:21

Chytry.Levicak

a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

dozorčího? vždyt by to zvládl každý

0/0
3.12.2011 18:03

radaumacher

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

hloupý dozorčí je stejný oxymoron jako váš nick

+1/0
3.12.2011 18:15

kaksikymmenta

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

Jste si tím tak jist? To není jen koukání na monitory, jak si představujete.

0/0
3.12.2011 22:47

Chytry.Levicak

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

místo,abys je napsal,tak tady píšeš odpověd s nulovou inormační hdonotou

0/0
4.12.2011 0:00

kaksikymmenta

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

Napiš to pořádně, pak ti odpovím.

Nevím, proč bych to tady měl vypisovat, když si to každý normální člověk může najít sám. Nebo prostě zvedni trubku a zeptej se přímo na DP. Je to tak těžký?

0/0
4.12.2011 0:15

Chytry.Levicak

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

0/0
4.12.2011 2:06

dbai

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

Na prohlídce nám říkali, že minimálně maturita, absolvování měsíčního školení a úspěšné zvládnutí psychotestů. 12ti hodinové směny, náplní práce je poskytování informací o dopravě, sledování bezpečnosti a provozních situací, v případě mimořádné události operativní zásah. Údajně to není zase tak lehká a nenáročná práce, jak by se mohlo zdát.

0/0
4.12.2011 11:53

Chytry.Levicak

Re: a jaké jsou kvalifikační požadavky na práci

nevím k čemu je tam povinná maturita

0/0
4.12.2011 15:33

leather-man

Do míst,

kterÉ jsou skryta???!! To si snad děláte srandu,ne? Rv:-P

0/0
3.12.2011 16:57

letadlo26

Re: Do míst,

tak skrytá je i moje skříň co mam doma, taky mi tam každý nekouká...... a nikdo neví, co v ní mam :-D

0/0
3.12.2011 18:04

radaumacher

Re: Do míst,

Vpravdě ohavná pravopisná chybaRv

0/0
3.12.2011 18:16

leather-man

Re: Do míst,

Ano. Učivo 1. stupně základní školy. :-P

0/0
4.12.2011 18:12

arné knobloch

video o ničem

Asi potřebovali umístit už zaplacenou reklamu, tak sem dali naprosto zbytečné video.RvRvRv

0/0
3.12.2011 16:51

laparte

VIDEO SPOJKA

http://www.youtube.com/watch?v=lzkCG0BMYXo

0/0
3.12.2011 16:39

dbai

Noční prohlídka

Reportáž a video jsou z noční prohlídky Florence, která byla v noci ze čtvrtka na pátek a které jsem se také zúčastnil společně s několika dalšími šťastlivci v rámci jakéhosi pilotního projektu. Inspirace prý byla ze zahraničí a pokud se to osvědčí (výsledek neznám), budou snad komerčně pořádány příští rok. Chodil tam s námi také jeden chlapík s kamerou (na mikrofonu měl logo iDnes), takže tak vznikla ta reportáž. Prohlídka byla evidentně dobře připravena, na jednotlivých pracovištích byl podáván výklad o tom, co vidíme, co se tam dělá, jak to funguje atd., pracovníci měli výklad zjevně natrénovaný. Bohužel nám ukázali jen vybrané věci, je tam spousta jiných míst, kam nás vůbec nepustili. Navíc jsme měli zakázáno natáčet a fotit vše "za hranou kolejiště", tj. tunely, chodby za nimi atd. Prošli jsme si kus tunelu, nakoukli jsme do spojky B-C, prošli větracími chodbami až pod hlavní větrací šachtu, prohlédli jsme si obrovské ventilátory a tlumiče hluku atd. Zajímavě strávené 3 hodiny.

0/0
3.12.2011 16:14

petr____22

Video

To video je nejake podivne - vzdycky se to silene zrychli a poskoci o par desitek sekund dopredu. Je to chyba prehravace, nebo to strihal nejaky expert ktery prave objevil tlacitko na zrychlovani ?

0/0
3.12.2011 16:00

pan.klobouk

spojky mezi linkami metra?

Take bych rad videl obrazky nebo video ze zminenych spojek. To je totiz TO, co clovek bezne neuvidi. Ne tyhle rozmazany obrazky snad z mobilu a chaoticky clanek plny nesmyslu.

+1/0
3.12.2011 15:48

njuska

Nudné a hloupé video!

Nudné video. Nic zajímavého jsem se z něj nedozvěděl. Kde je ta propojující spirála?

+3/0
3.12.2011 13:57

Wigan

Kde je to video, ve kterém uvidím něco jiného než ve stanici

?Rv

+5/0
3.12.2011 13:53

Hans von Karlin

Nevíte někdo náhodou

proč to na Florenci na céčku tak strašně smrdí zaschlou močí vždy když přijíždí vlak do stanice? To si tam asi někdo v zázemí kolejového kříže udělal soukromej hajzlik ne?

0/0
3.12.2011 13:40

Alfa samec

Re: Nevíte někdo náhodou

Co na Florenci, ale na Můstku je smrad, jak kdyby tam ve vzduchotechnice tlel bezdomovec.

+4/0
3.12.2011 13:51

Wigan

Re: Nevíte někdo náhodou

....a už řadu let....

0/0
3.12.2011 13:53

destre

Re: Nevíte někdo náhodou

Osobne me metro stve, kolem pulnoci jsou tam vsude zvratky, napoje vytekajici pod sedacek, rozbite flasky od piva a alkace..obcas tam vidim i nekoho mocit, tak kde to vlastne jsme :)

a na Pankraci jsem uz parkrat nasel i lejno :-P At zije ceske dustojnost ;-)

0/0
3.12.2011 14:01

minio

Re: Nevíte někdo náhodou

Tak za to metro jaksi nemůže, že lidi jsou prasata...

+4/0
3.12.2011 14:13

Laci.prg

Re: Nevíte někdo náhodou

....a, že Češi se nemyjou....

0/0
4.12.2011 13:53

letadlo26

Re: Nevíte někdo náhodou

a co policejní hlídku, tu jste potkal ? :)

0/0
3.12.2011 18:03

zbangovaná socna

Re: Nevíte někdo náhodou

to já ano, ale v nonstopu na kafi

0/0
6.12.2011 11:41

Pruitt Igoe VI.

Jednou by DPP mohl uspořádat speciální jízdu...

...spojkami mezi trasami. Jet spojem Háje-Zličín nebo Háje-Depo Hostivař by nemuselo bejt úplně od věci :-P

+1/0
3.12.2011 12:39

duchodkyne

Re: Jednou by DPP mohl uspořádat speciální jízdu...

Někdy v r. 1995 jsem stál na Jiřího z Poděbrad a od Strašnické přijela souprava, která jela na Kačerov. Normálně to staničním rozhlasem vyhlásili, pár lidí nastoupilo a šup na Vyšehrad :-)  (já jel tehdy do Strašnic - takže nic)

0/0
3.12.2011 13:06

znám 005 dívku, nemá dukáty

Re: Jednou by DPP mohl uspořádat speciální jízdu...

Tos mu neměla psát, umře žalem. 8-o

(Tou propojkou bych se také rád svezl.)

0/0
3.12.2011 13:16

pavlik12

Re: Jednou by DPP mohl uspořádat speciální jízdu...

Jo to už dneska nezažijete ... spojky se nesmí pojíždět s cestujícími.

0/0
3.12.2011 17:08

Leinad

Re: Jednou by DPP mohl uspořádat speciální jízdu...

A co spojka Strašnická-Depo Hostivař? ;-D

0/0
4.12.2011 14:03

venda44

Řada nepoužívaných transformátorů?

Laikovi to sice může být srdečně jedno, ale to co autor na dvanáctém obrázku označuje jako nepoužívané transformátory, jsou ve skutečnosti vysokonapěťové vypínače.

+3/0
3.12.2011 12:27

pavlik12

Re: Řada nepoužívaných transformátorů?

Tam je takových nesmyslů víc. Autor článku byl zjevně na páteční exkurzi, ale nedával moc pozor při výkladu.

+1/0
3.12.2011 17:06

popizu

Hrůůza!!!

Opravdu odfláknutý článek o ničem!RvRvRv

+8/0
3.12.2011 12:14

chest.rockwell

Video na h....

a ten zmiňovaný údaj o kabeláži mi taky připadá podivný, když před pár dny tu vyšel článek, že jediná tramvaj má v sobě desítky kilometrů kabelů. Prostě odfláknutá práce, jak je špatným zvykem idnes. Ta cinknutá anketa o Křišťálovou lupu z vás dobré redaktory neudělá.

+1/0
3.12.2011 12:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.