Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hackeři ukázali přihlašovací údaje lidí z NATO

Vánoční útok na servery americké bezpečnostní firmy Stratfor má pokračování. Hackeři zveřejnili získané údaje, a to včetně přístupových hesel. Ty jsou sice zakódované, ale není prý příliš složité je rozlousknout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

div

Naučte se česky

Naučte se česky, tvůrče tohoto článku!

Ty hesla jsou zakódované je špatně.

Ta hesla jsou zakodována je správně.

0/0
10.1.2012 21:15

Bad Ass

Hack The Planet

Oni im to ešte povedali dopredu: Expect us.... a oni nič ;-D

0/0
10.1.2012 15:59

vlahos_rosret

2Paeris

Ty mas naky mindrak ze statnich zamestnancu?? Neni trochu mimo oznacovat zde statni zamestnance za kolaboranty?? Ty tady rikas, ze lide pracujici pro stat maji pocitat s tim, ze se najde naky blazen ktery nerespektuje autority a zavrit pusu, kdyz nekdo zacne zverejnovat jejich udaje?? Jak by se ti libilo, kdyby nekdo zverejnil soukrome udaje nakeho clena tve rodiny ktery pracuje pro stat?

+1/0
9.1.2012 20:15


Antonín, topič

Re: 2Paeris

Hlavně že mu nevadí práce státních zaměstnanců - jeho VŠ pedagogů!

0/0
9.1.2012 20:26

vlahos_rosret

Re: 2Paeris

Ja naky lidi proste nechapu. On tu naprosto vazne vykrikuje, ze pracovnice v bance je kolaborant? Vzdyt todle neni normalni. A rikat, ze je v poradku narusovat soukromi statnich zamestnancu, protoze stat je fuj je oprvdu ubohe. I kdyby stat byl opravdu tak fuj jak to zde nekteri tvrdi, tak radovy zamestnanec s tim toho moc nenadela.

0/0
9.1.2012 20:44

Paeris Kiran

Re: 2Paeris

Pěšák nebo generál je to jedno. Pořád bojují na stejné straně.Že stím toho moc nenadělá? A koho to zajímá.

0/0
9.1.2012 20:54

vlahos_rosret

Re: 2Paeris

Takze kdyz ti rozbiju tlamu a zlamu hnaty s argumentem, ze nesouhlasim s tvym nazorem a protoze jsem silnejsi, tak te muzu serezat jako cokla tak budes drzet pusu?? Uvedomujes si co tu meles  za nesmysle? Jsme v demokraticke spolecnosti a kazdy ma stejne prava. At je to zamestnanec statu, student nebo podnikatel. Tve nenavistne vykriky proti zamestnancum statu jsou opravdu vtipne. Asi jako kdyz male dite rve v kramu na rodice, ze mu proste to lizatko musi koupit.

0/0
9.1.2012 20:57

Paeris Kiran

Re: 2Paeris

Nebudu, naopak budu se bránit maximální možnou silou. I smrtící.

O od druhé strany tedy vás očekávám to samé. Můžete mě zkusit zabít, pokud jste toho fyzicky schopen tak na to máte "právo". Já mám akorát právo vás zkusit zastavit.

Pro mě je osobní svoboda nadřazena všemu... včetně lidských životů.

0/0
9.1.2012 21:01

vlahos_rosret

Re: 2Paeris

Ale ty tady pravo na obranu tem statnim zamestnancum beres! Jinak jsi dobrej sasek. Takze moje osobni svoboda tebe zastrelit je nadrazena tvemu pravu na zivot?  Chapes, ze zijeme v nake civilizaci, ktera ma nake zakony atd? Ze existuje neco jako volby a drtiva cast obyvatel jaksi dava prednost statnimu uskupeni nez anarchistickemu uskupeni?

0/0
9.1.2012 21:06

Paeris Kiran

Re: 2Paeris

Ale ať se aktivně brání... na to mají právo... druhá strana jim má právo také aktivně odpovědět. A Civilizaci vem čert.

0/0
10.1.2012 9:38

Paeris Kiran

Státy už by se měli konečně naučit...

že Pokud nějaká databáze existuje její jediné dostatečné zabezpečení je to že NENÍ PŘIPOJENA k síti.

A že něktré informace mají existovat pouze a jenom v paměti lidí, a nesmí být za žádných okolností zaznamenávány na discích a nebo hůře na papíru.

Současná posedlost mít o všem údaje v nějakolika verzích na několika místech je sebevražedná.

Za "bezpečnou" síť lze považovat jenom takovou ke které by hacker musel fyzicky přijít a připojit kabel ručně, nic k čemu už existuje kabel není bezpečné.

0/0
9.1.2012 17:31

vlahos_rosret

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

No jasne a banky povedou vsechny svoje evidence v pameti svych zamestnancu. Jinak existuji neco jako transparentni technologie, u kterych je nabourani prakticky vylouceno.

0/0
9.1.2012 17:34

Paeris Kiran

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Nehacknutelná technologie NEEXISTUJE.

Mimochodem u těch bank je to nepraktické... ale třeba "seznam agentů CIA" nebo "seznam vojáků KFOR" by fyzicky prostě existovat neměl.

0/0
9.1.2012 17:38

vlahos_rosret

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Psal jsem temer nenapadnutelna technologie. Jak chcete hacknout treba takove opticke vlakno? Ze ho vykopete ze zeme, preriznete a zapojite do nej nake dalsi zarizeni? To sice muzete, ale na lince dojde k vypadku a uz jenom to lidi trkne, ze se neco deje navic nove zarizeni bude pri testoani pomoci treba OTDRka nebo meraku optickeho vykonu videt. A to uz nemluvim o tom, ze takovejch zarizeni moc neexistuje. Prakticky to umi jen mereky ktere jsou urcene k mereni optickych vlaken priposlechem.

0/0
9.1.2012 17:41

Paeris Kiran

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Optické vlákno potřebuje po delší době regenerátor signálu... a do toho lze obvykle kabel připíchnout zcela plánovitě. Pravda poněkud to redukuje počet míst ale stejně je toho moc.

0/0
9.1.2012 17:43

vlahos_rosret

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Lol, ne to opravdu nejde. Maximalne maji AUX port ktery je urcen ke sprave a to je tak vse.

0/0
9.1.2012 17:48

Paeris Kiran

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Pokud je tam port tak to jde.

0/0
9.1.2012 18:26

Wrunx

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Nevím proč ten povyk. Spojení, které nelze odposechnout, je mnohem snazší přerušit a donutit tak protivníka aby přešel na jiný, náhradní, a též zranitelnější způsob. O tomto riziku se ale takticky mlčí, protože by si investoři mohli začít rozmýšlet zda do dalšího vývoje superultrahyperbezpečných komunikací cpát svoje penízky :-)

0/0
9.1.2012 20:09

vlahos_rosret

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Ne to teda nejde. To zarizeni ani samo o sobe neumi prohlizet data ktera prez nej tecou. Je to normalni zesilovac ktery jen zesily signal ktery do nej prijde. Podobne opakovace jsou zamerne delany co nejprimitivneji - klesa tim sance poruchy a klesaji naklady na vyrobu zarizeni. Navic plno zarizeni ktere splnuji transparentnost nema moznost priposlechem odposluchavat data zamerne - zvysuje se tim zabezpeceni linky. Na jednu stranu to pro ISP stezuje moznosti detekovani poruchy na lince ale na druhou stranu to zvysuje bezpecnost prenasenych dat.

0/0
9.1.2012 20:10

Paeris Kiran

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

aby ho zesílilo musí ho přečíst znovu vyslat. Kruci víte vy vůbec fyzikální parametry těch zařízení. Pokud by to něudělalo všechno co dostanete na druhém konci bude šum.

0/0
9.1.2012 20:56

vlahos_rosret

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Tak si chlapce zjisti co to znamena transparentni zarizeni a pak se vrat s omluvou. Jak presne takovej optickej zesilovac ktery funguje ciste na soustave skel ktere zesiluja laser precte nake data ktera prez nej tecou???

0/0
9.1.2012 20:59

Paeris Kiran

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

;-D;-D;-D optický zesilovač... disperzi signálu vám neopraví. Nakonec vám z toho vyjde nesmysl co nikdo nerozluští.

0/0
9.1.2012 21:02

vlahos_rosret

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

clovece zijes 10let v minulosti. Dneska se uz nedelaji svary ktere snizuji kvalitu signalu. Moderni varicky optiky dokonce delaji svary ktere signal zesiluji. Zkus si nejdriv neco vygooglit.

0/0
9.1.2012 21:09

Potkan2000

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Ty jo zesiluji signal, perpetum mobile, vyrabi energii z niceho, tak takovych svaru si udelam doma 1000 a budu topit zadarmo, kde se to vari?

0/0
9.1.2012 22:07

Potkan2000

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

Nech ho, noumu. On ani nevi co je to disperze svetla a ze zrcatko svetlo z niceho nevyrobi. Opticky kabel ma nejvetsi ztraty ve svaru at je jakykoliv, dokonce se svetlo ztraci v plasti rovneho kabelu a proto se pouzivaji ty repetery signalu.

0/0
9.1.2012 22:14

good_man

Re: Státy už by se měli konečně naučit...

vidim, ze nemate ani poneti o dnesnich technologiich... jsou technologie, ktere zvladnou preruseni 24vlaknove optiky a jeji odposlech bez vypadku...

0/0
10.1.2012 8:27

thx1137

...

A to říká kdo, že v těch hashích neni kryptografická sůl?

0/0
9.1.2012 16:42

repulsive

Re: ...

.. a ta sůl se potom hezky úhledně přidá před tu haši, takže to vůbec nevadí :)

0/0
9.1.2012 22:42

John Coffey V

+++++

Otazkou je nakolik ja takovyto krok (tedy zverejneni techto informaci) prospesny.

Osobne se domnivam ze neprospiva vubec nicemu a nikomu, vyjma Anonymous, jez si timto udelali reklamu.

0/0
9.1.2012 14:04

vlahos_rosret

Re: +++++

Tato skupina uz davno necti myslenky ktere vedly k jejimu zalozeni. Praticky to uz je jenom banda anarchistu ktera necti zadne autority. Temer vsechny jejich akce za posledni rok vice skodily nez pomohly.

+1/0
9.1.2012 14:44

Septisin

Re: +++++

Boha jakou autoritu by měli hackeři ctít?

0/0
9.1.2012 15:43

vlahos_rosret

Re: +++++

Neco jako ze hacker nikdy neohrozi zivoty to nic? Neco jaho hackerske desatero take nic? Navic si laskave zjisti, na zaklade ceho tato skupina vznikla - na netu je jeste jejich prohlaseni k dohledani. Mimo jine tvrdi, ze se nenechaji vest: Vidinou zisku (jejich posledni akce jsou jen reklama) a ze nikdy nenarusi soukromi a prava jedince, kteri v systemu pracuji. Proto ted zverejnuji osobni udaje? Proto treba zverejnovali pohyby na uctech beznych zamestnancu bank? Proto zverejnovali kontakty na cleny rodin zamestnancu statnich podniku?

0/0
9.1.2012 17:22

Paeris Kiran

Re: +++++

Ta původní skupina už je dávno v háji. S tou dnešní nemá v podstatě nic společného.

Ale to je vcelku jedno. Proč by se měl jedinec zavazovat k tomu co píšete pokud nechce. Co se mě týká i kdyby někdo našel odpalovací kódy amerického nukleárního arzenálu tak je má právo zveřejnit pokud chce.

0/0
9.1.2012 17:34

vlahos_rosret

Re: +++++

No to se ovsem jaksi pletete. Zijete v nake spolecnosti a ta ma nake zakony. Jeden z tech zakonu mimo jine rika, ze je zakazano zverejnovat tajne informace ci je poskytovat neproverenym osobam. On ma samozrejme pravo dane informace zverejnit, ovsem take ma pravo potom jit bez reci sedet.

0/0
9.1.2012 17:36

Paeris Kiran

Re: +++++

Když sedím u počítače v ČR tak jaksi nejsem vázán americkým zákonem na utajení informací. Tudíž to že zveřejním informace které USA vede jako "přísně tajné"... no tak ať si vede mě to nezajímá. Jediné co je relavantní jsou zákony země kde právě sedím.

A v ČR jaksi odpalovací kódy jaderného arsenálu USA tajné nejsou. (nebo třeba v Íránu, číně, etc)

Pokud bych byl stanovat třeba v Antarktidě a měl satelitní připojení tak se mě dokonce nebudou týkat zákony ŽÁDNÉHO státu na této planetě.

0/0
9.1.2012 17:41

vlahos_rosret

Re: +++++

jako spojenec USA z NATO jsou brany tajne materialy USA jako tajne materialy naseho statu. Takze mas stejne smolika. Maximalne tak muzes vyzradit tajne informace Cinanu, Rusaku nebo treba Korejcu.....ovsem ti by to moc neresili a proste te nechali odstranit.

0/0
9.1.2012 17:45

Paeris Kiran

Re: +++++

:D nejsou. (Naše zákony totiž mají k dokonalosti příliš daleko)

Jinak já z principu s Anonymous a zveřejňování údajů států souhlasím- státy mají totiž příliš moci a každá informace která je proti nim použita je dle mě dobrá. Moci států a útvarů jím podbných (EU) je třeba omezit...

A že se zveřejní údaje zaměsnance státní správy? To je KOLABORANT pracující pro tu instituci. Tak si to zaslouží.

+1/0
9.1.2012 18:24

vlahos_rosret

Re: +++++

Jo jasne, zenska ktera pracuje jak urednice v NB je kolaborant. To je dobrej blabol.

0/0
9.1.2012 20:12

Paeris Kiran

Re: +++++

Rozdíl je jenom v hodnosti... pěšák a nebo generál. Ovšem na zvolené straně je. Tak je to její problém.

0/0
9.1.2012 20:57

vlahos_rosret

Re: +++++

Jo jasne, stat je nepritel. Jdi se radsi vyspat anarchisto.

0/0
9.1.2012 21:09

Septisin

Re: +++++

Dělají co chtějí a ponesou za to důsledky, ale to o čem se zmiňuješ nijak nesouvisí s autoritou...

0/0
10.1.2012 8:35

Gamehoror

Re: +++++

Zveřejnění proto aby bylo zřejmé že nekecaj a aby si lidi uvědomily že důvěřovat internetu se opravdu nedá.

Ale evidentně toho vyplave na světlo pořád málo na to aby se lidé poučili a byli opatrnější.

Je potřeba je neustále informovat co dokáží hekři, viry a jaké hrozí nebezpečí zneužití.

0/0
9.1.2012 14:48

vlahos_rosret

Re: +++++

Aha, takze by se tu asi mela vyskytnout i skupina lidi, ktera bude upozornovat na to, co dokazi vrazi a nasilnici? Tim ze budou vrazdit a znasilnovat lidi? Nebezpeci zneuziti hrozi u vseho. Doufam, ze je vsechny zavrou do basy. Kdyby chteli upozornit na spatne zabezpeceni, tak dane stranky shodi nebo je pozmeni. Ale oni ne, oni musi vsechno zverejnovat.

+1/0
9.1.2012 14:55

Gamehoror

Re: +++++

No vzhledem že si reagoval na mne, tak tě mohu uklidnit, že hekry nepodporuju a jejich činnost neschvaluju :-)

Jen jsem odpovídal někomu kdo nechápal co může být motivem co by mohlo zodpovědět jeho dotaz a co by na tom mohlo být i trošku pozitivního pro uživatelskou společnost.

Jinak z hekrů radost nemám pokud jsou hrozby že mi kdykoliv může kdo koliv zručnější dělat inventuru v počítači :-)

Těžko mezi hekry budou takoví co mi počítač budou chtít vyladit, urychlit vypnutím nadbytečných funkcí a dělat pravidelnou defragmentaci na kterou normálně kašlu :-)

0/0
9.1.2012 15:43

Gamehoror

Re: +++++

PS : Jo vidíš, tak to ty ses tak blbě ptal :-)

No tak Tobě to asi nevysvětlim :-)

0/0
9.1.2012 15:45

John Coffey V

Re: +++++

"Zveřejnění proto aby bylo zřejmé že nekecaj a aby si lidi uvědomily že důvěřovat internetu se opravdu nedá."

V první části rádoby rozumné reakce jste prakticky jinými slovy zopakoval můj názor v prvním příspěvku, druhá část se mi zdá opravdu kapku mimo. Máte dojem že zveřejnění dat oragnizací, které se primárně starají o bezpečnost (ať si pod tím kdokoliv představuje cokoliv) vede k tomu aby si Jarda z Horní Dolní uvědomil že nemá lézt na pornostránky?

To je hodně krátkozraký názor.

0/0
9.1.2012 16:01

Gamehoror

Re: +++++

Je mi to jasný, lidem to nějak nedochází i přes ty články co se neustále objevují.

Pořád si říkají komu by stálo za to cpát se do počítače zrovna mě. :-)

http://www.novinky.cz/internet-a-pc/bezpecnost/255595-nebezpecny-pocitacovy-virus-vykrada-lidem-bankovni-ucty.html

Odradí tohle někoho aby nevedl bankovnictví z PC ?

Asi těch případů musí být zveřejněno podstatně víc aby to lidem došlo.

0/0
9.1.2012 16:26

vlahos_rosret

Re: +++++

Tyto akce nemaji za ucel poukazat na rizika ktera na lidi na internetu cihaji, ale zcela ucelne poskodit urcitou cast populace. Napadlo treba nekoho, proc drtiva vetsina utoku je vedena na USA ci spojence? Proc prakticky zadny utok nebyl veden na Ruske stranky? Proc se neupozornuje na mizerne zabezpeceni bankovnich prenosu, ale misto toho se zverejnuji naprosto nezajimave udaje o par lidech z NATO?

0/0
9.1.2012 17:24

Paeris Kiran

Re: +++++

Jinak než poškozením se ničeho dosáhnout nedá. Aby se lidé poučili musí TRPĚT. Jinak si lekci nezapamatují.

A ty údaje nejsou nezajímavé... ti lidé pro NATO dělají... berte to jako riziko kolaborace s danou institucí. Pokud nechtějí aby jim někdo údaje vytáhl ať podají výpověĎ a zařídí ZNIČENÍ svých dat.

0/0
9.1.2012 18:26

Gamehoror

Re: +++++

Tak nevim, Amerika zrovna můj osobní spojenec neni :-)

Zatim co rus je pro mne větší bráška a teď se s tim nějak vyrovnej :-)

Pro mne jsou Amíci jen banda dobrodruhů s kolty proklatě nízko a se zlatou horečkou kde každej chce jen rejžovat a klidně kuli tomu postřílí domorodé obyvatelstvo.

0/0
9.1.2012 18:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.