Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušejte zajímavé programy pro počítač v obýváku

Nemůžete si vybrat domácí mediacentrum? Zkuste k televizoru připojit počítač nebo notebook a nainstalovat speciální software. Poradíme který.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tvé horší já

boxee??????????

tak jsem nainstaloval na macbooka boxee, a ani se nespusti. (boxee quit unexpectedly)...střep.

0/0
31.1.2012 14:55

superkutil

Řešení nahrazující settopbox od UPC

Hledal jsme náhradu za kabelový DVB-C settopbox od UPC s nahráváním na HDD a výstupem přes HDMI. Chtěl jsem použít PC s kartou DVB-C a CONAX kartou. Nic rozumného jsem nenašel. Vše nefungovalo nebo bylo pomalé. Nemáte nějaké rozumné řešení?

0/0
30.1.2012 13:15

examinor1

xbmc

používám xbmc a nemůžu si ho vynachválit. parádní ovládání přes androida, jak dálkáč, tak komplet databáze včetně sortování obsahu.. opravdu paráda..

má i mouchy, jako ovládání přes html stránku - použitelné jen se sebezapřením, hrozné a také ještě jedna věc:

xbmc běží na multimediálním serveru kombinovaném s nas, takže nonstop.. a po nějakém čase se stane, že filmy jsou po spuštění lehce trhané. na tv to tolik zase nevadí, ale na 4m plátně už je to hodně znát.. server má síly dost - i3 sandy bridge 2,5ghz, 4gb ram grafika intel hd2000. procesor vytížen tak na 6-12%. po restartu je vše ok.. nevím čím to je. přehrávání je nastaven přes grafiku..

0/0
29.1.2012 20:34


kenx

Re: xbmc

V případě náročnějších videí může být problém v grafice od Intelu. Bylo s nimi problémů více než dost a výkon kulhal. CPU je silné dost, zkuste to softwarově zda bude rozdíl. Data se čtou předpokládám lokálně z harddisků pole, tam problém nebude. XBMC má novou verzi 11 - Eden, vyzkoušejte, třeba tam bude lepší odladění pro relativně nový hardware který máte.

0/0
30.1.2012 7:20

Bruxy

mediacenter s podporou DVB-S?

Muzete nekdo doporucit mediacenter ktery by umel sledovat (a nahravat) TV ze satelity (s podporou enkryptovaci karet Irdeto ICE), plus samozrejme podpora internet media a prehravani z network share, prohlizeni fotek a prehravani hundby. Myslim ze XBMC by tomohlo jit. Ale nevim. Nevite o nejakem navodu a HW specifikaci? Byl bych zavazan! Diky!

Idealne, pokud by media center mel i vstup HDMI, aby slo vse ovladat z mediacetra a nemuselo se vse prepinat na televizi (manzelka to i po nekolika letech neovlada).

Dnes mam WD TV Live + Technisat HD S2 + Xbox +.......

0/0
29.1.2012 10:42

mcmurdock

Re: mediacenter s podporou DVB-S?

http://www.dvblogic.com/

Umí streamovat všechny vybrané pořady ze satelitu i s USB do virtuálního tuneru. Ten pak naladíš v WMC a funguje to jak víno. Mám to, používám to, je to super :)

Aleš

0/0
29.1.2012 12:59

rejze69

Re: mediacenter s podporou DVB-S?

Ja pouzivam mythtv a splnuje vic nez si clovek umi vymyslet.

0/0
29.1.2012 14:54

[eT]

Re: mediacenter s podporou DVB-S?

mediaportal R^

0/0
29.1.2012 19:30

J_M_K

A co Mediaportal

nejak jste na nej zapomeli. Rekl bych ze je vsechny se svyma funkcema a moznostmi strci vsechny do kapsy.

0/0
29.1.2012 10:25

mooi

Re: A co Mediaportal

Mediaportal není teď to, co jeho tvůrci slibují už roky... Verze 2.0 je v nedohlednu. Na XPčkach jsem ho provozoval, protože MCE bylo v plenkách a nativně nepodporovalo DVB. Win7 MCE js plně funkční řešení pro ty, co chtějí mít všechny média pohromadě a nechtějí se v systému hrabat zbytek svého života. Jo, a stačí mi jeden ovladač - Logitech Harmony 300i.

0/0
29.1.2012 13:37

martin2580

Boxee

Mam rad. Jestli je to na windows nemam tucha.

0/0
29.1.2012 9:59

kenx

Re: Boxee

Bylo. Boxee se vydal cestou, která většina stavitelů HTPC neudělala radost. Prakticky už bude mířit jen do vlastních kompletních řešení.

0/0
29.1.2012 10:11

kenx

bezdrátová "air" myš k HTPC s Linuxem

Nakonec se tu ještě zeptám na bezdrátovou myš, možná jste to někdo úspěšně řešili. Kromě XBMC mám na HTPC i Ubuntu a v tomto případě slouží pro browsení po Internetu. Dálkový ovladač je v tu chvíli mimo hru a používám bezdrátou klávesničku s touchpadem. Prohlížení stránek má charakter prohlížení - důležité je klikání na linky a ovládací prvky browseru, naopak klávesnici téměř nepotřebuji. Proto se poohlížím po myši typu Logitech MX Air (která se u nás bohužel už asi přestala prodávat) nebo Gyration Air Mouse (neprodává se u nás). Alternativou by bylo zprovoznit proti HTPC dálkáč WiiMote. Máte někdo něco takového funkčního?

0/0
29.1.2012 9:59

l.g

Re: bezdrátová

Přesně takhle používám bezdrátový (BT) Magic Trackpad od Applu. Je to šikovnější než myš, protože stačí méně místa pro podložku a užívání je komfortnější než s myší. Je to ale na Applu, kde s tím zařízením OSX počítá. Ještě jsem po pravdě nezkoušel, jestli to běhá i pod Windows. Ale teoreticky by mělo.

0/0
29.1.2012 11:10

MefistofelHome

Re: bezdrátová

Vyzkousejte si gyroskopickou mys. Ja jsem nadmiru spokojeny. Vygooglovat "gyroscopic mouse". Doporucil bych dobyjeci baterky s vetsi kapacitou, v pripade ze ji budete hodne pouzivat. Mne vydrzi 10-14 dni bez dobyti.

0/0
29.1.2012 11:14

cundrysek

Re: bezdrátová

to víte, lehce nabYl, lehce pozbyl...

0/0
29.1.2012 11:32

MefistofelHome

Re: bezdrátová

Jo, preklep.;-D

Stane se.

0/0
29.1.2012 12:02

kenx

Re: bezdrátová

Jestli jsem dobře pochopil co tím myslíte, přesně takto fungují zmíněné "Air" myši. Je to zajímavé, ale možná od sebe nakonec přece jen oddělím použití na XBMC (tam mi vystačí IR dálkáč) a Ubuntu desktop, kde použiji wireless klávesnici s integrovaným velkým touchpadem.

0/0
29.1.2012 13:41

Na západní frontě lež

Re: bezdrátová

Co takhle tablet? Nemusíte hledat podložku, protože jí nahrazuje tělo tabletu a nemusíte klikat, protože tam máte bezdrátové pero. Používám, a je to skvělé.

0/0
29.1.2012 12:53

kenx

Re: bezdrátová

Děkuji nejen vám za reakce. Klasický tablet nejsem zvyklý používat, v době kdy jsem se věnoval CADům jsem vše řešil myší. Ale touchpad je samozřejmě řešením. Konkrétně v kombinaci s klávesnicí se mi líbí Logitech Wireless Touch Keyboard K400 - 3.5" touchpad je dostatečně velký a dle názorů uživatelů kvalitní (na trackpad nemá, ale alespoň se blíží), na laptopovou klávesnici jsem zvyklý a hlavně mi vyhovuje umístění touchpadu v pravé části klávesnice. Ještě o tom hledám více info, ale i ta cena kolem 800 Kč se mi trefuje do rozpočtu.

0/0
29.1.2012 13:38

Na západní frontě lež

Re: bezdrátová

Já zase tablet nikdy na CAD nepoužíval. U některých aplikací a her je ovládání perem mnohem komfortnější. Sednu si, tablet mám pohodlně v ruce jako tácek nebo na stehnech a víc mě nezajímá. To je ale každého volba. Je pravda, že je to trochu mimo vámi akceptovanou částku. ;-)

0/0
29.1.2012 13:50

kenx

OpenELEC + XBMC

V článku mi chybí zásadní informace u XBMC a tou je podpora linux distribuce OpenELEC (http://www.openelec.tv/). Běžně se XBMC instaluje třeba pod Ubuntu a prostředá XBMC naběhne až cca. minutu po startu zařízení. OpenELEC je minimalistická distribuce zaměřená jen na běh XBMC, navíc v různých edicích. Třeba pro mě je důležitá pro Xtreamer Ultra, na kterém mi XBMC nabíhá do 10 sekund - překonává tak rychlost mého starého DVD přehrávače (Ferguson). Těch 10 sekund je alespoň v naší domácnosti killer vlastností, být schopen takhle rychle zabavit děti je k nezaplacení :) Nechci mít HTPC zapnuté pořád. Pokud jde o hardware, kromě Xtreamer Ultra rád doporučím ZBox do ZOTACu.

0/0
29.1.2012 9:42

martin2580

Re: OpenELEC + XBMC

Pocitac u tv jenom uspavam- sam se uspava a po hybnuti mysi je za vterinu ready. Mac mini + boxee.

0/0
29.1.2012 10:01

kenx

Re: OpenELEC + XBMC

Mohu se zeptat proč Boxee a ne Plex?

0/0
29.1.2012 10:11

martin2580

Re: OpenELEC + XBMC

Subjektivne se mi to libi vic. Nic konkretniho. Moc funkci nevyzaduju, na narocnejsi veci se prepinam do os nativne bez tehle nastaveb. (archivy TV atd.....) v te dobe to ani boxee ani plex neumel a pochybuju, ze by se to zmenilo.

0/0
29.1.2012 10:18

Vass

Re: OpenELEC + XBMC

WINDOWS 7 + XBMC + režim spánku = start 2 vteřiny ;-)R^

0/0
29.1.2012 13:17

ricpic3

Zkoušel jsem

před nějakým půlrokem WinMedia Centrum, Moovidu a XBMC a všechny mi z nějakých důvodů nevyhovovaly. Navíc nechci mít u TV další šumící krabičku a další ovladač (myš, klávesnici...). Takže to řeším jako kolega pode mnou - USB disk a rozhraní v TV, popř. v BRplayeru. Pokud náhodou potřebuji něco přímo z PC (ntbk,) tak jsem to vyřešil TVersity Media Serverem, na který se dostánu v BRplayeru přes wifi. NAS disk mi přijde celkem drahý špás, můj usb WD 2TB mě stál v akci cca 1900 Kč. Jak to řešíte vy?

0/0
29.1.2012 9:29

Fair-Play

Re: Zkoušel jsem

Já mám externí 3,5 " HDD 500 GB;-D připojený  k TV pomocí USB a používám soft v TV (Samsung). Dále mám TV propojenou s PC pomocí HDMI kabelu, redukce DVI - HDMI (10 metrů) a naklonovanou obrazovku. Ovládám to druhou bezdrátovou myší.

0/0
29.1.2012 9:39

ricpic3

Re: Zkoušel jsem

Jo, TV mám taky Samsung a celkem to jde, BRplayer je LG s wifi - ten mi bere signál z TVersity - ten běží jak na ntbk, tak na PC a není to špatný. Ale 10m HDMI kabel - není to moc dlouhý? Nejsou tam ztráty v signálu?

0/0
30.1.2012 22:13

kenx

Re: Zkoušel jsem

Nejprve doporučuji zkusit kombinaci OpenELEC a XBMC ve verzi Eden. OpenELEC nabízí rychlý start systému a XBMC je v nové verzi zásadně přepracované. Mimo jiné je tam mnohem větší důraz kladen na podporu instalace doplňků - aplikací. Pokud jde o šumící krabičku, třeba Xtreamer Ultra jede většinu času jen jako pasiv (skříň funguje jako chladič) - uvnitř mám jako systémový disk SSD (nebo se dá nabootovat z flashky). Zdroj dat - buď připojit přes eSATA externí pevný disk nebo si pořídit zmiňované NAS. Protože máme doma více počítačů ze kterých k NAS přistupuji a NAS používám nejen pro multimedia, pořízení se mi vyplatilo (QNAP, ale doporučím i Synology).

0/0
29.1.2012 9:50

Fair-Play

Re: Zkoušel jsem

NAS disk se dá také postavit ze starého šrotu za pár korun. Zbavíš se větráků, uděláš pasivní chlazení, nainstaluješ Free NAS server, připojíš to k routeru a je to. Měl jsem to přes rok takto udělané ze starého Compaq Evo (CPU 1 GHz, 256 RAM) a šlapalo to dost dobře :-)

0/0
29.1.2012 9:52

Fair-Play

Re: Zkoušel jsem

Více o FreeNas zde    http://www.linuxexpres.cz/praxe/freenas-sitove-uloziste-pro-skolu-nebo-domacnost-v-rezii-freenas

0/0
29.1.2012 9:59

kenx

Re: Zkoušel jsem

V případě gigabitové sítě upozorním na potřebu rychlého hardware. Stejně jako je třeba rychlý router (gigabit si dá do specky kdekdo, ale až reálné benchmarky ukáží pravdu - navíc kdo chce ještě n-kovou wifi, je to kapitola sama pro sebe aby to skutečně reálně létalo alespoň po místnosti stovkami megabitů), musí být rychlé i NAS. Kromě Atomů, které zbytečně hřejí, jsou tu ARM procesory. Upozorním na Marvell, který je dnes v mnoha NAS taktovaný na 2GHz doplněný 512 MB DDR III pamětmi - takové řešení je schopno dodávat domácí síti data rychlostí přes 100 MB/s a gigabit má pak smysl. Chtěl jsem tím upozornit na to, že postavit se dá ze starého PC cokoliv, ale každý by si měl rozmyslet na co to chce, stanovit si rychlosti, jakých chce v přenosu po síti dosahovat a pak na vzít ohled při pořízení komponent. Zcela nevhodné jsou laptopy, které mají problém s dlouhodobým během pod zátěží, přehřívají se a ty směšné větráčky odchází a berou sebou další díly.

0/0
29.1.2012 10:09

Fair-Play

Re: Zkoušel jsem

Máš pravdu, ale pro většinu domácích uživatelů a cca. 3 počítače v rodině stačí mnou popsané řešení se 100 MB síťovou kartou a 100 / 54 MB routerem. Náklady nulové, pro sdílení dat a přehrávání MP3 - filmů dostatečně rychlé. Navíc je to možné vyzkoušet a provozovat bez nákladů a potom v případě větších nároků se poohlédnout po něčem, co popisuješ ty.

0/0
29.1.2012 10:25

Fair-Play

Re: Zkoušel jsem

Jinak řečeno, starší 100 MB router nebo 100 / 54 MB WiFi router má doma kde kdo, staré PC se někde ve sklepě také válí tak hurá do pokusů ;-D

0/0
29.1.2012 10:29

alesT

Re: Zkoušel jsem

nejlepší řešení na které jsem dokázal přijít, je externí hdd (WD 2TB) připojený přes usb k routeru netgear wnr3500l (linksys e4200 by byl asi lepší) s flashnutým tomato usb, to vše v síti. Samsung v pohodě přehraje cokoliv, stejně tak Lg. Výhoda flashe pomocí tomato totiž je, že neřídí dlna a nechává vše jen na dané tv, to znamená, že tv přehrávají mkv přes vnitřní software. Není problém i 3D SBS. Maximální zátěž to zvládlo současné přehrávání 3 hd filmy 1080 (Samsung, LG) a na sony prostřednictvím iamm ntr-s20, ještě jsem mohl zkusit zapojit přehrávání přes pc, ale to mi přišlo zbytečné a v praxi toto naprosto stačí. Nepotřebuji žádný software. Jen doplním, že Samsung a iamm jsou připojený přímo k Gb portu prostřednictvím kabelu, lg přes giga switch, nicméně nebyl problém ani se streamem přes wifi, ale tam bych měl obavy při větší zátěži, kabel je kabel. No a ukládání je jak na jakýkoliv jiný počítač v síti, bohužel díky pomalému procesoru je upload okolo 1,5 MB/s, ale noc je dlouhá

0/0
29.1.2012 16:11

ricpic3

Re: Zkoušel jsem

tohle zní zajímavě, mrknu se na to. V podstatě jsem nenáročný - nepotřebuji nahrávání z TV - to, co tam dávají jako premiéru mám většinou už 3-4 roky doma a v HD. Externí hd napojený na TV Samsung (fakt přehraje skoro vše a co ne, tak překopu ve FormatFactory), popř na BRplayer s wifi - ten má i nějaký internet a DLNA. Vlastně bych jen chtěl nějak vyřešit to, abych 1-2x týdně nemusel vytáhnout externí hd z TV a přenést k PC a narkmit jej novými daty. Je to sice práce na 10 vteřin (to přepojení), ale jsem línej.... Pokud by to šlo zapojit i na nějakou wifi krabičku a nahrát data přes wifi - to by bylo super. Vyjadřuji se dost laicky, ale snad srozumitelně. ;-)

0/0
30.1.2012 22:27

Fair-Play

Hm

Normálně stačí USB HDD nebo síťový disk připojený k TV a správce médií obsažený v softu TV, další možností je propojení PC a TV pomocí HDMI kabelu (nutnost dvou výstupů z grafické karty, v některých případech redukce DVI - HDMI) naklonovat obrazovku a celé to ovládat bezdrátovou myší. Pak je zde samozřejmě možnost postavit ze staršího PC media centrum. Tady je nutné koukat na spotřebu el. energie a hlavně na tiché chlazení. Vhodné jsou na to malé desktopy např. od HP nebo DELL které i pěkný vzhled a mohou se klidně dát pod - vedle TV a nejsou jako pěst na oko. Poslední možností je si něco koupit;-D

+1/0
29.1.2012 8:23

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Hm

Mně se nejvíc osvědčil notebook přes HDMI, člověk si zahraje i některé hry, pustí film a v mém případě nemusí nic kupovat (kromě HDMI kabelu:-)) Navíc spotřeba je docela nízká a hlučnost v mém případě také není problém.

0/0
29.1.2012 9:37

l.g

Re: Hm

Mě se nejvíc osvědčil iMAC. Bekonkurenčně nejelegantnější řešení.

Na rozdíl od toho vašeho "zadrátovávání" televize diskama, adaptérama a vyřazenejma kompama. (sorry) :-)

0/0
29.1.2012 11:16

Fair-Play

Re: Hm

Je to jen jedno z možných řešení a nestojí to ani korunu!  Naproti tomu tvůj iMAC stojí "baťoh" a rozhodně není pro každého, moje řešení je pro každého !!Zatím zde byla dobrá a slušná diskuse tak doufám, že to tak zůstane i po tvém příchodu;-O

0/0
29.1.2012 11:44

Fair-Play

Re: Hm

A jak chceš sdílet s iMACem data pro ostatní počítače v síti pokud je vypnutý? Jak z něj uděláš NAS nebo MediaCentrum pro ostatní počítače v síti? Co když ti na tom iMACu něco odejde...tak to nemáš ani monitor ani svá data a tak jak to je do odneseš do opravy. Je to jen takový jiný předražený "notebook";-D Ale je to tvoje volba.

0/0
29.1.2012 11:55

l.g

Re: Hm

iMAC není notebook.

Vypnutý není. Funguje v režimu 24/7 (někdy ho restartuji - tak jednou za 2 měsíce). Jak v režimu spánku, tak za chodu ovšem nevydává vůbec žádný zvuk. Pouze s CD/DVD médiem lehce šumí mechanika (skoro nepoužívám).Něco jako MediaCentr je součást OSX. NAS z toho neudělám, to máte pravdu, ale na zálohu dat mám výkonný server, takže mě to tak netrápí. Jako bonus funguje ještě jako plnohodnotný televizor.

A když odejde? Nevypadá, že by se na to chystal a pokud ano, bude to úplně stejný problém, jako když vám odejde Televize, monitor, nebo ten váš NAS.

A k tomu předražení: Stál mě míň, než kdybych si koupil PC a monitor se stejnými parametry. A kdybych k tomu připočelt ještě tu televizi, tak jsem ušetřil tímto řešením skoro 20 000,- Kč. S tím, že jediný kabel který k tomu přístroji jde je do elektrické zásuvky. A já opravdu nemám rád po obýváku kabeláž... :-)

0/0
29.1.2012 18:11

Fair-Play

Re: Hm

A nedá si říct a nedá. Takže panáčku, iMAC je nějakých 26000 - 30000,-, televizi ti nenahradí ani náhodou...ale no jistě, můžeš se na to dívat ale není to žádná úhlopříčka, nemůže se na to koukat celá rodina, děti když přijdou ze školky si to možná ani nezapnou, je to tak do pokoje studenta nebo někam do pracovny. Neoblbuj !! Já vím, jsi pyšný na to co máš, i ten tvůj výkonný server za xxxx ,-, ale já opakuji, tohle není...není pro normální rodinu. Chápeš to? Nechápeš, protože jen prudíš a cinkáš penězi které jsi možná ani nevydělal sám a dal ti je tvůj papínek !! Až poznáš, z čeho žije běžná rodina, tak se ti možná rozsvítí v té tvojí makovici ;-€

0/0
29.1.2012 18:58

příliš důvěryhodný terorista

Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Wi

"Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Windows" - jak si to mám vysvětlit? Předpokládá snad autor článku že typický čtenář Technetu má Windows nainstalované načerno??

??

?

+1/0
29.1.2012 7:37

Fair-Play

Re: Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Wi

Co ti na tom není jasné?  Program je součástí Woken a je nutné vlastnit licenci.

0/0
29.1.2012 7:48

příliš důvěryhodný terorista

Re: Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Wi

Jak může někdo vlastnit licenci na MC a současně nevlastnit na Windows?

?

+1/0
29.1.2012 8:04

Fair-Play

Re: Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Wi

Počkej, počkej, on snad někdo něco takového napsal? Já si myslím, že jsi to jen špatně pochopil, to je vše.

0/0
29.1.2012 8:10

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Wi

Je to napsané divně...zní to, jakože když máš Windows na černo, tak potřebuješ dokoupit licenci, abys mohl využívat mediacenter...

0/0
29.1.2012 9:39

Funso

Re: Navíc je jeho použití svázáno s nutností pořízení licence Wi

No, vetsina lidí si pořizuje mediacentrum na nový počítač, který je jen pro média. Tak asi proto to je napsáno takto. Jestli vy si nainstalujete mediacenter na svůj PC na kterém normálně "pracujete" tak je to vaše věc

0/0
29.1.2012 8:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.