Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aby baterie dohonila benzin, musí se naučit dýchat

Přejete si nejvíce ze všeho notebook, který vydrží pracovat dlouhé dny? Nebo elektromobil, kterým se svezete bez zastávky až k moři? Jestli ano, tak se obrňte trpělivostí. Představujeme současné nejslibnější směry vývoje baterií a jejich možnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tuan4

Kladnou elektrodou nemůže být katoda,tou je vždy anoda.....!

0/0
22.1.2012 8:56

vašo

Až dojdou fosilní paliva

Až dojdou fosilní paliva tak ty elektromobily budeme asi nabíjet rotopedem :D

0/0
26.12.2011 3:20

mi_golem

jezdím na elektrokole 3.rokem

a je to fajn. Jsem relativně spokojen. Co se aut týče, tak budoucností je karbazol. Oč se jedná si vygooglete .

0/0
21.12.2011 11:01

Howard

Re: jezdím na elektrokole 3.rokem

Tak jsem si zagoogloval a karbazol je vazne velice zajimava alternativa, jak uchovavat vodik v lehce transportovatelne forme. To by bylo reseni - ovsem kdo vi, kolik ALE se v prubehu vyzkumu objevi. Viz napr. http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,771516,00.html

Urcite jsou na netu relevantnejsi clanky, ja vsak nejrychleji nasel tenhle a pro info to staci ;o)

0/0
19.1.2012 15:47

AdamW

Auta na vzduch

Pro dopravu na krátké vzdálenosti, tedy jako druhé auto bych chtěl auto na stlačený vzduch. Francouzská MDI vyrábí několik typů vozítek http://www.mdi.lu/english/ okolo 10.000Euro. Provozní náklady inzerujou 0,5EUR na 100km, dojezd podobný, jako u elektřiny. I kdyby to stálo dvakrát tolik, pořád je to 10× méně než u auta na benzín, 2× méně než u skůtru, o elektrice nemluvě. Nevím, jak je tam řešené topení, abych tam v zimě neměl -20°C. To se dá ale zajistit spalováním lihu. Současné elektromobily vidím jako úplně slepou cestu.

0/0
20.12.2011 23:30

Stoura

Re: Auta na vzduch

Zkuste si to vzduchové auto spočítat. Stačí běžná fyzika ze střední školy. Zlatý elektromobil.

0/0
24.1.2012 6:43

matesakoid

ekonomická naivita

Kdysi jsem se domníval, že všem výrobcům aut jde o to, aby vyvynuli levnou a účinnou technologii.

Časem jsem to zkorigoval na složitější: jde jim o levnější a účinnější technologii než mají jejich konkurenti.

Pak se mi zdálo, že výrobci se starají o ekonomickou stránku provozu, bezpečnost a ekologii aby zaujali zákazníka.

Dnes si myslím, že jim jde jen o to, jak co nejvíc vydělat za pomoci ekoteroristických organizací a lobyzmem zmanipulovaných vlád.

------- Takže až komise EU prohlásí, že od 01.01.2019 nebudou smět na ulici vyjet žádná auta s normou nižší než EURO 5 nebo ZERO emision, tak to nebude ze záchvatu lidumilnosti, ale protože někdo jako Philips potřeboval udat zmetek typu  "úsporné" zářivky s jejich tunami rtuti a donebevolajícími cenami. :-/

0/0
20.12.2011 16:44

kluvi

Re: ekonomická naivita

Ano matesákoide! Výrobcovia tia autá vyrábajú nie kôli tomu aby boli ekologické, alebo zeleé, alebo modré, alebo úsporné, alebo pekné...len preto že za to dostanú chechtáky.

:-)

0/0
20.12.2011 17:04

kluvi

Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Cena benzinu (bez dane) a cena elektriny odzrkadluje +- realnu cenu energie a to hlavne objem energie potr. na získanie energie. Energia je vzdy zadarmo, len je na jaj získanie potreba potreba energiu. Pri vacsine technológií ktoré majú šancu na ekonomickú existenciu je vloženej energie MENEJ  ako získanej. U Zelených energií (napr biopaliva) to býva naopak.

Takže cena benzínu je asi 14Kč./L (8,89 kWh/l) =1.57Kč/kWh, Cena el. asi 5Kč/kWh (približne, bez pevných poplatkov). účinnosť spalovacieho motoru povedzme 30% takže cena energie na výstupe zo spaľovacieho motoru je asi 5.23Kč/kWh Eletromobil (i s nabíjaním) môže mať účinnosť 80% takže cena na výstupe z motoru je 6.25. Samozrejme môžeme diskutovať o detailoch, ale ceny sú vpodstate rovnaké. A to celá technológia výroby, distribúcie a spaľovania benzínu je zavedená a bezproblémová, kdežto u elektromobilov, H2 a pod bude treba investovať obrovské peniaze do nových technológií , novej výroby, rozšírenie distribučnej siete a podobne.

0/0
20.12.2011 12:19

kluvi

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff2

A keď tú elektrinu nebudeme vyrábať v jadre, tak sme i ekologicky tam kde sme boli. Výroba vo veterníkoch a FVE , biopalivá a pod. je kapitola sama o sebe. To tu nebudem riešiť. Len pripomínam, že KAŽDÁ energia je zadarmo. I každý materiál je zadarmo. Len ich nejak získať A na to treba prácu. Získanú niekde inde. A každá taká výroba ovplyvňuje ŽP.  Myslím si že vývoj, výroba, prevádzka a  likvidácia "zelených" Zdrojov nebude až tak čistá. A to sme ešte  nezohľadnili dopady na krajinu a poľnohospodárstvo. A peňaženky spoluobčanov ktorí ešte nemajú FVE a musia platiť tú zlodejinu.

0/0
20.12.2011 12:29

vodic

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Az na to, ze pocitate s teoretickymi cisly. 30% ucinnost spalovaciho motoru je jen v idealnich podminkach. Jakmile zacnete jezdit po meste, tak se dostanete na zlomek teto hodnoty. Samozrejme ani nebererte v uvahu takovou drobnost, jako je rekuperace. Takze vase = se razem meni na 5x levnejsi provoz u elektromobilu.

0/0
20.12.2011 15:55

kluvi

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

zlomek hodnoty zas nie...

A písal som že tie hodnoty sú približne. Rekuperáciu neberiem do úvahy, ani to že likvidácia batérií, ani to že v zime potrebujete nezávislé benzínové kúrenie aby ste nezmrzli.

Ale dolu sme sa bavili o tom, že hlavne H2 alebo elektromobil- to vyjde na stejno. A že energetické náklady ropa vz elektrina sú približne rovnaké.

5x lacnejší- to ťažko. A to ste zas neuvažovali medzimestskú dopravu. Tam je vám ta rekuperácia načo? No na nič. Ale rozvážka po meste je na elektro ideálna. (Dakde som to písal). A na osobnú prepravu sú šaliny, trolejbusy (kľudne i hybridné-nemusia jazdiť vždy so zberačmi- ako jazdia v Zlíne) a metro jednoducho najekologickejšie a najlacnejše riešenie.

0/0
20.12.2011 17:02

vodic

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Pocitejte se mnou. Elektromobil: Spotreba 18kWh/100km. Cena nocniho proudu 2,4kc/kWh. Tedy 43,2kc/100km. Benzin: Spotreba 7l/100km, cena 35 kc/l. Tedy 245kc/100km. Cena jednoho km je tedy 5,67x vyssi u benzinu. Muzete si uvazovat co chcete, ale realna data proste neukecate.

0/0
20.12.2011 17:20

kluvi

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Ani ste si nedal prácu si prečítať čo som písal...

Z vašeho výpočtu trčí ako slama sedliakovi z čižiem snaha dostať čo najlepšie číslo.

1)keď by jazdili všetci, tak zabudnite na nočný prúd (spotreba cez deň a v noci sa zrazu zrovná). Takže počítajte tých 5Kč. Čiže 90Kč/100km

2)Benzín stojí 14Kč (včetne zisku obchodníka) a nie 35Kč..To že vám z toho kradne štát (zvláštna spotrebná daň) je proste fakt a nie chyba benzínu. Takže 98Kč/km. Z 5.67 násobku sme zas na tých cca  fiftyfifty...

To že odrbávate štát o spotrebnú daň je Vaše plus a držím Vám v tom palce.R^

0/0
20.12.2011 17:42

Fido

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Jen dodám k tomu nočnímu proudu, že už dneska má málokdo šanci ho získat za takovou cenu. Elektromobil se prezentuje jako auto do města ale ve městě prostě sazbu na noční proud nedostanete (až na málo vyjímek). Její získání je totiž podmíněno vytápěním elektřinou a to je možné v domku někde na vesnici ale ne ve městě v paneláku.

0/0
20.12.2011 22:02

mdhb

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Ne.Pro využití nočního proudu není podmínkou vytápět dům elektřinou. Lze ho použít k čemukoli. Vytápět dům eletřinou je ekonomické šílenství. Jen pro bohaté. Alespoň u nás na horách.

0/0
20.12.2011 22:38

Fido

Re: Nemôžem sa dívať na tie úvahy tam dolu....uff1

Podmínkou je buď vytápění nebo ohřev vody (nebo obojí). Bez toho nemáte šanci. A pořídit si třeba bojler je k ničemu, nemáte šanci pokud je dům napojen na rozvod tepla a teplé vody.

0/0
22.12.2011 16:27

hobitak

Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Me prijde, ze nikdy. Nez napsal takovydle clanek mel by si autor pujcit elektromobil minimalne na tyden a teprve potom o nem psat. Polovina podstatnych veci v clanku je naprosto scestna a je napsana presne v duchu elektromobil je porad v

plenkach a nelze ho pouzivat. Kdyby si ho autor vyzkousel, tak by zjistil, ze elektromobil je pouzitelne auto jiz v soucasne dobe se soucasnymi bateriemi. A srovnani kolik zere elektromobil a kolik zere spalovak je uplne mimo. Z vlastni praxe s elektromobilem mohu rici, ze neni potreba nabijeci statnice, 90% nabijim doma (nocni proud), spotreba na 100km je kolem 15-17kwh (30-40 haleru na 100km!), cena baterie klesa nyni je o 50% levnejsi nez pred 2 roky,  baterie vydrzi prakticky do konce zivotnosti auta, nebudu mit potrebu ji menit, proc, kdyz za 7 let poridim novejsi auto, vetsina rodin ma jiz dnes 2 auta, jedno male jedno nakladni na desli cesty, to prvni je idealni na elektriku, protoze s nim se jezdi 90% casu.

0/0
20.12.2011 10:53

hobitak

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Rozhodne neni potreba 40 temelinu, nastup elektromobilu je pozvolny, stejne jako jakehokoli jineho dopravniho prostredku. Naopak vice "zerou" jine spotrebice, kterych se po svete prodalo daleko vice, napriklad televize, mobily, notebooky, ale kvuli nim nikdo nekrici aby se postavili dalsi temeliny! Srovnani napr. tady: http://www.hybrid.cz/test/elektromobilu-peugeot-ion#comment-7679

0/0
20.12.2011 10:54

kluvi

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Ale tu proste nikdo nekrici ze by sa mali postavit nove temeliny. Proste na to len upozrnuje. Ked tu energiu nevezmete z ropy tak ju musite NIEKDE vyrobit. Alebo ušetriť. Pokiaľ sa ľudia rozhodnú nepoužívať televize, mobily, notebooky tak by sa nemusel stavat novy temelin pre autodopravu. (asi by to ale nestcilo, este by sa malo vypnut verejne osvetlenie a zrusit vlaky ;-) )

0/0
20.12.2011 11:02

kluvi

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Ja osobne skusenosti s niekolkorocnym pouzivanim elektromobilu mam, i prislusne vzdelanie a nezdielam vase nadsenie. NEviem cim myslite "zere" ale ked myslite cenu, tak sa bavme o cene elektriny pre podnikatelov (pre domacnosti je zvyhodnena) a cene benzinu bez spotrebnej dane. To ze vas to TERAZ vyjde lacnejsie je len vecou politoky státu. Ked sa chceme bavit o ekologických dopadoch tak sa bavme o tom co stojí celý cyklus energie...

Batéria vydrží do konca životnosti batérie..

Ale uznávam že pre mestskú prevádzku môže elektromobil byť lepšií. Ale vaša laická predstava že si to nabíjate zo svojej zásuvky za smiešnu cenu je len na tom že ste jeden z mála. Je to ako s tými FVE. Ked to budú mať všetci, tak bude zle.

0/0
20.12.2011 11:08

Fido

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Scestný je i váš výpočet ceny. Píšete o spotřebě 15-17 kWh. To máte kWh za 2.3 haléře? Od koho prosím? Takovou cenu bych taky chtěl.

V reálných cenách to je 78-88,40 Kč ale bez ztrát nabíjením. Po započtení ztrát tak 100 Kč. To je sice méně než u spalovacího motoru ale pokud tím rozdílem vydělím rozdíl v pořizovací ceně, vrátilo by se to za nějakých 20 let. Reálně méně, protože u spalovacího motoru bude třeba měnit olej a filtry. Ostatní náklady (pneumatiky, brzdové destičky atd.) budou u obou stejné.

0/0
20.12.2011 12:28

vodic

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

kWh za 2,3kc. Kdyz neumim pocitat, tak si vezmu kalkulacku, nez neco placnu.

P.S: Proc tady inzerujete svoje zcestne odhady, kdyz Vam tady kolega prezentuje skutecne hodnoty, ktere ma overene praxi???

0/0
20.12.2011 16:01

Fido

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Četl jste vůbec ten příspěvek, na který reaguju? On ten s těmi přesnými hodnotami píše, že spotřebuje 15-17 kWh na 100 km a že ho tedy stojí 100 km 30-40 haléřů. A ještě to zdůraznil vykříčníkem.

Reálná cena elektřiny je ale cca 5,20 Kč/kWh a tedy jsme na úplně jiné ceně. Kdo tedy neumí počítat ???

Předpokládám, že údaj o spotřebě je správný a z toho vychází můj výpočet. Protože ale zcela zanedbal ztrátu při nabíjení, doplnil jsem ji odhadem a troufám si tvrdit, že nebudu daleko od pravdy.

0/0
20.12.2011 21:51

vodic

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

To je tak tezke rozklicovat evidentne preklep? Samozrejme myslel 30-40 haleru na 1km.

Ta Vase realna elektriny je zase nejhorsi mozna. Co takhle si zvolit nejaky alespon castecne vyhodny tarif ? :)

0/0
21.12.2011 15:13

Fido

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Ano a jak? On v té ceně totiž evidentně nemá započítanou cenu za distribuci, poplatky OTE,OZ atd. Jen tyhle poplatky samy o sobě totiž stojí od 2,60 do 2,91 Kč takže elektřinu za 2,30 Kč mít prostě nejde. Až k tomuhle si připočtěte vlastní cenu elektřiny a jste na ceně 4,50-5,20 Kč/kWh. Volbou jiného dodavatele se dá ušetřit pár desetníků. Víc ne. Distributora změnit nelze a výhodnější sazbu nedostanete pokud je dům napojen na rozvod tepla a teplé vody (i kdybyste si jen kvůli tomu pořídil bojler).

0/0
22.12.2011 16:42

Antonín, topič

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Píše o nočním proudu, voe.

0/0
23.1.2012 10:34

vodic

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Jo a brzdove desticky se u elektomobilu prakticky nemeni, protoze 99% brzdeni zvladne samotna rekuperace. Tedy pokud nejezdite jako uplne prase.

0/0
20.12.2011 16:02

kluvi

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Jasně...a země je placka! A beterie sú večné (007)

0/0
20.12.2011 17:08

Leinad

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Občas se mi stane, že v noci na dálnici přejde předemnou nějaký člověk. :-P Pak ani nemusím být moc velký prase, abych brzdil.

Jinak souhlasím. R^

0/0
21.12.2011 12:47

Spring-peace

Re: Jel vubec autor clanku nekdy v elektromobilu?

Beru, výpočet je +- 100 Kš/100 km. Pak ale říkám, že než toto, tak raději auto na CNG. Spotřeba, tedy náklady na km srovnatelné, komfort nesrovnatelný. Dojezd kolem 450 Km na jednu nádrž zemního plynu je OK, síť se postupně zahušťuje, neřku li, že zásoby zemního plynu jsou nyní asi na 300 let, tak bych počkal až na nové technologie. Čas ještě nenazrál....na elektromobily

0/0
27.12.2011 16:59

macarát

Budoucnost je ve specializaci

Pokud chce mít každý řidič automobil jak kráva, aby s ním mohl stěhovat skříně, s dojezdem jak kráva, aby s ním mohl dojet bez tankování do Cařihradu a zpátky ... a přitom s ním celý rok jezdí jen padesáti kilometrové cesty v jednom či ve dvou s maximálně pěti taškami nákupu, tak je někde chyba.

Konkrétně tam, že komunisté udělali takovou ostudu sdílení prostředků, že je u nás dnes zbožštěno vlastnictví. A koupit si na běžné ježdění malé vozítko a v tom 1 % případů, kdy chci něco jiného, si auto půjčit, je považováno za podivínské (takže to dělá málo lidí a je malá konkurence komerčních půjčoven a tak dále). Přitom by to bylo z ekonomického a energetického hlediska nejrozumnější.

0/0
20.12.2011 9:41

zeto

Re: Budoucnost je ve specializaci

Takze za to zase muzou komunisti. Vy mate asi snadny a jednoduchy zivot, ze?

0/0
20.12.2011 10:07

Leinad

Re: Budoucnost je ve specializaci

V USA komunisté nebyli a přesto tam není nezvyklé mít velké auto s velkou spotřebou. ;-D

Někteří tam dokonce kvůli autu, televizi, dovolené,... nesplatí hypotéku a spí raději v autě než v levném bytě bez výbavy. :-P

0/0
21.12.2011 12:43

saifo1

tudy cesta nevede

Pořád se ta elektřina bude muset někde vyrobit. A pokud by všechna auta jezdila jen na baterky, tak elektrárny nebudou stačit vyrábět. A s tím i spojená cena elektřiny, neustále by se zdražovala a auta by se za čas přestala vyplácet. Já vidím cestu ve vodíku, toho je všude dost a při spalování nevznikají žádné škodliviny. Pokud by se jeho ceny dostaly při masové produkci na cenu dnešního benzínu či nižší tak to by byla uplná pohodička :)

0/0
20.12.2011 8:48

kluvi

Re: tudy cesta nevede

Toho je všade dosť? :-(  )

Vy máte na záhrade ložisko vodíku? BOMBA! V tom prípade už vaša rodina zavodou. Teda pokiaľ je to ložisko dosť rozsiahle.

0/0
20.12.2011 9:11

saifo1

Re: tudy cesta nevede

kluvi: ložisko vodíku tak to jste mně dost pobavil :D elektrolýza jestli vám to něco říká. třeba takto ho lze jednoduše vyrobit

0/0
20.12.2011 9:34

kluvi

Re: tudy cesta nevede

JO? JO!

Ale vy ste hovorili že VODÍKU je všade okolo dosť...

Akurát že potrebujete ZAS tú elektrickú energiu a ste na tom rovnako ako s tým nabíjaním batérií.

:-D

0/0
20.12.2011 9:52

saifo1

Re: tudy cesta nevede

to i k výrobě benzínu či nafty je potřeba elektřina. ale rozhodně by nebyla po elektřině taková poptávka jako kdyby každé auto bylo na baterky

0/0
20.12.2011 9:57

kluvi

Re: tudy cesta nevede

:-(  )

Viete o čom hovoríte?

Radšej už nič neodpovedajte lebo sa zosmiešnite ešte raz.

0/0
20.12.2011 10:04

saifo1

Re: tudy cesta nevede

rádoby odborník koukám. já o tomto problému vím poměrně dost, dělal jsem nato i několik semestrálních prací.takže si tom někde nejdříve něco přečtěte vy

0/0
20.12.2011 10:18

hariprasad8

Re: tudy cesta nevede

Prosím odkazy, my jsme to počítali a není to při postupném nárůstu počtu elektromobilů nikterak drastické. Pokud přepočítáte současnou spotřebu pohonných hmot na el. energii, tak Vám vyjde asi 30-40% roční produkce. Nezapočítejte lokomotivy, trucky a velká SUV, to budou stejně do budoucna hybridy. Pokud to pak přepočítáte na účiinnost, tak se dostaneme někam na 10-15%, spíše ještě méně. To se dá kompenzovat dokonce i z obnovitelných zdrojů a dokonce s velkou rezervou. Elektromobil dokáže totiž jezdit asi 3x úsporněji, než běžný automobil.

0/0
20.12.2011 10:42

saifo1

Re: tudy cesta nevede

V posledních čtyřech letech rostla cena el. energie v ČR o 67%. A takto to bude následovat i nadále, nikdy se cena neustálí. ČR produkuje 45 % veškeré el. energie z uhlí a toho taky není neomezené množství, takže lze předpokládat, že cena el. energie bude nadále růst v desítkách procent každý rok.

Mimo jiné pokud jste sledovali zahraniční politiku Německa tak jistě víte, že hodlají odstavit jádro a to se také promítne do zvýšení cen el. energie. Z čehož vyplívá, že kdyby se zvýšila poptávka o těch 30-40 % z důvodů nárustu elektromobilů, cena by zase stoupla díky vyšší poptávce. Sice dokáže elektromobil jezdit mnohem úsporněji než jiná auta,ale cena paliva (el. energie) bude do budoucna neudržitelná. A promítne se to i na vyšší produkci Co2 díky té vyšší poptávce po el. energii, která se bude muset navýšit. Sice se více či méně zavádějí obnovitelné zdroje, ale těch je asi tak u nás kolem 20 % což nestačí a výkupní cena energie ze solárních panelů také tlačí cenu nahoru.

0/0
20.12.2011 10:57

kluvi

Re: tudy cesta nevede

A cena energie pre výrobu H2 bude iná ako ste tu vypočítal?

0/0
20.12.2011 11:10

saifo1

Re: tudy cesta nevede

Když to chcete takto, tak kdyby nejezdily elektromobily a vyráběl se jen hodík pro auta. Tak by se cena nezvýšila o těch 30-40 % (nárůst elektromobilů). A el. energii kterou by jste musel použít na výrobu vodíku tak ta by byla cca srovnatelná při výrobě a těžbě ropy. Jestli chápete tak by se zaměnila výroba vodíku za benzín a naftu, tedy plně nahraditelná alternativa. A také by zmizela uhlíková stopa za auty spalující benzí (naftu)

0/0
20.12.2011 11:25

kluvi

Re: tudy cesta nevede

bože vy ste teda demagog. Cena el energie potrebna a nabijane emobilov alebo vyrobu H2 je radovo rovnaka. Cena energie potrebna na tazbu a spracovanie ropy je o HODNE nizsia ako cena el energie vyššie.

0/0
20.12.2011 12:08

saifo1

Re: tudy cesta nevede

dnes může být ta cena stejná. ale pokud by byl nárůst elektromobilů o 30-40 % do budocna tak i o tolik stoupne spotřeba elektřiny a tím pádem se zdraží. pořád nechápete co

0/0
20.12.2011 12:18

kluvi

Re: tudy cesta nevede

Povedal som DEMAGOG!

Vzrast spotreby (ceny) el.energie pre H2 alebo elektromobily bude približne rovnaká.

!!!!

S Vami už končím.

0/0
20.12.2011 12:30

saifo1

Re: tudy cesta nevede

Vaše myšlenkové pochody jsou jen vaše věc. Skutečnost je ale jiná.  Bye bye slováčku

0/0
20.12.2011 12:40

kluvi

Re: tudy cesta nevede

Máte pravdu čecháčku. :-*

0/0
20.12.2011 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.