Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíkový článek nabije i váš foťák nebo telefon. Stačí voda z kaluže

Pokud hodně cestujete do oblastí bez elektrické energie, trn z paty vám může vytrhnout PowerTrekk - univerzální vodíková nabíječka. Stačí vložit speciální kapsli a nalít trochu vody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

1600 mAh

Na jakém napětí? Bez napětí je ta informace nesmyslná. 1,6 Ah znamená na 24V baterce do náklaďáku 16x vyšší množství energie než na tužkovém článku 1,5V. Správně by se měly uvádět watt-hodiny, jako na elektroměru.

0/0
17.1.2012 13:42

panHO

Re: 1600 mAh

:D co kdyz je tam menic na ruzna napeti ?

0/0
17.1.2012 15:38

vlasec

Re: 1600 mAh

Pane HO, právě jste ze sebe udělal naprostého vola. A to tím smějícím se smajlíkem.

Smějete se někomu, kdo je chytřejší než vy.

0/0
9.2.2012 16:01


RomanL

To mají být ty nové,

levné a ekologické zdroje? Děkuji, nechci... :-P

0/0
17.1.2012 8:26

Jan Motůrek

A váha?

A kolik váží jedna tak kapsle? No mám dojem, že dva nabité akumulátory AA  (čili 2x2500 mAh) jsou menší, lehčí, levnější a s větší kapacitou.....

0/0
16.1.2012 7:15

phi

Re: A váha?

30 gramu na kapsli

0/0
16.1.2012 11:47

net.Xtreme X

6000 za nabíječku a 80 kaček za dobití akumulátoru?

Pokud ta kapsle není mikroskopická, tak bych si sebou raděi vzal kilo klasických baterek:D

0/0
14.1.2012 23:02

Leopardo DiKardio

Re: 6000 za nabíječku a 80 kaček za dobití akumulátoru?

R^ Technická "zajímavůstka", ale vzhledem k ceně a praktičnosti naprostá blbost. Za počáteční cenu 6240Kč si koupím tři tato zařízení:

http://www.bixnet.com/5v7libapa.html

která pojmou energii devíti kapslí. Zbyde mi 1440Kč na energii, což při ceně 4Kč/kWh dává možnost každý z akupacků nabít 4000x ze sítě - takovou nemají ani životnost. ;-D Chtěl bych vidět toho, kdo si to koupí.

0/0
15.1.2012 12:02

bloodyvalentine

Re: 6000 za nabíječku a 80 kaček za dobití akumulátoru?

neuveříte ale mimo území ČR pořád existují místa bez připojení k elektrické síti...chcete li tam pár dnů zůstat  tak vámi uváděné zařízení moc nepomůže...ani když si koupíte tři :)) v Čechách je to samozřejmě jedno...tady narazíte na zásuvku po pár krocích kterýmkoliv směrem. :-)

0/0
16.1.2012 1:42

Leopardo di Kardio po 2. nitráku

Re: 6000 za nabíječku a 80 kaček za dobití akumulátoru?

To není možné,... opravdu? Tak to budou v místech bez elektřiny zajisté ke koupi kapsle.

+1/0
16.1.2012 14:47

VaclavK

Re: 6000 za nabíječku a 80 kaček za dobití akumulátoru?

to je fakt.. ony ty kapsle se totiz nedaji zakoupit predem a dat si je do kapsy/batohu ze jo?

0/0
18.1.2012 6:59

Kazeasch

Kazeasch

To je docela slušný tlačit lidem něco aby si pak museli kupovat nějaký tablety. Kdyby v tom byl článek na butan a ne na vodík, tak by to bylo mnohem praktičtější.

0/0
14.1.2012 22:40

Zas ten Qíteček, cenzore

Su magor a vůbec tomu nerozumím.

Proto se ptám: To je stejná technologie, na kterou chtěli někteří zelenohujeři jezdit?

0/0
14.1.2012 21:43

mpixel

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

není :)

0/0
14.1.2012 21:47

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

Uff. Děkuju.

0/0
14.1.2012 22:00

Kazeasch

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

No jak se to vezme. Je to prostě vodíkovej článek kterej bude principielně stejnej jako ty co se montují do aut (ty budou ale pochopitelně větší). Hlavní rozdíl je v tom, že tady se vodík získá chemickou reakcí. U aut se ale buď rovnou natankuje vodík, nebo se "normálně nabíjí" a voda se přímo v autě rozkládá na vodík a kyslík pomocí elektřiny.

0/0
14.1.2012 22:37

Astaroth

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

OMG!!! pokud se auto nabije, tak uz je nesmysl vyrabet vodik a zpet proud!

0/0
15.1.2012 22:30

Kazeasch

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

Některé auta nemají nádrž na vodík, ale na vodu. Ta se při "nabíjení" rozloží na vodík který se uchová v zásobníku a kyslík se vypustí (bude stačit vzdušný kyslík). Když je auto "nabité" funguje už stejně jako auta co tankují přímo vodík jen s tím rozdílem, že voda neteče z "výfuku" ven ale opět se zachytává v nádrži.

Důvodů pro toto řešení je několik:

Proti bateriím je tohle řešení lehčí a dokáže uchovat více energie. Proti klasickému autu na vodík je výhoda v tom že nejsi vázanej na tankování vodíku, kterej není kde tankovat.

Jsou ovšem i nevýhody: Hlavně oproti klasickým vodíkovým autům je nevýhoda to, že "dobití" trvá relativně dlouho a nestačí prostě jen dotankovat a jet dál.

Takže pointa je v tom, že tyto auta mají uzavřený systém a umí ne jen vodík spotřebovat, ale i vyrobit, takže je to vlastně vodíkový akumulátor, a navenek auto vypadá jako klasický elektromobil na baterie. Když něčemu nerozumíš nebo to nechápeš, tak se zeptej a nezačínej hned s OMG.

0/0
16.1.2012 0:15

phdr_hroch

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

dobry troll :) .. a proc bych jako pak z nadrze s vodou mel spotrebovavat energii na vyrobu vodiku z ni ?

predpokladam, ze jsi to myslel tak, ze ma 2 nadrze - jednu na spotrebovanou vodu a druhou na vodik ... a pri procesu nabijeni se ze te vody vyrobi vodik .. ale jaky je pak ucel vozit jako blbec vodu ? jedine na chlazeni ...

jo a jak se k tomu vlastne postavi zastanci globalniho oteplovani, kdyz vodni para je ten nejvetsi sklenikovy plyn ?

0/0
16.1.2012 12:13

Kazeasch

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

Jakej smysl má s sebou vozit vodu? Uplně stejnej jako s sebou vozit kyselinu v baterii. Jde o snahu řešit problém nedostupnosti stanic na výrobu a tankování vodíku, a zároveň vyřešit problém nedostatečné kapacity akumulátorů běžné konstrukce (tedy s elektrolytem). Ve výsledku je to prostě akumulátor, který vyžaduje jen minimální údržbu (právě díky recirkulaci), a zároveň si takové auto může pořídit kdokoli, aniž by řešil problém kde shánět vodík nebo si musel budovat vlastní stanici na rozklad vody. Pokud by jste vodu s sebou nevozil, tak by nebylo možné auto "dobít" na jakémkoli dobíjecím místě, a musel by jste vždy dotankovávat vodu a v ten okamžik už by to byl nesmysl, protože by na daném místě mohla být rovnou jednotka na výrobu vodíku. Tahle konstrukce je navíc daleko výhodnější, z hlediska dlouhých tras, kde by byl problém s dopravou vody, jako je tomu typicky v USA.

0/0
16.1.2012 13:06

Kazeasch

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

Další výhoda této konstrukce tkví v tom, že takové auto může být vybaveno PV panelem, popř. systémem pro rekuperaci kinetické energie, což zase zvýší dojezd, jelikož energii která by se při brzdění vyzářila jako teplo je možné využít opět pro rozklad vody a zmíněný PV panel to může dělat téměř pořád. Toto s "klasickým" vozem na vodík není možné, protože není z čeho vodík získat.

0/0
16.1.2012 13:24

Astaroth

Re: Su magor a vůbec tomu nerozumím.

Ne ve smyslu komercniho pouziti (kupuji se kapsle se slouceninou H), ano ve smyslu fysikalni podstaty.

0/0
15.1.2012 22:31

syn truhláře

Za ty prachy

mám několik mobilů. Možná že to časem bude stát jen těch 80,- Kč.

0/0
14.1.2012 19:50

venecek.nebo.rakvicku

Poměrně chabý pokus ropné loby, jak lidem zacpat pusu

...a říct jim "co si stěžujete - vždyť palivový články máte.... ;-D;-D

0/0
14.1.2012 19:22

kacana

poměrně drahá věc

To už je lepší solární nabíječka nebo ta na kličku. Jo a v Africe stačí články z velbloudího trusu, jako mají místní domorodci.

0/0
14.1.2012 18:55

Dave999

Cena

Poměrně drahá hračka :) 1 nabití telefonu za 80 Kč :) Chápu je to novinka, ale radši bych si koupil třeba solární nabíječku, protože tahat s sebou batoh kapslí taky není nic moc :)

Ale i tak fandím vývojářům, snad z toho jednou vyrobí něco dostatečně výkonného, aby to mohlo napájet celý barák :)

0/0
14.1.2012 18:49

Andee in Red Book

Hm...

NaSi není silicid sodíku, ale křemičitan sodný, milá redakce :-P

0/0
14.1.2012 16:55

Bertiik

Re: Hm...

Křemičitan sodný má vzorec Na2SiO3 a jeho vodný roztok je známý jako vodní sklo. Používá se k nakládání syrových vajíček, která pak vydrží i několik měsíců (ale to mi v ledničce  vydrží taky, i když pak už je to docela riziko)...

0/0
14.1.2012 17:23

tommmmy2

Re: Hm...

Původně jsem si po přečtení Vašeho příspěvku říkal "Ano, tak by to mělo být". Ale příspěvek Bertiika mi nedal, abych se na to nepodíval. A musím říct, že má pravdu. NaSi je silicid disodíku. Viz např. zde: web.natur.cuni.cz/anorchem/19/Kubicek/Nazvoslovi.pdf

0/0
14.1.2012 17:44

Polopravda je často obrovská lež

Re: Hm...

Disodík ;-D To je anglicismus. Je to prostě silicid sodný = druhý stupeň ZŠ. U těchto sloučenin je pojmenování jednoduché, protože je vždy nepřesné. Struktura látky totiž zahrnuje více typů vazeb - kovalentrní, kovovou, iontovou, takže s jistotou víte max. to, kolik atomů sodíku připadá na atom křemíku.

Opravdu nevím, proč lidé, kteří chemii nerozumí, mají tendenci ji komentovat.

+2/0
14.1.2012 19:14

Fatboymiki

Re: Hm...

R^

0/0
14.1.2012 20:37

RomanL

Re: Hm...

Bingo.

0/0
17.1.2012 8:29

Majek

Re: Hm...

Jak podle vás uvolňuje křemičitan sodný z vody vodík?

0/0
14.1.2012 17:44

Polopravda je často obrovská lež

Re: Hm...

Napadlo mě takové krásné a milé české slovo, snad se neurazíte - ťululum :-)

0/0
14.1.2012 19:16

Karboxyl

dobrá hrátka

Líbí se mi ta hrátka slov - power pukk jako spojení slova puck a pukka (opravdový)

0/0
14.1.2012 14:37

kajak v zakoně

Re: dobrá hrátka

no autor to každopádně přejmenoval na Power Trekk...

0/0
14.1.2012 17:41

Alfaprime

Re: dobrá hrátka

zkus si přečíst celý článek třeba ti to dojde že se žádné přejmenování nekoná

0/0
15.1.2012 11:46

kajak v zakoně

Re: dobrá hrátka

a jak jsi to dokázal přečíst celý...? Já když na začátku zjistil, že je to nesmysl, už jsem dál nečetl...8-o

0/0
16.1.2012 18:37

Gandalff

Zlatej liščí ocas a ebonitovej ohon.

Třeba takovému Nicku Carterovi to zachránilo život.;-D

0/0
14.1.2012 14:01

Gandalff

Re: Zlatej liščí ocas a ebonitovej ohon.

Sorry, ebonitová tyč...;-)

+1/0
14.1.2012 14:01

pepanescu

Re: Zlatej liščí ocas a ebonitovej ohon.

Mnohem lepší by byl malý atomový reaktor ;-D;-D;-D

0/0
14.1.2012 15:43

Dusan321

Re: Zlatej liščí ocas a ebonitovej ohon.

Ty meli Amici v sedesatych letech jako zdroje energie v odlehlych mistech jako je Aljaska a podobne. Nakonec je po deseti letech provozovani zrusili, protoze diesel agregat vysel levneji a topit si malou atomovkou jim neprislo uplne bezpecne pro kazdodenni pouziti. ;-D

0/0
14.1.2012 19:57

pepanescu

Re: Zlatej liščí ocas a ebonitovej ohon.

Pokud vím tak tyhle "kapesní" atomové elektrárny

existují stále. Dokonce jsem někde kdysi četl

že si ji chtělo pořídit nějaké město na Liberecku,

tuším že Jablonec.

0/0
15.1.2012 2:30

michal II

Kdosi zminoval pouziti pro polarniky

Tak tedy dalsi parametr

Pracovni teplota +5 - +30C Takze ani pro polarniky ani na saharu

0/0
14.1.2012 13:54

Teletabis

Re: Kdosi zminoval pouziti pro polarniky

To jsem byl já. Tak to mají zase smůlu. Zůstanu u svého dynama za 150Kč. Absolutní spolehlivost a žádné kapsle ani voda. I výkon je dobrý. A kdo pamatuje z vojny "bejka"?

+1/0
14.1.2012 14:07

mamlas

Re: Kdosi zminoval pouziti pro polarniky

pro polarniky je daleko vhodnejsi petrolejka s termoclankem na cilindru - aspon si pri tom dobijeni este vohrejou pazoury nebo pixlu s lunchmeatem.. ;)

0/0
14.1.2012 14:33

Teletabis

Re: Kdosi zminoval pouziti pro polarniky

Ale to se nelíbí EU a zavádí úsporné petrolejky bez odpadního tepla.;-D;-D;-D

0/0
14.1.2012 14:37

michal II

Re: Kdosi zminoval pouziti pro polarniky

Doufam, ze budou mit i nespojite spektrum, abych se citil jako doma pod usporkou :-)

0/0
14.1.2012 15:30

michal II

Male srovnani

Mrknul jsem na kapacitu clanku a trochu vazil a pocital

Powerpukk - 4Wh   hmotnost 30g

Lion 18650 - 12Wh hmotnost 41g

Samozrejme cena nesrovnatelna.

Navic vystupni napeti PP je 5V takze s tim NB asi nenabijete.

0/0
14.1.2012 13:36

kajak v zakoně

Re: Male srovnani

z toho bych usoudil, že si to umíš spočítat...R^

0/0
14.1.2012 17:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.