Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vytáčí vás spam? Zatočte s ním jednou provždy

Chcete-li skoncovat s nevyžádanou elektronickou poštou v Outlooku, Thunderbirdu či jiném e-mailovém klientu, pak si pořiďte program, který ji odfiltruje do speciální složky nebo ji smaže přímo na serveru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.g

Zase zbytečné prográmky

"Chcete-li skoncovat s nevyžádanou elektronickou poštou v

Outlooku, Thunderbirdu či jiném e-mailovém klientu, pak si pořiďte

program..."

Já tedy nevím, ale můj Thunderbird filtruje velmi precizně 99% spamu už v základní instalaci. Tak úplně nechápu, proč bych na to měl mít jěště nějaký další krám.

Je to tak na hlavu, jako nainstalovat si do počítače 3 různé antivirové programy (už jsem to taky viděl). :-)

0/0
31.1.2012 17:25

Homer _7

Re: Zase zbytečné prográmky

přesně tak...R^

0/0
4.2.2012 1:29

objektivny

Re: Zase zbytečné prográmky

to jde ??? mne většinou když chci nainstalovat jiný antivirový program ten co chci nainstalovat řve že našel konkurenci a jak ji vykopnu jinak na instalaci kašle...:-) Ale asi tuhle kontrolu nemají všechny...

0/0
5.2.2012 14:06

KarelPl

Chybi dulezita vec

Nejlepsi je, mit balik spamovych zprav, naimportovat je, oznacit jako spam a behem deseti minut je takovy filtr "vyucen".

Kdysi jsem si stahl balik spamu ze serveru The Batu a ani jich nemusim importovat 50 000 (tolik jich tam je), ale staci 10 000 a filtr okamzite pracuje zcela spolehlive.

0/0
31.1.2012 12:14

s3x

Záplava SPAMu je většinou důsledek hlouposti uživatele

Stačí si hlídat, kde uvedete svou e-mailovou adresu v kliknutelné podobě - ideálně samozřejmě nikde - základní ochranou je vždycky alespoň <at> či něco podobného místo onoho magického @ - podle kterého spamboti hledají a sbírají adresy. Osobně mi přijdou tak dva nevyžádané maily týdně - s čímž se dá žít docela bez problémů ... ;o)

0/0
31.1.2012 10:10

LazyFatMan

Re: Záplava SPAMu je většinou důsledek hlouposti uživatele

Jo jo. A pak ještě stačí nemít kamarády s bordelem v systému... a nebo si s nikým nepsat.

0/0
31.1.2012 21:01

Labaro

Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

Já mám osobně zkušenosti s gmailem a další filtr na compu nepotřebuju. Je tady jedno ale: občas se stane, že ve spamovém koši končí i důležitý mail. Většinou se to dozvím, až když odesilatel urguje odpověď. Stane se to tak 2x - 3x do roka (tedy případy, které jsem zachytil), ale každopádně je to daň za pohodlí, se kterým se asi člověk musí smířit. Koneckonců, listovní zásilka se taky někdy ztratí.

0/0
31.1.2012 9:23

darius1706

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

Smutným paradoxem je, že GMAIL smtp server je již několik dní (alespoň co vím) ve spam databázích a tak z něj nejde psát na některé instituce. Dnes jsem to neověřoval, ale 2 týdny nazpět tam byl.

0/0
31.1.2012 10:34

s3x

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

To není paradox, jen už na to Googlu přišli... ;-)

0/0
31.1.2012 10:49

l.g

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

To není smutné. To je daň za to, že používáte freemail.

0/0
31.1.2012 17:28

Labaro

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

Gmail není čistý freemail. Já si třeba platím úložný prostor, protože účet používám jak pro notebook, tak pro několik stolních počítačů a jeví se mi jako praktické uchovávat došlé a odeslané e-maily po dobu několika let. Je to praktické jak kvůli vyhledávání, tak i pro archivaci firemní pošty na univerzálně přístupném místě.

0/0
31.1.2012 22:39

darius1706

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

A vidíte, nepoužívám. Používají ho zákazníci, kteří nám nemohou napsat, protože náš antispam to z logických důvodů nepustí.

A stejně, jako je nedoktnutelný seznam.cz (který má ještě mnohem více problémů), tak i u Gmailu nejsme schopni lidem vysvětlit, že problém je fakt na straně google.

Ale to je jiná písnička.

Musmí říci, že při dnešních cenách domén a webhostingů opravdu nechápu firmy, proč mají svá data na freemailech, kde se nedovolají v případě problémů ničeho.

0/0
1.2.2012 7:29

Brloch

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

Váš antispam to nepustí, protože je debilně spravovaný. Jestli není možné dát důležité servery na white-list, tak je ten systém na 2 věci.

Do ceny domény je třeba přidat cenu za správu a údržbu. Dovedu si představit skupiny lidí i firmy, které namají a nechtějí stálého ajťáka, který by se jim staral o systéma HW. Teda myslím takového, který ví, co dělá a ne jen jakési tělo, které k systému připojí nějakou externí spamovou databázi a pak krčí rameny, když k němu nejdou doručit maily z určitých serverů a svádí to zbytek světa.

0/0
1.2.2012 14:29

darius1706

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

Co se týče white listů, tak které jsou podle Vás důležité servery? Neupněte to pouze na Gmail, budiž, ale freemailových služeb jsou stovky ne-li tisíce, dávat je všechny na white list je i dle mého nesmysl.

Co se týče argumentu ohledně freemailů, tak nesouhlasím. Pokud je pro firmu e-mail důležitý, tak svěřit se seznamu, který maže zprávy jen to fičí, aniž by dal jedné nebo druhé straně vědět, je hloupost. Gmail je na tom lépe (i když jej nevyužívám tak moc, abych to posoudil), ale co se týče posílání, tak bude trpět stejně neduhy, jako každá sdílená služba - tedy, že jeden magor přivede do problémů tisíce lidí. A ten support tam taky není z nejpružnějších.

Ono, když už o tom mluvíme, také byste mohl říct, že jsou debilně spravované spam listy, když tam nacpou každého za pár incidentů včetně gmailu a vlastně nechávají správce, aby si white listy spravovali sami, přičemž by určitě bylo jednodušší tento seznam vést centrálně, než aby každý správce lovil ipčka různých poskytovatelů.

0/0
2.2.2012 9:01

Brloch

Re: Spamový filtr má již naprostá většina poskytovatelů

S whitelisty jsou problémy, zvlášť když se teď přesouvají bloky adres z rozvojových částí světa do oblastí, kde docházejí IPv4 adresy. To se pak objevují servery Googlu, Yahoo a podobně velkých provozovatelů v nečekaných rozsazích.

Musím přiznat, že jsem nad všemi spamovými databázemí zlomil hůl  a nasadil greylist + soukromý whitelist. Používám ho přes 18 měsíců a v pohodě. Jediné problémy byly s British airways, které točí smtp servery neuvěřitelným způsobem.

0/0
2.2.2012 9:08

Petr.Zametal

SpamAssassin

Myslel jsem, že je obecně jako s nejlepšími výsledky uznáván SpamAssassin, sám ho používám, a tady není ani uveden.

0/0
31.1.2012 8:58

Stratos

Re: SpamAssassin

Mám vlastní mail server se SpamAssassinem a podle mě je to nejlepší řešení. Vy máte Linux, nebo existuje SpamAssassin i na widle?

0/0
31.1.2012 9:09

z-VV-na-bliti

Re: SpamAssassin

V Thunderbirdu je nativne v obou verzich, ne?

0/0
31.1.2012 10:48

Stratos

Re: SpamAssassin

Ty jo, to jsem netušil. Ovšem to v podstatě potvrzuje to, co jsem psal níže, že není vůbec potřeba si do PC cpát další software k ničemu.

0/0
31.1.2012 11:13

z-VV-na-bliti

Re: SpamAssassin

No, pokud vim, jak ve Woknech, tak v linuxu mam nekde v nastaveni volbu "Trust junk mail header from - Spam Assassin / SpamPal". Taky mi nejak nedochazi, jak a proc vlastne bych tam kam cpal jeste neco dalsiho.

0/0
31.1.2012 11:21

Stratos

Re: SpamAssassin

Jo jo, to je vlastně pravda. Já si ovšem o tom myslel, že Thunderbirdovi jen řeknu jaký spamový filtr je na serveru, resp. spamassasin pokud uzná, že jde o spam, vloží do hlavičky mailu jistý identifikátor podle kterého to Thunderbird pozná. Ale možná se pletu ;-)

0/0
31.1.2012 11:36

z-VV-na-bliti

Re: SpamAssassin

Jak to presne funguje, nevim. Nezda se mi, ze by instalace TB obsahovala nejakou databazi nebo heuristiku, tak ze by hlavicky overoval peroti vzdalenymu serveru? Kdo vi, SpamAssassina jsem nechal jako defaultni volbu, treba v mym pripade ani nefunguje. Spamu mi ale chodi snesitelne nemnoho, takze to mc neresim.

0/0
31.1.2012 11:55

Stratos

To zase psal někdo něco o čem vím naprostý *****

Proč si cpát do PC další software? Kolik z vás tu používá jiného klienta než je Outlook nebo Thunderbird? Proč jednoduše neoznačit zprávu jedním kliknutím jako "Nevyžádaná pošta" čímž jí jednak třeba v Thunderbirdu automaticky přesuneme do složky Junk (Spam, nevyžádaná pošta, apod.) a zároveň pokud je to možné, serveru odešleme informaci o tomto emailu, aby jej sám zpracoval jako Spam a příště bral jistá pravidla z tohoto emailu a vyhodnocoval je. V tomto případě je chyba na straně uživatele. Jediné řešení je neregistrovat se na každé hovadině a když už, tak si udělat jeden soukromý email a jeden pro registrace apod. Málokdy se stane, že spammeři, nebo roboti uhodnou váš email a začnou vám chrlit spamy. Z 99% jste se registrovali někde kde jste si na nepřečetli podmínky, kde je mimo jiné občas uvedeno i to, že vaše adresa bude použita pro zasílání obchodních sdělení. A pokud se někomu nelíbí můj názor, ať si svůj komentář (spam) pošle jinam :-P

0/0
31.1.2012 8:28

Stratos

Re: To zase psal někdo něco o čem vím naprostý *****

"To zase psal někdo něco o čem ví naprostý *****"

0/0
31.1.2012 8:29

Petr.Zametal

Re: To zase psal někdo něco o čem vím naprostý *****

A co mailing listy? Z nich se to vždycky nějakým způsobem prolákne. A speciální adresa taky nepomůže, na mailing listy člověk musí reagovat, a to i na odpovědi off-list.

0/0
31.1.2012 9:04

Stratos

Re: To zase psal někdo něco o čem vím naprostý *****

Mailing listy jsou svinstvo, kdy jedna firma získá obrovskou databázi emailů od jiné firmy :-/ Ale každopádně podle zákona musí být v každém obchodním sdělení možnost se od zasílání odhlásit.

0/0
31.1.2012 9:11

cassul

Re: To zase psal někdo něco o čem vím naprostý *****

Ano, ale vykládej to rusům a firmám na zvětšování ledasčeho. Navíc v praxi tím, že se "odhlásíte", tak se přesunete do lepšího a dražšího seznamu, protože je zjevné, že tu adresu fakt někdo čte...

+1/0
31.1.2012 10:21

zrzavej

teda ta čeština

tohle mne doopravdy praštilo do xichtu: "Některé e-mailové klienty"

snad - někteří e-mailoví klienti - ne?

0/0
31.1.2012 8:22

z-VV-na-bliti

Re: teda ta čeština

Ne.

0/0
31.1.2012 10:50

letadlo26

Stačí i rada

nepište všude svůj e-mail, kde vám slibují výhru v soutěži, protože v podmínkách soutěže je často, že vám budou moci reklamní e-mail zaslat :)

+1/0
31.1.2012 0:47

petrucciani

Re: Stačí i rada

Znam jeste lepsi radu. Zalozte si nejaky free mail a kdyz se musite nebo chcete nekde registrovat a je mail vyzadovan, pouzivejte ho. Nenastavujte jej v postovnim klientovi a prihlasujte se na nej pres prohlizec a obcas v nem promazte nevyzadanu postu.

+1/0
31.1.2012 1:56

chriswebb

Re: Stačí i rada

Musím se pochválit, že to tak dělám.  R^

0/0
31.1.2012 6:18

tdvorak

Re: Stačí i rada

Mám možná ještě o kousek lepší radu, využívejte služeb nabízejících dočasné maily. Třeba 10minutemail.com . Automaticky dostanete mail co má životnost pár minut. Stačí to na vyřízení registrace a pak už se o něj nemusíte starat, sám se zruší.

0/0
31.1.2012 6:34

Libor76

Re: Stačí i rada

horší je, když pak zapomenete heslo a nemáte si ho kam poslat :)

0/0
31.1.2012 7:47

tdvorak

Re: Stačí i rada

Tak nová registrace a jede se dál :-) Důvěryhodným službám dám svůj opravdový mail, zbytek ať má klidně 10 registrací, pokaždé když něco budu potřebovat...

0/0
31.1.2012 8:00

petrucciani

Re: Stačí i rada

Jinak vrele doporucuji Spamihilator. Pouzivam jej bezmala 3 roky a spokojenost. Plni ucel ktery je v clanku, ma hromadu pluginu s moznosti nastaveni a dost rychle se uci co spam je a co ne.

0/0
31.1.2012 2:03

Buffalo007

Re: Stačí i rada

Takovou dobrou radou taky je, že je lepší mít 2 maily. 1 klasický osobní a druhý pro různé registrace na fora, souteze apod..

Popřípadě, když opravdu dané službě nedůvěřujte a stačí pouze pro potvrzení registrace, tak 10minute mail.

Musím ale poznamenat, že již několik let mám gmail a ten má opravdu dobrý spam filter. Za tu dobu všechny spamy co mi přišli jsem si víceméně způsobil sám nějakou registrací. Vždy ale stačí zařadit nějakým způsobem do filtr a je klid.

0/0
31.1.2012 7:07

cassul

Re: Stačí i rada

Tyhle rady jsou sice fajn, ale dají se aplikovat možná tak na človíčka doma. Ve firemní praxi se dá jen velmi obtížně vyhnout tomu, aby mail se nezveřejňoval a taky jde obtížně měnit...

0/0
31.1.2012 7:35

tdvorak

Re: Stačí i rada

Ve firmě máte mít pořádnej spam filter na mailserveru, kterej to vyřeší za všechny zároveň a nebude vytěžovat jednotlivé stanice zbytečnostma.

0/0
31.1.2012 8:11

cassul

Re: Stačí i rada

Jo, to mi povídej ;-D Půl práce admina dneska spočívá ve studiu NDR, nastavování vyjímek, blacklistů a whitelistů na spamfiltru. Někomu něco projde, co nechce a jinému neprochází, co nutně potřebuje... A tak pořád dál a dál...

0/0
31.1.2012 8:17

cubebike

Re: Stačí i rada

to je nereálné. Bylo by to na delší diskuzi. Ale na blacklist není až tak těžké se dostat, podotýkám nezaviněně. Ověřeno v praxi. Pak je problém s doručením vaší pošty některým dalším subjektům, které z těchto blacklistů čerpají a automaticky vaše maily hážou do spamu. To často nevyřeší ani administrátor velké firmy, nemluvě o menších firmách bez admina, připojených na nějakou ADSL.

0/0
31.1.2012 8:26

tdvorak

Re: Stačí i rada

Jojo, bojujeme s tim pravidelně. Jsme převážně internetová firma, takže mailingy nám pak taky zapříčiněj přítomnost v blacklistech. Ale tam se člověk dostane i jen díky tomu, že sedí na podobným rozsahu IP, jako spammer. Nakonec to chce víc IP adres a rotovat je... Na druhou stranu admin, kterej natvrdo nastaví blacklist podle nějakýho spamhousu je taky mamlas.

0/0
31.1.2012 8:49

cassul

Re: Stačí i rada

... jo, ale je to běžné...

0/0
31.1.2012 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.