Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Megauploadu před soudem odmítl vinu, zůstane ve vazbě

Zakladatel předního světového serveru pro sdílení souborů megaupload.com Kim Schmitz před novozélandským soudem popřel veškerá obvinění z trestných činů spojených s jeho internetovým podnikáním. Schmitz zůstane nejméně do středy ve vazbě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kremace tilapie

-

USA jsou dnes stejně roztahovačné jako v minulosti Německo a tak jako před druhou světovou ostatní státy ustupovaly Německu a předhodily mu obětní beránky(Rakousko, Československo) tak i dnes ostatní státy ustupují před USA a předhazují jim obětní beránky(Jugoslávie, Afgánistán, Irák, Libye, brzy i Irán). Otázka je jak dlouho bude ještě trvat a kolik ještě bude těch obětních beránků než se svět bude muset chtě nechtě postavit USA na odpor stejně jako se kdysy postavil na odpor Německu.

+2/0
24.1.2012 13:49

Leinad

Tak jo

Třeba bude člověkovi s občastvím mimo USA, zatčenému mimo USA, provozujícímu službu na serverech částečně mimo USA prokázáno, že na území USA páchal nějaký trestný čin, třeba nemazání chráněného obsahu.

+2/0
24.1.2012 5:49

mickeyb

podle té fotky

je hned vidět, kdo z nich je šéf:-)

0/0
23.1.2012 20:25

miguels

Server

Pokud server neleží fyzicky na území USA, nemůže USA stíhat majitele, za zločin, který byl spáchán mimo území USA. Tak to prostě je. Kde server leží, tam se platí daně.

+1/0
23.1.2012 19:33

3Alien.cz

Re: Server

jak vidno, ano ;-DR^

+1/0
23.1.2012 22:42

fixaman

Re: Server

Část jejich výbavy se bohužel nachází na území Virginie.. :-/

+1/0
23.1.2012 22:56

TrueRobos

Re: Server

To je ovšem průšvih a svědčí to o tom, že nejsou tak chytří, jak si mysleli. V takovém případě je princip teritoriality nekryje.

0/0
24.1.2012 13:16

pečlivý čtenář

Re: Server

USA si s teritorialitou hlavu nelámou. Americká justice se již několikrát nezdráhala soudit věci, které jim zcela nepříslušely, jako např. kompenzace nuceně nasazených za WW2 v Německu apod.

0/0
25.1.2012 0:15

Rudý přízrak fights for freedom

akorat by me zajimalo

jestli skutecne na tom tolik vydelali nebo je to jen lziva americka propaganda. :-/Rv

0/0
23.1.2012 17:08

vlahos_rosret

Re: akorat by me zajimalo

Predstav si, ze na to byli ztratovi a vse delali z lasky k lidem :)))

0/0
23.1.2012 17:30

.palič

Re: akorat by me zajimalo

Jsout o pochopitelně žvásty. A pouze hloupý US patolízal, s inteligencí člena předlistopadového svazu československo-sovětského přátelství si myslí, že ten americkej dobytek má nárok dělat si po celém světě co chce.

0/0
23.1.2012 19:04

net.Xtreme se nevzdává

Re: akorat by me zajimalo

Vydělali na tom nechutně, otázka spíš je, zda okradli UMG, RIAA a spol o ty stovky milionů, nebo nebýt MU, lidé by si to stáhli odjinud...

0/0
23.1.2012 19:22

Leinad

Re: akorat by me zajimalo

Třeba přímo do vydavatelů. (jako zaměstnanec nahrávací společnosti nebyl propuštěn, když vynesl CD Madonny - proč asi?) Nebo by si falšovali geolokaci(aby nemuseli platit za to, co je ve "vedlejším" městě zdarma).

0/0
24.1.2012 5:35

war-n

:)

všechno bylo v pohodě než přišel Jobs s jeho počítačema pro počítačové

negramoty....Negramoti najednou ničí to, co gramotní vybudovali.....

+3/0
23.1.2012 17:06

vlahos_rosret

Ja se opravdu musim smat :)

Tady drtiva vetsina lidi nechape, ze neni problem to, ze na nake datove ulozite nekdo nahraje nake chranene dilko. Problem je, kdyz majitel uloziste odmitne tyto A/V dila mazat. To je asi jako kdyby mi nekdo na me stranky nahral detske porno a ja na zadost PCR odmitl porno odstranit.

0/0
23.1.2012 16:39

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Obávám se, že to místní úderce blbů nevysvětlíš. Zřejmě jim to odstřihli, když byli s Avatárem na devadesáti procentech, tak jsou hysteričtí.

0/0
23.1.2012 16:43

vlahos_rosret

Re: Ja se opravdu musim smat :)

No nekteri maji argumentaci vylozene zajimavou. Nejvice me rozesmal ten clovek, ktery tvrdil, ze zavreni cloveka do vazby pred vlastnim procesem je poruseni lidskych svobod. Ze nejdriv musi byt soud a teprve pote, se muze clovek zavrit. To ze by 90% takto souzenych lidi behem soudu uteklo do zahranici to nikdo neresi.

0/0
23.1.2012 16:45

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Schválně se musím podívat do diskuze o tom Hallovi z ŘSD. Jestli se tam taky podivují tomu, že je ve vazbě.

0/0
23.1.2012 16:48

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Tak ne. Tam nikdo neprotestuje. To je mi teda záhada????

0/0
23.1.2012 16:55

vlahos_rosret

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Nize se uz jeden vyjadril, ze i vazba je tezke poruseni lidskych prav :) Asi by chtel, aby se kazdy vysetroval na svobode. Vzdyt ovlivnovani svetku je stejne precenena zalezitost.

0/0
23.1.2012 17:34

vlahos_rosret

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Vetsina lidi na debate vidi vec jen ze sve strany - zla vlada USA jim zatrhla volne stahovani z netu. Docela vtipne je take, ze zde nekteri lide vykrikuji, ze maji PRAVO na volny internet. By me presne zajimalo, jak si ten 100% free internet predstavuji. Kdyz jsem se nedavno ptal, jestli tedy 100% free internet znamena stop boje proti detske pornografii? Kdyz 100% free tak 100% free ne?

0/0
23.1.2012 17:30

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Hele, 100% free je 100% free, to neokecáši...tím, že zablokuješ stránky se tyhle věci dít nepřestanou...Na druhou stranu svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého, to nicméně znamená jít po vinících, ne zprostředkovatelích...

A jestli tu někdo vidí věci jednostranně, tak jsi to ty, nebo se tak alespoň prezentuješ.

+4/0
23.1.2012 19:26

Bubrak

Re: Ja se opravdu musim smat :)

presne tak

0/0
24.1.2012 14:18

Leinad

Re: Ja se opravdu musim smat :)

100% síťová neutralita ano. Trestat znásilnění a šíření videa se znásilněním bez souhlasu znásilněného také. Ona se síťová neutralita s trestným činem znásilnění nevylučuje.

0/0
24.1.2012 5:53

.palič

Re: Ja se opravdu musim smat :)

bééééééééééééé

0/0
23.1.2012 16:56

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ja se opravdu musim smat :)

1) Jsi mimo, porno vlastnit nesmíš, autorským zákonem chráněné dílo ano...

2) Ty nechápeš, že promblém je v presumpci viny a odpovědnosti za třetí stranu.

+1/0
23.1.2012 17:00

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

1) Jsi mimo. Autorsky chráněné dílo nesmíš v USA dokonce ani stahovat (ne jako u nás). A tahle partička je tam sama aktivně nahrávala

2) Ty nechápeš, že proces vzetí obviněného do vazby a zablokování majetku je naprosto běžný a nechápu, že jsi si toho všiml až teprve teď.

Jo a předpokládám, že soudní orgány USA a Nového Zélandu jsou o problému lépe informováni, než my tady v diskuzi. Ale jako správný Češi můžeme mít ten správný názor třeba na situaci v Ugandě

:-)

0/0
23.1.2012 17:10

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ja se opravdu musim smat :)

1) Pochopitelně můžeš, pokud jsi vlastník, respektive pokud si koupíš CD s hudbou, můžeš si ho zálohovat na Megaupload, ale nesmíš jej sdílet. Tedy nikomu poskytnout odkaz na ten soubor.

2) Vzetí do vazby a zablokování majetku je relativně běžné, likvidace firmy před samotným procesem tak běžná není.

0/0
23.1.2012 19:20

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

1) Tenhle příklad myslíš opravdu vážně? Rozhodně jsem tohle neměl na mysli a ty to víš.

2) Kde se hovoří o likvidaci firmy? Byly vypnuty pouze překlady DNS. Až se ten váš nevinný lidumil očistí u soudu :-) tak všechno poběží jak dřív neboj. Protože je jasné, že se na megauploadu nevyskytoval autorsky chráněný obsah

0/0
23.1.2012 19:40

net.Xtreme se nevzdává

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Upravil bych to na "nevyskytoval JEN autorsky chráněný obsah"

Když v AAA bude pár kradených aut, tak je také nikdo nezavře ap olicie zabaví jen ta kradená auta, místo podezřelých souborů byly ale zablokovány celé stránky a to mi přijde neadekvátní.

0/0
23.1.2012 19:50

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

No a jak vidíš co tobě přijde neadekvátní je systému v USA úplně jedno. Můžes s tím nesouhlasit, můžeš o tom vést spory, ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat.

0/0
23.1.2012 20:16

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Ja se opravdu musim smat :)

nejaky dukaz, ze odmitali mazat??? Co vim, tak megaupload normalne mazal data, mel tam i hlasku, ze tento soubor byl odstranen pro proruseni autorskych prav, tak laskave nemel!!!!!!!!!!!

+3/0
23.1.2012 17:06

dresinek

Re: Ja se opravdu musim smat :)

;-D Ty jsi komik. Důkaz samozřejmě nemají. Během spiritistické seance jim J.E. Hoover pomocí kávové sedliny nařídil zaútočit. A Nový Zéland jakožto přisluhovač zatuchlého imperialistického režimu USA milerád vyhověl. Jo a na léto si nic neplánuj. Kapitalisti mají v plánu opět vysadit Amerického brouka. Bude brigáda.

0/0
23.1.2012 17:15

cover72

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Už aby tě Angua předhodila Vetinarimu a ten tě odnaučil lhát a manipulovat.

MU.com prokazatelně MAZAL obsah, ohlášený za porušení autorských práv. (Vidím, že to reflektuješ - už nelžeš jako níže a vypustil jsi slovo "nikdy"). Nemazal všechen a okamžitě, protože to jednak není možné a druhak zde opravdu není vazba "jakákoli stížnost je oprávněná". Naopak: leckdy "držitelé IP" požadují mazání, na které NEMAJÍ NÁROK a Mu to znal z první ruky: http://en.wikipedia.org/wiki/Megaupload#Megaupload_song_controversy

Tvá analogie s ďp je opět manipulací. Řada z požadavků byla taková, jako kdyby mi PČR psala, že se na mých stránkách v nadpisu "Orwellovo 1984..." vyskytují číslice "1" a "8", což je jasná propagace nacismu, a že to mám zavřít. Taktéž nemají nárok a zakládat na tom, že tuto jejich žádost nevyslyším obvinění, že se jedná o "vadný obsah" je absurdní. Sama obžaloba uznává, že mu.com MAZAL OZNAČENÉ SOUBORY, takže o to je tvá demagogie lepší.

0/0
23.1.2012 17:52

cover72

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Výtah obvinění je zde: http://www.justice.gov/opa/pr/2012/January/12-crm-074.html

Obžaloba tam tvrdí, že "šéfové Mu určitě procházeli svoje DB a dívali se na pirátské filmy; sice jsme to neviděli, ale určitě to tak je." Nebo že "ve skutečnosti nemazali obsah, ale jen linky". A to dokázali jak - vidí snad do útrob MU, nebo toliko soudí, že když někdo vyrobí soubor mu.com/harrypotter.axxo1, ten zmizí a jinde je odkaz mu.com/harrypotter.axxo.reupload, tak se jedná o ten samý soubor a MU nemaže? Vypadá to tak.

Dále obžaloba vzteklí, že MU NEPROPAGOVAL pirátské filmy, takže nebyly snadno najitelné (sic!); prohlašuje za pračku peněz klientský promo-program a vydává za nelegální, že MU mazal soubory po nějaké době.

To je obžaloba. Absurdní v každém bodě a dokazující, že nešlo o skutečné piráty, ale o zničení toho, co tito využívají. Že nejde o viníky, ale o boj typu "účel světí prostředky; justici a právní zásady civilizace vem čert".

Což Rosret schvaluje, takže tento post jen uvádí fakta.

+2/0
23.1.2012 17:58

vlahos_rosret

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Ty jsi dobrej sasek :) Treba Devian Arts si stezuji prez tri roky, ze na MU jsou ke stazeni jejich aplikace, na ktere maji prava. Ale oni mazaji ze :) Jenom to nekdy trva par let.

0/0
23.1.2012 18:16

cover72

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Lidé, kteří viděli fileserver i jinde, než jako ilustrační obrázek na iDnesu chápou i takové složitosti, jako že "někde na MU se v libovolný úsek času s pravděpodobností 'n' vyskytuje nelegální obsah, přičemž je po prověření smazán, jen aby tam byl nauploadován znovu pod jiným jménem" - kterýžto fakt se například skrývá pod větou "na MU jsou ke stazeni jejich aplikace" - a větou "MU <vůbec> nemaže nelegální obsah".

Stejně jako fakt, že první tvrzení neimplikuje to druhé, a co více, že tvrzení druhé není ekvivalentní tvrzení prvnímu.

Kromě ajťáků to ví i právníci. Sorry, Rosrete - Vetinari je můj bratranec z třetího kolene a skrze tvoje kecy vidím velice dobře. Umím totiž rozlišovat mezi zdáním, které výrok vyvolává, a jeho *skutečným obsahem*.

0/0
23.1.2012 18:27

cover72

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Z konce prvního odstavce mi vypadlo "... je velmi podstatný rozdíl"

0/0
23.1.2012 18:29

Bubrak

Re: Ja se opravdu musim smat :)

konecne nekdo orientujici se ve vyrazech a logice, diky R^

0/0
24.1.2012 14:22

cover72

Re: Ja se opravdu musim smat :)

Abychom si rozuměli - pokud se prokáží obvinění, jako že přímo technický personál Megavideo nelegálně kopíroval videa z youtube, či že prokazatelně odměňoval uploadery k jmenovitému uploadu pirátských filmů, za to ať jsou odsouzeni. Ale obvinění za "napomáhání k šíření" a podobné jsou skutečně na úrovni procesu s Marry Surratovou a nesmí uspět.

+2/0
23.1.2012 18:34

Mustrum Ridcully

Re: Ja se opravdu musim smat :)

No jasně. Ono je strašně triviální probrat se terabajty dat a rozlišit, co je legální obsah a co ne ... ;-):-P.

0/0
24.1.2012 14:47

Rudý přízrak fights for freedom

aby se majitele Fedexu, TNT, UPS atd.

zacali bat, to jsou take logisticke firmy jako Megaupload, akorat ze pres ne se posila zbozi na fyzickych nosicich, na Megauploadu se to posilalo elektronicky. !;-ORv

+4/0
23.1.2012 16:12

Shiney

Re: aby se majitele Fedexu, TNT, UPS atd.

Otázkou je, zda mohou dokázat, že Dotcom & spol. věděli, že je přes jejich službu distribuováno mnoho ne úplně košér obsahu, nebo ne... Samozřejmě pokud by úřady mohli dokázat majitelům třeba Fedexu, že prokazatelně vědí, že v balíčcích je třeba něco kradeného a přesto to neoznámili, ani neprojevili sebemenší snahy s tím něco dělat, tak půjdou před soud také...

0/0
23.1.2012 16:25

vlahos_rosret

Re: aby se majitele Fedexu, TNT, UPS atd.

Me opravdu fascinuje, co zde lide dokazi vymyslet za silenosti, aby pany z megauploadu ocistili. Rozhodujici zde bude ignorovani megauploadu vyzev na smazani nelegalniho obsahu, ktery na jejich strankach prokazatelne je ulozen.

0/0
23.1.2012 16:37

cckk

Re: aby se majitele Fedexu, TNT, UPS atd.

Megaupload, se na rozdíl od některých konkurentů

snažil vzbuzovat alespoň zdání legitimity. Najímal si kvůli propagaci

známé rappery a další hvězdy americké showbynysu, byl v kontaktu s úřady

dohlížejícími na dodržování DMCA, na webu měl tlačítko pro nahlášení

závadného obsahu...

+1/0
24.1.2012 8:34

Rudý přízrak fights for freedom

rozumim tomu spravne?

Nejakej uploader z USA nahral na Megaupload nelegalni soubory a proto se USA obratili na Novy Zeland, aby zatkli a vydali ke stihani do USA nemeckeho majitele Megauploadu. ?8-o8-o8-o Takze samotny provoz Megauploadu byl podle novozelandskych zakonu v poradku a slo jen o to, ze zakony byly poruseny v USA, proto nebudou souzeni na Novem Zelande, ale v USA ? Dneska tu opravdu chybi ten blijici smajlik.

+8/0
23.1.2012 15:47

.palič

Re: rozumim tomu spravne?

Ano. Je to demonstrace síly a moci. Američani to potřebujou, když už museli odtáhnout z Iráku s povadlým ocasem.

+1/0
23.1.2012 16:12

Vedoucí kolotoče

Re: rozumim tomu spravne?

Ano, je to absurdni. Na americky zatykac byli na Novem Zelandu zatceni nemecti a jini cizi statni prislusnici. Je to neuveritelne, ale je to tak. Americka moc je prakticky neomezena po svete a servilita lokalnich vlad (napr. te zelandske) je do nebe volajici. Proc? Protoze kdyby zatykac vydala kterakoliv jina zeme, a je uplne jedno, jestli Bambusova Repoublika nebo Francie, tak by novozelandske urady zadny zatah a policejni manevry nikdy neprovedly, protoze by nejprve pozadovaly mezinarodne schvaleny zatykac Interpolu. Amici Interpol ale nepotrebuji, Amici chodi po svete s vlastnimi zatykaci, ktere vyda kterykoliv (nejen federalni!!!) soudce kdekoliv v Americe. Je znamo, ze pouze Rusko a Cina neumoznuji uplatnovani americkych zatykacu a soudnich prikazu na svych uzemich. Holt, Amici maji pocit, ze mohou vse, nebot nikdo nema odvahu se jim postavit a s moci roste chut.

+3/0
23.1.2012 16:30

dresinek

Re: rozumim tomu spravne?

Rozumíš tomu naprosto blbě, jak je v tvém případě dobrým zvykem.

+1/0
23.1.2012 16:32

Rudý přízrak fights for freedom

cekam jestli se Nemecko

o sve obcany dokaze postarat a vytahnout je z Noveho Zelandu. ;-D;-D;-DR^

+2/0
23.1.2012 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.