Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Udělejte si z hloupé televize chytrou: mediacentra s on-line funkcemi

Máte docela nový televizor, který vám vyhovuje, ale chybí mu internetové a multimediální funkce? S chytrými mediacentry je můžete doplnit. S LG o spoustu aplikací, se Sony o hromadu internetových videí, s Philipsem o sociální sítě a s WD o 13 milionů hudebních skladeb. Přehrávání filmů, muziky i fotografií je samozřejmostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uzycek

A pro ty, co chteji hodne muziky za malo penez

dejte si do vyhledavace jeden z techto dvou vyrazu. POPCORN nebo EAGET.

popcorn se drzi na spici techto zarizeni uz radu let a nad nej opravdu neni.

eaget ma dobre modely M6 a M9. existuje pro nej cesky support.. to znamena, ze napisete mejl tyou nejede mi ten a ten archiv a oni vam ho pridaji do playlistu a zprovozni.

a jestli chcete mit i treti moznost, je tu EVOLVE.

ale ja si myslim, ze popcorn a eaget staci. vesele vanoce

0/0
24.12.2011 14:26

kenx

Re: A pro ty, co chteji hodne muziky za malo penez

Popcorn byl špičkou, ale už není, zaspali a konkurence je předehnala jinými způsoby, zmíním třeba Boxee Box. Jde hlavně o čip, kde se čeká na SigmaDesigns SMP8910 - ten půjde i do Dune a dalších přehrávačů. Právě pro toto blbé období, kdy se čeká na nový high-end od SigmaDesigns, je lepší volbou kombinace Atomu (nebo i3) a NVidia ION2. Jak jsem psal níže, mám Xtreamer Ultra a přehraju kompletní nasyslenou mnohofármotou knihovnu co jsem za léta nasyslil včetně nejnáročnějších HD demo videí od Samsungu a MS.

0/0
26.12.2011 8:21

superkutil

Je to o ceně

Pokud má mít toto zařízení potřebný výkon, tak i když bude postavené na Linuxu, tak bude potřebovat hardware tak za 15tis a to za to nikdo nezaplatí. Takže to většinou končí na rychlosti. Druhou otázkou je software, který je někdy slušně řečeno hodně nepřívětivý a ještě mu některé funkce chybí.

0/0
24.12.2011 1:48


phi

Re: Je to o ceně

nesmysl, smartfoun, kterej to zvladne, stoji tak 5 tisic, notebook tak 9 tisic a u media centra nekupujete ani klavesnici ani displej.

0/0
24.12.2011 11:47

kenx

Re: Je to o ceně

Nemáte pravdu, za Xtremer Ultra jsem dal 7 tisíc. Kvality software XBMC nemá smysl rozebírat, je to špička. Po nákupu stačí zasunout dodávanou flashku a nabootovat z ní ubuntu s XBMC. Dualcore Atom 1.8GHz, Nvidia ION2 a 4GB DDR3 pamětí jsou solidním základem, co utáhne i ta nejnáročnější HD videa. Pro pokročilejší konfiguraci stačí za dokoupit SSD disk (tichý, nehřeje, proto SSD), systém se pak k němu chová jako k AHCI zařízení. Pak klasicky nainstalovat řekněme Ubuntu jako plnohodnotný systém + přidat další partition a nainstalovat distribuci OpenElec, což je speciální distribuce minimalizovaná právě pro běh XBMC na podobných zařízení s velmi rychlým boottimem. Není to složité a za dobu, co se mi startuje pár let starý Ferguson jsem v XBMC. Pokrok šel v této oblasti hodně kupředu.

0/0
26.12.2011 8:30

ODSakEda

dnes stačí jen mobil

Mám Galaxy S2 s HDMI OUT a tedy na mojkí velké FullHD LCD TV mám hnedle internet, hnedle je z mobulu s TV internetový prohlížeč,  hnedle FullHD Video plaer co umí vše! Dokonce jeden player přinese kodeky a dekoduje video jako je MJPEG a to i s nekomprimovaným zvukem (PCM) na čemž si naprostá většina krabiček natož stolních playerů a domácích "kin" vyláme zuby...

 Jinak upřednostnuji připojení PC k LCD TV, nebo notebooku s nesdílenou grafikou (nad nVidia TG520M) a s CPU minimálně i3 a bezdrátovou myš a klávesnici :-) A ne omezené krabičky jen s DO a šipkami... To je dobré jen pro malý děcka a starý báby (a dědky, at nejsem šovinista) ;-D

+1/0
23.12.2011 20:48

repair

Re: dnes stačí jen mobil

Jseš prostě "lepší", takový velký kluk a "bourák". Všichni tě jistě obdivují. ;-D

0/0
23.12.2011 23:44

danton33

Re: dnes stačí jen mobil

Taky bych chtěl být takový jako Ty, az budu větší...

0/0
24.12.2011 18:30

operator237

Philips HMP5000

Philips HMP5000 umí pres USB NTFS? v manualu bylo jen FAT32..

diky

0/0
23.12.2011 16:48

:::.Radin

takle náhodou

můžete doporučit nějakej miniaturní na 3,5 multimediální hdd box určenej na převážení s možností zapojení ke starým televizím? Nemusí to umět net ani jiný kravinky. Jde hlavně o převážení a možnost přehrávání multimédií po návštěvách :) Pokud možno co nejnižší cena.

0/0
23.12.2011 11:04

danton33

Re: takle náhodou

Na tahani s sebou mam http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507Y26J000Y52

0/0
24.12.2011 18:33

Wrunx

Hm, víc by mně zajímalo

jak udělat z převážně hloupého TV pořadu aspoń někdy chytrý... na čem to pak budu přehrávat už mi je dočista jedno:-/

0/0
23.12.2011 9:27

:::.Radin

Re: Hm, víc by mně zajímalo

na to existuje jedno kouzelnétlačítko :) většinou je červené s akovým kolečkem ;-)

0/0
23.12.2011 10:36

zoolli

Nejlepší je ANDROID TV

Nejlepší je koupit ANDROID TV.(od $80 )A napojit to přes WiFi nebo kabelem.A mate vtom internet, všechna android aplikace, spousta her, (dražší i 3D hry a Full HD), dálkový ovladač který se používá i ke hráni her. dá se napojit i klávesnice a myš.a spousta jiného ;-D

0/0
22.12.2011 23:21

tayger

Re: Nejlepší je ANDROID TV

Tím jste pojmenoval současné novinky, protože jsou do nich dávány i androidí app, takže do budoucna to bude umět vše, co jste popsal, plus samozřejmě ta část, která je na linuxové platformě.

0/0
23.12.2011 0:57

akleen

Re: Nejlepší je ANDROID TV

Uz to umi. Takove veci testuju...

0/0
23.12.2011 7:38

repair

AppleTV

Nedávno jsem si pořídil appleTV, malou krabičku, která umí bezdrátově přehrávat obsah -videa a fotografie z počítače, iPhonu i iPadu přes AirPlay , a přes wifi z netu obsah youtube, vimeo, flickr a mnoho dalších. Chcete film z pujčovny? Máte účet na itunesstore? Výběr nepřeberný, přímo, snadno a rychle. Jistě, neumí všechno, na co si vzpomenete, ale pokud nehledáte jen jakýsi pocit, že něco umí všechno, i když to nikdy nepoužijete, pak je tato krabička milá.

+2/0
22.12.2011 22:58

male_zvire

MC nepovažuji za dobrou volbu

Tyhle zařízení mi připadají jako špatný kompromis mezi funkčností, rozměry a cenou. Já osobně jsem radši přidal nějakou tu tisícovku a postavil si HTPC. S rozměry cca 30x30x10 cm a cenou 20k mě to sice vyšlo x-násobně dráž než tyhle škatulky, ale zato to umí prakticky vše na co si vzpomenu - od sledování TV (DVB-S2) ve full HD s TS, přes sledování BD, plnohodnotné surfování, přístup k síťovému disku s filmy & hudbou až po hraní her... a to s použitím jednoho DO.V

0/0
22.12.2011 20:44

sucipej roznec druhy

Re: MC nepovažuji za dobrou volbu

Docela by me zajimalo, jak s jednim DO surfujes a hrajes hry.

0/0
22.12.2011 21:44

HrubesaMares

Re: MC nepovažuji za dobrou volbu

mne nejlip vychazi notas s dockinou + ati remote wonder. Prehraje vzdycky cokoli a neni zavisly na milosti vyrobce. A bezdratova klavesnice a mys dela praci pred 50" TV vylozene pohodlnou :-)

0/0
22.12.2011 22:54

Rafaelou

hmmm....

Stojí za to se zamyslet nad tím zda to celé má smysl. Jednak je tato technika stále v plenkách a moc dobře nefunguje. O složitosti ovládání třeba při serfování netřeba hovořit.Stále se mi jeví lepším používat na to počítač. Časem určitě dospěje televize k bodu kdy de facto bude stejně ne li lépe vybavená než dnešní notebooky. Zatím tomu tak není. Je třeba se také zamyslet nad časem tráveným u těchto médií a zda by nebylo lepší věnovat ho něčemu užitečnému.

+2/0
22.12.2011 16:08

mlčanlivý boban

Neviete poradiť niečo funkčné aj s nahrávaním na HDD???

Hľadám a tá ponuka je dosť bieda.

0/0
22.12.2011 14:52

tayger

Re: Neviete poradiť niečo funkčné aj s nahrávaním na HDD???

No nezkoušel jsem, ale měla by to umět ta Egreat R200s, a nebo třeba Egreat R300, oboje jsou to novinky s dobrým procesorem, takže by to zvládat mělo bez problémů. Každopádně jen pro nahrávání vám stačí DVD rekordér s HDD. ;-)

0/0
22.12.2011 14:56

dedalus

Re: Neviete poradiť niečo funkčné aj s nahrávaním na HDD???

EAGET M9.

Ja mam M6 a je skvele funkcni, firmware delaji specialne pro cesky trh, takze ma vsechny TV archivy apod.

Jinak ciste pro nahravani DVB-T mam OPTEX STARCOM 8893 HD (tenkrat jeste EAGET M9 nebyl) a funguje skvele, coz je po procteni recenzi spousty pristroju IMHO malej zazrak.

0/0
23.12.2011 10:20

superkutil

Moc složitá a náročná technologie, nic nefunguje pořádně!

Příchodem Full HD rozlišení, HDMI a technologie BlueRay se většina jednoúčelových zařízení stala nespolehlivá, problém je ve výkonu a propustnosti datového toku. Navíc DLNA je v plenkách a plno zařízení si nerozumí. Hledal jsem zařízení s možností nahrávání dvou programů z DVB-T/C, s blueray mechanikou, interním harddiskem, HDMI a LAN připojením. Žádné nefungovalo pořádně. Je snaha takové zařízení zaintegrovat do TV, ale taky to moc nefunguje. Vypadá to, že pořád připojení PC k TV je nejlepší řešení. Podle nezávislých studií se bude integrovat TV a internet, to znamená ze během běžícího programu v TV bude v rohu okno internetového prohlížeče které bude zajišťovat interaktivní reakci diváka na film v TV přes internet.

0/0
22.12.2011 14:34

vasek001

Bluray prehravac

Co jsem mel zatim moznost vyzkouset tak valnou vetsinu funkci zde uvedenych mediacenter umi kde ktery novejsi Blu-ray prehravac za podobnou cenu. Navic umi prehravat BD disky i 3D. S externim USB diskem z toho mate take mediacentrum. :-)

0/0
22.12.2011 14:17

tayger

Re: Bluray prehravac

Ty modely tu jsou defatko obstarožní a zbytečné vyhazování peněz. Když chcete kvalitu s dobrou podporou, tak je třeba hledat, googlit, ptát se, ale to už je potřeba téměř u všeho. ;-D

0/0
22.12.2011 15:02

suarez

Ja to nepotrebuju

Mam tv propojenou s pc a malou bezdratovou klavesnici, prehravani filmu, muziky i fotografii je samozrejmosti :) Vetsinou koukame na placene HD programy na SAT. Ale pokud chce nekdo zbytecne zarizeni navic, podle vkusu...

+1/0
22.12.2011 13:49

jabupe

DLNA a síťový disk

TV Samsung mám přpojenou v LAN. Pomocí DLNA lze prohlížet filmy z jiného PC - vse OK. Mám ale též  síťový disk Western Digital MyBook Live s podporou DLNA. v LAN Z TV se na něj dostanu, některé filmy fungují. Problémy:

1. Ne všechny jdou přehrát, asi záleží na formátu.

2. Nelze posunovat přehrávání filmu.

3. Nelze použít titulky.

Jak toto vyřešit  nebo jaký síťový NAS bezproblému podporuje DLNA?

0/0
22.12.2011 13:23

kenx

Re: DLNA a síťový disk

Bohužel DLNA má své mouchy. Já ho už opustil a volím raději kombinaci NAS + rychlá síť + XBMC či Boxee.

0/0
22.12.2011 13:31

wala

Je to jen smetí pro televizní oVčany.

Dnes vidíte v reklamě, zítra koupíte, pozítří vyhodíte do popelnice, popozítří to bude v zastavárně.

By! By!

+1/0
22.12.2011 13:19

Labia Majora Zemanová

Re: Je to jen smetí pro televizní oVčany.

By by?

0/0
22.12.2011 18:31

Labia Majora Zemanová

Re: Je to jen smetí pro televizní oVčany.

R.E.S.T.E.C.P. [ristepa] R^

0/0
22.12.2011 18:32

hugo6

LG Smart TV Upgrader

Doma mam od lg tv a chtel bych ji rozsirit o LG Smart TV Upgrader. Tv je ovsem na zavesena na zdi, Upgrader bych chtel pripevnit na zadni stranu tv na drzak (je dostatecne maly aby se tam pohodlne vesel), aby nebyl videt. Problem, ktery resim je zda Upgrader bude reagovat na dalkovy ovladac.

0/0
22.12.2011 12:44

milouch.k

XrossMedia bar

XrossMedia bar se poprvé objevil v PSP a až pak v PS3 :P :D ale škoda že v PS Vita už není, moc se mi XMB líbí :(

0/0
22.12.2011 12:43

Vasek2

jak ty masinky vsechny propojit?

Prave si lamu hlavu, jak vsechno propojit.

Historicky mam televizi s hdmi a usb, ale bez DNLA a dalsich online sluzeb a sdileni, mam ext. HDD WD book(bez wifi, s USB), mam wifi router-multi krabici (2x usb, ethernet), mam dva notebooky (MacOS Lion a Snow Leopard), mam ps3 jiz propojenou s wifi routerem a tv pres hdmi .

Stahnu obsah do notebooku (film, muzika, fotky, etc.) a ted jak ho nejlepe prehrat na tv?

Reseni kopirujto na usb flash nebo hdd je trochu obskurni.

A ted babo rad...nekdo odvazny, diky! Kramu je hodne a do nakupu dalsich krabic se mi moc nechce.

0/0
22.12.2011 12:10

tayger

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Divím se, že vás zatím nenapadl domácí server nejlépe NAS :-) A většinou se bere Wifi jako doplněk, nežli platforma pro síť, i když n standard vypadá celkem zajímavě. :-)

0/0
22.12.2011 12:12

Vasek2

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

no, nenapadl, protoze jsem mimo soucasny technologicky vyvoj a veci se az ted takto sesly po prestehovani.

Co mi doporucujete konkretne v ramci reseni s NAS serverem?

Dekuji.

0/0
22.12.2011 12:22

tayger

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Bohužel jsem špatná osoba, já ho doma nikdy nebudoval, vlastně jsem jej nebudoval ani nikde jinde, takže těžko poradím, ale takových domácích serverových řešení s NAS bude na internetu strašně moc. Za poslední léta se to strašně moc rozšířilo. ;-)

0/0
22.12.2011 12:26

Vasek2

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

ok, podivam se po webu, dekuji za radu

0/0
22.12.2011 12:36

kenx

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Zdravím. Povím jak to mám udělané sám. Základem sítě je gigabitový ethernet s rychlým připojením na Internet přes UPC Fiber, doplňkem pak n-ková wifi. Data mám na NAS, kde mám zároveň řešenu zálohu dat na externí USB disk (NASko jedu bez RAIDu) - sdílení dat mám jen přes Sambu, tedy data jsou vidět jako klasické Windows síťové disky. NAS používám jednak pracovně (včetně iSCSI, dále rozebírat nebudu) a jednak nepracovně. Nepracovní použití je k tématu, multimediální soubory. Ty konzumuji z několika zařízení, hlavně pak z HTPC s Linuxem (OpenElec) a aplikací XBMC. XBMC je to důležité a nesmírně flexibilní na celém řešení, tento software je neustále aktualizován o podporu všemožných formátů a vylepšován - včera jsem si začal hrát v betou XBMC 11.0 Eden a jsem unešený z GUI i fungování aplikace. Kdo chce něco hotového, je tu Boxee Box, ve kterém je také pěkný software, z XBMC odvozený. NASko je fajn, ale není nutné. Stačí externí disk nebo disk do HTPC, to pak může i sdílet do sítě.

0/0
22.12.2011 13:11

l.g

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

A což takhle ten notebook připíchnout k televizi a pustit to z něho? Stačí kabel minidisplayport <>HDMI

 

Jinak tohle je přesně to co popisuji jako problém níže a řada lidí to nechápe. Z hloupou televizí tohle budete řešit věčně. :-)

0/0
22.12.2011 12:36

tayger

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

No možná pro jednoho je to dobré řešení, ale zkuste ten model aplikovat na celou rodinu, tam už to pokulhává, protože každý chce mít notebook.;-D

0/0
22.12.2011 12:37

l.g

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

OK. Hledal jsem laciné řešení. :-) I když úplně nechápu co myslíte tím "každý chce mít notebook".

Pokud nechcete měnit televizi, pak je stejně jediné řešení použít televizi jako zobrazovač pro nějaký přístroj schopný pracovat s počítačovou síti. Ale raději než tyhle krabičky bych viděl minipočítač s Atomem za nějakých 5 tisíc.

0/0
22.12.2011 12:49

tayger

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

No ale já vám je nevnucuji, jen podotýkám jeden fakt, kdyby to ně nebyl zájem, tak ten článek nikoho nezajímá, nikdo je nekupuje. Jenže on se děje pravý opak, o tyto krabičky zájem je a neustále se stupňuje. Je to stejné jako kdysi se setoboxy, také jsem nechápal, nač ho kupovat, když má TV DVB-T tuner, ale spousta lidí takovou TV doma nemá a raději volí externí zařízení. Není na tom nic špatného, když chci zabít dvě mouchy jednou ranou, jdu volit tuto krabičky, nikoliv počítač, se kterým budu mít více potíží, než chci.

0/0
22.12.2011 12:53

l.g

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Řek bych, že potíží budete mít víc s tou krabičkou, její kompatibilitou a idiotským softwarem, co je v ní. Můj počítač je zapnutý 24h denně (v režimu spánku) a dělá naprosto spolehlivě přesně co chci. Třeba i to, že k němu připojím  jedním kliknutím Bluetooth sluchátka, abych při sledování TV nikoho nerušil. Opět bez jediného kabelu a další krabičky s adapterem.

Ale chápu lidi, co si koupí plazmu za "sto hadrů" a teď se jim jí nechce vyhodit. I tak by ale pro ně bylo lepší mít k té televizi připojen počítač, než jednoúčelové zařízení. Spousta lidí ovšem nechce nic řešit a radši sáhne po zařízení, které nic neumí, ale zato vám to "nic" nasrvíruje bezbolestně až pod nos.

0/0
22.12.2011 13:08

akleen

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Vis v cem je tvuj problem? Ze kritizujes neco co jsi videl akorat na obrazku. Promin, ale tve vyroky svedci o tom, ze nevis o cem mluvis.

0/0
22.12.2011 14:05

tayger

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Souhlasím, ale takových vnucovačů tu přispívá mnohem více. :-)

0/0
22.12.2011 14:54

l.g

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Takže se dostáváme od věcné diskuze k nadávkám...

Já kritizuji něco, o čem jsem přesvědčen, že je to v samotném principu špatný koncept. Můžete mít jiný názor, ale pokud místo argumentů budete používat urážky, nemáme se o čem bavit. To opravdu nemám zapotřebí.

0/0
22.12.2011 15:09

akleen

Re: jak ty masinky vsechny propojit?

Najdi si ve slovniku definici urazky. Nevis o tom vubec nic a za kritiku koncepce to neschovas, protoze ten tvuj na kolene udelanej server je uplne to stejny.

0/0
22.12.2011 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.