Diskuze
Mráz trhá koleje ve dne i v noci. Podívejte se, jak se opravují
Děkujeme za pochopení.
jmhad
je tu fakt
hodně moudrých,kteří ví vše o pnutí kolejnic,dilatačních spárách a pod..Ale ta zmiňovaná hlídka je předepsána co dráha je dráhou a ne zrovna nyní,když mrzne.Zaměstnanec nesmí sám v kolejiště dělat ,kromě drobných oprav,třeba přitažení šroubu,kdy může toho rychle nechat a jít stranou.A traduje se,že jeden pochůzkář to chtěl,připravil si nářadí a najednou si uvědomil,že ho nemá kdo hlídat.Tak to zase naházel zpátky a ze samého leknutí,co se všechno mohlo stát, odešel do nejbližší hospody se uklidnit.
jana zo salasa
Zdravím všetkých zabezpečovákov
ktorý študovali na VŠDaS katedra Bloky a spoje v ŽA iste sa dobre bavia na odborných úvahách jednotlivých típkov, ale zase každý vie niečo iné.
ferenczy
Dobrý článek
Jsem rád za tento článek. Myslím, že je dobré normálním lidem ukázat pozadí věcí, které jim přijdou samozřejmé. Tedy v tomto případě cestovní vlakem. Po odborné stránce myslím také dobře napsané. Až na kalsické "chytráky" v diskuzi rozhodně hodnotím kladně. +1 :)
mráčidlo
Hoši, děkujem,
konečně solidní reportáž o někom užitečnějším, než jsou čutálisti. Díky, jste borci.
bigbadboy
Mezera
Proč tam nechávají takovou mezeru? Pak ty vlaky nemají drncat
Fist
Mají ti chlapi k dispozici tekoucí vodu?
V zázemí je teplota pod bodem mrazu - to jako je jinotaj, že chlapům zamrzla voda? Mají ti chlapi k dispozici tekoucí vodu? Mají si z čeho uvařit čaj či spláchnout na WC trus? Nebo mohou si dát sprchu?
Profesionální neúplatný diskutér
Již při pokládce kolejnic někde soudruzi udělali chybu
Nekvalitní ocel, špatně spočítaná teplotní roztažnost, chybná konstrukce tratě ...
Jinak by mě náramně zajímalo, jestli koleje mrazem praskají i v severských evropských zemích, nebo v Kanadě .. atd.
PatrikChrz
Re: Již při pokládce kolejnic někde soudruzi udělali chybu
Taky si říkám. Nebo třeba v Rusku, tam jsou oblasti s největšími rozdíly teplot na světě.
lucinkapes
Nechapu ...
Je tu nekdo technicky znaly a vysvetli mne:
1.) Proc vyrezavaji kus kolejnice a nestaci ta provizorni oprava? Tak by tam byla dira se spojkama jen jedna. Po "oprave" jsou tam diry se spojkama dve.
2.) Proc kdyz uz musi byt spoje dva kvuli dilataci cast puvodni koleje vymenuji? Stacilo by udelat druhy rez jeste o 6m dal a vysledek by byl stejny (dve diry, dva spoje)
3.) Proc to vlastne spouji takto divne misto svareni. Vlak pak musi drncat. Kdyz se pokladaji nove koleje, tak se snad svaruji ne?
BMG
Re: Nechapu ...
1) a 2) Protože při prasknutí kolejnice za současných klimatických podmínek se obvykle vytvoří spára široká několik centimetrů. Na fotce je to konečně pěkně vidět. Takto široká mezera je nebezpečná železničnímu provozu, nejsem si teď jistý, už jsem már let mimo dráhu, ale mám dojem, že maximální povolená šířka spáry je 25mm, přes větší mezeru by vlaky vůbec neměly jezdit. A to je právě důvodem výměny kolejnice - zimou "smrsklou" kolejnici nikdo zpátky nenatáhne, proto se určitý kus vyřízne a místo něj se tam dá kus o malinko delší, aby spáry měly tu správnou délku.
3) Protože svařovat při teplotách nižších než 0 stupňů není dovoleno. samozřejmě na jaře, až to počasí dovolí bude i toto místo opraveno definitivně a kolejnice budou znovu svařeny.
Zefram Cochrane
Díky chlapi za tu práci
Není to jednoduchá práce , nebo někde v teple. Také jedna z těch, kterou si těžko představíte dělat až do nového důchodu, do 70 let.
Díky také redaktorům, že o takové "triviální" práci píší. Teď už víme co tam ta parta chlapů dělá a jak to dělá.
1000101111001111
Re: Díky chlapi za tu práci
A proč by to měli dělat do 70 let? Máme snad dostatek absolventů fakulty sociálních studií, kteří v oboru gender studies práci neseženou a budou nakonec muset používat pro obživu ruce, protože ani tzv. "neziskovek" neuživíme nekonečně mnoho.
.
I ti pánové na fotkách mají hezkých pár desítek let na to, aby se naučili i něco dalšího, než jen spojovat kolejnice. Vy si myslíte, že třeba i jen baleťák tančí do sedmdesáti? Svatá prostoto... pak se má člověk divit, odkud se berou všechny ty odborářské nářky...
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna
Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...
Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky
V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Referent/ka odboru výstavby a územního rozhodování
Městská část Praha 18
Praha
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč