Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Nový pantograf mučili mrazem krutějším než zima

Ve speciálním tunelu proběhly zkoušky odolnosti nového českého vlaku RegioPanter vůči rozmarům počasí. Podívejte se na záběry ze zkoušek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondys12

A co vlhkost?

Simulace sedícího řidiče vytápěnou dečkou, dobrá, ale co vlhkost v jeho dechu. Nevím jak vy, ale já mám celkem zkušenost i s autem, že dech řidiče do nějaké doby celkem nepříjemně namrzá na předním skle.

A co ostatní cestující, nedýchají, nepotí se?

0/0
9.2.2012 9:26

pteryx

Re: A co vlhkost?

Jestli je čelní sklo vyhřívané tak mlžení nehrozí, mlžení uvnitř vagónů není důvod řešit. Na vlhkost v interiéru není nutné jezdit do Vídně. Šlo jde o to, jestli se otevřou dveře, jestli jde vlak v takovém počasí "nastartovat" atp.

0/0
9.2.2012 14:10

Dr. Fe (4)

Mráz krutější než zima ?

Děláte to naschvál nebo jste opravdu po lobotomii ?

0/0
7.2.2012 23:05


Obludni_K

A pak se nebudou

stačit divit, až mašinka projede mírným sněžením a klekne, ovšem rychlostí řekněme 70 km/h. Protože ono strčit něco do mrazáku anebo vystavit námraze za pohybu, je něco dočista jiného.

0/0
7.2.2012 20:10

Hickss

Re: A pak se nebudou

Pohyb byl simulován větrem, kterým se foukalo proti jednotce a to až do maximální rychlosti vozidla tzn 160 km/h. Takže nejdřív by bylo asi lepší si o tom něco zjistit a pak až kritizovat.

0/0
7.2.2012 21:41

Tod Howado

Re: A pak se nebudou

pohyb simulován vetrem lol

;-D

0/0
8.2.2012 13:47

Hickss

Re: A pak se nebudou

Dobře, možná nepřesná formulace, ale kdo chce, porozumí ;-).

0/0
8.2.2012 23:52

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Zajímalo by mě, jak dlouho mučili redaktora ýDěs, než vyplodil takový nadpis.

+3/0
7.2.2012 14:18

Občan svobodný

Zajímavý článek

R^

0/0
7.2.2012 13:58

bojimbojim

Re: Zajímavý článek

Tak to urcite,kdyby jeste v noci nedokreslili udaje.V nejdrive napsali ze - 15 a ted koukam,ze dopsali - 30.Mozna se jim to zdalo malo,tak rychle pritvrdili na -30 :-/.

0/0
7.2.2012 14:19

Charis Matic

móóóc

hezkej článek pro toho, kterej se po ránu nedočkal cca 5 ranních spojů ČD. Spíš by kokotíci měli začít vymejšlet jak rozmrazit vyhýbky, naučit se spojovat dvě soupravy elefantů, tak aby vyjeli pouze třeba s desetiminutovým zpožděním, případně jak zabezpečit aby jim v -15 nepraskaly koleje..to si myslím, že by přivítala valná většina socek co jsou nuceni užívat nadstandartních služeb našeho skoro monopolního dodavatele kolejových služeb bléééé..aneb blicí šmoulík

0/0
7.2.2012 13:51

PiPiiiiiK

Re: móóóc

souhlasím, když jsem ještě jezdil do školy, tak sloníci teprv začínaly, ale čím větší zima tím větší zpoždění. Co si pamatuju, tak polovinu zimy jsem strávil v posteli naprosto nachcípanej a to jenom z věčnýho čekání na peronu :(

0/0
7.2.2012 14:02

EmanuelBW

Re: móóóc

Slon je zvíře teplomilné, zima mu nesvědčí.

0/0
7.2.2012 14:29

viking

Re: móóóc

Koleje nemají na starost dráhy ale SŽDC, takže si před psaním pomluv zjistěte fakta :-P

0/0
8.2.2012 0:34

Charis Matic

Re: móóóc

a výsledek je pro trotlíky podupávající na nástupišti jakej..he ? koho to zajímá ?..jedna banda co se motá na kolejích a kolem nich ..stejně to původně byla jedna "velká rodina"  tak se neprs , ty modrá armádo

0/0
8.2.2012 8:25

Majek

Re: móóóc

Zajímavé. Jen opravdu hloupý člověk, přesto že byl upozorněn na nesprávnost svého tvrzení, si stále stojí za svým. Argument "koho to zajímá" je vskutku univerzální.

0/0
11.2.2012 8:21

Kostěj Nesmrtelný poprvé

To jim je prd platný

když budou mít zamrzlý výhybky a popraskaný koleje ;-D

0/0
7.2.2012 13:46

109e

Re: To jim je prd platný

Koukám, že NOVA zase pracovala "profesionálně".

+2/0
7.2.2012 13:49

ztrewq

klimatické komory

sme mali aj v čsr. a nie je to iba o teplotách do -60°C pre armádne vozidlá, ktoré mali fungovať (po mrazivej noci naštartovať), ale aj o funkčnosti pri teplotách nad +40°C a relatívnej vlhkosti xxx.

samozrejmosťou boli simulátory jazdy, kde sa "vec" natriasala ako na korbe vétriesky, simulovanie pádov, ...

0/0
7.2.2012 13:28

Kane v1.2

fotky hezký, článek zajímavej

ale stejně mi to nedá. Proč některý vlaky zamrznou tak jako tak?

0/0
7.2.2012 13:25

tdvorak

Pěkné fotky

Díky za článek, fotkama sem se proklikal a líbilo se mi to, přece jen, k takovým věcem se běžně nedostanu. R^

0/0
7.2.2012 13:16

yndes

Počítám,

že stejnými zkouškami prošlo i Pendolino, které pak statečně zmrzalo mezi poli (bez ironie). Jinak testovat rozmrazování čelního skla stojícího vlaku a rozmrazování, když kolem proudí ledový vzduch přes 100 km/h, to jsou dvě zcela rozdílné pohádky.

0/0
7.2.2012 13:09

109e

Re: Počítám,

Budeš to muset konstruktérovi poradit. Bože.

0/0
7.2.2012 13:20

Kane v1.2

Re: Počítám,

ale má pravdu ten kluk ušatá......ono se hned změní doba rozmrznutí pokud to ten vlak bude švihat 100 za hodinu :-)

0/0
7.2.2012 13:39

109e

Re: Počítám,

8-oA oni to nevědí.;-D

+1/0
7.2.2012 13:50

Občan svobodný

Re: Počítám,

Ale neboj oni si přečtou diskuzi zde a zapnou ten fukar. ;-D

0/0
7.2.2012 14:00

f0rr35t

Re: Počítám,

R^ Taky nechápu o co jim jde, když je v článku jasně napsaný, že tam mají obří fukar.

0/0
7.2.2012 14:57

Obludni_K

Re: Počítám,

Fotky fukaru neodpovídají ani náhodou.

0/0
7.2.2012 20:11

Henry Ford

Re: Počítám,

Viděl jsem dokument právě když tam testovali německé ICE a tam svištěl ledový vzduch .Chlapíka tam přivázali lany a zkoušeli kolik vydrží .

0/0
7.2.2012 13:38

Maccek

Re: Počítám,

Zkoušely se obě varianty rozmrazování čelního skla. Jak stojící jednotky, kdy jednotka stála několik hodin v mrazu bez spuštěného vytápění uvnitř a při začátku rozmrazování se pustilo topení v kabině (příchod strojvedoucího na promrzlý vlak), tak i v případě, kdy uvnitř kabiny bylo již teplo a zkoušelo se rozmrazování v rozmezí 0 - 160 km/h + zkouška stírání stěračem (běžný provoz jednotky ve všech provozních rychlostech).;-)

0/0
7.2.2012 20:47

Bolkonski

Už titulek

prozrazuje jak horkou jehlou bylo tohle dojemné PR Českých drah spíchnuté. Očekávám, že čtenáři budou mučeni dalšími srdceryvnými příběhy ze života vláčků, jejich obsluhy, nádraží, kolejnic a dalších propriet. Celé to ovšem skončí šťastně a hrdinné ČD opět zvítězí.

+1/0
7.2.2012 13:08

klokanrudy

Re: Už titulek

no a není to stroj firmy Škoda transpotation, který ČD pouze mají v úmyslu zakoupit a odebírat????8-o

0/0
7.2.2012 13:16

Kane v1.2

Re: Už titulek

je to PR jak pro ČD, který ty vlaky budou odebírat a stejně i pro Škodu....stačí?

0/0
7.2.2012 13:39

ViKo1

Re: Už titulek

Nestačí. Tady jen plivete síru. Upřímě, je mi jasný, že když vám někdo oponoval ve vašem odeušvnělém příspěvku, musel jste napsat cokoli, co by obhájilo jeho nesmyslnost. Napsal jste něco, čemu se říká první signální. Totálně bez argumentu a pokud možno krátké, aby se nemohlo dále diskutovat. Tohle bylo PR Škody a hotovo. Vy si žijte v konspiračním bludu a v altánku za barákem hledejte šifry v dením tisku...

+1/0
8.2.2012 10:54

KarelV

Mráz krutější než zima

... to bych nevymyslel, ani kdyby mi šlo o život !  ;-D

0/0
7.2.2012 12:52

hk136

Re: Mráz krutější než zima

To je poetismus... Neco jako "pomnenka zapomnela kvest..."

0/0
7.2.2012 13:30

emersonskej

Mráz krutější než zima....

... tohle mohli vymyslet opravdu jenom .....na Idnes RvRvRv

+1/0
7.2.2012 12:37

the 2nd

...

takže mohl by mi někdo vysvětlit, co to znamená "mráz krutější než zima" ? ;-D a není -30°C trochu málo vzhledem k teplotám, které tady už delší dobu na velké části území jsou? ;-)

0/0
7.2.2012 12:34

janduben

Re: ...

myslis vzhledem k tomu ze na vetsine uzemi je asi poslednich 14 dni rano cca -15?

0/0
7.2.2012 12:40

petrnahodne

fotka č.14

mám takový pocit, že pan Beneš nekontroluje nastavení parametrů, ale píše si smsku ;-D tak šup, šup, pracovat ;-)

0/0
7.2.2012 12:20

pteryx

Rakušáci mají moc rádi naše nové vlaky

Tak rádi, že je soudně zabavují a nechávají "uskladnit" v depu konkurence, uvidíme jestli se tenhle kousek vrátí ;-D

Mimochodem, jsem zvědavý jak po nemastných neslaných zkušenostech Jančury s ojetýma rakouskýma vlakama dopadnou ČD. V Rakousku mají jiné tolerance napětí, může to být docela legrace. Možná se pletu, ale už se těším, jak bude MF Dnes zase tepat do "nepravostí" co ty byl za blbej kauf ... přitom ho podporovali co mohli. No nic ve zlém.

0/0
7.2.2012 12:15

FilipHruza

Re: Rakušáci mají moc rádi naše nové vlaky

Omlouvám se, ale Vašemu příspěvku opravdu nerozumím. Pokud mluvíte o zabaveném hnacím vozidle 380, tak to se z Rakouska v tichosti vrátilo zhruba před třemi měsíci. K rakouským ojetým vozům. Pokud mluvíte o vyřazených vozech ÖBB, které RJ i ČD odkoupili, tak tyto vozy u ČD již jezdí zhruba od řijna, listopadu a nezaznamenal sem s těmito vozy větší problém :-)

0/0
7.2.2012 12:43

pteryx

Re: Rakušáci mají moc rádi naše nové vlaky

Jako řadový cestující nezaznamenáte spoustu věcí.

0/0
9.2.2012 14:07

jan.banos

Gesto pracovníka ŠKODA VAGONKA nepotřebuje komentovat

Pokud by ukázal jiné gesto, tak by ho iDnes také zveřejnili ?

0/0
7.2.2012 9:42

afk

Re: Gesto pracovníka ŠKODA VAGONKA nepotřebuje komentovat

on ho ukazal, ale mel na rukou palcaky ;-D

0/0
7.2.2012 18:35

Jan9002

-30? A není to málo?

;-D

0/0
7.2.2012 8:59

Thaken

Pilot

této hračky, koukám, potřebuje kapačky ... hmm, zřejmě dobrý oddíl.:-)

0/0
7.2.2012 6:16

Rafaelou

testy na výbornou....

A co až se nasadí do provozu,bude vše také fungovat nebo se v rámci šetření tu a tam něco odstaví?Jinak dobré.R^

0/0
7.2.2012 6:11

109e

Re: testy na výbornou....

Tu a tam se odstaví vozidlo od každého výrobce (nedávno kvůli pdvozkům-nikoli Škoda). Je to technika. Počítačema kontrolovaný raketoplán shořel jak pochodeň a nepotopitelný Titanic byl za dvě hoďky na dně.

0/0
7.2.2012 13:24

perme je a žerme je

krutějším než zima

Takže zase nebude fungovat.Dík za info.

0/0
7.2.2012 0:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.