Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sestřelení civilního letadla armádou? Popírá to fyziku, říká odborník

Sestřelení raketou nebo stíhačkou vylučuje především rozmístění a stav trosek. O případném zásahu by navíc věděly stovky lidí a těžko by se to povedlo utajit. Technetem oslovený armádní odborník komentuje teorie o sestřelu jugoslávského letadla u Srbské Kamenice v roce 1972.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

100dukátů

Vzali v potaz

bojovou schopnost naší armády v té době?

0/0
29.3.2012 15:28

Beefeeter

To jsem si zase početl!

0/0
28.3.2012 19:40

Beefeeter

Re: To jsem si zase početl!

Sakra... Myslel jsem to jako pozitivně :) Dobrý článek.

0/0
28.3.2012 19:41

Posel z Liptákova V.

Fyzika to vyvrací a konspirátoři...

...vyvrací fyziku ;-D

0/0
28.3.2012 9:33

MajklNajt

Re: Fyzika to vyvrací a konspirátoři...

R^

0/0
28.3.2012 14:17

jirka180

Ještě k raketám

Ještě bych doplnil k protiletadlovým raketám, že viditelnost odpálení a následné kouřové stopy, je desítky kilometrů. To znamená, že o odpálení by věděly tisíce, možná desetitisíce lidí, nikoliv stovky. Další věc, nikde nezmiňovaná - ve vzdálenosti 3 až 5 km se od rakety oddělí startovací prachový motor, což je zhruba válcová nádoba o průměru kolem jednoho metru s křídly o rozpětí cca 3 metry (rozměry už si po letech nepamatuji přesně), která by podle odhadované trasy  letu rakety dopadla někam poblíž Roudnice. To je také nepřehlédnutelná věc.

0/0
28.3.2012 7:59

on_z

Rychlost

Dobrý den, jen malé upřesnění týkající se rychlost. V článku je uvedena IAS(indicated air speed) 520km/h, což ovšem není rychlost vůči zemi. Z uvedených údajů vychází TAS(true air speed), která se daleko více přibližuje GS(ground speed, rychlost vůči zemi), někde kolem 800-850 km/h.

0/0
28.3.2012 7:40

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Terezo, dík...

R^R^R^

0/0
27.3.2012 0:52

nestačímsedivit

Přez všechny "odborníky"

si myslím, že to je konečně článek který sem patří!

0/0
26.3.2012 20:28

Mirek49

Když složité věci řeší blb....

Celý případ otevřel německý novinář na základě pár fotografií zbytků letadla rozložených na louce poblíž místa havárie.Z rozložení zbytků  vymyslel teorii a usoudil,že k výbuchu muselo dojít v malé výšce.On ale nevěděl,že tyto zbytky letadla byly dovezeny armádou a policií z okruhu asi 12 km a rozloženy podle pokynů vyšetřovací komise.I v článku uvedené fotografie pocházejí z doby po odstranění zadní části trupu.Letuška Vesna Vulovičová se zachránila díky tomu,že v době výbuchu byla v kuchyńce,malém uzavřeném prostoru,kdena ni  nepůsobila plně  tlaková vlna výbuchu ani následná dekomprese , nikoli v prostoru pro cestující,jak je v některých mediích uváděno,;-ORv

+2/0
26.3.2012 18:34

Jerry Fletcher

Re: Když složité věci řeší blb....

Vysvětlujte tohle někomu, kdo se zamiluje do konspirační teorie...

+2/0
26.3.2012 20:02

Rosomak

Re: Když složité věci řeší blb....

V DC-9 byla kuchyňka vzadu, protože tam byly motory.

Vzadu byl při pádu nalezen otec se synem, vyproštěni byli jako poslední (nemohli je najít). Celkem sedm osob bylo nalezeno v trupu, přežila jen letuška Vesna, ostatní vypadli ven.

No a kdybych byl škodolibý, tak řeknu, že na této fotce je jasný důkaz průrazu střepinou z protiletadlové střely.

http://i.idnes.cz/09/011/maxi/JBA284fe4_letaddc.jpg

0/0
26.3.2012 21:38

pivak

Re: Když složité věci řeší blb....

A kde? Myslis tu jednu diru uprostred pomerne nedotceneho casti letadla? Clovek by si normalne myslel, ze protiletadlova strela nadela o trochu vic der.

+1/0
26.3.2012 22:13

fsp1111

Re: Když složité věci řeší blb....

Ta jedna dírka? Víš jakou kinetickou energii mají "střepiny" z protiletadlové rakety při výbuchu? Po ní by zůstala v plášti půlmetrová díra :-)

+1/0
26.3.2012 23:49

Standa Mirvald, Tanvald

Re: Když složité věci řeší blb....

Novinář, to není profese, to je diagnóza.

0/0
28.3.2012 21:08

l.g

Trochu s křížkem po funuse

30. výročí této tragédie bylo už v lednu...

Že by se po dvou měsících konečně redaktoři probrali ze zimního spánku? 8-o

0/0
26.3.2012 17:29

l.g

Re: Trochu s křížkem po funuse

pardon: 40. výročí...

0/0
26.3.2012 17:30

bkv

Re: Trochu s křížkem po funuse

Četl jste z článku alespoň dva odstavce "...Koncem ledna 2012 zveřejnil Technet.cz..." nebo jen tak blbě kecáte? Rv

+4/0
26.3.2012 19:03

wiki5

Re: Trochu s křížkem po funuse

b je spravne

0/0
27.3.2012 20:30

Glock Mark XXI

Já mám raději teorii o chemtrails

Tam jsou skuteční "experti" na konspirační teorie.... ;-D

+1/0
26.3.2012 17:13

Marco - psano s ce

Re: Já mám raději teorii o chemtrails

Tenhle víkend zrovna lítali jak zběsilí! Asi se něco chystá!

0/0
26.3.2012 17:52

Eldi

Re: Já mám raději teorii o chemtrails

Vážně? Já byl v Rakousku a zrovna jsem si říkal, že vůbec nejsou. Buď vůbec žádné stopy či mizely velmi rychle.

0/0
27.3.2012 19:59

fsp1111

Re: Já mám raději teorii o chemtrails

Copak teorie....ale úžasná jsou ta technická řešení jak se bránit ;-D

0/0
26.3.2012 23:53

akleen

Re: Já mám raději teorii o chemtrails

Miluju chemtrails panikare. Nejlepsi komici.

0/0
27.3.2012 7:59

Rosomak

Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

1) Na trosky působí různý odpor vzduchu, nejsme na Měsíci. Při délce dráhy cca 12 km by bylo pole trosek mnohem větší. Nehledě na posunutý začátek, "aby to vyšlo". Počátek musí být v obou případech stejný.

2) Trosky se našly v malém okruhu, včetně zbytků kufru s výbušninou. Co za trosky tedy způsobilo tak velké rozmazání radarového obrazu? Otvor po výbuchu byl malý Proč nestartoval MIG a čekalo se?

3) Nějak se zde zapomnělo, že volný pád v trupu přežila letuška. Rychlost pádu 260 km/hod by při kolmém dopadu potřebovalo sklon Lomnického štítu, ne český kopeček, aby se to neroztříštilo. Totéž platí o jiných troskách, třeba kabiny, která byla jen velmi deformovaná, nebo motoru, který se ani nezaryl do země.

4) Expert mlčí o tom, co mohlo létat, když letěla jen "jednička", natož aby prozradil, co se dělo, když letěl Brežněv.

5) Lidé s S2 a výše mlčí až za hrob, ono se stačí podívat, kolik vojáků si otevřelo ústa co byli  "U němých" v Brdech, nebo v K-116 v Praze.

+1/0
26.3.2012 14:51

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

ad 1) trosky se se nacházely v trianglu 3 x 1,5 x 2,5 km, to není malé pole.

0/0
26.3.2012 15:15

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

A co říkali očití svědkové?

„Slyšeli velkou ránu, divný hukot motoru a pak viděli letět a padat letadlo. Dohadovali se, kam spadne."

Jojo, to je tak, když se vrší jedna lež na druhou.

0/0
26.3.2012 15:38

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Á, pán čte Sedničku ;-D Btw, není v tom žádný rozpor.

0/0
26.3.2012 15:59

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Ale je. Kde byla hranice oblačnosti, aby lidé mohli vidět letadlo?

0/0
26.3.2012 16:08

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Říkala jedna stará bába, viď? Btw já jsem taky pamětník v Vysoké Lípy, ránu slyšet bylo ale nic padat jsme neviděli.

0/0
26.3.2012 16:18

Lord Helma

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Kecy v kleci. Zkus si něco nastudovat o principu radarové lokace, než tu začneš trousit moudra. Asi si v životě neseděl za obrazovkou.

Zdravím všechny co měli čest s P14 a s RL42.

+1/0
26.3.2012 15:21

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Přečti si prosím minulý článek. Letadlo se mělo rozpadnout až dvě minuty po prvním výbuchu.

http://technet.idnes.cz/serial-teroristicky-utok-nad-cssr-prezila-jen-letuska-padala-z-10-km-1fc-/tec_technika.aspx?c=A120125_173502_tec_technika_pka

To, že radiolokátor s dalekým dosahem vyhodnotí více blízkých cílů jako jeden bod je snad jasné, zvláště když pracuje v pásmu VHF. Já se ale bavím o vojenských radarech v této oblasti, z nichž záznam nebyl dodán.

0/0
26.3.2012 16:07

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

ad 3) Který motor myslíš? Ten, co se zabořil do pláže Olešky až do hloubky svého průměru?

0/0
26.3.2012 15:23

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

To nemůžeš napsat, že se čtyřmetrový motor zabořil metr hluboko, pokud dopadl přední částí?

0/0
26.3.2012 15:36

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Ne.

0/0
26.3.2012 15:55

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Jasně, protože dopadl naplocho. A ne na pláž, ale do bahna s křovinami u břehu.

0/0
26.3.2012 16:12

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

A prej se vůbec nezabořil ;-) Btw znáš pláž na Olešce?

0/0
26.3.2012 16:14

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Zabořil, o tom není rozpor. Zajímavé je, že druhý motor držel až do konce.

0/0
26.3.2012 20:55

www adnes cz

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

" motor, který se ani nezaryl do země."... prosím tě, tak už si to nějak ujasni.

0/0
27.3.2012 16:01

Marco - psano s ce

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

5) Tenhle případ pokulhává. Uvedené objekty jsou stále využívány a podléhají režimu utajení (myslím tím podrobnosti o nich, nikoli jejich existence jako taková). Proč by podléhala utajení nehoda PVOS za minulého systému stará 40 let?

0/0
26.3.2012 17:47

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Proč pokulhává? Řekl někdo, k čemu tehdy sloužily?

Nebo jsou tedy využívány k tomu úplně stejnému, tedy k útoku či jeho přípravě na Západ?

0/0
26.3.2012 20:57

Marco - psano s ce

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Jsou to velitelská stanoviště. Je jedno, podle jakých plánů a čemu se z nich velí. Jejich technické parametry a další detaily zůstávají a ty se utajují.

Ale nemá smysl o tom dál debatovat. Vy věříte na sestřel a já s většinou ostatních zde na foru ne. Tak u toho zůstaneme.

0/0
27.3.2012 8:24

Antonin Konecny

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Základní vojenskou službu jsem sloužil v Žatci na letišti PVOS. Byť ne v tu dobu.

A naprosto souhlasím, že absolutně není možné, aby o sestřelu nevěděly stovky lidí. Na VS bylo nejméně sto záklaďáků, za planžetou, za rádiem...

Plus zbrojaři na letišti - taky záklaďáci, plus piloti na stojánce a v kantáně, kde byla další hromada záklaďáckých uší.

To by šlo utajit tehdy, ale už ne teď. (A ani ne třeba v o deset let později.)

Vylučuji představu, že mohlo jít o utajený sestřel z letadla pod velením PVOS.

0/0
27.3.2012 17:37

IvanL

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

No já sloužil přímo u Volchovů a to byly většinou malé oddíly (já konkrétně byl v Pernarci). Nás bylo tenkrát dohromady (kompletně sakum prdum) asi 60 záklaďáků a 10 důstojníků. Tabulkově nás sice mělo být mnohem víc, ale nebyli lidi. Každopádně kdyby se raketa odpálila, tak by se to stoprocentně neutajilo, protože to je fakt rachot který by byl slyšet i ve vesnicích okolo oddílu. A samozřejmě by to věděli i na pluku což je dalších xy lidí.

0/0
27.3.2012 20:28

_MM_

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Pokud mě paměť neklame, tak to byla trojka, že? A co ti říká Skřivánčí pláň u Postoloprt?

0/0
28.3.2012 23:34

papullus

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Hm, já sloužil na Něvách , mám za sebou i Ašuluk. Neříkalo se ta planžeta, ale ten planžet. Jinak lze souhlasit. Když nic jiného, tak by se prozradilo v okolí, že vylítly klády.

0/0
27.3.2012 21:31

Rosomak

Re: Ten graf popírá fyziku a vyšetřovací zprávu

Kdo říká že věřím na sestřel? Já jen říkám, že to co prezentuje daný expert má zásadní chyby a také rozpory vůči oficiální zprávě. Ten člověk tehdy byl na PVOS a musel o tom vědět všechno. Tak proč dělá tak školácké chyby, které jen vedou k tomu, že se snaží něco skrývat?

Velitelská stanoviště? A to víte jak, když je vše kolem tak tajné, že se popírá i sama jejich existence? Copak se nemůže naše armáda chovat jako NATO, které je v informování o několik řádů lepší, kdežto ta naše s tím utajováním je ještě v dobách komunismu?

0/0
27.3.2012 18:35

Králík Roger

Když letěl Brežněv, měl jeho letoun stíhací doprovod

sovětského letectva. Při jeho první návštěvě Prahy po srpnové okupaci to bylo údajně osm letadel.

0/0
28.3.2012 21:50

Rosomak

Re: Když letěl Brežněv, měl jeho letoun stíhací doprovod

A mohly být ve vzdušném prostoru jiné letadla, ať vojenská, nebo civilní?

0/0
28.3.2012 23:18

Tereza Šírová

Re: Když letěl Brežněv, měl jeho letoun stíhací doprovod

Zdravím, jen malé upřesnění ohledně toho Brežněva: Ten se tam v případě Kamenice "motat" NEMOHL - ještě následujícího dne měl v Praze další politické schůzky. Pokud tam byl kvůli někomu omezený provoz, tak by to mohl být Honecker.

Jinak zajímavá diskuse, všem zapojeným díky! :-)

0/0
29.3.2012 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.