Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

E-mail je ztráta času, tvrdí IT firma. Bez něj to ale zatím nejde

Významná mezinárodní IT firma se rozhodla skoncovat s interní elektronickou poštou. Podle jejího ředitele je to překonaná technologie, kterou lze efektivně nahradit speciálními kecálky, sociálními sítěmi nebo osobním setkáním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mlůno

Zlatý oběžníky

Když jsem chodil na střední školu (kolem roku 2000) obdivoval jsem propracovaný systém oběžníků. Zatimco na základce jsme byli vytrhováni od výuky hlášením školního rozhlasu, tady měli učitelé hezky na tabuli ve sborovně všechno důležité, případně se jim to přineslo pod nos (ne všichni byli v hlavní budově a tak se to doručovalo s třídní knihou). Párkrát nám některé nesmyslné nebo směšné oběžníky třídní předčítal (zejména pokud tam bylo napsáno seznamte s tím studenty).

Ale to by nesměla bejt ta firma roztroušená po celém světě. V takovém případě osobní setkání, nebo oběžník je nepoužitelný, a zbývá podle naléhavosti mail nebo telefon.

0/0
12.1.2012 12:10

Antonín, topič

No, a nebo je třeba

zaměstnávat lidi s mozkem, kteří nebudou posílat nudné fotky svých dětí, tuny vtipných vobrázků a videí na firemní aliasy, lidi s mozkem, kteří nebudou na spamy "odpovídat všem," lidi s mozkem, kteří dokážou odhadnout, co řešit mailem, co řešit telefonem a co řešit osobně ručně a stručně. Mail má na rozdíl od telefonu historii, takže když se zeptám kolegy A kdy udělá to, co má, tak to chci mailem a ne po telefonu, aby již zítra marně vzpomínal, co že to má dělat a proč.

0/0
11.1.2012 8:47

novak0112

IT odborníci, to snad ne....

No je vidět že to je zřejmě firma s většim počtem zaměstnanců hulící trávu, takže:

Normálně je e-mai jediná rozumná forma komunikace , napíšu když mám čas, odpověď dostanu jakmile má protějšek vhodnou chvíli či potřebné informace, přes kecálek si můžu tak akorát počkat, pak zase počkat, pak jdu domů a nic nevyřídím. Za druhé jak chce IT firma posílat přílohy a různé dokumenty? Asi přes uložiště, samozřejmě že odkaz na stažení nahlásím ústně......to jsou fakt odborníci............;-D!!

+1/0
10.1.2012 18:55

James Borg

Re: IT odborníci, to snad ne....

AD 1) Stejne jako napises zpravu em. klientu a odesles pres SMTP, tak ji napises v IM klientu a posles pres XMPP , icq atd.... Kde je rozdil ? Prijemce ti odpovi az ma cas, je to uplne to same jako mail.

", přes kecálek si můžu tak akorát počkat, pak zase počkat, pak jdu domů a nic nevyřídím."

Mas text "A" posles pres mail = OK, kdyz to same posles pres IM = spatně =>cekas cekas nic neudelas ? 

AD 2) Jak posilas soubor tedka? Jen pres SMTP protokol? OK pokud jde o relativne malej objem dat. Ale co udelas treba u nekolika mega, giga?  Proste pouzijes jineho klienta a protokol ....

0/0
12.1.2012 19:17

superkutil

A co vyměnit mail za groupwise a workflow

Alespoň v rámci firem. Dojde ke zvýšení efektivnosti práce, zpřehlednění a lepšímu dohledání historie.

0/0
8.1.2012 22:41

spiq

Je třeba rozlišovat ..

.. komunikaci a práci. To, že si trubkové rozesílají různé verze prezentace v přílohách není komunikace ale neshopnost autora umístit prezentaci na sdílené úložiště a poslat odkaz, přičemž vždy updatuje původní verzi, takže si každý vždy otevře tu poslední.,..

No a pak je tady ta komunikace. U nás to je taková diskuze mezi všemi v mailing listu, přičemž se relativně jednoduše udržuje historie a každý si může přečíst, co ostatní napsali. Přenést tohle do IM fakt nejde, protože nikdy nevíte, kdo z ostatních má čas odpovídat. Navíc IM otravuje daleko víc, než email.

Je potřeba používat správné nástroje na jednotlivé pracovní aktivity. Doufám, že "modelová" situace z článku se v praxi nevyskytuje.

0/0
7.1.2012 19:39

flames828

Re: Je třeba rozlišovat ..

A co rozlišení na ´pracovní komunikace´. Ok, tak příklad. Dělám na problému a potřebuju se spojit s vývojářem a zeptat se..co já vím.. třeba na číslo pole někde v databázi. Podle asi 80% procent zde diskutujících je naprosto nejlepší volit email. Ok, tak napíšu email ˇčau Jindro, na formuláři mám pole XZY, potřebuju dopátrat číslo do databáze, můžeš mi pomoct? Dík"... Než ten člověk vůbec najde ten email, uteče i hodina, to znám z praxe. Odepíše ´Nerozumím které pole myslíš. Chceš interní číslo, nebo číslo fieldu?´ atd, atd, atd., nakonec proběhne 5 emailů o tématu, které skončí celočíselnou informací, co bychom vyřešili po telefonu za 15 vteřin. Každodenní praxe. Ten článek je z prostředí hardcore IT firem, drtivá většina interní komunikace je o rychlých informacích a poznatcích, kristapána, jak může být email vhodným nástrojem? S interním IM jsem v práci již dělal, je to mnohem pohodlnější a i při kruté tonáži kontaktů jsem problém neměl. Potřebuju informaci, zvednu telefon = mám ji

0/0
7.1.2012 23:16

nowas2

Re: Je třeba rozlišovat ..

Jo, máš. Ale vývojář Jindra nedělá nic jinýho, než zvedá celej den telefon podobnejm troubům. A nebo nezvedá, protože už ví, že by jinak nic neudělal, a máš prdlajs :-)

0/0
8.1.2012 3:38

flames828

Re: Je třeba rozlišovat ..

Podobným troubům? Kteří třeba nasazují systém někde u zákazníka a jsou v určitých okamžicích přímo závislí na vývojovém oddělení a na promtním řešení problémů a dotazů? Častý problém Jindrů je, že si myslí, že když mají/nemají zrovna teď oni čas, tak ostatní prostě budou muset čekat. Ten člověk v článku moc dobře ví, o čem mluví, ví totiž, že drtivá většina emailů se totiž dá řešit rychleji a efektivněji.

0/0
8.1.2012 9:52

marzena

Re: Je třeba rozlišovat ..

to je pravda. A ještě k tomu ale dodejte, že kdyby někteří lidé polovinu emailů neposílali a dokonce danou věc vůbec neřešili, nestalo by se nic a ještě by adresátům ušetřili čas. Představa, že tytéž "problémy" bude tentýž člověk komunikovat přímo, ať už telefonem nebo kecálkem, je děsivá. Každý případ vyžaduje volbu správného komunikačního kanálu a pro většinu úloh většiny lidí (zahrnuje i ty děsně důležité trouby u zákazníka, neboť ani oni nesedí u zákazníka 100% svého času) je optimální email, který dává oběma stranám velkou flexibilitu a současně nijak neblokuje po přečtení zprávy iniciovat např. osobní setkání, pokud je to efektivnější.

Není to o komunikačním kanálu, ale o firemní kultuře a ochotě ji dodržovat..

0/0
12.1.2012 12:41

spiq

Re: Je třeba rozlišovat ..

Tak od toho jsou logy, kde se udrzuje historie reseni problemu. Z praxe vim, ze nez Jindra najde, odkud se bere hodnota nekde na frontu, tak to muze trvat i hodinu, ale urcite ne pod 5 min. Pokud Jindra na necem momentalne dela, tak to musi dropnout, pootvirat relevantni projekty, namodelovat situaci, ktera nastala u tebe a doufat, ze to bude davat smysl.

Nerikam, ze telefon je nepouzitelnej, urcite ne. Hodi se, pokud muzes kecat s nekym v jinym kanclu a oba se napr. divate na tvou plochu a diskutujete nad problemem spolecne. Ale prevest do real time vsechnu firemni komunikaci je IMO nesmysl.

0/0
10.1.2012 8:23

roba21

S tím okamžitým odpovídáním souhlasím

To je opravdku kontraproduktivní a musel jsem se to odnaučit, jinak bych v práci nic neudělal. Sice někteří pyskují, že musí čekat na odpověď, ale to je jejich problém.

Nicméně nechápu závěry toho článku, nahradit interní komunikaci IM či telefonem? Ani jedna z těchto věcí se nedá ignorovat a nějak časově plánovat, to je naopak ještě mnohem horší než email. Zejména protože většina lidí není schopna akceptovat různé stavy lidí v IM (Busy prakticky všichni ignorují) a skoro nikdo se na začátku telefonátu nezeptá, zda náhodou neruší či nevolá nevhod...

0/0
7.1.2012 12:53

l.g

To je objev !!!

Vedení téhle povedené firmy evidentně nepochopilo, že za ceý problém nemůže e-mail ale organizace práce ve firmě. Kdyby měli jasně dané procesy, co kdo má dělat, tak nemusí řešit takovéhle blbosti. Krom toho (a už to tu níže padlo) se efektivita práce ještě zhorší používáním IM neboď to vyžaduje reakci ještě rychlejší než e-mail. Použití firemního fóra je taky naprostá blbost. Protože to všechny zaměstnance nutí číst všechno, tedy i věci, které se jich vůbec netýkají a tím se zdržují. A pokud by to nikdo nečetl, ztrácí to smysl a vkládat do takového fóra dotaz je jen ztráta času.

Je vidět, jak blbost některých manažerů může být nebetyčná... ;-(

+1/0
7.1.2012 11:46

flames828

Re: To je objev !!!

Myslet tohle vážně zrovna na Atos, to je projev neznalosti IT scény. Jako spíš možná ani nevíš, o čem mluví ten člověk.

0/0
7.1.2012 21:27

l.g

Re: To je objev !!!

Je otázka, jestli je to blbost Atosu, nebo blbost redaktorů Technetu, kteří problém interpretují.

0/0
9.1.2012 17:43

hokejový expert von Kei II.

Jednoznačně e-mail.

IM je mrtev, e-mail totiž vyřizuju, když já chci a mám čas, IM zpravidla otravuje když on chce. Ale tím klesá produktivita, vytrhuje to.

0/0
7.1.2012 8:18

James Borg

Re: Jednoznačně e-mail.

Co je za nesmysl ? Nekdo ti posle zpravu A pres mail a to je v pohode to muzes resit az za hodinu. Nekdo ti posle tu samou zpravu A pres IM a to je spatne, protoze ji musis resit okamzite?????

0/0
12.1.2012 19:23

Jana Turlich

Chtěl bych na všechny tady reagovat, mužete mi prosím,

všichni napsat váš email? Napíšu všem.

0/0
6.1.2012 19:53

venecek.nebo.rakvicku

Pana ředitele IT firmy....

....bych okamžitě vyrazil. Veškerý problém je v tom, že ve firmách se mailem píše o každém prdu a hlavně KAŽDÝ prd se ZDLOUHAVĚ řeší přes půl planety různými meetingy a breefingy. Kdyby to mělo nějakou štábní kulturu, tak stačí 50% kanceláří, 50% lidí, 50% bullshitu a 50% e-mailů.

0/0
6.1.2012 19:49

flames828

Re: Pana ředitele IT firmy....

To je ředitel jedné z nejvlivnějších IT firem Evropy. Na rozdíl od tebe ví, co je problém emailů

0/0
7.1.2012 23:05

Fido

Aha

Tak největším problémem e-mailu je snaha na něj reagovat rychle. Takže to nahradíme IM nebo telefonem, na který se také musí reagovat hned (hlavně na ten telefon) a rušit v práci to bude ještě víc.

Neupadl někdo na hlavičku?

+2/0
6.1.2012 19:41

DannyR99

Re: Aha

Není to snaha, je to všeobecně očekávání, že odpověď přijde obratem.

0/0
6.1.2012 20:33

James Borg

Re: Aha

Kde se bere to ze na IM se musi reagovat okamzite? Mam snad zapleho IM klienta stejne jako mail klienta a nekde na plose se me zobrazi prichozi zprava. Kde je rozdil proc se musi na IM reagovat okamzite na a na mail ne?????

0/0
12.1.2012 19:29

tmf

telefon nebo IM

mi přijde vhodný opravdu jen na akutní problém. Jinak preferuji e-mail. Člověk je zabraný do práce a najednou začne blikat IM nebo horší, zvonit telefon. Nová zpráva v IM se dá úspěšně ignorovat, telefon už musí člověk umlčet nebo vypnout zvonění nebo celý, to ovšem pak nepotřebuje telefon, že? A když ho zapne tak plno nepřijatých hovorů, obvolá je, 1/3 řekne že už nic. No ale k věci, pokud telefon nebo IM přijmu tak mě to vytrhne z práce, tratím myšlenku, musím se soustředit na to co chce druhá strana a pak se zase vracet k svému. E-mail vyřídím když mám čas, nikdo snad nemůže očekávat reakce na e-mail do minuty nebo do hodiny, ovšem firemní, více jak den už je také na pováženou. Takže osobně preferuji právě ten e-mail, mohu věc promyslet a odpovědět a ne se nechávat vytrhávat od práce.

+2/0
6.1.2012 18:31

Hufo

IT firma asi neviděla normální firmu

a myslí si že všichni sedí v jednom baráku. pokud půlka lidí je přes den střídavě venku a na více pobočkách, tak nějaká on-line komunikace je nanic. a mít chytrý mobil sebou, abych byl on-line i mimo barák, je v reále částečně nepoužitelný. pokud něco řeším u klienta, tak stejně nemám čas řešit něco s kolegou ve firmě. navíc mail se dá v kanclu vypnout a přesto o zprávy nepřijdu. a opravdu důležitou věc se dozvím telefonem.

mail bude pořád základ, pokud nejste firma kde se jenom pořád lidi scházejí a vyrábějí dokolečka nějaký ten dokument :-)

a jestli mají někde problém, tak je to tím, že holt mladá generace není "vyučená" klasickými 56,6 modemy být stručný a jasný. žádný videa a fotky do mailu, aby člověk nestahoval dvě zprávy hodinu. mlaďasové jsou dneska ukecaný, ale často se nedozvíte nic

0/0
6.1.2012 17:35

James Borg

Re: IT firma asi neviděla normální firmu

mail se dá v kanclu vypnout a přesto o zprávy nepřijdu. - Stejne tak jak u IM ....

pokud půlka lidí je přes den střídavě venku a na více pobočkách, tak nějaká on-line komunikace je nanic. - Vy si zase myslite ze tak jak chodi u vas tak to je vsude .....

0/0
12.1.2012 19:32

D.E.S.

tady se řeší emaily ..

ale co takové schůzky, tedy kalendáře atd ..  jak by jste to řešili ? Bez toho se už žádná větší firma neobejde a to pomíjím takové vychytávky  jako Out off offices, Global address list atd ..

0/0
6.1.2012 17:01

petr____22

Re: tady se řeší emaily ..

To je v Lotusu obzvlaste vymakane - posila to jednou denne, vsem najednou co psali mail. Takze cely den nekoho shanis, aby ti druhy den v poledne prislo ze ma dovcu ;-D

0/0
6.1.2012 23:22

DannyR99

Maji pravdu

Taky bych to zavedl, 80% "pracovnich" mejlu jsou spam, ktery se vlastne vubec nevztahuje k praci.  Nejhorsi je, ze se vetsina naucila pozivat mejl na reseni urgentnich veci. Mejl jen nahradil DOPIS, tzn, potrebuji li neco ihned, musim volat a necekat, ze mi prijde odpoved na mejl do 5minut. To je to co vede k prehnanemu pouzivani. Plus si myslim, ze ho lide pouzivaji protoze nechteji rozhodnout a potrebuji co nejvice lidi v CC aby se to pak nehodilo jen na ne.

0/0
6.1.2012 16:59

Petr Tenzor

Re: Maji pravdu

Jednou jsem si delal statistiku, v prumeru ze 100 mailu denne se mne primo nebo neprimo dotykalo asi 50, 25 byl FYI ktere se mi mohlo nekdy hodit, 20 mi nemuselo chodit vubec a jen 5 byl "spam" (nepracovni e-maily).

Takze u vas je to 80%? Nepracujete v statni sprave? :)

0/0
6.1.2012 17:06

DannyR99

Re: Maji pravdu

Nene, jen v korporatu :-), to je skoro stejne, tech mejlu mam denne tak 250-300, tam se pak meni ten pomer, taky se mne 50 dotyka, ale pak je tam 250 FYI apod.

0/0
6.1.2012 17:11

Hufo

Re: Maji pravdu

to byl jako vtip? můžu porovnat soukromý a státní sektor a docela mě baví naivita lidí, jak si myslí že jenom státní správa je moloch a nemaká se tam. já zažil opak. a co se týká byrokracie, i soukromá firma dokáže zavést systém, kde se musíte drbat na svým nose rukou protaženou pod podkrčenou nohou kolegy, páč normální drbání je už okoukaný (když použiju přirovnání)

0/0
6.1.2012 17:14

themonitors

Vy prostě asi neumíte číst

;-D;-D;-D

0/0
6.1.2012 16:28

Stone_Pilot

No nevim

Co vyřídím mailem za minutu, mi po telefonu trvá minut 5 ("dobrý den, jak se máte, jak u vás je" a podobná nutná konverzace; a pak se třikrát opakuje z obou stran, co se řeklo). O osobní schůzce ani nemluvím. Na vyřizování stručných věcí, kdy jasně vím, na co se zeptat (nebo z druhé strany kdy se jasně dá na otázku stručně odpovědět či se na něčem dohodnout) a to kdykoliv, aniž bych musel nutně mít protějšek k dispozici ve stejný čas, je e-mail ideální. A výhodu zdokumentování už zmínili jiní na této diskusi.  Nedovedu si představit, že bych měl brouzdat po nějakých sociálních sítích, to snad jako úsporu času proti e-mailu nemohli myslet autoři vážně.

0/0
6.1.2012 16:11

flames828

Re: No nevim

Vůbec nerozumíš podstatě problému. Telefon tě naopak nutí být efektivní, email ti dává možnost být skvěle neefektivní. V it firmě, kde je informace(!!!!!) nositelem, je interní komunikace založená na emailech dost nepraktická.

0/0
7.1.2012 23:08

nowas2

Re: No nevim

Tak zrovna třeba v případě takového vývojáře je ohromně efektivní,když musí pořád brát telefony nějakej lulínům, kteří nejsou schopní(a nebo jsou jen líní) zjistit si informace z dokumentace.

+1/0
8.1.2012 3:55

flames828

Re: No nevim

Lulín třeba sedí u zákazníka a dupe tam po něm nějaký finanční ředitel. Mně se to stalo v pátek, byl jsem v pozici lulína, kterému nešla jedna funkce, volám na vývoj a odpověď ´klasicky s nadhledem´ ve stylu "Nevím, ale mělo by to jet", no holt nejelo a odpověď jsem nedostal. Vývojáři si myslí, že všichni můžou celý den sedět v klidu a přemýšlet nad jedním problémem a ono tomu tak není. Pro implementaci je vývojář podporou a email není zrovna skvělý podpůrčí nástroj, protože odpovědi chodí pozdě nebo nechodí vůbec.

0/0
8.1.2012 9:57

tojsouveci

Nesouhlas

S tím já absolutně nesouhlasím. Nejde přeci jen o nějakou spulečnou tvorbu dokumentů. Přeci třeba šéf rozešle nějaký e-mail s určitým pokynem nebo příkazem. No a po nějaké době si vyjede, kdo a kdy si tento e-mail přečetl. Odpadají jakékoliv dohady. Na rozdíl od komunikace z očí do očí nebo ze sluchátka do sluchátka. Jistě víte, že mnozí mluví, a mluví, ale kýženou informaci vám nesdělí. Nebo dokonce sdělí špatnou a když mu to po nějaké době řeknete, tak to prostě zapře nebo řekne něco ve stylu, že jste si asi nerozumněli apod. A jelikož vy nemáte záznam tohoto hovoru, tak z vás může dělat kdokoliv blbce. Kdežto odpověď na e-mail si uložím a v případě potřeby předložím. Udržovat inbox prázný je nesmysl, pokud si aýdý e-mail netisknete, což by byl ještě větší nesmysl nebo si prostě e-maily neukládáte jinam. Další výhodou je to, že na e-mail odpovíte, když jste u počítače a když si někam odskočíte, tak se nějaký spolupracovník nemusí snažit vás telefonem 5x vytáčet  ztrácet tím svůk čas

0/0
6.1.2012 16:03

sdasdgk

Blbosti

Nahrazeni emailu IMkem je opet komunikace, ale z asynchronniho (nevyzadujici okamzitou odezvu) udelate synchronni. Pokud mate malo na praci, mozna to ve vysledku vas prinuti reagovat okamzite a je prospesne, pokud mate hodne na praci, brzy z toho zcvoknete. Kdyz se ve firme posila spam (tim, ze jsou spatne distribuci kanaly atd.), problem neni v technologii ale v lidech a snad je nejlepsi to vyresit verifikaci procesu a domluveni lidem, at vice zvedaji zadky. Vselijake chattery jsou jen lepsi v pripadech, kdy je treba vstupu vice lidi - mail je pak tezkopadny. Cili problem je v lidech, ne v teto jednoduche technologii.

0/0
6.1.2012 15:58

Kudry

Co je tohle za článek?

Bez emailu to jde samozřejmě mnohem hůř. Tahle rádoby analýza IT firmy nakonec stejně jen zjistila, že lidé na mejlu tráví dost času a často zbytečně. Přechodem na sociální sítě a kecálky se těžko nějaký čas ušetří, spíš naopak.

Pokud si vedoucí pracovník neumí zorganizovat efektivní komunikaci, je to chyba lidská, nikoliv technická!

0/0
6.1.2012 15:55

Petr Tenzor

Re: Co je tohle za článek?

Přesně tak.. dobrý šéf práci přiděluje a má přehled o tom, kdo má pro ni nejlepší předpoklady a jak je vytížený. Špatný to neví a posílá hromadné e-maily typu "vyřešte to", nechá propuknout anarchistickou diskusi a v důsledku toho pak musí trávit daleko víc práce při odpovídání na e-maily, které by bez jeho špatného přístupu nevznikly.

0/0
6.1.2012 16:00

Rosomak

Chyba je především v managerech

Protože na své podřízené nemají čas, vyřizují totiž maily nadřízených, jimž lezou někam...

Takže místo jednoho eskalačního mailu podřízeného, který mu stačí vyřešit po telefonu, nebo na poradě, milý podřízený vypisuje na všechny strany a snaží se ze své pozice ovlivnit někoho, aby daný problém začal řešit. Pokud je to typicky systémový problém rozlezlý v organizační struktuře, tak takový problém ve firmě koluje navěky...

Občas usne a občas se probudí, jak pracovníci přicházejí nebo odcházejí, případně se překope organizační struktura tak, aby vše důležité zůstalo zachováno...

A maily kolují, protože jen tak má milý podřízený nějaký důkaz, že daný problém se snažil vyřešit, když se po daném čase na něj ukáže... Bohužel už se obvykle neukazuje na ty, kteří se měli daného problému ujmout a neudělali to.

Takže problém není v mailech, ale především v řízení a vnitrofiremní komunikaci.

+1/0
6.1.2012 15:53

Petr Tenzor

Tohle musela vymyslet "hlava"

nebo možná člověk, který se živí jen žvaněním a nikdy nic nemusel přes e-mail řešit.

1. E-mail je nutné používat ve vztahu k dodavatelům a zákazníkům, takže nevím, co se vyřeší tím, když se zakážou interní e-maily

2. Zatímco e-maily se většinou nikam neztrácí, zapisování historie různých IM občas selhává a pak stačí pád systému nebo programu a není jasné, o čem se kdo domlouval.. jinak nejvíc času se ztrácí právě na IM, které svádí k dlouhým mimopracovním debatám v reálném čase...

3. Sociální sítě - pokud nemá firma vlastní, nejdou použít, protože by to znamenalo porušení smluv se zákazníky o utajení dat ad.

4. Už vidím, jak někomu posílám dvoustránkové instrukce před IM nebo je říkám ústně (zapiš si to) a jak pak řeším obvinění člověka, který to podělal a připravil svou chybou projekt o peníze, že "jsem mu to neřekl".. u e-mailu se nemá na co vymlouvat.

0/0
6.1.2012 15:49

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Tohle musela vymyslet

Marně ve vašich připomínkách hledám něco k věci. 1 - viz článek. 2 - IM je jen jeden z kanálů, a praktický jen v některých situacích. 3 - jde o speciální sociální sítě na míru businessu. 4 - moc se fixujete na ten IM.

0/0
6.1.2012 16:33

Petr Tenzor

Re: Tohle musela vymyslet

Dobre, myslel jsem, ze to bude vsem jasne, ale zkusim to trochu rozvest:

ad 1 - clanek mj. hovori o firme, ktera se zbavila internich e-mailu.. poukazuji na to ze to nedava logiku, kdyz e-mail je nutne tak jako tak pouzivat (ano, jak je zmineno i v clanku)

ad 2&4 - tohle plati pro jakykoli messanger/chatovaci program/ICQ/IRC s komunikaci v realnem case.. ztrati se na tom vzdy mnojem vic casu a zkuste mi ukazat program, ktery je spolehlivy, da se v nem komunikovat treba s nekolika desitkami lidi najednou, daji se v nem rychle bez problemu posilat i velke soubory, planovat schuzky apod.

ad 3 - dobre, ale znamena to urcite naklady navic (o spolehlivosti ze zacatku ani radsi nemluvim) a porad nevidim moc velkou logiku v tom, ze se veskere extrerni e-maily budou nejdriv prekopirovavat na tu sit.. krom toho, u e-mailu si presne vyberu prijemce, tady to tak jednoduche nebude, ze?

0/0
6.1.2012 17:02

tx999

Re: Tohle musela vymyslet

Ja hlavne nejak nechapu tu vyhodu IM - IM prave naopak nuti clovek reagovat v realnem case mnohem nalehaveji nez email, ktery proste muzu vypnout a resit, kdyz mam cas (napr. rano po prichodu do prace a odpoledne po obede, v podstate vzdy v okamziku, kdy nemam nic rozdelaneho).

Vzhledem k tomu, ze u IM spousta lidi ignoruje status "busy", je jedinym resenim jak nebyt rusen odhlaseni -> narozdil od mailu hrozi, ze se ke mne ta informace/dotaz vubec nedostane.

IM ma opravdu smysl v okamziku, kdy nejaky tym pracuje na urcitem projektu a v dany okamzik na nem vsichni pracuji. Pro vetsinu ostatnich veci je klasicky mail vhodnejsi.

0/0
7.1.2012 19:37

James Borg

Re: Tohle musela vymyslet

Zalezi jen na nastaveni IM klienta jak te bude upozornovat na prichozi zpravy.....

Stejne tak nemusi dojit ani mail ..... Je tolik dovodu proc mail nemusi nedorazit....

0/0
12.1.2012 19:35

pk203@klikni.cz

Tak na tenhle článek

sedí citát z oskarového filmu "A o čem jste se bavili? - Ale vcelku o hovnu, soudruhu" jak něco na hrnec .....;-)

0/0
6.1.2012 15:44

kvak.nořič VII

nahrad je dost

vysilacky, telefony, skype, jabber (nebo jiny IM), face to face...

0/0
6.1.2012 15:34

dropa

Problém začíná a nabaluje se zde:

"šéf rozešle svým podřízeným hromadný! e-mail"

0/0
6.1.2012 15:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.