Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ulož.to se nebojí, že dopadne jako Megaupload. Měli by, říká právník

Ulož.to je česká obdoba ve středu uzavřeného amerického serveru na sdílení dat Megaupload. Podobného osudu se však neobává, protože maže nahlášené závadné soubory. Podle expertů by však mohlo dojít i na něj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tlachal

můžu půjčit CDčko bráchovi ?

myslím, jestli se může podívat na fu fotku na obalu (jasně, že to nesmí pouštět, to zcela chápu) ?

+2/0
30.1.2012 22:25

pawouczek

a co takhle...

a co takhle vyrvat každému kdo zrovna někde něco poslouchá sluchátka z uší a ať ihned dokáže odkud to má.. to by zůstali na svobodě asi jen ti s vadou sluchu..;-)

0/0
26.1.2012 15:26

bosorrka

celkový pohled na situaci se zvyšováním cenzury na netu

je shrnut v AJ zde, s možností podepsáním petice za to, abychom v budoucnu mj. neměli za zadkem Velkého Bratra, jen vlezeme na net

http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet/?tta

0/0
26.1.2012 11:53


SSLEEP

hele křišťálovci

osa si u vás objednala mediální kampaň?;-D

0/0
24.1.2012 21:07

Stanislav Krupka

držím palce

uložto držím palce

+1/0
24.1.2012 2:46

halda23

http://vimeo.com/31100268 ...od ted jsme zločinci Všichni!

Všichni co poruší autorské právo jenom tím, že si zpíváme cizí písničku, kterou jsme nevytvořili...I já sdílením tohoto videa, jehož tvůrci mi to možná rádi dovolí, Americké zákony však už ne!

http://vimeo.com/31100268

Zločinci se podle nového US zákonu SOPA/PIPA stáváme všichni celosvětově!!!!

0/0
24.1.2012 0:16

Unyax

Překvapuje mě, že zatím nikdo nezavřel zastavárny,

přestože je jasné, a to mnohdy i majitelům, že se tam točí kradené věci. !!!!!!

0/0
23.1.2012 20:27

slatin

Re: Překvapuje mě, že zatím nikdo nezavřel zastavárny,

a přidal bych sběrné suroviny.  A některé prodejny starožitností . Však jste četli o vykradačích hrobů..

0/0
24.1.2012 15:25

Zouzel

achjo...

Pokud iDnes chce mít u článku fotku uloz.to, neni stokrát jednodušší udělat printscreen než fotit monitor a mít tak neostrou fotku?

0/0
23.1.2012 20:00

dci

Re: achjo...

Stokrát jednodušší a taky stokrát sušší a s jedním procentem invence.

0/0
26.1.2012 20:29

The Sith Lord

Dnes ráno jsem si všimnul,

že nejede ani FileSonic... Doufal jsem, že se jedná pouze o chvilkový výpadek, ale stále nic ;-€

0/0
23.1.2012 16:37

cover72

Soudní znalci? Pěkní znásilňovači práva

Žalovat někoho, že "umožnil" a "usnadnil" JINÝM LIDEM upload filmů je asi takové, jako kdyby zažalovali majitele hotelu, že ubytováním zločinců umožnil nějaký útok. Nebylo by to poprvé; před pár sty lety takhle visela jistá paní Mary Surratt. Je skutečně pěkné vidět, že už zase znásilňují právo jen proto, aby byl potrestán alespoň někdo - když nedosáhnou na skutečné viníky.

Celé je to jen variace na ten šmejd "objektivní zodpovědnosti", jaký u nás razí jistý Zmr. Huml: někdo uploaduje. Je jich moc, ti se zažalovat nedají. No tak se zahojí kapsa na těch, co sice NIC SAMI NEDĚLAJÍ, ale "umožňují" to jiným.

Až příště někomu půjčíte sekeru, dejte si setsakramentský pozor. Když s ní ten, komu ji půjčíte provede něco ošklivého a nechytnou ho, s takovouhle se "zahojí" na vás. Další krok asi bude, že budou rovnou vyžadovat náhradu škody po náhodných kolemjdoucích - koneckonců, nejde o skutečné viníky, ale aby byl kdokoli potrestán.

Propaguje to soudní znalec, nestranná morální autorita.

+2/0
23.1.2012 10:12

Náhodný Bodec

no snad někdo rozjede GIGAUPLOAD

;-D;-D;-D

+1/0
22.1.2012 21:13

GOAULD

Re: no snad někdo rozjede GIGAUPLOAD

to hned být nemusí... stačí že megaupload běží ;-D . Jaxem psal (dosti níže), je to jen otázkou času kdy se objeví jiný "megaupload"... Ted je to pro změnu: http://www.megauploadmedia.com

PS: řikám si... že to tu RIAA a pod. pořád baví.... stejně s tím nic nenadělaj, jako nikdo nic nenadělá s prostitucí, pornem, drogama.... jak by řekl Smoljak: je to marné, je to marné, je to... marné;-D

0/0
23.1.2012 16:38

Chytrý kluk Joey

Jako dlažební dělník jsem autorem

řady uměleckých děl v oboru dláždění chodníků. Za každé projití po mnou zhotoveném autorském díle mi budete muset zaplatit poplatek. Co vám na tom není jasný? R^R^!!

+3/0
22.1.2012 16:29

Blacks222

Re: Jako dlažební dělník jsem autorem

Majitelem duševního vlastnictví ovšem nejsi ty, jakožto dlaždič, ale architekt a ten svá práva na užívání prodal objednateli stavby. No a ten by mohl vybírat poplatek. Škoda, chce to lepší zaměstnání ;-D

0/0
22.1.2012 22:12

Antonín, topič

Re: Jako dlažební dělník jsem autorem

Dlaždič je výkonný umělec, má svá práva!

0/0
23.1.2012 12:56

Chytrý kluk Joey

Jsem právoplatným autorem receptu

na knedlo, zelo, vepř a pokaždý, když si to jídlo dáte, tak mi budete muset zaplatit.Co vám na tom není jasný? R^R^!!

0/0
22.1.2012 16:26

GOAULD

Jak se řiká - král zemřel, necht žije král.

Celkem by mě zajímalo jak dlouho bude je to bude bavit (RIAA,MPAA). Tím že megaupload.com zablokovali, neznamená že se neobjeví megaupload.ru, nebo megaupload.cn ;-D;-D Tak vážně ty amíky nechápu....

A co se týče ULOZ.TO - hmmmm pokud se podíváme na doménu, tak se jedná o Tongo...

Takže si myslím, že "našinci" mohou být celkem v klidu... (to je jako by "někdo" chtěl nechat zablokovovat nějakou čínskou nebo ruskou doménu... opět - téměř nerealizovatelné....:-))

0/0
22.1.2012 16:01

Blacks222

Re: Jak se řiká - král zemřel, necht žije král.

Já vám nevím - .com je generická a ne národní doména. Nejde tak o dománu nejvyššího řádu, jako spíš o fyzické umístění serverů a vůbec. .to je sice doména Tongo, což ovšem neznamená, že nemohou být odstavené servery v ČR a v případě jejich přesunu jinam (třeba na Tongo) nemůže být jejich přístup z ČR zablokován. (myslím technicky, jak je to legislativně to nevím.)

0/0
22.1.2012 22:09

GOAULD

Re: Jak se řiká - král zemřel, necht žije král.

no.. pokud by server uloz.to byl fyzicky v Tongu, tak jediné jak znemožnit přístup na tento server z české strany je maximálně u NIC.CZ vymazat DNS záznamy.

Jenže - to stejně nezastaví případné (znalejší) zájemce si tento server najít jinak.

Myslím, že místo http://uloz.to   jednoduše napíše   http://93.99.92.193 a bude tam taky...

Takto to chvíli bylo i s megauploadem.. Vymazali sice DNS záznamy ale přes IP adresu se tam dalo normálně přistupovat.

Pak sice zablokli IP adresu, nicméně v té době již bylo "přesměrováno" na megauploadmedia.com... No nic;-)

0/0
24.1.2012 4:13

dci

Re: Jak se řiká - král zemřel, necht žije král.

Aha, takže na www.uloz.to je obsah datacentra kdesi v Tongu a na www.ulozto.cz je zrcadlo u nás v český kotlině? ;-D;-D

0/0
26.1.2012 20:31

Meredyth

Za co by chtěli platit?

Za co by chtěli ješte peníze OSA a Integram,když dostávají určitou částku za každé prodané médium.A ještě se snaží vypouštět takové nesmysly,jako že kopírování zabíjí hudbu a film.Vždyť hudební i filmový průmysl vznikl díky kopírovaní.A co taková výroba MP3 přehrávačů?

0/0
22.1.2012 15:41

cernobila_televize

Re: Za co by chtěli platit?

taky se sony branilo mp3 zuby nehty (podobne to bylo i s dvd-prehravaci, oficialni firmy vetsinou nemely prehravace s mp3, ale vsechny cinske za tisicovku mely formatu deset)

0/0
22.1.2012 16:18

Aqua

I naše úřady si evidentně chtějí koledovat

o pár menších útoků...

0/0
22.1.2012 11:40

trilobiteček

tak

nakonec budou všechny servery v nějakém státě, kde se ty domény nedají vypnout a ten stát na tom hezky vydělá :-)

0/0
22.1.2012 9:32

ender

Brak

Většina současné produkce nestojí více než za jedno shlédnutí nebo jeden poslech.Je to jako bychom dostávali v restauraci připálený řízek a měli bychom za něj zaplatit.Zrušit to můžete,ale ten brak si nikdo nekoupí!!

+1/0
21.1.2012 22:10

Good luck

Re: Brak

Když je to takový brak, tak to nestahuj.. to je argument jako noha - je to nekvalitní, platit za to nebudu - ale zadarmo si to stáhnu, to jo..

0/0
22.1.2012 11:34

Wrunx

Re: Brak

Není to tak úplně pravda. Koupě filmu je typický případ kupování "zajíce v pytli". Za moje peníze nemám naprosto žádnou záruku že nekoupím šmejd. Takhle kdybych postupoval ve stavebnictví tak jsem za čtvrt roku na pracáku. Ale v kultuře je to asi normální...?

0/0
22.1.2012 13:03

cernobila_televize

Re: Brak

jakou zaruku mate, kdyz si koupite televizi, mixer, hi-fi vez (nebrat uplne doslova)? Ani v tom elektru nemate sanci se s temi vyrobky dokonale seznamit (neprinesete si tam zeleninu a nebudete ji prece mixovat), muzete se na spoustu veci zeptat, ale jak to bude nakonec fungovat u vas doma je vec druha. U elektra se clovek ridi podle znacek, zkusenosti a znamych. To same je u filmu: herci, reziser, recenze a znami.

Chapu pripominku, ze clovek castecne moc nevi, do ceho jde. Ale tak to u filmu a hudby bylo vzdycky. Navic, pisnicky hraji v radiu.

0/0
22.1.2012 15:36

Nasty Jahman

Re: Brak

u "hmotných " věcí máš možnost to reklamovat do několk a dnů a požadovat navrácení peněz.....

Kdysi se "umělci" častovali třeba shnilou zeleninou.....ale zkuste v kině požadovat vrácení vstupného, protože film byl nakonec blbost, nudil vás atd.....asi by se vám vysmáli . :-) Takže pánové "umělci" mají na ochranu duševních práv nemalé prostředky a myslím, že zrovna ti v Americe předvádějí , jak se mají uboze, když inkasují za role ve filmech miliony dolarů.

Ale kdo chrání nás před duševní újmou z většiny moderní muziky a kinematorafie ?? :o) Dělám si z toho samozřejmě prdel, ale myslím, že by se klidně dala založit nějaká  skupina , která by vymáhala peníze z OSY , umělců a podobných individuí :-) , za duševní újmy.

+1/0
23.1.2012 12:27

Leinad

Re: Brak

Na zdravém konkurečním trhu (elektro) existuje nabídka vrácení peněz/výměna zboží za jiný typ bez udání důvodu do X dnů od zakoupení.

0/0
24.1.2012 5:26

KOLDAK

Proč by se uloz.to mělo bát,

když platí z každého kilobajtu úložného prostoru nekřesťanské výpalné zločineckým organizacím, jako je OSA a podobně? Apriori se předpokládá, že bude sdílet tzv. "autorsky chráněný" obsah a má tedy paušálně předplaceno. Jako my všichni.

+2/0
21.1.2012 19:10

mamlasos

Re: Proč by se uloz.to mělo bát,

Bohužel to takto nefunguje. Platíme a podle zákona z toho nic nemáme. Tzn. je to horší jak daň tak se alespoň použije ve prospěch všech, i když to ted ataky není tak úplně pravda...

0/0
21.1.2012 20:13

mamlasos

změna

Chcete změnu ? Chcete aby bylo AV na netu za levno? Nechcete ale přitom drakonické zákony?

NEstahujte! NEdívejte se! NE poslouchejte! NEchoďte na to!

0/0
21.1.2012 12:09

KOLDAK

Re: změna

A proč ne, když to mám zaplaceno ochranným svazům? Proč mám platit za něco, co nevyužiju?

+3/0
21.1.2012 19:11

mamlasos

Re: změna

Protože jseš lepší než oni.

0/0
21.1.2012 20:10

trapper

Re: změna

nejsem

0/0
22.1.2012 15:24

Hapalainen

Embargo

Ono už to dávno volá po tom aby lidé zábavnímu průmyslu vyhlásili embargo. Třeba rok nekupovat muziku, filmy, knihy atd. Nechodit do kin a divadel, na výstavy, ani do veřejných knihoven a podobně. A to všecko celosvětově. A donutit tak "umělce" k tomu aby se rozhodli vydávat svá díla sami bez parazitních vydavatelů kteří je okradou o většinu peněz a donutit je tím také k přehodnocení autorských zákonů.

+7/0
21.1.2012 11:23

Příspěvek byl odeslán

Hmm.

Neexistuje nějaká studie na téma, zda zabávní průmysl skutečně přichází o nějaké peníze? Pořád tady někdo brečí o milionových ztrátách a podobně, ale je to skutečně pravda? Pochybuju, že někdo (případně pár promile) kdo si film, hru, hudbu stáhne, by při "nemožnosti" (vždycky nějaká možnost bude) stažení danou věc skutečně koupil. Místo toho aby byli rádi, že se jejich díla dostavají do široké veřejností a tím se rozvíjí ohromná reklama a ohlas, tak jenom brečí a stěžují si (nechápu jejich logiku). Rv

+1/0
21.1.2012 9:00

MajklNajt

Re: Hmm.

Za sebe musim rict, ze kdybych si nemohl film stahnout (a to plati u mne pro vetsinu produkce), tak na nej nejdu do kina ani si nebudu kupovat dvd/br. Za minuly rok jsem videl asi tak 2 filmy, ktere za to (jit na ne do kina napr.) staly, a u tech jsem si nasledne koupil DVDcko. Celkova skoda filmoveho prumyslu zpusobena mnou = 0. Takze ... so long, suckers!

+2/0
21.1.2012 10:33

Leinad

Re: Hmm.

Existují fakta typu "Madonna CD uniklo před zahájením prodeje vinou zaměstnance nahrávací společnosti. Tento však nebyl propuštěn. " A další případy úniku před premiérou.

0/0
21.1.2012 14:15

Gamehoror

Jestli pak ty filmařské a hudební produkce

při vypočítání ztrát posuzují i kvalitu pirátského šíření ?

Jestli třeba neni rozdíl mezi ukradeným filmem z kina na promítačku jiná hodnota než nějaký avi v rozlišení 640 x 480 bodů s nečitelnými titulky a posunutým zvukem o minutu proti ději na monitoru :-)

Kde kolikrát nevíš jestli se zrovna díváš na kladného hrdinu či zlého padoucha :-)

0/0
21.1.2012 2:28

Gamehoror

Re: Jestli pak ty filmařské a hudební produkce

http://www.youtube.com/watch?v=64SH-dQNRww&feature=related

Máme se na co těšit :-)

Ale třeba vám odkaz ukáže něco víc než mě :-)

0/0
21.1.2012 3:52

gnew

.

Myslím, že tvrdit, že odstavením Megauploadu přijde někdo o možnost si stáhnout nějaký seriál, film atd. je velmi naivní. Jednak platí, že zanikne jeden, objeví se další, no a pak podobné materiály se vyskytují na všech možných a nemožných servech - upřímně nevidím důvod, proč si článek hraje na něco jiného. Souhlasím s ostatními, že si za to mohou tvůrci, distribuce a organizace na ochranu autorských práv (jako je např. česká OSA) sami. V dnešní době, kdy je svět jedno velké pískoviště, si stále hrajou (a nejen oni) na svět, v kterém je stovka pískovišt, každé obehnáno přinejmenším ostatným drátem, a co je online dostupné například v těch USA je oficiálně naprosto nepřístupné v ostatních částech světa - i kdyby člověk chtěl, tak ani nemůže takové věci legálně získat. A když už je něco takového zpřístupněného, tak jen pro část zemí a i tak je to většinou obsah omezený (nedávno částečně zpřístupnila britská BBC svůj obsah - ale jen pro některé země a jen část).

0/0
21.1.2012 1:35

gnew

Re: .

Každopádně vždycky bude platit, že když je hudba dobrá, tak si ji zákazník koupí, když za to ten film stojí, tak si na něj zajde do kina a případně tam pošle i známé a ty třeba ty své a hned stoupá tržba. A ani to nemusí být vyloženě dobré, ale stačí aby to bylo líbivé a diváci se se svými penízky hrnou - napříkald Pirates of Caribbean 1, Bridesmaids, The King's Speech, Hangover - od nich se příliš nečekalo a při tom si hezky vydělali, protože se tyhle filmy lidem líbili a chtěli je v kinech vidět, tak šli a koupili si lístek. A pak je tu třeba loňské Cowboys & Aliens - rozpočet "pohádkový", ale úroveň žádná, tak výdělek nízký. Kvalita prostě vždycky prodá, i kdyby já  nevím co.

+3/0
21.1.2012 1:36

cernobila_televize

Re: .

tak King's speech byl hodne dobry film (souhlasim, ze jsem nevedel co od toho cekat, ale hodne rychle me zaujal), nedaval bych ho do skupiny s temi ostatnimi oddychovkami:-)

0/0
22.1.2012 15:51

Logic

Kdy uz to konecne svetu dojde

...za 20 let se stale firmy produkujici hudbu a filmy nepoucili, prestoze maji nyni daleko vic dostupnych nastroju, jak prodavat svoje produkty. Zlate casy kdy hippies poslouchali kdejakou blbost a platili za koncerty, protoze nebyl internet, a producenti tak ziskavali horentni castky jsou proste uz navzdy pryc. A jaka je reakce prumyslu ? Svoje penize chceme, a je nam jedno jak nam je date, proste to bude porad stejne drahy a kdyz to budete stahovat nelegalne, zatocime s vama....misto aby proste a jednoduse zlevnili svoje produkty na prijatelne castky pro vsechny a nikdo by to dal tady neresil a kupoval ! V dobe elektronickych nastroju a internetu je i par korun za skladbu dost na to, ze kdyz bude dobra koupi si ji miliony lidi na svete a temer okamzite. Vzdyt je nas tady o par miliard oproti drivejsku vic, tak by se to logicky zaplatilo vice lidma...ale neee, proste porad nakej zakaz a prikaz misto systemovyho reseni v klidu a pro vsechny :(

+6/0
21.1.2012 0:03

Rosinanta

Re: Kdy uz to konecne svetu dojde

Vážně věříte tomu, že si někdo koupí skladbu třeba za korunu, když si to vedle může stáhnout zadarmo?

0/0
21.1.2012 14:57

Já rád játra

Re: Kdy uz to konecne svetu dojde

Pokud to pujde tem hudebnikum a ne nenazranym firmam ktere na nich parazituji tak urcite ano.

+1/0
21.1.2012 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.