Diskuze

Záhady nejhorší letecké nehody v ČSSR odhaluje Technetu vyšetřovatel

Nehoda bulharského letadla Il-18 u Bratislavy v listopadu 1966 dodnes není uspokojivě vysvětlena. Hlavní vyšetřovatel Josef Dvořák odhalil v exkluzivním rozhovoru další podrobnosti tragédie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

CDROM

25. 1. 2012 9:33
Díky Terezo,

dobré ..... jako obvykle od Vás, už se to pomalu stává pravidlem.

2 0
možnosti

Prngr1

25. 1. 2012 1:15
Autorce:

Poslouchejte, z jakých zdrojů hodnotili emocionální vypětí pilotů a pod., když neměli černé skříňky?

0 0
možnosti

Tereza Šírová

25. 1. 2012 9:30
Re: Autorce:

Dobrý den. To je chemie, resp. biochemie - stopy stresových hormonů v organismu se dají najít i po smrti. U některých nehod se to dá podpořit i analýzou svalové námahy a pozicí těla v okamžiku smrti - něco vypovídá, když pilot kouká z okna, má nohy křížem a ruce za hlavou, nebo když má ruce a nohy na řízení a až do poslední chvíle se silou snaží přetlačit např. zablokované řízení. Mějte se! :-)

1 0
možnosti

njuska

24. 1. 2012 23:19
Děkuji za fundovaný výklad!

Konečně jasný a fundovaný výklad od experta, který evidentně rozumí své práci. Díky, pane Dvořáku! Je to neuvěřitelnej rozdíl proti tomu, co nám současné odborné plátky většinou nabízejí - a sice: žvásty, které dává dohromady nějakej rádoby-novinář na základě útržků, které během půl hoďky najde někde na netu a ještě blbě přeloží...

P.S. Paní novinářko Šírová: Pan Dvořák je Josef a nebo Jaroslav? Bože můj :-/

0 0
možnosti

njuska

24. 1. 2012 23:21
Re: Děkuji za fundovaný výklad!

Omlouvám se, nevšiml jsem si, že jste už na záměnu jmen reagovala. Takže to jméno "Josef" tam, dopsal nědo cizí?

0 0
možnosti

at zije cenzura

24. 1. 2012 15:22
Pohled z druhe strany

Posadka letadlasice nedodrzela trat,ale odchylka byla v toleranci. Odletove trate vypracovala tehdejsi SLI,ktera zaroven schvaluje vsechny provozni postupy pro RLP. Z toho vyplyva, ze odpovednost za tuto tragedii nese SLI,protoze jeji pracovnici schvalili pocatecni vysku stoupani napouhych 300 m. Je s podivem,ze predsedou vysetrovaci komise byl tehdejsi reditel Ing. Dvorak !! .Taktez pokud by komise priznala pochybeni SLI, nejen pozustali,ale i pojistovny by zadaly odskodneni.

Pani redaktorce bych doporucoval prostudovat treti dil knihy pana Kellera o nehodach dopravnich letadel v Cs. Pojednani o katastrofe LZ-BEN je zde venovano dostatek prostoru a autor velice rozumne a prehledne rozporuje vysetrovani tehdejsi SLI...

0 0
možnosti

at zije cenzura

24. 1. 2012 15:27
Re: Pohled z druhe strany

Tak se omlouvam a vytku beru zpet. Ted jsem si precetl predchozi clanek na toto tema a dedukce L. Kellera jsou zde citovany. Cili naopak - autorka knihu cetla....

Nicmene trvam si na tom, ze verim L. Kellerovi a jeho teorii.

0 0
možnosti

Rosomak

24. 1. 2012 15:21
Základna Malacky to určitě nebyla

Protože tam nebylo moc zajímavého, v podstatě jen pluk CO VÚ 3016.

Správně by zde mělo být uvedena Kuchyňa, letiště a stanoviště PVOS, tj. 7.letecká základna (Malacky-Kuchyňa VÚ 4562) a místní vojenský výcvikový prostor.

Tj. cizí letoun i ze spřátelené země v rámci VS na této trase doopravdy neměl co dělat.

0 0
možnosti

pettyo

24. 1. 2012 13:55
Kdyby to někoho zajímalo..

...tak na na souřadnicích N48° 14' 35",  E17° 9' 42"  může najít místo havárie. Dodnes je rozeznatelné na satelitních snímcích.

0 0
možnosti

pettyo

24. 1. 2012 14:25
Re: Kdyby to někoho zajímalo..

...Nevšiml jsem si že je ten snímek i ve fotogalerii.

0 0
možnosti

pteryx

24. 1. 2012 12:19
ta mapa je dobrá

Ukazuje jasně na navigační chybu posádky. Vypadá to že letěli na Břeclav, pak si uvědomili že mají blbý kurz. Bohužel to stočili v nejméně vhodném okamžiku. Dnes jsme chytří, že víme že byly špatně nastavené pravidla. Ale jak pravidla v kontaktu s "lidským faktorem" fungují ukazuje až praxe.

0 0
možnosti

pingu1

24. 1. 2012 10:54
.. spiklenecke teorie,

;-)  a co unos , ani bych se nedivil

0 0
možnosti

Kurt21

24. 1. 2012 10:43
Jaroslav nebo Josef?

"Hlavní vyšetřovatel Josef Dvořák odhalil v exkluzivním rozhovoru další podrobnosti tragédie."

"Jaroslav Dvořák poskytl Technetu exkluzivní rozhovor, v němž mimo jiné říká, že hlavní odpovědnost za havárii nese bulharský kapitán letadla."

2 0
možnosti

Tereza Šírová

24. 1. 2012 10:49
Re: Jaroslav nebo Josef?

Dobrý den, ano, vím a omlouvám se. Pan vyšetřovatel je Jaroslav - chybný Josef se vloudil při redakčních úpravách těsně před publikací. Nemám bohužel coby externistka přístup do systému, takže to nemůžu opravit, ale už jsem o opravu požádala redakci...

0 0
možnosti

cassul

24. 1. 2012 9:40
Redaktor dostal ťafku?

Celé mi to připadá, že redaktoři původně splácali kdejakou povídačku o té nehodě, jen aby to znělo bulvárně. Jenže se ozval původní vyšetřovatel, který si to i ve svém věku všechno moc dobře pamatuje a nenechá ze sebe dělat troubu, krapet je usadil a uvedl věci na pravou míru. A když se i do finálního textu dostaly výrazy, že původní argumenty jsou lživé, že členové komise nehleděli na vlastní zištnost a podobně, tak mám dojem, že pan Dvořák původně použil trochu jiné formulace.. :-)

0 0
možnosti

Tereza Šírová

24. 1. 2012 9:57
Re: Redaktor dostal ťafku?

Dobré ráno,

zaručuju Vám, že pan Dvořák jiné formulace nepoužil. Materiál je autorizovaný.

Pokud za splácané povídačky považujete možné teorie z odborné literatury a teorie stavící na výpovědi svědka, tak na to samozřejmě máte svaté právo. Ale věřte mi, že opravdové povídačky k těmhle tématům vypadají úplně jinak... :-) Pěkný den!

0 0
možnosti