Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dnes je výročí prvního letu slavného Jumba od Boeingu

Dne 9. února 1969 se poprvé k nebi vznesl letoun Boeing 747. Stroj, jehož úspěch zdaleka předčil očekávání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mlčanlivý boban

Concorde som žiaľ prešvihol

ale v 747-ke som si prdelinku stihol povoziť. ;-)

0/0
10.2.2012 8:16

CART09

Re: Concorde som žiaľ prešvihol

tak nějak, je to prostě klasika...:-)

0/0
10.2.2012 9:15

captain cook

Re: Concorde som žiaľ prešvihol

43 let a porad leta, porad je popularni

0/0
11.2.2012 6:49

Paglia Orba

bezkonkurenční

legenda ve vzduchu.

+4/0
9.2.2012 16:52

Cocik

...

Taky se pripojuju ke gratulaci. Kazdopadne pokrok jde nezadrzitelne dal, takze misto vzpominani na 747 a Panam si radsi dam pristi tejden sprchu v koupelne na palube A380 Emirates :-)

0/0
9.2.2012 11:38

pteryx

Pěkný článek

Připojuji se ke gratulaci.:-)

0/0
9.2.2012 11:21

PetrP7

Pan Am

Vzpomínám docela často na Pan Am a jejich nádherné logo zeměkoule. V Praze v Pařížské za komoušů reprezentovalo zastoupení Pan Am to, co byl v té době zde v ČSSR nereálný sen: jednak sílu USA a hlavně možnost svobodně se pohybovat po celé Zemi...R^R^R^

+5/0
9.2.2012 10:27

stefi_ul

Re: Pan Am

JJ, ale kdepak je PanAm konec ze...

0/0
9.2.2012 10:58

Severin

Re: Pan Am

Lockerbie byl sice poslední, ale rozhodující hřebík do rakve Pan Am.:-/

0/0
9.2.2012 12:50

sksiol

Re: Pan Am

nejsem si jistej, ale nějaká jejich pokračovatelská společnost funguje, nebo fungovala na Floridě

0/0
9.2.2012 13:36

ondrej.varoscak

Re: Pan Am

Já si takhle pamatuju na výlohu KLM a Air India na Václaváku... to byl sen.

+1/0
9.2.2012 12:53

captain cook

Re: Pan Am

ano..... a pak jsem sel pro letenku do CSA na rohu Namesti Republiky/ Revolucni tridy a letel s jejich Il-62 do Singapore, s prestupem na Boeing 727 (tehdy) Malaysia-Singapore Airlines do Hong Kongu a po nem na Qantas Boeing 707 do Port Moresby (Papua New Guinea). Dobrodruzna cesta!

0/0
11.2.2012 6:41

CART09

Re: Pan Am

to musel být docela masakr v době před LCD monitory v každé sedačce... :-)

0/0
1.4.2012 10:19

Antonin, topič

Re: Pan Am

No, knihy tenkrát už existovaly.

0/0
1.4.2012 14:34

themonitors

1969? Tak brzo?

60. léta bylo asi opravdu zlaté období 20. století. Chtěl bych tu dobu zažít.

0/0
9.2.2012 9:36

PetrP7

Re: 1969? Tak brzo?

Zlaté jak kde. V ČSSR rozhodně ne.;-)

+2/0
9.2.2012 10:28

themonitors

Re: 1969? Tak brzo?

Tak znova - o žádném ČSSR jsem nepsal, podsouváte mi jen Vaši vlastní frustraci.

0/0
10.2.2012 10:24

Homer _7

Re: 1969? Tak brzo?

Myslím, že není nutné věcnou poznámku označovat za frustraci...

+1/0
11.2.2012 21:24

Astaroth

Re: 1969? Tak brzo?

Ani na zapade nebylo o co stat. Zlata doba 20. stoleti byla 1901-1914.

0/0
9.2.2012 11:16

hrcprcsalala

Re: 1969? Tak brzo?

A ne 1990-2000? ;-) Nedá mi to nevzpomenout na film Půlnoc v Paříži. ;-D

0/0
9.2.2012 11:17

vladino

Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

... je tam o dost míň místa, než v autobusu. Zkrátka, něco jako prasečák. ;-(Rv

0/0
9.2.2012 8:28

dodo-dodo

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

no ono to usporadani 3-5-3 tomu napovida, ze tam bude spousta prostoru;-D

0/0
9.2.2012 8:44

Cotopaxi

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

singapurci, cathay pacific, thay airways nebo lufthansa mají uspořádání 3-4-3 a je to OK. U cathay pacific jsem v běžné economy letěl 6x a i místo na nohy a IFE/LCD fungovalo bezvadně (mám 1,82m a 100kg).

 Co se týče 3-5-3, tak je to děsivý pokus např. british airways udělat na svých linkách z lidí slisované sardinky, nemluvě o člověku uprostřed který by chtěl každou hodinu na záchod...

0/0
9.2.2012 9:28

Cotopaxi

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

thai je samozřejmě s měkkým i, opravím si to sám než do mě někdo rejpne. Holt jsem chtěl být tvrďák

0/0
9.2.2012 9:30

captain cook

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

kde jste sebrali 3-5-3, nekde v Cine?

 British Airways nikde neuvadi tuto konfiguraci. Jenom tu standardni u Jumba 3-4-3

0/0
9.2.2012 10:36

Cocik

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

BA 3-5-3 v 747 nikdy nemeli. Tuhle konfiguraci zkouselo pred xx lety jenom par charterovek (tusim ze v realu s tim pak chvili litala jenom jedna mala spolecnost). Dokonce i Japonci litaj s high-density domestic verzema v klasickym rozlozeni 3-4-3.

0/0
9.2.2012 11:47

ondrej.varoscak

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

Meli, letel jsem s B747-300 BA na lince LHR-EZE a v economy 3-5-3 :-(

0/0
9.2.2012 12:54

Cocik

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

V tom pripade jste asi jediny clovek na svete, ktery letel v 747-300 British Airways. Verzi 300 totiz British Airways nikdy neprovozovaly (jako spousta dalsich aerolinek presly od 200 hned na modernejsi 400).

+1/0
9.2.2012 13:22

sksiol

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

uspořádání 3 - 5 - 3 jsem v 747 nikdy nezažil, 3-4-3 jo, a u united airlines 2-5-2

+1/0
9.2.2012 13:38

captain cook

Re: Jen neleťte v turistické třídě Jumba, ...

v kazde turisticke tride je malo mista. proto se ji popularne anglicky rika "cattle class', bez rozdilu kterou aerolinkou a kterym letadlem letite. Rozmery sedadel zalezi na aerolince, ale prilis velke rozdily v tom nejsou. Vetsi rozdily jsou v servisu a ochote posadek. Osobne jsem letel jumbem aspon 14x, z toho 12x economy a divam se na to jako "potrebuji se dostat z A do B. Co mi leti?" Jumbo je dobre a spolehlive letadlo v rukou spolehlivych aerolinek.R^

0/0
9.2.2012 10:45

Duke._.Nukem

az zbohatnu

tak si zajedu na ten martin,to proste musim videt...:-P

+2/0
9.2.2012 8:02

myskamiki002

Re: az zbohatnu

staci cernohorsky Tivat. Kdyz jeste litali IL86, tak to byl nevsedni zazitek. Molodci to zvedali az na prahu drahy a za nim je hned cesta, takze Vas to ucesalo ;-)

0/0
9.2.2012 9:44

Duke._.Nukem

Re: az zbohatnu

:-)

0/0
9.2.2012 10:18

captain cook

Re: az zbohatnu

vzrusujici byval take stary HongKong

0/0
9.2.2012 10:37

cyclope80

Re: az zbohatnu

Byť tam nesedaj takhle velké stroje, tak hezké je to i na molu za runway na Korfu. ;-) Ale Martin musí být jiná liga, to jo to jo...

0/0
9.2.2012 13:15

krakra

Dobrý článek

Dobrý článek

+2/0
9.2.2012 6:10

meerek

Vážený pane redaktore Lázňovský

Napsat "rozložení sedadel v 747" nebo "spací úprava v 747" je naprostý, ale opravdu naprostý nesmysl. Vnitřní konfigurace kabiny pro cestující záleží jen a pouze na konkrétní letecké společnosti, která si letadlo objedná a která ho provozuje. A rozdíly mezi jednotlivými společnostmi jsou, věřte nebo nevěřte, podstatné (zkuste se podívat např. na www.seatguru.com). Navíc jednotlivé společnosti často experimentují se svými vlastními konfiguracemi. Příkladem může být poměrně nedávné zavedení další cestovní třídy (premium economy) některými společnostmi. A mimochodem, ta vaše "spací úprava" není žádná spací úprava, je to prostě jen obyčejný flatbad seat v business nebo first.

+2/0
9.2.2012 2:40

meerek

Re: Vážený pane redaktore Lázňovský

flatbed, ne flatbad... :)

0/0
9.2.2012 2:41

Rafaelou

Re: Vážený pane redaktore Lázňovský

To by už bylonad rámec článku,zjišťovat takové skutečnosti.To se tady dělá jen občas.

0/0
9.2.2012 6:13

Matouš Lázňovský

Re: Vážený pane redaktore Lázňovský

Dobrý den,

máte jistě pravdu. Chvíli jsem váhal, jestli to opravovat, protože je to polde mého názoru drobnost, ale nakonec jsem popisek změnil (a fotku flatbedu nakonec vyhodil, protože ke zbytku příliš neseděla).

0/0
9.2.2012 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.