- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
drazi pratele! Tolik hodne prispevku, tolik argumentu...i protiargumentu, a vzteku z toho ze nekdo ma jiny nazor a nebo jine zivotni priority. A presto jsem nenasel zminku o dusledku ktery z toho vseho tak nejak automaticky vyplyva. Automobilismus, motorismus ktery se provozuje cca 100 let je jenom pomijiva epizodka v dejinach lidstvi. Desetitisice let se nasi predkove prepravovali pomoci konu.
S těmi koni uberte. Prokázáno je jen zhruba 5000 let.
Lidé pochopí že rozmach elektromobilů je nesmysl? Dokáže si někdo představit kdyby se jen v ČR polovina aut měla vyměnit za elektromobily? Kde by se brala energie na dobíjení těhto aut? I Kdyby byly výměnné stanice baterií tak si to nedokážu dost dobře představit jak by jedna stanice dokázala obsloužit stejný počet automobilů jako dnes jedna benzínka.
a) o jakém rozmachu to, prosím, hovoříte
b) ano, je spousta lidí, kteří si to přestavit dokáží, ovšem na to nestačí automobilový učňák
Tesla Model S ujede cca 500km a na rozdil od draheho a nepraktickeho roadsteru je to velmi pouzitelne auto, kde baterie nezaclani v kufru, jelikoz jsou v podvozku!
Jakou mají ty baterie životnost a kolik stojí jejich výměna?
Ja docela vidim budoucnost v superkapech. Rychle nabijeni a velika kapacita.
Co problém svodových odporů a proměnlivosti napětí?
Jaká je u těch superkapacitorů prozatím dosažena měrná uložená energie na kilogram v nějaké seriově vyráběné podobě?
Jinak: myslím si, že je to sice také jedna z možných cest, ale rozhodně ne bezproblémová. Uvidíme, co se nakonec prosadí.
jako by redaktori dostavali 100Kc priplatek za kazdy clanek o elektroautech z rozpoctu EU.
jinak si ten elektroprujem neumim vysvetlit. Nastesti jsou i jine stranky, o normalnich autech, kde to vidi vsechno realisticteji.
http://www.autoforum.cz/bleskovky/bmw-m1-navrat-legendy-znovu-na-scene/
jednoduchý řešení, netřeba baterek, stačila by jedna anténa
Ten mě dostal hned po ránu.
majú perpektívu iba v kombinácii s rozvojom iných oblastí. Vyspelé krajiny vidia budúdcnosť v komplexnom vývoji týchto oborov : elektromobilizmus, úschova energie - batérie, vodíkové nádrže, fotovoltika a veterná energetika. Len tak to dáva zmysel. Ku tomu smart grid a personalizovaná energetika. Najväčšie pokroky za posledných 8 rokov urobila práve fotovoltika a veterná energetika, pričom "vodíkové hospodárstvo" alebo lepšie typy batérií sa vyvíjajú veľlmi malými krokmi. A samozrejme palivový článok ako základný "motor" nielen pri dome ale aj v elektromobile trebárs aj v kombinácii s batériami. A prevažne všetko zásobované energiou ktorá je viacej "ON-LINE" - na slnko. OFF-LINE - teda fosílne palivá len takto uvoľnia cestu elektromobilom.
Palivový článek je sice prima, ale nejprve bude potřeba vyřešit, kde do něj vzít vodík. Tedy: jakou technologií získat energii pro výrobu vodíku a s jakou účinností jej získat. Nezanedbatelný problém není ani to, jak jej skladovat (s jakou účinností a s jakými ztrátami). Jinými slovy: Na kolik korun vyjde kilowatthodina ve nodíkovém palivovém článku (v provozních náklasech a amortizaci použitých technologií).
Obávám se, že cena bude prozatím dost vykloubená.
... o pár let později si dělník od pásu mohl pořídit zmiňovaný Ford Model T za tři své měsíční platy ...
To se od té doby nějak výrazně změnilo ? Američani nemají auta tak předražená jako my, něco menšího v základní výbavě se tam snad do tří-čtyř platů vejde i dneska...
Auta "za mrzký peníz" znamenají vytahat oklikou peníze z kapes daňových poplatníků. Podle zásady "nechci slevu zadarmo".
Auta na plyn jsou výhodná, protože plyn není tak zdaněný jako benzín nebo nafta.
Kolektory na elektřinu problém jsou. Ten problém se nazývá "kdo to zaplatí?"
Biolíh je totální nesmysl. Buď na jeho výrobu padne skoro stejně ropy, jako je ta, kterou nahradí, nebo se za to platí kácením pralesů (protože jen v tropech je bilance kladná).
Vynálezy Tesly jsou zbožné přání. Měl skvělé nápady, ale mnoho z nich je zcela mimo dnešní požadavky na efektivitu. V jeho době parních strojů je na nějakou tu desítku procent ztrát nehledělo.
Je třeba si uvědomit několik věcí, které jsou proti elektropohonům v současnosti:
S výjimkou velmi diskutabilních fotovolaik a větrníků nemáme čistý zdroj el. energie (i vodní elektrárny přírodě neprospívají) - takže zatímco u klasických pohonů dochází k "jedné" ztrátě - tj. při spalování paliva, u elektropohonů dochází k mnohonásobné ztrátě - spalování paliva - distribuce - dobíjení - pohon. Navíc je zde nezanedbatelný vliv výroby baterií na ŽP (látky v nich používané nejsou zrovna nejekologičtější)....
Na druhou stranu se při použití elektřiny dá spalovat víc paliv, než jen ropa a plyn. A ve velkém lze nastavit snáze optimální podmínky. Přidejme také možnost výroby z vody (asi 1/6 světové výroby elektřiny).
U uhlovodíkových paliv ke ztrátám připočtěte ještě rafinaci a distribuci. Surovou ropu je třeba předestilovat, skladovat a rozvést k čerpacím stanicím. Podobně jako je třeba elektřinu vyrobit, rozvést do zásuvek a akumulovat.
Oboje má plusy i minusy. Prozatím se to u elektromobilů vyrovná jen při pravidelném využití 50-100km (ne více a ne méně) každý den, nebo tam, kde je spalování nepřijatelné z jiných důvodů. Jinak ropná vozidla jasně vedou.