- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hodně moudrých,kteří ví vše o pnutí kolejnic,dilatačních spárách a pod..Ale ta zmiňovaná hlídka je předepsána co dráha je dráhou a ne zrovna nyní,když mrzne.Zaměstnanec nesmí sám v kolejiště dělat ,kromě drobných oprav,třeba přitažení šroubu,kdy může toho rychle nechat a jít stranou.A traduje se,že jeden pochůzkář to chtěl,připravil si nářadí a najednou si uvědomil,že ho nemá kdo hlídat.Tak to zase naházel zpátky a ze samého leknutí,co se všechno mohlo stát, odešel do nejbližší hospody se uklidnit.
ktorý študovali na VŠDaS katedra Bloky a spoje v ŽA iste sa dobre bavia na odborných úvahách jednotlivých típkov, ale zase každý vie niečo iné.
Jsem rád za tento článek. Myslím, že je dobré normálním lidem ukázat pozadí věcí, které jim přijdou samozřejmé. Tedy v tomto případě cestovní vlakem. Po odborné stránce myslím také dobře napsané. Až na kalsické "chytráky" v diskuzi rozhodně hodnotím kladně. +1 :)
konečně solidní reportáž o někom užitečnějším, než jsou čutálisti. Díky, jste borci.
Proč tam nechávají takovou mezeru? Pak ty vlaky nemají drncat
V zázemí je teplota pod bodem mrazu - to jako je jinotaj, že chlapům zamrzla voda? Mají ti chlapi k dispozici tekoucí vodu? Mají si z čeho uvařit čaj či spláchnout na WC trus? Nebo mohou si dát sprchu?
Nekvalitní ocel, špatně spočítaná teplotní roztažnost, chybná konstrukce tratě ...
Jinak by mě náramně zajímalo, jestli koleje mrazem praskají i v severských evropských zemích, nebo v Kanadě .. atd.
Taky si říkám. Nebo třeba v Rusku, tam jsou oblasti s největšími rozdíly teplot na světě.
Je tu nekdo technicky znaly a vysvetli mne:
1.) Proc vyrezavaji kus kolejnice a nestaci ta provizorni oprava? Tak by tam byla dira se spojkama jen jedna. Po "oprave" jsou tam diry se spojkama dve.
2.) Proc kdyz uz musi byt spoje dva kvuli dilataci cast puvodni koleje vymenuji? Stacilo by udelat druhy rez jeste o 6m dal a vysledek by byl stejny (dve diry, dva spoje)
3.) Proc to vlastne spouji takto divne misto svareni. Vlak pak musi drncat. Kdyz se pokladaji nove koleje, tak se snad svaruji ne?
1) a 2) Protože při prasknutí kolejnice za současných klimatických podmínek se obvykle vytvoří spára široká několik centimetrů. Na fotce je to konečně pěkně vidět. Takto široká mezera je nebezpečná železničnímu provozu, nejsem si teď jistý, už jsem már let mimo dráhu, ale mám dojem, že maximální povolená šířka spáry je 25mm, přes větší mezeru by vlaky vůbec neměly jezdit. A to je právě důvodem výměny kolejnice - zimou "smrsklou" kolejnici nikdo zpátky nenatáhne, proto se určitý kus vyřízne a místo něj se tam dá kus o malinko delší, aby spáry měly tu správnou délku.
3) Protože svařovat při teplotách nižších než 0 stupňů není dovoleno. samozřejmě na jaře, až to počasí dovolí bude i toto místo opraveno definitivně a kolejnice budou znovu svařeny.
Není to jednoduchá práce , nebo někde v teple. Také jedna z těch, kterou si těžko představíte dělat až do nového důchodu, do 70 let.
Díky také redaktorům, že o takové "triviální" práci píší. Teď už víme co tam ta parta chlapů dělá a jak to dělá.
A proč by to měli dělat do 70 let? Máme snad dostatek absolventů fakulty sociálních studií, kteří v oboru gender studies práci neseženou a budou nakonec muset používat pro obživu ruce, protože ani tzv. "neziskovek" neuživíme nekonečně mnoho.
.
I ti pánové na fotkách mají hezkých pár desítek let na to, aby se naučili i něco dalšího, než jen spojovat kolejnice. Vy si myslíte, že třeba i jen baleťák tančí do sedmdesáti? Svatá prostoto... pak se má člověk divit, odkud se berou všechny ty odborářské nářky...