Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diskuze odborníků: ACTA je dobrá pro vývozce, ale nechrání uživatele

Experti napříč obory hájili i cupovali obchodní dohodu proti padělání ACTA a rozebírali její dopad na české prostředí. Hlavní problém byl podle některých konzervace současného stavu. Jinak prý ACTA příliš nového nepřináší. Může ale pomoci exportérům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aznoh@klikni.cz

ACTA - mýty a fakta videozáznam panelové diskuse

http://volani.webnode.cz/acta/

0/0
11.2.2012 3:54

cvancara

Youtube - blokovany obsah EMI

Obcas kdyz sedim u PC, tak si pustim nejakou kapelu z Youtubu. Pustim ze zalozek kapelu Helix, a ejhle, uz nejde - This video contains content from EMI. It is not available in our country. Sakra, to jsme nejaci menecenni, ze nam musi urcovat, co ano a co ne? Nic, byl jsem prinucen si ji ve VOBu. Asi tak ;-O

0/0
9.2.2012 11:40

cvancara

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

Vypadlo mi slovicko "..musel jsem si ji stahnout..." Kdyz to nejde normalne (z verejneho serveru), tak uzivateli nic jineho nezbyva !!

0/0
9.2.2012 11:47

Leinad

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

To oni prostě nechtěji, abyste to platili. Dělájí zábrany na trhu a diví se, že to snižuje zisk.

0/0
9.2.2012 13:31

cvancara

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

Taky se prave tomu divim. Jako kdyby vubec nebyl zajem, aby se o interpretech vubec vedelo, aby se nekupovaly desky atd... ?

0/0
9.2.2012 13:42

certik_bertik

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

kolik by jim to vaše shlédnutí hodilo?;-)

0/0
10.2.2012 22:37

Leinad

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

Já to nepočítal, do jejich učetnictví nevidím. ;-)

Ale myslím si, že použití technologií lokačního omezení návštěvníka e-shopu se stahováním(nebo video-hostingu jako YT) je vždy nákladnější, než jejich nepoužití. Pochopit by šlo tak akorát omezení placení(účet u místní banky).

Domnívám se, že případnou reklamu na YT pro celý svět by shlédlo více lidí, než tutéž reklamu na YT pro určitou oblast.

0/0
10.2.2012 22:49

certik_bertik

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

tak moc nákladné to zřejmě nebude, stačí říct že tohle video nesmí otevřít IP adresa začínající určitými čísly

0/0
10.2.2012 22:56

Leinad

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

Ano, ale už tyhle dva řádky kódu stojí pár člověkvteřin psaní a další člověkminuty testování ;-) a výhody jsou omezení počtu potenciálních zákazníků a podpoření ilegálního kopírování(pro dopravení videa k odmítnutému zákazníkovi).

0/0
10.2.2012 23:04

certik_bertik

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

omezení potencionálních zákazníků ze kterých pravděpodobně nikdy nic nekápne

0/0
10.2.2012 23:09

certik_bertik

Re: Youtube - blokovany obsah EMI

není to snad na nich?

0/0
10.2.2012 22:37

prestomanifesto

Muj ranni mail!

Tohle je co mi napsala dneska kamoska z New Yorku:

"P.S. Vcera jsem sla stahnout z netu nejaky film na dobrou noc a moje oblibena BT Junkie website mi rekla, ze vcera museli shut down na natlak authorities.  Stivin, muj soused, dostal minuly tyden obsilku k soudu, protoze stahnul film.  Chteji $3,800.  Uz to zacina."

To jen pro predstavu. Welcome to 1984!

0/0
9.2.2012 9:17

kremace tilapie

ACTA

je dobrá pouze pro fízly, nikomu jinému nic dobrého nepřináší.

0/0
8.2.2012 10:04

certik_bertik

Re: ACTA

taky jsou to lidi

0/0
8.2.2012 19:49

Deliveres

Zamyslel se již někdo nad tím

když se bavíme o autorských právech, že vlastně všichni ti údajní autoři vykrádají při tvorbě svých plagiátů již existující díla? Protože všechno na tomto světě již bylo vytvořeno nebo někde sepsáno a tito autoři si to klidně ukradnou a přepíší a pak to vydávají za svoje dílo. Proto by se mělo každé údajně nové dílo podrobit analýze a pokud se prokáže, že obsahuje motivy uvedené již jinde, tak by nemělo toto dílo dostat žádný ochranný statut.

+3/0
8.2.2012 0:23

Gamehoror

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

Je pravda, že si neumim představit western, kde by nestáli na ulici dva ozbrojený pistolníci proti sobě, s kamerou za jedním z nich kde je náhled na pouzdro s koltem a nervosní cukání prsty u koltu, zatím co v dálce čeká druhý pistolník na to kdo ztratí nervy a sáhne po pistoli tedy revolveru dřív :-)

To bych si snad i přišel ochuzený a měl pocit že tomu westernu něco chybí :-)

0/0
8.2.2012 1:27

doktor_bota

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

To ale nikdo jako děj nevymyslel, to je popis skutečných událostí a pohyb kamery "patentovat" nejde. Tedy pokud si nekoupí nějaké filmové studio společnost Apple...:-/

+1/0
8.2.2012 9:15

Leinad

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

Jenom zdánlivě nejde.

Soudit se o to, že "Upeč třeba zeď" řekl Svěrač jako první lze. :-P Ono to totiž dřív než v té jeho písni nebylo.

0/0
8.2.2012 12:33

doktor_bota

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

Ano, já chápu, že pro některé spoluobčany, obzvláště s neviditelným přístupem k cizí práci, je takový názor přijatelný, nicméně popisuješ naprosto flagrantní zneužití uměleckého nápadu bez souhlasu autora, a to pro reklamu. Lačho ďives...

0/0
8.2.2012 18:53

Gamehoror

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

Právě že jestli jsi tu nedávno zahlédl článek o podobnosti fotografií s černobílým pozadím a červeným dvoupatrovým autobusem, tak je zřejmé že už se to považuje za autorský nápad a napodobení je vlastně krádeží :-) Totiž to samé je s tim westernem a záběrem na  scénu :-)

Někdo si může začít dělat nároky na to že je to jeho nápad natočit zábšr právě takto :-)

0/0
8.2.2012 22:47

Leinad

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

Existuje nějaký zcela obecný návod, jak se přesvědčit, zda mnou použitá věta nebyla použitá v něčí písni? Má autor reklamních sloganů povinnost být přesvědčen, že to, co říká, nezazpíval před sedmdesáti lety nějaký neslavný umělec kdesi v hospodě pro deset lidí?

Jedna věc je, co si o firmě dělající takové reklamy myslím - druhá věc je "kdo mě zažaluje za podobnost části tohoto příspěvku s částí jeho díla."

0/0
9.2.2012 13:52

certik_bertik

Re: Zamyslel se již někdo nad tím

tak ono se to děje že?

0/0
8.2.2012 19:50

ondra1

Čína & spol.

Citát z článku: "Nutit k přijetí smlouvy můžeme tyto státy například různými hospodářskými opatřeními a tlaky."

To se opravdu mluví o "státech jako Čína"? Tak to jsem vážně zvědav, jak ty tlaky budou vypadat. To jim jako pohrozíme, že jim přestaneme dovážet auta, oblečení, elektroniku, rýži, sóju a západní demokracii? Už vidím, jak si z toho sednou na zadek a splní nám první poslední...

+2/0
7.2.2012 22:58

prestomanifesto

Vzhledem k objemu exportu z Ciny to presne tak bude.

Ale hrozit nebude jen pripodelany cesko, ale US a EU. A cinsky vedeni bude klidne potirat cokoli, aby udrzelo obchody. Co je na tom nepochopitelnyho?

0/0
9.2.2012 9:16

JmX1977

online diskusia

pozeral som druhu polovicu. Skoda ze debata okolo business planu bola dost chudobna... napr stacilo poukazat ako piratenie vyriesil PC herny priemysel - teda jeho rozumnejsia cast - sluzba STEAM umoznuje kupit si hry online, ponuka zlavove akcie, etc. Ludia maju pristup k novinkam okamzite, a mozu hrat na akomkolvek PC kde sa naloguju pod svojim loginom. ziadna otravujuca DRM. STEAM osobne pouzivam ako jediny zdroj na nakup hier. a vdaka akciam som si kupil aj hry,ktore som doteraz ani nehral. Obrovska vyhoda je ze hra nie je viazana na fizycke medium,takze sa nemusim obavat ze sa mi DVD poskrabe (so sa mi uz par krat stalo) alebo ze stratim manual a registracny kluc (tiez sa mi to uz stalo) Odkedy pouzivam STEAM, nestiahol som si cez torrenty ziadnu hru. nemam dovod sa zaoberat hladanim crackov po pochybnych zavirenych weboch, vsetko bezi ako ma...

a ech mi nikto nehovori ze podobny model by sa nedal implementovat aj na filmy a hudbu.

+1/0
7.2.2012 21:57

JmX1977

Re: online diskusia

(dokoncenie)

Problem je ze vydavatelia su nenazrany, chcu vela penazi a hned, nezalezi im kolko toho predaju, dokonca su ochotni ignorovat "minoritne" trhy v prospech jedneho pre nich primarneho trhu. (zaujimalo by ma ako chcu vycislit skodu ak si niekto pre vlastnu potrebu stiahne TV Serial, ktory v nasich koncinach nikdy nepojde a ani sa neda zaobstarat)

Spominal sa Megaupload. Co sa ale zabudlo spomenut bolo, ze Megaupload mal 150 milionov platiacih uzivatelov. Predstavte si online distribucnu sluzbu s takym poctom uzivatelov. Stacilo by aby platili povedzme 10$ mesacne, a sluzba by zarobila kazdy mesiac 1.5 miliardy dolarov! pricom naklady by boli len na hosting... idealny business s minimalnymi nakladmi...

0/0
7.2.2012 22:01

Deliveres

Re: online diskusia

Právě to, že by Megaupload nabízel možnost za paušál stahovat hudbu nebo filmy a autoři těchto děl by vydělali velké peníze bez prostředníka vydavatelství, byl hlavní důvod proč Američané vystartovali na Megauplod. Američané totiž chrání hlavně zisky firem a na obyčejné lidi kašlou. Pro Američany jsou bohem peníze, pro které jsou ochotni spáchat jakýkoliv zločin.

+1/0
8.2.2012 0:15

Jožin z planin

Re: online diskusia

Ále, serverů, které poskytují podobnou službu je dost a nikdo proti nim nevystartoval.

0/0
8.2.2012 11:50

Jožin z planin

Re: online diskusia

Steam je celkem fajn, akorát tam není všechno, co by si člověk chtěl zahrát. To může být chyba producentů her, ale i Steamu samotného, protože to on si nastavuje obchodní podmínky, které nemusí být přijatelné pro každého. Distribučních herních serverů je ale samozřejmě víc, takže se dá legálně stáhnout i to, co na Steamu není (v Tescu taky nemají všechno, takže když to chcete, musíte oběhnout i další obchody). Něco samozřejmě není vůbec, ale většinou se to pak dá dohledat na různých pololegálních abandonware serverech, které (pokud fungují, jak mají) na žádost majitele autorských práv obsah mažou. Jsou i legální digitální distribuce jiného SW, hudby a filmů. Na těch je ale v porovnání se Steamem mnohem menší výběr. Problém je, že velcí umělci jsou většinou vázaní smlouvami s producenty a velcí producenti jsou líní udělat si vlastní e-shop nebo si myslí, že by jim tolik nevydělával.

+1/0
8.2.2012 12:07

doktor_bota

Re: online diskusia

Bohužel zdaleka ne všechny hry jsou na Steamu, z poslední doby jsem chtěl Dragon Age 2, koupil jsem nakonec krabici a hrál warez, protože jsem musel nejdřív odinstalovat Daemon Tools, aby to šlo spustit, pak jsem zjistil, že se "záhadně" vytratily některé kodeky a nakonec jsem přeinstaloval Windows, protože po pracném odstranění rootkitu (jménem SecuROM od zmetků v Sony Ent.) začaly těžce padat. Někdy si říkám, proč jsem takový blbec, že ještě kupuju originálky.;-O

+1/0
7.2.2012 22:23

Leinad

Re: online diskusia

Nebyl by tohle náhodou důvod k reklamaci? 8-o

0/0
8.2.2012 12:36

jandurek

Prosil bych...

Prosil bych redakci iDNES, aby přestala takhle sprostě oblbovat lidi polopravdami, od toho tu je TV Nova

RvRvRv

+1/0
7.2.2012 21:26

Šibal

A co takovýto pohled ze strany spotřebite

Pokud mi přestane fungovat CD/DVD, např. tím, že jej děti poškrábají, tak bych měl mít právo dostat nové stejné CD/DVD za cenu výroby média, protože za autorství už jsme platil a užívat jej ke své osobní spotřebě můžu neomezeně. Kdo mi tuto výměnu zajistí??

0/0
7.2.2012 20:40

spelec

Re: A co takovýto pohled ze strany spotřebite

nikdo, to nezajistí ani iTunes, když si stáhneš písničku podruhé, tak jí platíš znova!

na rozdíl od aplikace, kdy platíš jen jednou, nechápu to. Patrně lobbying těch kameníků...

A hele, nějací kameníci, posloucháte Petra Jandu? http://www.jirihradec.cz/lzi/janda/p_janda.htm

0/0
7.2.2012 20:48

Deliveres

Re: A co takovýto pohled ze strany spotřebite

Máte pravdu, měl byste dostat nové médium, protože jste si již licenci na jeho užívání zaplatil.

0/0
8.2.2012 0:17

Upir_Spike

Re: A co takovýto pohled ze strany spotřebite

ehm já jsem nikdy při koupi CD nebo DVD nepodepisoval licenční smlouvy..vy snad ano? nebo nevíte co to slovo znamená?

0/0
8.2.2012 12:06

doktor_bota

To je za poslední dvě hodiny pátá verze titulku,

tak snad už se vám podařilo Prchalovou definitivně z redakce vyhodit...

+7/0
7.2.2012 17:54

Ravenek

No...

Je hezké, jak iDNES neustále podporuje ACTA a přitom sami kolikrát staví jen na tom, že na youtube ukradnou něčí video a ještě před něj nacpou svoji reklamu, takže si na tom ještě namastí kapsu.

+5/0
7.2.2012 17:54

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Nadpis je lživý

ACTA by teoreticky mohla být dobrá pro vývozce. V praxi je jasné, jak takové spory (většina s Američany) dopadnou. (cenzurováno)dnes, přestaňte oblbovat lidi!!!

+1/0
7.2.2012 16:42

1888

Dohoda ACTA bude ohrozovat pouze lidi

kteri jsou schopni okopirovat si neco do sveho mozku. To se tyka prevazne malych deti ve veku kdy nasavaji kulturni dedictvi, rodny jazyk od kohokoliv koho potkaji doma ci na ulici. Ty bezostysne vse kopiruji a OSA stale mlci. Jednou s tim budeme muset neco udelat.

+2/0
7.2.2012 16:21

bluespirit

Nikoliv autorská práva

co se týká hudebních a podobných vydavateství COPYRIGHT, tedy nikoliv autorské, ale o právo kopírovat, to je něco poněkdu jiného. Tyto společnosti se brání, aby někdo jiný dělal to co oni, ale lépe a levněji. Boj o kopírovací monopol.

+3/0
7.2.2012 16:13

spelec

vliv kupříkladu na farmaceutický průmysl nebo zemědělství.

Uplatnění jejích principů ohledně patentů může mít zásadní vliv kupříkladu na farmaceutický průmysl nebo zemědělství.

jojo, mrkněte se na film Potraviny a.s., tam je dobře popsané, jak jistá největší firma na světě má pod palcem skoro všechny GMO (geneticky modifikované), což je dnes většina osiva...

Ta firma má vyšetřovatele, co usvědčují zemědělce, kteří se snaží si to osivo ponechat pro sadbu, což je zakázané :-) Inu patenty i v tomhle, fuj...

+4/0
7.2.2012 16:07

aznoh@klikni.cz

Intelektuálnívlastnictví?

Mám dojem, že ta perfektní skladba obsahuje okopírované motivy z jiné hudby:http://bandzone.cz/track/download/469582?hash=e1bf6c39f4346e15542d6cee9baf4fdd2fc3ab2f   ---- Je legální stažení se svolením autora který zmodifikoval autorsky chráněnou hudbu bez souhlasu vlastníků práv nemorální? - Je to horší a nebo méně špatné než ukradení původního díla? :) - Tady další příklad: http://bandzone.cz/track/download/246568?hash=b344a768415a69f571749facdce23880ef47c392  ----  Není jakákoliv tvorba už použití čí úprava toho co tu je, tudíž neautorizovaná nelegální kopie? ---- Kdo si patentuje nejmenší část ze které je složen vesmír tak ho bude vlastnit? :) - Co rozhoduje? To jestli dokážu něco ovládat (což hudební nakladatelé a ochránci práv nedokáží) a nebo to na co někdo přijde jako první a dostane na to papírek s potvrzením? - Ukradněte film s názvem ukradni tenhle film, je tam zajímavý příklad s králíky..

0/0
7.2.2012 16:07

Lyck

Re: Intelektuálnívlastnictví?

Myslím, že pokud to všechno bude schváleno pak si ž žádný DJ ať už domácí nebo světový ani neškrtne. Pokud by musel platit autorovi za "gimme, gimme, gimme, gimme...." tak asi všichni zkrachují a na diskotékách budem poslouchat hity z dob před 70ti lety nebo platit vstupné jak na koncertě.

0/0
9.2.2012 9:30

petrph

kdepak konzervace současného stavu

Asi se to v té diskuzi přeslechlo, ale právě potom až začnou naši zákonodárci, podle té dohody ACTA měnit naše zákony a omezovat práva našich občanů, to bude teprve čóro móro...:-)

0/0
7.2.2012 16:06

garii v9.0

A zase!!!

8-o8-o

0/0
7.2.2012 16:00

bukin

Re: A zase!!!

nemají co dělat, tak alespoň mění nadpisy :-)

0/0
7.2.2012 16:03

garii v9.0

No nevím

Našel jsem 6 nálezů ÚS, ve kterých sevyskytuje spojení autorský zákon... Ale žáný se nevěnuje podrobněji stahování... :-)

+1/0
7.2.2012 15:47

Zmuda, zelena guma

Re: No nevím

To je ale nepříjemné... ;-)

0/0
7.2.2012 15:50

bukin

Re: No nevím

asi to tam bude nějak zašifrované :-)

0/0
7.2.2012 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.