Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co nás čeká v roce 2012. Elektronické šperky i „zbytečně“ velké disky

Elektronické hračky jako šperky, ovládání bez nutnosti sledovat displej zařízení, televize na přání, tablety místo notebooků a díky cloudu i nadbytek místa na harddiscích. To jsou novinky, které se budou chtít letos prosadit u vás doma i v autě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

robinhud

Fajne blábol

zvláště zmíňka o Cloudu a jeho vysvětlení je opravdu zcela mimo. Ale co hrušky nebo švestky hlavně když máme křištálovou lupu. Není to náhodou cena za blbost?;-€

0/0
9.2.2012 13:04

AP1

Re: Fajne blábol

jo, ty kloudy me taky dostaly, furt nas tim budou masirovat, ale oni mladi jednou podlehnou, a pak se jednou budou divit, jako kdyby jim nestacila dnesni doba, shromazdovat informace a pak je zneuzit je naprosto bezne i u velkych firem

0/0
10.2.2012 8:28

Děda Lebeda

jean-claude van damme

...a děte všichni čtyři do p**ele

0/0
7.2.2012 8:16


yast

Nadpis stacil

Nadpis mi stacil, abych vedel, kdo to zase sesmolil ...... velke disky ..... ti dva frajeri asi zijou pred 20ti lety s 20MB diskama ........

0/0
4.2.2012 15:08

ddtx

jak

simuze Apple patentovat rozpoznani obliceje, kdyz se to pouziva uz 15 let?

0/0
1.2.2012 10:01

1888

S technickym vyvojem

se stavaji zbytecne domaci auta a prechazi se na taxicloudovou sluzbu. Tim odpada lidem spousta starosti s udrzbou, garazovanim. Taxicloudova profesionalni sluzba daleko lepe auta vyuziva a proto se stava vetsina vyroby aut zbytecnou, antiekologickou a neefektivni. Taxicloudova sluzba umoznuje pouzivat ruzne typy aut pro ruzna ucely. Je zbytecne uzivat stale jedno auto na nakup, dovolenou a cestu do prace ci do restaurace. Odpada otravne rizeni a lide se mohou pri jizde venovat svym zalibam ci si proste schrupnout coz miva za volantem fatalni nasledky. V dobe iPhonu je auto prezitek. Domaci auta uz maji pouze staromilci kteri nemaji na taxi, nebo na iPhon.

0/0
30.1.2012 12:39

akanahe

blbost

Cloud je blbost.

cloud a drahe rychle pripojeni ? ... je lepsi mit u sebe sva data a nosit je sebou v podobe hdd :) a mit pomale lene pripojeni nez obracene :P

Pokud nejaka data tak nekde na serverhousingu na svem pc  pripojenem 100Mb lankou k pateri a doma mit levny net 64kbps a data stahovat prey ten server na ten server a obcas si do housingu zajit pro tvorbu zaloh :D

+1/0
10.1.2012 11:46

ayuimo

Navrh na vylepseni iDNES

Bylo by mozne udelat k clankum odkaz pro nahlaseni nevhodneho clanku? Tyhle lzi, vymysly, a nesmysly jsou opravdu na prasteni lopatou.

+1/0
6.1.2012 0:10

1888

Re: Navrh na vylepseni iDNES

Take na prasteni lopatou je lepe zjednat si kloudovou profesionalni sluzbu. Ne kazdy umi s lopatou, kladivem, sekyrou a podobnymi nastroji zachazet a hrozi vazne nebezpeci urazu. Take stat prichazi o DPH a vlada uz chysta novelu zakona. V budoucnosti to uz nebude volna zivnost.

0/0
30.1.2012 12:48

tynum

Cloud neni sitovy disk

Bohuzel, kdyz ani redaktori technicke casti nejduveryhodnejsiho serveru, kteremu pry muzete verit (nastesti nemusite), nevi, co je cloud, potom se nedivim, ze to nevi ani bezni uzivatele. Bohuzel, kvuli neznalosti autoru se lide dozvidaji jen vymysly a nesmysly.

Cloud neni sitove uloziste pro data. Cloud je v "dvojvrstva aplikace" sestavajici z nejakeho serveru u poskytovatele cloudu. Na tomto serveru bezi nejake aplikace, nejklasictejsim prikladem je postovni server, ale muze to byt jakykoli aplikacni server.

Na klientskem pocitaci, cili na vasem, bezi nejaka aplikace (nap. webovy prohlizec, ale muze to byt opet libovolna klientska aplikace), ktera se serverovou casti komunikuje.

Data jsou na kliientskem pocitaci a pouze se na serveru zpracovavaji. To je cloud, neni to fileserver, jak nam iDNES zkousi namluvit.

+1/0
5.1.2012 21:12

themonitors

Kolik z vás si

za jízdy v autě objednává letenku nebo třeba pizzu? ;-D

0/0
5.1.2012 9:53

steve78

Re: Kolik z vás si

Letenky ne (nelítám) ale pizzu nebo jiné jídlo jo. Nejčastěji když jedu domu z práce a mám hlad tak si 15minut před tím, než dorazím zavolám do pizzerky, kteoru mám po cestě. Oni mi jí udělaj, zabalej ja jí jen vydzvednu a zaplatim a doma se mohu v klidu hned najíist. A nemusí jít nutně o pizuu, taky různé druhy špaget a zeleninových salátů.

0/0
5.1.2012 11:32

Antonín, topič

Re: Kolik z vás si

Zajímavý. Já než jedu z práce, tak zavolám ženě, co má uvařit, a když dojedu dom, tak je to na stole. Taky dobrý!

+2/0
5.1.2012 13:21

ddtx

Re: Kolik z vás si

a to mate jeste ridicak?

0/0
1.2.2012 10:03

anonymousCZ

HM

"Nový model Casio G-Shock GB-6900 by tak měl na knoflíkovou baterku vydržet až dva roky i se zapnutým Bluetooth a při neustálé komunikaci s jiným zařízením."

Pri neustale komunikaci? Tak to asi tezko ;-D

+1/0
5.1.2012 7:41

SCkPFjqnU

jasny cloudy

nahrnu si tam ty 3TB dat co mam, a vzdycky kdyz potrebuju nejaky to gigo tak budu cekat jako idiot, navic si budu platit inet v mobilu a doma a pak jeste za cloud, chytre. Cloud je buzzword na tahani penez :-D

+6/0
4.1.2012 23:40

1888

Re: jasny cloudy

Pokud pouzijes cloud tak se to zapocitava do narodniho duchodu a tak zvysujes zivotni uroven v zemi.

0/0
30.1.2012 12:53

Flames Bond

:-*

čau holkyy V

+1/0
4.1.2012 20:17

Stork.

Re: :-*

8-o...;-D

0/0
4.1.2012 23:01

l.g

Cloud - bezpečí dat

Máme zabezpečené routery, firewally, uživatelská oprávnění, šifrovaná připojení k WiFi, firovaná tunelová připojení a nakonec všechna svá data svěříme nějakému serveru zabezpečenému pouze jménem a heslem, kteréžto informace nám server kdykoliv na vyžádání poskytně zasláním na e-mail.

Není to trochu legrační?

+2/0
4.1.2012 17:50

Inkvizitor Johny

Re: Cloud - bezpečí dat

ne. stejně na disku má většina lidí jenom bordel. A ten, kdo tam bordel nemá si to holt udělá postaru.

0/0
4.1.2012 20:01

jorbl2

Re: Cloud - bezpečí dat

je

0/0
4.1.2012 22:02

aardctvybuhnijm

Re: Cloud - bezpečí dat

1) nikdo te nenuti cloud vyuzivat

2) nikdo ti nenuti konkretni aplikace v cloudu

Z toho plyne, ze si muzes vybrat cloudove aplikace, ktere chces pouzivat a kterym duverujes. A pokud neduverujes nicemu, nic te nenuti.

Komunikace a pripadna ulozena data samozrejme jsou sifrovana (pokud ne, pak je chyba uzivatele, ze takovy system pouziva).

A konecne, co takovy e-mail? Vzyt to je prukopnik cloudu. Sluzba bezi u poskytovatele a ty se o jeji provoz nestaras (obvykle), ty dostavas pouze front-end a data. Tady ti to taky prijde legracni?

0/0
4.1.2012 22:39

petr.br

Re: Cloud - bezpečí dat

Omyl - nutí a bude nutit ještě důrazněji...

0/0
5.1.2012 2:58

4e5cvybu

Re: Cloud - bezpečí dat

Muzes dat jediny priklad, kdy je cloud nevyhnutelny?

0/0
5.1.2012 8:15

l.g

Re: Cloud - bezpečí dat

Ano nikdo mě nenutí. A pokud toto řešení neakceptuji a většina se ke mě připojí, nemá cloud příliš velkou šanci přežít. Ostatně cloud technologie které známe dnes tu už byly před pár lety a cloud se pohnul kupředu jen nepatrně.

Zabezpečení: Můžete mít šifrováno co chcete, ale pokud se k tomu kdokoliv dostane pomocí jména a hesla, tak je úroveň zabezpečení prakticky nula. Zabezpečení pomocí pouze jména a hesla je dnes považováno za naprosto nedostatečné.

E-mail: Všiml jste si někdy rozdílu v množství a struktuře dat, jaká máte v poště a jaká na pevném disku? Možná pak pochopíte rozdíl mezi e-mailem (tedy daty která někomu posíláte - sdílíte je) a daty soukromými.

0/0
5.1.2012 9:51

Brugal

Re: Cloud - bezpečí dat

Cloud samozřejmě přežije a bude čím dál víc využívaný,nabízí spoustu pohodlí a možností jak ho využít.Představa,že jakýsi hacker stráví hodiny(nebo dny) prolamováním hesla,aby zjistil,že na clodu jsou písničky,fotky z výletu do Krkonoš a tři díly seriálu je hodně naivní.

0/0
5.1.2012 11:42

l.g

Re: Cloud - bezpečí dat

Máte asi pravdu že přežije. Jeho rozkvět ho ovšem teprve čeká. Zatím je to nepoužitelné.

K tomu hackerovi: Hackera samozřejmě nezajímá konkrétně váš účet. Ale masové prolomení účtů stovek nebo tisíců uživatelů naráz s tím, že robot mu bude účty prohledávat a hledat pro něj zajímavá data. Cloud je na takový hromadný útok ideální.

Ostatně nemusíme chodit tak daleko: Nedávný problém DropBoxu, kdy byla data všech uživatelů volně dostupná každému v síti bez jakéhokoliv hesla je docela výmluvný příklad zabezpečení dnešních cloudů.

0/0
5.1.2012 16:45

Stork.

Cloud?

Jenom totální blázen si může ukládat domácí porno na cizí server;-DR^. Ale jedna věc se tomu cloudu musí nechat - zní to prostě "machrácky" (stejně jako třeba Facebook)...škoda jen, že to tady je už 10ky let:-)

+1/0
4.1.2012 15:24

anonymousCZ

Re: Cloud?

CO desitky! Stovky let!! ;-DR^

0/0
5.1.2012 7:42

Stork.

Re: Cloud?

;-DR^

0/0
5.1.2012 7:53

Stork.

Re: Cloud?

no když se to vezme kolem a kolem, tak mraky tady jsou vlastně od počátku věků:-)R^

0/0
5.1.2012 7:54

l.g

Re: Cloud?

Desítky? Ja čtu "desetky" (10ky).

Tenhle anglistický nešvar dnešní mládeže používat u číslovek přípony osobně považuji za jeden z nejhorších návyků jaké našemu jazyku angličtina přinesla. Krom toho, že to je gramatická chyba (čeština nic takového nezná) to ještě svědčí o nekulturnosti a nevzdělanosti pisatele.

0/0
5.1.2012 10:13

LSI

Re: Cloud?

Pokud čtete desetky tak váš mozek zřejmě nedokáže používat logiku (bez urážky)....Myslím si že zrovna příklad který jste uvedl je pro český jazyk resp. českou gramatiku ještě ta "lepší" varianta.  Víc než tohle mi vadí vyloženě anglické zkratky "OMG, WTF"  a další. Bohužel "sílu" angličtiny nezastavíme už jen díky rozvoji techniky... Nebýt pokroku v technice(složité programy, internet, satelit....)  tak angličtina tak "netáhne" národy ....Přeci jen se angličtinou hovoří již XYZ let a přitom ještě na počátku 90'  byla u nás "v plenkách",  než se díky výše zmíněnému dostala do podvědomí.

ZPĚT K TÉMATU....V době kdy jsme tady v příhraničí rádi za 3G mobilní síť ve větších městech jsou "cloudové služby" (další slovo zatím bez správného českého překladu) spíše pro smích. (A s 3G sítí (její rychlostí) ještě dlouho budou).  Nepovažuji za bezpečí mít svá data NĚKDE - KDESI na serveru....

0/0
18.2.2012 0:36

LSI

Re: Cloud?

...Souhlasím s vámi hackerům nepůjde jen o váš účet...Půjde o to získat

databázi všech účtů/hesel a pomocí algoritmů vyhledávat citlivá data.... Jako "cloudová úložiště" mi bohatě stačí stremované servery youtube a podobně nepotřebuji mít někde "na síti" ještě své osobní dokumenty.Možná za pár let budu mluvit jinak, ale to jsem v 90' při vytáčeném připojení k internetu mluvil taky ;-D

0/0
18.2.2012 0:38

Jožin z planin

Cloudy už jsou tu dávno...

Zajímalo by mě, kolik fanatických odpůrců cloudů nepoužívá žádný webmail (tím myslím, že ani neposílá maily nikomu, kdo na nich má účty, protože tím také dostane informace na cloud), nemá žádná webová foto(video)alba, účty na herních serverech. Navíc všechny informace posílá šifrovaně, protože jinak k nim má přístup ISP a servery po cestě. No a vlastně i časy připojení k netu, objemy dat (i těch šifrovaných) a hlavně třeba webové diskuse jsou dost zajímavým zdrojem informací pro někoho, kdo by se v tom chtěl hrabat. U spousty lidí mnohdy zajímavějším než obsah jejich pevného disku. Připojování pevného disku s důležitými daty jen když nejsem připojen k netu je sice dobrý způsob zabezpečení, ale samozřejmě existují červi, kteří to dokáží obejít, data si jen uložit a odeslat až když je připojení aktivní. Jediné stoprocentní zabezpečení je nepřipojovat se vůbec. Když už paranoidní, tak pořádně.

0/0
4.1.2012 15:15

doktor_bota

Re: Cloudy už jsou tu dávno...

Kde vidíš nějaké fanatické odpůrce? Diskuze je mezi fanatickými zastánci webových úložišť, kteří v nich vidí plnohodnotnou náhradu lokálních úložišť, a realisty, kteří poukazují na značnou pravděpodobnost nedostupnosti služby a snížení bezpečí uložených dat. Pro fotky z dovolené je cloud fajn věc, pokud nejsou z nudapláže či večerních hrátek v hotelovém pokoji, pro firemní agendu naprostý nesmysl.

+1/0
4.1.2012 17:07

l.g

Re: Cloudy už jsou tu dávno...

Přesně tak. Dokud nebude mít každý doma stabilní internetovou linku alespoň reálných 10MB/s dovnitř i ven a pořídit si HDD bude dražší než pracovat v cloudu, tak to nemá moc šancí na nějaký masivní rozvoj.

0/0
4.1.2012 17:20

takyumimkecat

diskutující "Brugal"

je asi milovníkem moderních, Velkého Bratra hračiček.

Opravdu Cloud, iCloud a další nesmysly co jsou jenom přes ID a vaše heslo jsou v podstatě jenom data v povětří a u někoho jiného.

Až jednou spadne totálně Síť, co bude vlastně celej svět dělat, jak se dostane ke svým programům, užicatel k datům, fotkám apod. ?

Jsem možná paranoidní, ale soukromí si má člověk hlídat a ne ho ještě s nadšením vystavovat na odiv. To dělaj jenom Blbky z FB....

+4/0
4.1.2012 13:59

Brugal

Re: diskutující

No,řekl bych,že diskutující Brugal je normální uživatel,který používá to co mu přijde pohodlné a neotravuje si život paranoiou,že celý svět číhá na jeho fotky z dovolené,písničky Rammsteinů a 4.sérii BBT,kterou má v Dropboxu.

Až spadne síť tak se nestane vůbec nic ... jak tě vůbec napadlo,že by to běžnému uživateli mělo nějak podstatně vadit?

0/0
4.1.2012 14:07

bezdukatu

Re: diskutující

jj, Brugal asi patří mezi ty blbky z FB ;-D;-D

0/0
4.1.2012 14:26

Brugal

Re: diskutující

Přes FB se "svoláváme" k zápasům,sleduji na něm hokejové ligy a docela mne potěšilo zpravodajství z MS v rugby. Manželka si posílá s kamarádkami v Austrálii a USA fotky děcek(v soukromých albech),jinak ho ani jeden z nás nepoužívá.

Na rozdíl od vás ani nevím jestli jsou na FB nějaké blbky ... až takový přehled nemám.

0/0
4.1.2012 14:31

l.g

Re: diskutující

Asi vaší manželce nevadí, že FB shromažďuje data ze všech fotek (i těch neveřejných) a prohání je softwarem na rozpoznávání obličejů tak, aby měl ke každému uživateli přesné informace jak vypadá. Jak z policejní databáze...

+4/0
4.1.2012 14:37

Brugal

Re: diskutující

Myslím,že není teroristka,takže ani moc nevadí.Daleko víc než na FB se o ní lze dozvědět na firemním serveru po najetí na kolonku "O nás" - tam je na rozdíl od FB lepší fotka a stručný životopis.

0/0
4.1.2012 14:43

Stork.

Re: diskutující

nepochopil jste "jádro pudla":-/...zamyslete se nad tím trochu víc "globálně"

0/0
4.1.2012 15:18

l.g

Re: diskutující

Rozdíl je v tom, že na firemní web data dala vaše žena zcela záměrně v podobě jaké chtěla a může je zase kdykoliv odstranit. Nad databází FB nemá absolutně žádnou kontrolu a software analyzující sociální vazby o ní prozradí i věci, které by zveřejňovat možná nechtěla. Nemluvě o tom, že díky těm fotkám už v té databázi jsou i vaše děti.

A nemusí být ani teroristka. Možná přijde brzy doba, kdy tahle data bude zpracovávat každá banka, až budete třeba žádat o úvěr, nebo konzulát cizí země, až budete žádat o vízum.

+1/0
4.1.2012 17:29

anonymousCZ

Re: diskutující

A proc by mu to melo vadit?

0/0
5.1.2012 7:43

Labia Majora Zemanová

...

Kdo ma ciste svedomi, nema se ceho bat ;-D!!

+1/0
4.1.2012 13:38

takyumimkecat

Re: ...

To je heslo policejního státu, ne demokrata....

+5/0
4.1.2012 13:59

Brloch

Re: ...

Je to heslo nemyslícího trouby.Rv

0/0
5.1.2012 8:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.