Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protipirátská unie: Mediální bouře kolem dohody ACTA je jen bublina

Protipirátská unie bojuje na straně filmových studií proti lidem, kteří nahrávají autorským zákonem chráněné filmy na internet. Ředitelka organizace Markéta Prchalová tvrdí, že proti ACTA burcují především populističtí politici a mladí nespokojenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krabicoidni_krabice

Souhlasím s paní Prchalovou,

že ACTA do právního řádu nepřináší nic nového a body v ní uvedené jsou již upraveny jinými mezinárodními úmluvami. Čili, soudě podle tohoto názoru výše uvedené paní, již není žádná ACTA potřeba, není-liž pravda?

+1/0
7.2.2012 11:11

Torp

Mediální bublina???

Omlouvám se, ale nemám právní vzdělání, nicméně bych rád věděl na základě čeho zakročila americká FBI na území Nového Zélandu proti firmě, právě z Nového Zélandu? Její majitele deportovala na území USA, aby je mohla soudit (za trestný čin, který na území NZ není - nebyl v době zatčení - trestným činem). V mediích to bylo podáváno jako následek dohody ACTA. Pokud vím, žádný zákon nesmí platit zpětně. Kde je v tomto úkonu spravedlnost?

0/0
6.2.2012 21:45

devizovy_cizinec

jakpak prosim pekne nekdo zajisti upusteni od sankci

u malého množství zboží neobchodní povahy nacházejícího se v osobním zavazadle cestujícího, aniz by dotcene zavazadlo a pravdepodobne tim padem i obsah digi zaznamu prozkoumal? co to je za blaboli?

0/0
6.2.2012 20:07


cenzore_zdar

Zatloukat zatloukat zatloukat

Kdyz tam neni nic noveho a zasadniho, nevidim duvod to podepisovat! Ps: Zijeme v digitalni dobe, polocas rozpadu autorskeho prava je v radu dnu ci tydnu. Nikoliv v radu desetileti, jak tomu bylo pred 100 lety v dobe analogove ;-). Nekteri distributori uz to pochopili. Viz mupromo.com

0/0
6.2.2012 8:29

G4Danny

díky

Ten článek může hezky ukázat všem, že i bez ACTA má řada zemí jako ta naše nevyhovující zákony. Tedy zákony, které při rigorózním uplatnění kriminalizují podstatnou část společnosti (mimochodem) a jsou neslučitelné s některými základními právy a svobodami, ke kterým se země oficiálně hlásí (zejména). Dokud je kriminální si pro svoje účely rozmnožit legálně pořízený nosič médií, je zákon špatný. Dokud se z každé diskové mechaniky platí poplatek, jako kdyby uživatel skutečně využíval k nedovolenému kopírování něčeho, co vytvořil člen "svazu autorského", a přitom tento poplatek nedává uživateli nárok na nic, je zákon špatně.

Do vynálezu knihtisku si spisovatelé mohli nechat zdát o nějakém příjmu z psaní. V důsledku toho, jak říkal i tatíček Werich, "málo lidí umělo psát. ale ti, co uměli psát, ti UMĚLI psát, to se dáčíst i dnes". Do vynálezu gramofonu žila většina "tvůrčích" jedinců za žebračenku, menšina byla vydržovaná aristokraty a jinými mecenáši. Technologie dala tvůrcům možnost být

+3/0
5.2.2012 20:02

G4Danny

Re: díky

uznaní a ocenění kvanty lidí již za života. Oni (a jejich nakladatelství, právníci apod) zase mají za to, že by měl každý "uživatel" platit za každý poslech částku srovnatelnou s tím, jako kdyby mu umělec přijel osobně zahrát.

Poučení: Tohle je džungle, za prosazení svých zájmů musíme každý bojovat všemi prostředky. "Autoři" už to dělají, mají spoustu peněz na právníky, tak umějí i zařídit, aby demokraticky zvolení zástupci lidí jednali o právních krocích v jejich prospěch v naprostém utajení, jako by šlo o obchod s obohaceným uranem. My bezpeněz a bez právníků si svoje zákony neprosadíme, ale máme zase jiné možnosti.

+2/0
5.2.2012 20:12

Hele99

paní protipirátko

když tam není nic tak světoborného, tak proč se to dojednávalo v utajení? Co jen dalo práce, aby si ji mohla přečíst aspoň EK. A proč se projednala na konferenci o zemědělství a rybolovu? Pokud mi paní právníčka uspokojivě osvětlí tyto dvě otázky, tak přestanu mít strach.

Jo a jen mimochodem, jsem také proti. A to nejsem ani politik a ani mládežník (50 už skoro na krku).

0/0
5.2.2012 17:37

luclacc

Podpis

Ví zde někdo, kdo za ČR dohodu podepsal?

Pořád se mluví "ČR podepsala..." apod. Zajímalo by mě, kdo má právo podepsat takovýto dokument bez diskuze.

0/0
5.2.2012 10:26

ineya

Dohoda ACTA nepřináší ...

"Dohoda ACTA nepřináší z hlediska našeho právního řádu nic nového ani zásadního."

Skvele, tak teda nic take nepotrebujeme, problem solved.

0/0
4.2.2012 18:49

certik_bertik

Re: Dohoda ACTA nepřináší ...

tak proč vám tak vadí?

0/0
4.2.2012 21:13

tombuben

Re: Dohoda ACTA nepřináší ...

Protože do toho někdo tlačí tak moc, až to nevypadá, že žádné změny v zákoně nejsou nutné? Proč by někdo něco takovéhleho vůbec navrhoval, když tím Česká republika nic nezíská a jediné co to udělá je, že to zabere naší vládě čas, který by mohla strávit řešením důležitějších věcí.

0/0
5.2.2012 2:03

wooder

Dohoda k čemu?

Z toho co jsem tak četl je tam polovina věcí, které už u nás fungují a polovina, které strany mohou ale nemusí prosazovat. K čemu taková dohoda tedy je? :)

0/0
4.2.2012 18:41

Svědomí národa

Devianti z Vychodu

Tak to vypada, ze trubky z Vychodu maji dalsi cil, proti kteremu mohou bojovat. Po EU, pomazankovem masle a ekologum mohou bojovat proti snaze utlumit padelky. Kdyz Cech proti necemu bojuje, tak to, proti cemu bojuje, musi byt dobre.

0/0
4.2.2012 16:45

vpro2

Re: Devianti z Vychodu

... napr. takove Svycarsko, ze? To je panecku vychodni zeme ;-D

0/0
4.2.2012 18:03

jejda to jsem ja

Re: Devianti z Vychodu

Německo dtto

0/0
6.2.2012 14:41

radys63

Re: Devianti z Vychodu

Lepsi trubka ktera za neco bojuje, nez ovce ktera na vsechno kejve.

0/0
6.2.2012 19:49

kubyk

Re: Devianti z Vychodu

mozna ze vam vyhovuje zit nesvobodnem svete. kde obcan nema vubec zadna pravidla a pak vas musim pozadat, abyste se prestehoval do severni koree, protoze je to patrne uz jen jediny stat na svete, ktery by vam mohl vyjit kompletne vstric. protestovat proti pomazankovemu maslu bylo napsrosto na miste, protoze se nikdy nejednalo o "maslo", ale o "pomazankove maslo". pokud bych se mel ridit pravidlem o minimalnim mnozstvi tuku, tak by se patrne motyl v anglictine nikdy nesmel jmenovat butterfly, uz jen proto, ze nema 80% (ci kolik) tuku a ss mouchou taky nema temer nic spolecneho. co se tyka boje proti ekologii, tak mi prosim ukazte, jaka z vetsich ekologickych snah je zalozena na rozumnem zaklade (at uz se jedna o biopaliva, vetrne elektrarny ci solarni elektrarny), vzdycky narazite na to, ze to vlastne az tak vyhodne neni a lidi to jen zatezuje... mozna by to chtelo zacit pouzivat mozek a nechovat se jako ovce. k acte se snad ani vyjadrovat nemusim...

0/0
7.2.2012 13:34

DýFí

ccc

Myslím nakonec, že internet se ani cenzurovat nedá. Zablokujete jednu stránku a deset dalších na stejné téma se vytvoří. Takže ti co takové smlouvy vytvářejí, nakonec vytvářejí to, čeho se nejvíce bojí. ACTA se bát nemusíme. Aby sme si uvědomili svobodu, internet nepotřebujeme :-)

0/0
4.2.2012 13:46

bohgoth

Jak za krále Klacka

Ach jo! 50 km od Prahy mi letí net 1,5 Mb/s,pozemní vysílání čehokoliv v nedohlednu a ještě se mám zabývat autorskými právy? To raději vylezu na kopec a zapálím vatru a kompem obohatím kontejner s nebezpečným odpadem.

0/0
4.2.2012 9:36

Walldstein

Ad. Absurdum?

Když to doženeme opravdu ad. absurdum tak podle ACTA bych mohl být zbaven svobody už jen za to, že si ze studentského informačního systému stáhnu prezentaci a jen tak mimochodem jí na flashce přinesu spolužace, protože jí zrovna kleknul net a bohužel novej modem přinesou za tejden...Přeci budu šířit "duševní dílo" někoho jiného...

Je to sice dohnaný do extrému, ale....

+1/0
4.2.2012 5:37

Leinad

Re: Ad. Absurdum?

Znám učitele, kteří by nebyli nadšení z šíření skript mimo oficiální systém, avšak mezi studenty toho předmětu i nyní. :-P Možná by neudali, ale možná by si u zkoušky vzpomněli.

0/0
5.2.2012 20:14

Homer _7

Tuhle soudružku jsem včera slyšel v rádiu

a tolik lží a demagogie co stihla za hanebné asistence redaktora nakydat za tu slabou půhodinku co jsem ji poslouchal - to se hned tak nevidí/neslyší...

+3/0
4.2.2012 0:05

petr.br

Hodně zajímavé zejména ochrana základních lidských práv.....

http://www.chip.cz/novinky/internet/2011/12/legalni-stahovani-ve-svycarsku-realita

0/0
3.2.2012 23:23

tayger

Co vím já

1. uzavření magaupload, pospíšili si, protože jim hrozilo, že se spustí internetová placená distribuce, která poskytne autorům maximální odměny za svou práci, zatímco distributor si vezme max deset procent. Oproti současnému stavu, když autor za své dílo dostane sotva 10-15% a zbytek si berou do svých kapes jiní.

2. smlouva ACTA je sice psaná obecně, ale její hrozba je o to větší. Když nevíte jak co bude platit, a jak to bude vyloženo, může se jednoduše stát to, co se děje třeba u exekutorské komory. Svévolné prosazování práva, jak se jim to zrovna hodí, s cílem vydělat co nejvíce.

3. slavná SOPA a PIPA, nemá nic společného s ochranou autorských práv, které jsou výhodné pro distributory, nikoli pro autory. Navíc je zde z toho stále více cítit snahu k ovládnutí internetu, jakožto svobodného média. Je naivní tvrdit něco jiného. Ostatní média jsou v područí vlivných lidí a také je to na jejich obsahu znatelně vidět. Na internetu se objevila poprvé despocie spojenců v Libyi.

+11/0
3.2.2012 20:40

Leinad

Re: Co vím já

R^

0/0
3.2.2012 21:43

Jurassick

Výstižné označení "mladí nespokojenci"

Ano, nespokojení jsou hlavně mladí. Nechci aby to vyznělo arogantně, ale myslím že právě mladí lidé mají tu perspektivu a nezávislost, kterou naše současná společnost postradá. Protože narovinu - proč by někdo komu táhne na 40 nebo dokonce na 50 chtěl něco měnit, když už má pevnou půdu pod nohama a má to za pár. Raději si bude namlouvat že to co se děje kolem něj je v pořádku a neudělá proto nic. Jeho už se to stejně dlouho týkat nebude. Ovšem myšlenka, jejíž čas nadešel je nezastavitelná. Jakkoli se ti nahoře snaží situaci zklidnit, změna je na dosah a je nutná. Boj proti ACTĚ není konec, ale pouze začátek.

+1/0
3.2.2012 19:28

tzetze

Re: Výstižné označení

Souhlasím a nesouhlasím. Věk tak úplně nerozhoduje. Je mi 51 a omezování osobní svobody, byť "jen" internetové je pro mne to, co je červený hadr pro býka. Provokace a naprosto zbytečné utahování šroubů v dost vypjaté době.

+4/0
3.2.2012 19:41

Jurassick

Re: Výstižné označení

Omlouvám se, měl jsem ještě dodat že to s tím věkem nutně neplatí na 100%. Samozřejmě že se najdou zastánci téhle nově vznikající myšlenky, která ještě nemá jméno, ve všech věkových kategoriích, ale v širším záběru jsou to hlavně mladí lidé kteří jsou hnacími koly. Tak jako vy v 51 letech bojujete proti omezování osobní svobody, může klidně 18 letý mladík být uplně apatický k současnému dění, že to "zase nějak dopadne".

+2/0
3.2.2012 19:47

tzetze

Re: Výstižné označení

Neomlouvejte se, já to beru. Je pravda že na protest v ulicích je na mně zima.:-P Držím palce. V palčácích.

0/0
3.2.2012 19:58

takyumimkecat

Re: Výstižné označení

přesně tak.... 41

0/0
3.2.2012 20:09

Enter67

Re: Výstižné označení

Přesně tak... 40

0/0
4.2.2012 0:48

pettyo

Re: Výstižné označení

Ten kdo má před 40kou ti má za pár? No hochu tohle si někam zapiš.

0/0
3.2.2012 23:14

Deliveres

Paraziti, kteří vytvářejí údajná

autorská díla si myslí, že jsou něco lepšího, než zbytek světa a proto by chtěli svoje nároky na trvalý zisk uzákonit s těžkými postihy pro ty, kteří jim ten zisk nebudou dopřávat. Máme se stát otroky hrstky vychcánků, kteří si myslí, že jsme hlupáci a proto na nás musí používat bič? Ukažme jim, že se mýlí a o zisk se musí přičinit každodenní prací a ne jen tím, že jednou vytvoří nějaký šmejd a nazvou ho autorským dílem a pak jen natahují ruce pro peníze po celý život. Pokud vstoupí v platnost zákony podle ACTA přestaňte kupovat jakýkoliv autorský obsah. Ať jim jejich nekonečný tok peněz vyschne.

+1/0
3.2.2012 19:01

Leinad

Re: Paraziti, kteří vytvářejí údajná

Ať si zisk chtějí. Když někdo něco nazpívá, může si klidně prodávat právo na poslouchání. Já sem si originál CD už nekoupil dlouho (a stahoval jsem jenom legál s copyleftem(jamendo) nebo sem čuměl online (youtube))

Vadí mi zásahy do svobody a soukromí. R^ (a vadí mi i daně - z pořádání vlastního koncertu neregistrovaným umělcem, z prázdných disků,....)

0/0
3.2.2012 22:10

takyumimkecat

Co mě ale těší je....

že jsem označen za mladého nespokojence. Populistickej politik fakt nejsem, ale koukám že už jenom díky pí. Prchalové by nebylo naškodu se jím stát. Ve svým věku.....:-)R^

0/0
3.2.2012 19:01

tzetze

Re: Co mě ale těší je....

Je mi pade, politik nejsem, snad "mladý populista"? ;-D

0/0
3.2.2012 19:19

Azzie

Re: Co mě ale těší je....

.. nebo dokonce hacker a tím pádem nepřítel státu ? :-P

0/0
3.2.2012 23:28

Deliveres

K čemu všemu může ACTA vést

pokud bude uplatněno a zavedeno všechno, co ACTA umožňuje:

(1) ISP budou nadále a ještě více identifikovat a sledovat uživatele, (2) ACTA v řadě případů staví ladící programy mimo zákon, (3) ACTA staví obcházení DRM mimo zákon, ať už ho využijete či poskytnete jako program či službu,(4) Kopie DVD pro osobní potřebu může být trestným činem, (5) Půjčíte-li čtečku s knihou omezenou DRM někomu dalšímu, porušíte zákon, (6) Porušení autorského zákona jste povinní hlásit, (7) Na hranicích vám mohou prohlédnout telefon, tablet, e-čtečku i přehrávač, (8) DVD přehrávač ignorující nastavení regionu je nelegální, (9) Převést e-knihu omezenou DRM z jedné čtečky do jiné je nelegální, (10) ISP hostující "nelegální" obsah je plně zodpovědný, (11) Celní orgány musí prohledávat obsah zasílané elektroniky, (12) Na hranicích vám mohou zabavit mobil, e-čtečku, tablet, (13) Software na vytvoření kopie DVD je (opět) nelegální, (14) Nestanete-li se udavačem, budete porušovat zákon.

+11/0
3.2.2012 18:56

double_K

Dobrá, budete mít ACTA,

ale až si pak legálně koupím DVD, a vybafne na mě varování, že kopírování je zločin za doprovodu opravdu hóóódně nepříjemné hudby, tak vám to paní půjdu hodit na hlavu!!!

+2/0
3.2.2012 17:26

Viktor N.

Re: Dobrá, budete mít ACTA,

Mám několik (poměrně hodně) dětských DVD (legálně zakoupených) a tam tzv. protipirátský clip, jenž nejde přeskočit, nejde zrychlit ani vypnout. Děcko je vždy z toho dost vyděšené. Heavymetalová hudba, blikající obraz s krátkými střihy atd.

A to mne přivádí k myšlence, že jediným způsobem, jak tento obtěžující hnus obejít — je zhotovit kopii a obejít ochranu. Samotní vydavatelé mne k tomu nutí. A když budu mít možnost si koupit kopii, která už toto obtěžující tzv. protipirátské video nemá, dám tomu přednost, samozřejmě!!!

0/0
3.2.2012 17:50

Andy1

Re: Dobrá, budete mít ACTA,

za to bohužel nemůže Prchalová a její zbytečná organizace, ale pár produkčních blbů sedících v distribučních společnostech, oni ještě za 10 let nepřišli na to, že DVD není VHS, kde tím musí začínat kazeta, ale že se first play dá udělat jinak...pak to má vypadat, když je hlavní produkční mladá holka (nějaká tlačenka), která neumí do pěti napočítat....

0/0
3.2.2012 18:19

RuTracker

Re: Dobrá, budete mít ACTA,

Konkrétně zrovna tohle ACTA výslovně zakazuje, teď to legální je. Aže ACTA s DRM do budoucna počítá je tam myslím dost jasně.

0/0
3.2.2012 18:21

net.Xtreme X

Re: Dobrá, budete mít ACTA,

No tak ACTA s tím sice počítá, ale jistým způsobem je to nelegální dnes, ACTA to jen zpřísní a navíc znelegální programy které "jsou primárně určeny nebo vyrobeny za účelem obcházení účinného technologického prostředku"/"mají pouze omezený jiný komerčně významný účel než je obcházení účinného technologického prostředku"

(tuším článek 27, 6b)

0/0
3.2.2012 18:50

net.Xtreme X

Re: Dobrá, budete mít ACTA,

"Pro účely tohoto článku se technologickými prostředky rozumí jakákoli technologie, zařízení nebo součástka, které jsou při své obvyklé funkci určeny k tomu, aby zabraňovaly úkonům nebo omezovaly úkony ve vztahu k dílům, výkonům nebo zvukovým záznamům, ke kterým nebylo uděleno svolení autorů, výkonných umělců nebo výrobců zvukových záznamů, jak stanoví právní předpisy strany. Aniž je dotčen rozsah autorských nebo souvisejících práv obsažených v právních předpisech strany, považují se technologické prostředky za účinné, pokud je použití chráněných děl, výkonů nebo zvukových záznamů kontrolováno autory, výkonnými umělci nebo výrobci zvukových záznamů uplatněním náležité kontroly přístupu nebo ochranného procesu, jako je šifrování nebo kódování nebo mechanismus kontroly rozmnožování, který dosahuje cíle ochrany."

0/0
3.2.2012 18:51

kremace tilapie

nespokojenci

ta soudružka to snad opsala z Rudýho práva 1985 ne? ;-D

+2/0
3.2.2012 17:15

kokoi

Re: nespokojenci

Ještě tam chybělo že "chtějí klid na práci" ;-D

0/0
6.2.2012 17:52

net.Xtreme X

Nevěří, nevěřím a nevěřím

Ano, každý si může text dohody ACTA přečíst, i když je třeba poznamenat, že dlouho byla projednávána tajně a právo na spravedlivý proces se do ní dostalo až při odtajnění (oficiálním). Je pravda, že to je "přílepek" k jednáním v japonsku o zemědělství a rybolovu a v podstatě to schvalovali nekompetentní lidé a podepisovali nevolení úředníci. Už to samo o sobě je mimořádně podezřelé...

To, že tam jsou pasáže, které umožňují dohodu dodatečně měnit nechci ani rozebírat, ale v podstatě současný text se může radikálně změnit, nejspíš pod nátlakem USA, ale teoreticky i jiného signatáře...

Dalším podstatným bodem je ono může, nikoli musí a vůbec celé je to formulované tak vágně, že to lze vyložit mnoha způsoby, pojmy jako "malé množství zboží neobchodní povahy" jsou naprosto bez vysvětlení a definic, což je imho v právním dokumentu neakceptovatelné, stejně jako veškeré "může" pasáže...

+5/0
3.2.2012 16:20

net.Xtreme X

Re: Nevěřím, nevěřím a nevěřím

Pak tam je zavádění presupce viny, obcházení soudu a akce reagující už na žalobu, zcela nepřípustné v právním státě...

Nejsou stanoveny žádné sankce za zneužití pravomoci, naopak sankce za plagiátorství jsou vycucané z prstu...

Kopie originálů se musí ekologicky zlikvidovat, takže odpárat loga a dát chudým nestačí...

Značný problém budou mít generická léčiva...

A můžu pokračovat s body, kde "o nic vlastně nejde." Kdyby o nic nešlo nebo se nic neměnilo, či vše bylo dobrovolné, proč se to vyjednávalo tajně, bez názorů nezávislých odborníků natož odpůrců, podepsalo se to tajně a především, proč přijímat dohodu, kde se nic nemění a o nic nejde? Takovou obětovat je přece velmi jednoduché...

+11/0
3.2.2012 16:21

Janinka110

Re: Nevěřím, nevěřím a nevěřím

R^

+2/0
3.2.2012 16:27

pettyo

Ve Švýcarsku vydavatele vláda vyf.ck.vala:

http://www.lupa.cz/zpravicky/stahovani-hudby-a-filmu-je-legalni-ve-svycarsku/

+4/0
3.2.2012 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.