Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědecké zklamání roku 2011: o záhadě únavového syndromu zase nevíme nic

Ránu z milosti dostala na konci letošního roku původně velmi slibná hypotéza vysvětlující záhadný chronický únavový syndrom jako nemoc způsobenou virem. Skončilo tak přes dva roky trvající drama, které se z vědeckých laboratoří nakonec přesunulo i do soudní síně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_Diogenes

Bohužel tato nemoc existuje! 1

Moje rodina je toho důkazem. Onemocněli jsmepřed dvěmi roky, běhěm necelých dvou měsíců všichni tři. Já (32) manželka (29) a 4 letý syn. Já nebýval nikdy nijak aktivní, sem tam nějaký sport (squash, kolo, turistika). Za to moje manželka byla vždy čilá jako rybička, neustále plná energie a spousta sportovních a jiných aktivit. Ta nemoc měla několik společných bodů. Bolesti svalů, kloubů, obrovská únava, po asi měsíci se nám všem vytvořili v očích, v bělmu popraskané krvavé žilky, dále řezání a pálení očí, málo slz. Dále každý z nás začínal mít bolesti zadní části, beder, bohužel absolutně bez nějaké zjevné příčiny, předcházející fyzické námahy. Pak jsou sem tam bolesti zad, zejména úponů u lopatek, dále úponů u kyčlí. No a poslední dobou míváme velmi často i bolesti vkrku (takové neustálé škrábání či jako by pocit knedlíku v krku).

0/0
29.12.2011 11:27

misticjoe

Re: Bohužel tato nemoc existuje! 1

Kdybyste do toho nezahrnul i syna, pak bych asi argumentoval, ze to je proste vekem. Vami popisovane priznaky na sobe pozoruji skoro denne, ale nikdy by me nenapadlo za tim hledat nemoc. Zada me boli evidentne kdyz dlouho lezim a skrabani krku od cigar...

0/0
29.12.2011 14:29

wwwand

Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

Země.

Moje žena byla před 5 lety čilá činorodá a neuvěřitelně pracovitá bytost. Pak dostala klíšťovou encefalitidu, a protože jí v naší slavné nemocnici nejdřív 14 dní léčili na něco jiného, tak skončila na JIPce a měsíc doslova bojovala o život. Pak ji vyléčili, nebo spíše jak sami doktoři říkali "přeléčili" to znamená, že ji stabilizovali. Od té doby je má milovaná žena schopná intenzivně pracovat max 2- 3 hodiny, pak je úplně hotová a musí ležet. Ale ona není lenoch, strašně jí to štve a ráda by pracovala dál, protože jí její práce dost baví. Ale prostě to nejde.

Prošli jsme kupou ordinací, včetně další hospitalizace. Výsledek - poslední instance, uznávaný primář imunolog: "nic víc s tím dělat nejde, NĚCO v nepořádku je, ale nevíme co. Možná jde o únavový syndrom, ale ten neumíme léčit a ani jej nejde dát jako diagnozu".

Jistě je spousta lidí co jsou na tom zdravotně ještě hůř, proto ale CFS není simulantství.

A to že doktoři ještě nyní něčemu nerozumí neznamená že to neexistuje.

+4/0
28.12.2011 20:35


Inkvizitor Johny

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

S prominutím, ale jste idiot. To je prostě poškození mozku. Tak to je. Nemůžete čekat, že ten člověk je po takovém zásahu úplně jako dříve. Naše osobnost je v hlavě. Není v žaludku ani ve varleti.

0/0
28.12.2011 22:15

mpixel

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

Naše osobnost není v hlavě ale v úplně jiné dimenzi. A to co tvrdíte o předchozím čtenář jste vy. A to naprosto bez prominutí.

Mozek se samozřejmě dá opravit do určité míry poškození. Pomocí kmenových buněk na to jsou důkazy publikované i v časopise science.

Stejně jako když se říznete do prstu a rána se zahojí, stejně tak to může fungovat i v mozku. Nerová vlákna se opraví.

Jaká je tam míra poškození prostě neví vědci a ani vy.

+1/0
28.12.2011 23:26

nowas2

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

v jaké jiné dimenzi?  ;-D;-D  pokud úplně zaniknou některé nervové spoje, tak už je žádné kmenové buňky neobnoví, protože ani nemůžou vědět, že kdy existovaly. a ty spoje jsou naše osobnost.

+1/0
29.12.2011 3:55

/dev/null

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

Sám jste šašek. Máte názor, který by byl mezi lékaři směšný už před 200 lety. Vidět něco takového dnes mi přijde stejné, jako by někdo obhajoval placatost Země. Veškerá vaše osobnost, vzpomínky, instinkty, tělesné funkce jsou dány a řízeny jen propojením neuronů v mozku.To že se dá poškozená funkce opravit pomocí kmenových buněk je jen další důkaz této teorie.

+1/0
29.12.2011 11:00

faiva

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

A prokázal někdo ono poškození mozku? Navíc proč do toho pořád pletete osobnost, jakože psychiku? To, že někdo po prodělané infekci (a to je pro CFS jeden z typických znaků, že se rozvine po infekci, a že člověk typicky mívá i příznaky jako při infekčních stavech, tj. aktivaci imunitního systému) ztratí výzznamnou část svého energetického potenciálu, nelze jednoduše a bez jakýchkoli důkazů svalit na postižení mozku. Velmi pravděpodobně to vůbec nebude onemocnění spojené se špatnou funkcí nějakého konkrétního orgánu, ale o onemocnění na primárnější, obecnější buněčné úrovni.

0/0
29.12.2011 12:06

mike49

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

Vim presne jak se vase zena citi.Mel jsem CFS 30 let~zacalo to infeckci mandli a skoncilo virusem.Zklamanim pro me byl postup doktoru ke me.Bude vas snad zajimat ze existuji lecby na nemoci zpusobene ochabenym imunitnim systemem.Hledal jsem odpoved na jednoduchou otazku~jesli ty CFS,ME,FIBROMYALGIA a dalsich 200 auto~imunitnich nemoci jsou vysledkem kompromizovaneho AI systemu ~proc se soustredujeme na symptomy a jak je omezovat/likvidovat?Prece logicky postup byl porovnavat zdravy imunitni system s kompromisovanym a doplnit co schazi.Pri kazde transplantaci se auto~imunitni system blockuje,tzn existuje znalost jak nato.?Prikladam info na lecbu je to v anglictine tak snad vas primar sena to podiva.Poslete vasi pevnou telefonickou linku a ja vam zavolam.Hlavni druga na lecbu se jmenujeLOW DOSE NALTREXONE/schvalene od FDA od roku1987!.

       YOU tube   Dr Chris Steele  /talk on LDN

       Julia Shopick    Honest Medicine

       my email:vybihal@hotmail.com

0/0
29.12.2011 0:05

froid

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

Podle mích poznatku, je možné "vyléčit " manželku, ale je to zdlouhavé. V krátkosti, jde o odstránení volných radikálu z CNS. !!

0/0
29.12.2011 7:46

O_M_

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

Zkoušeli jste PŮST? 21-40 dní u člověka s průměrnými tukovými zásobami vyléčí skoro vše.

0/0
29.12.2011 9:54

Inkvizitor Johny

Re: Říkat, že CFS je nemoc lenochů může jen zastánce placatosti

jj, smrt je nejlepší lékař.;-DR^

0/0
29.12.2011 13:51

faiva

Není pravda, že se neví nic

je již spousta indicií a důkazů ukazujících na to, že jedná o patologické fungování imunitního systému. Akorát zaměření se na konkrétní patogen, resp. hledání konkrétního patogenu jako specifické příčiny (jako je tomu např. u AIDS a HIV) je velmi pravděpodobně zcestné. Problémem u CFS nebude konkrétní patogen, ale chybná reagování imunitního systému na infekce obecně.

Pro zajímavost např..

http://www.me-cfs.cz/view.php?cisloclanku=2011110101

+1/0
28.12.2011 13:11

Sub7

...

Dřív, než se pustíte do psaní příspěvku v diskusi, bylo by dobré o tom něco vědět. A trochu přemýšlet, než plesknete nějakou kravinu. Únavovým syndromem trpí i řada lidí, kteří byli dlouhá léta workoholiky a udělali toho mnohonásobně víc než vy, úspěšně řídili firmy nebo výzkumné týmy. Teď trpí, protože to již nezvládají, nezvládají se ani pořádně postarat sami o sebe. Přišli o příjmy, životní standard, mnozí i o vlastní rodinu.Chtěli by dělat to, co dřív, cítí to jako obrovské trauma, ale nejde to. Jestli je příčinou oslabení imunitního systému po nějaké nákaze, nebo jestli je to prostě jen nezvladatelná únava z dlouhodobého vypětí a stresu, tomu nerozumím a nechám to povolanějším. Ale označovat ty lidi šmahem za lenochy může jen trouba, který jako by tím sám sebe vychvaloval, jak je pilný, pracovitý a moudrý. Tomu se taky říká nafoukaný ješitný blbec.

+6/0
28.12.2011 11:52

ivoš

Re: ...

Má to jednu vadu. Ti manažeři, ředitelé a vesměs úspěšní lidé se taky velmi často chovají jako nafoukaný ješitný blbec. Nemám proč je litovat.

0/0
28.12.2011 12:16

thomas.angel

Re: ...

A učitelé, vysokoškolští profesoři a lékaři jsou taky blbci?

0/0
28.12.2011 12:29

ivoš

Re: ...

Byla tu o nich řeč? Demagogu.

0/0
28.12.2011 15:04

burcak vypity

Re: ...

už víme, kdo potřebuje psychiatra ;-D

+4/0
28.12.2011 12:30

togu

Re: ...

Popsal jste tam právě dva nejvíce opomíjené stimulační syndromy dlouhodobého vypětí a stresu,které spouštějí únavový syndrom.Jenže páni vědci či doktoři nechtějí tomuto připisovat žádné důležité příčiny.Jenže opak je pravdou a nikdo stím nechce nic dělat,neb na tuto nemoc není žádný lék.Jen ivalidní důchod,ale ten vám pomali nikdo na tuto nemoc nenapíše.

0/0
28.12.2011 19:50

burcak vypity

Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

http://www.bbc.co.uk/health/physical_health/conditions/chronicfatigue1.shtml

0/0
28.12.2011 10:15

Inkvizitor Johny

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

Však jo. To prostě sedí na psychické onemocnění. A taky se to tak léčí.

+1/0
28.12.2011 10:44

burcak vypity

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

person’s genes may make them more susceptible, and that viral infection.... žádný psychiatr nikdy tuto nemoc nevyléčil, v ČR lapiduši vesměs ani netuší jak toto onemocnění diagnostikovat, natož pomct pacientům snížit příznaky

+2/0
28.12.2011 11:00

ivoš

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

Nojo, česká medicína je rovna šamanství, to jsi chtěl říct?

0/0
28.12.2011 12:17

burcak vypity

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

Většina obvodních lékařů disponuje velmi nízkou odbornoui zdatností. Děkujeme odcházíme lapiduchy v nemocnicích konkrétně tato nemoc nechává zcela klidnými neb zřejmě negeneruje dostatek finančních prostředků narozdíl od výkonů typu tady a tam něco ufiknu a vydělám.

+1/0
28.12.2011 12:34

faiva

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

Naprostý nesmysl, kvalita biologických příznaků je obdobná, jako u infekčních stavů. To bys mohl za psychické onemocnění označit i člověka např. s chřipkou, pokud bys neznal její příčiny. Psychiatrizace dosud neznámých onemocnění je pavěda, brzda poznání a akorát prohlubuje utrpení nemocných. Jednou už by se konečně z podobných nevědeckých praktik měli lékaři zpovídat.:-/

0/0
28.12.2011 13:13

Inkvizitor Johny

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

Však právě proto se rozvíjí neuropsychologie. Sic v plenkách, ale rozvíjí.

0/0
28.12.2011 13:32

faiva

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

A jak souvisí s CFS?, které ani není klasicky neurologickým onemocněním, ale mnohem více obecně imunitním. Pokud chceš o nějakém onemocnění tvrdit, že je psychcké (navíc psychické onemocnění svou podstatou ani nexistuje, vše má svou biologickou podstatu) nebo psychiatrické, musíš mít jednoznačně dokázáno, že to tak je (a to zas nedokážeš jinak, než biologickými výzkumu. A ty u CFS ukazují na poruchu v imunitním systému. Jakou léčbu (paléčbu) bys chtěl zavádět, když by sis teď usmyslel, že CFS zpsychiatrizuješ? Víš, jak můžeš pacienty poškodit a jak se tak i bohužel děje a nikdo za to nenese odpovědnost!? A nejen psychicky, např. je známo že i biologicky vykazují některé paramatry, kt. jsou zcela opačné, než mají např. pacienti s deprsemi. Jak bys je chtěl psychiatrický léčit?8-o

0/0
28.12.2011 14:08

faiva

Re: Pro Ferdu mravence, než vložíš komentář

Úplně nejvíc frustrující je to, když pacienti moc dobře na základě svých klinických příznaků věcí, jakého charakteru je jejich nemoc a musí poslouchat ta "mouda", kt. jim vnucují "odborníci", kt. si jen z titulu své funkce myslí, že všechno ví, bohužel i to, o čem nemají nejmenší šanj. Právě lékaři jsou ti, kt. v oblasti CFS chybí elemtntární vzdělání a obecně i zásadní zásady vědeckého myšlení.

http://www.me-cfs.cz/search.php?rsvelikost=uvod&rstext=all-phpRS-all&rstema=5&stromhlmenu=5

0/0
28.12.2011 14:12

nakasi

Kupte si pořádný SW

Rada Zdarma: Když napíšu nějaký text, tak pak můžu zmáčknout určitou klávesu a ono my to vlnovkou podtrhá podezřelá slova a je pak jednodušší je opravit. Kupte si pořádný SW a začněte to taky používat;-€

0/0
28.12.2011 10:00

stastu

Rada zdarma: Používej Chrome prohlížeč nebo

v ostatních prohlížečích si nainstaluj rozšiřující plugin na kontrolu gramatiky a nemusíš kupovat software...

0/0
28.12.2011 10:27

Na západní frontě lež

Re: Rada zdarma: Používej Chrome prohlížeč nebo

Anebo zahoďte Chrome a použijte Operu, která už kontrolu dávno má. Navíc Chrome je v podstatě terminál firmy Google.

Mimoto je výš příspěvek mimo téma, tady se mluví o tom, že redaktoři mají požívat kontrolu pravopisu a gramatiky, na což je jim kontrola v prohlížeči k ničemu.

0/0
28.12.2011 11:22

thomas.angel

Re: Kupte si pořádný SW

Proč se nedržíte tématu a hloupě se tady hádáte o gramatiku? Jestli nemáte co říct, tak sem příspěvky raději nepište..

0/0
28.12.2011 12:31

nakasi

Re: Kupte si pořádný SW

tak si to po sobě pěkně přečti ty ynteligente a řekni mi co si tam psal k tématu. Poučuješ a sám to nedodržuješ, s takovou nepochodíš...

0/0
29.12.2011 13:36

Petosh

Re: Kupte si pořádný SW

Prej "...ono MY to podtrhá..." ;-D;-DR^

0/0
1.1.2012 12:21

V.I.T.A.

Re: Kupte si pořádný SW

hehe chtel jsem reagovat podobne ale byl jste rychlejsi ... no zrejme soudruzi z NDR udelali chybu v podtrhavacim programu :-)))))

0/0
3.1.2012 8:29

stastu

Tady je zas chytráků...

...

0/0
28.12.2011 9:52

tuan4

Re: Tady je zas chytráků...

...........tak vítej!

Kdes by tak dlouho?

+1/0
28.12.2011 10:02

stastu

Re: Tady je zas chytráků...

potrefená husa se ozvala...

0/0
28.12.2011 10:24

tuan4

Re: Tady je zas chytráků...

.................nápodobně;-D

0/0
28.12.2011 10:35

Inkvizitor Johny

Haha

Hahaha... To zas někdo zkoumal, jestli bylo dříve vejce nebo slepice. Nejdřív bylo to, že ty lidi jsou na hlavu a až potom zbytek. Je jasný, že když je někdo ve špatném psychickém stavu, je fyzicky náchylnější. To tam mohla hledat všechno možné a většinou by to našla.

0/0
28.12.2011 9:37

tuan4

Tímto problémem se na svém blogu zabývá i Radkin Honzák....!

Poučné,zábavné,doporučuju!

Podstata je,že medicína si našla pojmenování pro kdejakou blbinu.I pro lenost,alias prokrastinaci.;-D

0/0
28.12.2011 9:32

astrudina

Souhlas

také si myslím, že je to především záležitost psychiky.

0/0
28.12.2011 9:24

Old Nord

Re: Souhlas

Myslieť znamená h***o vedieť. Pre vás a vašej "psychoteórii" to platí dvojnásobne.

+2/0
28.12.2011 9:54

tuan4

Re: Souhlas

..........................jo!

A proto nemyslíš a rovnou píšeš.Ještě lepší.;-D

0/0
28.12.2011 10:38

Old Nord

Ano, vedieť je dôležidé

Zbytočne sa namáhaš, nik sa ťa nepýta ako prídeš k výsledku, podstatné je vedieť. Ak si nepochopil "myslieť si  znamená h***o vedieť" , napíš si to 100x ručne na papier, potom ťa možno osvieti. Inak ti pomôcť neviem ;-)

0/0
28.12.2011 11:02

tuan4

Re: Ano, vedieť je dôležidé

.............bez přemýšlení není vědění.

Ale netrap se-čas to možná spraví.:-)

+1/0
28.12.2011 11:19

ivoš

Re: Ano, vedieť je dôležidé

U něj je to marné.

0/0
28.12.2011 12:13

Return

Věda ve službách zisku

Vyvinout,prodat drahý lék,to je cíl! Ne vyléčit,ale soustavně léčit! Piju meltu, jím kysané zelí, mám dost pohybu jako předci, a o žádném "únavovém syndromu " nic nevím

:-P

0/0
28.12.2011 9:14

Na západní frontě lež

Re: Věda ve službách zisku

A proto mají špičkoví sportovci, kteří zřejmě celé dny leží, únavový syndrom a dost jim to likviduje život - jako každému. To, že vy o tom nevíte je stejně zajímavé, jako zážitky z vaší ložnice.

+3/0
28.12.2011 11:26

rosona

Re: Věda ve službách zisku

No máte zkrátka štěstí, melta ani kyselé zelí a pohyb s tím nijak nesouvisí ;-D

0/0
28.12.2011 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.