Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidstvo znovu hledá signály od mimozemšťanů. Zaplatili to soukromníci

Po dlouhé odmlce opět začalo pátrání po signálech mimozemských civilizací. A pokračuje i hledání pozemšťanů, kteří by výzkum sponzorovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stratos

No nevím no

Proč si lidé myslí, že kdyby někde něco bylo živého ve vesmíru, tak by to bylo "živé", ne/vyspělé, atd. Proč nás třeba na zeměpisu učili jaké vrstvy má Země a jaké je její jádro, když jádro Země nikdo nikdy neviděl? :-) Vše je jen o tom, co si lidé myslí. A předem děkuji za komentáře, co mi dají jasně najevo, že jsem blbec, protože si to někdo myslí :-)

0/0
16.2.2012 12:39

Noirut

Re: No nevím no

V pohodě, rozumný názor. Je fakt že mnoho věcí je odhad. Podložený výzkumem, ale pořád jen odhad. Trochu nechápu, proč do tohoto pořád rvou peníze, ale jsou to jejich soukromé, tak ať si dělají co chtějí...

+1/0
16.2.2012 13:56

sexueller_belastigungspanda

realita x ideje

cokoliv si dokážeme myslet, je velmi pravděpodobné, že existuje nebo je možno, aby existovalo. jen chybí postup, jak se k tomu dopracovat. pokud jsme v minulosti připustili, že jsou mimozemšťané, je velmi pravděpodobné, že jsou. proč by nás to pak napadlo? Pokud jsme si vymysleli telepatii, cestování rychlejší než světlo atp., je velmi pravděpodobné, že něčeho takového dosáhneme. pokud je ideová představivost neomezená, musí být nutně neomezený i reálný vesmír. takže jen tak dál, i want to believe :)

+1/0
16.2.2012 10:52


Bartiqe

v podstate

sa svet deli na sci-fi snilkov a realistov.

Ludia s elementarnymi znalostami fyziky padnu vacsinou do druhej skupiny.

-

Ludia casto argumentuju buducim vyvojom a objavmi. Ano, ale cely nas doterajsi vyvoj sa vzdy opieral o veci, ktore mozme pozorovat v prirode. Vratane jadrovej energetiky, fuznych reaktorov, elektromagnetizmu atd.. Zial nikdy sme nenarazili na jediny ukaz, ktory by umoznoval prenos hmoty/energie/informacie vyssou rychlostou ako je rychlost svetla vo vakuu. A v tom spocivaju aj fyzikalne hranice pre medzihviezdnu komunikaciu a cestovania.

Btw: za poslednych 50 rokov zazivame predovsetkym vyrazne zlepsovanie existujucich technologii nez nejaky novy prielomovy objav. Taky 6jadrovy 32nm procesor je totiz len extremne technologicke zdokonalenie obycajneho tranzistora (resp. primitivneho NAND hradla).

0/0
14.2.2012 16:15

Lev----z__Rožmitálu

Re: v podstate

další opice která si přečetla učebnici fyziky rozhoduje o tom co je a co není možné;-D

0/0
14.2.2012 16:20

Bartiqe

Re: v podstate

Ach boze, dostali ste popri citani sci-fi literatury a pozerani star-treku aj ku studiu?

To, ze vam vasa predstavivost ponuka urcite moznosti, neznamena, ze ich ponuka aj realna fyzika.

+1/0
14.2.2012 16:24

mamlasos

Re: v podstate

Co ty víš o fyzice ? O tom jak se chová vesmír se ví jenom trocha, ani se neví jak antihmota gravitačně reaguje na hmotu, jestli vůbec... takový základní věci se neví, zatím se kolem toho pokusničí. Naší představivost laskavě nechej na pokoji když už svou nemáš, dík.

0/0
14.2.2012 16:31

Bartiqe

Re: v podstate

Mate standardne vo zvyku ludom tikat?

O antihmote sa predpoklada, ze reaguje gravitacne uplne rovnako ako hmota. Len to nebolo este experimentalne potvrdene.

Naopak, o vsemire vieme mnozstvo veci. Najmenej prebadana oblast zostava gravitacia a preto v tejto oblasti este mozno cakat nove uzasne objavy - napr. pripustam nejake antigravitacne zariadenia a pod.

Ale o svetle a pohybe hmoty vieme celkom dost, aby som mohol byt skepticky ohladom cestovania nadsvetelnymi rychlostami.

+1/0
14.2.2012 16:37

mamlasos

Re: v podstate

jo, tik tak tik tak

Víme sice množství věcí ale jen o 4% toho čemu říkáme vesmír...

A ano správně píšete předpokládá, ono se toho hodně předpokládá ale stejně dobře to může být úplně jinak, proto se ty experimenty dělají.

S poslední větou nesouhlas. Nadsvětelné cestování nemusí mít vůbec s hmotou primární souvislost a se světlem už vůbec ne. Viz ten subprostor (to je zase můj předpoklad-který může být taky vedle jak ta jedle).

0/0
14.2.2012 16:48

Bartiqe

Re: v podstate

Mame problem vysvetlit gravitaciu vesmiru, ale to neznamena, ze nam zostava ukrytych 96% znalosti o vesmire. V gravitacii obecne zaostavame a preto sa asi dockame este zaujimavych objavov. Stale to ale nema nic do cinenia s nadsvetelnym cestovanim.

K subpriestoru, ktory vznikol v sci-fi filmoch je skoda sa vyjadrovat.

+1/0
14.2.2012 16:57

wotomtoje.

Re: v podstate

Docela legrační čít tvoje průpovídky! Připomíná mi to jeden známý citát řečený cca před 100 lety: "Všechno už bylo vymyšleno" ;-D

0/0
15.2.2012 7:46

Lev----z__Rožmitálu

Re: v podstate

já reaguji na tvůj nesmysl scifi snílci x realisti

co to vlastně je realita? jak by se dala definovat? jak víš že ten elektrochemickej vjem do tvého mozku se týká něčeho co skutečně existuje a není to jen nějaká iluze?

0/0
14.2.2012 16:34

Bartiqe

Re: v podstate

Realita pochopitelne nemusi "vyzerat" prave tak, ako ju vnima ludske oko na vlnovych dlzkach 400-750nm. To, ale neznamena, ze skumame nejaku neexistujucu iluziu.

Nejde o to, ako realitu interpretujeme, ale snad je nespochybnitelne, ze nejaka realita existuje.

Toto nie je matrix.

+1/0
14.2.2012 16:39

Lev----z__Rožmitálu

Re: v podstate

a ty víš jak ji to kok vnímá?

jak víš že existuje nějaké oko?

jak víš že to není matrix?

0/0
14.2.2012 16:47

Bartiqe

Re: v podstate

Mate zaujimavy "vedecky" pristup argumentovania.

S touto logikou sme vsetci aj cely vesmir okolo nas len simulaciou v mozgu boha, ano? ;-)

-

Kazdopadne aj v tej simulacii by platili urcite predom dane pravidla a fyzikalne zakony. Takze nase virtualne bytosti by stale mohli skumat virtualne zakonitosti nasho virtualneho sveta. A dospeli by mozno k objavu antigravitacie, ale nie k nadsvetelnemu cestovaniu. A o tom je cely moj argument. Su objavy, ktore lezia pred nami a su objavy, ktore vzdy zostanu len sci-fi.

+1/0
14.2.2012 16:52

Lev----z__Rožmitálu

Re: v podstate

já na vědecký přístupy kašlu nepotřebuji ke svému životu nějkou pitomou definici nějaké pitomé reality

já se jen snažím zjistit jestli jsou tvoje tvrzení důvěryhodná a vidím že nejsou

takže podle mého názoru nemáš na jakékoli soudy ohledně "realistů" a "snílků" žádné právo

+1/0
14.2.2012 16:57

Bartiqe

Re: v podstate

Mate pravdu, vas Matrix vam vyvratit neviem. ;-D

0/0
14.2.2012 16:58

Patolog

Re: v podstate

Jsi blb.

0/0
16.2.2012 22:11

Patolog

Re: v podstate

Debile;-€

0/0
16.2.2012 22:09

mamlasos

Re: v podstate

Největší scifisti jsou vědci, kdo myslíš že radil při natáčení startreků ? Víš vůbec kolik snů snílků se opravdu splnilo ? Někdy mi připadá že se vynalézá podle scifi ;-D (ale to bude efekt bodu 1).

+1/0
14.2.2012 16:27

Bartiqe

Re: v podstate

Je snad logicke, ze natacaniu sci-fi filmu bude asistovat nejaky vedec. Mate zvlastnu logiku, ked toto povazujete za argument, ze nejake nadsvetelne cestovanie je fyzikalne mozne. :-)

Chapete, ze bez toho by sa Star-trek nezaobisiel, pretoze by sa cely dej musel odohravat v nasej slnecnej sustave a ze je to predstava, ktora posluzila primarne svojmu kinematografickemu ucelu?

0/0
14.2.2012 16:41

mamlasos

Re: v podstate

jeden o voze druhý o koze...

0/0
14.2.2012 16:50

Bartiqe

Re: v podstate

K vasej casti o snilkoch sa mi uz nechcelo ani vyjadrovat...

0/0
14.2.2012 16:54

Walldstein

Re: v podstate

Jak fascinující číst Vaše příspěvky...Nejvíce mě baví to, že v nich dominuje slovní spojení: "Máte zvláštnu logiku" a slovo "argument" snad ve všech pádech a tvarech...Asi by jste se měl jednak naučit používat interpunkci (pak je totiž text čitelnější) a hlavně by jste si měl najít slovenský zpravodajský server, kde jistě budete s Vašimi "znalostmi" používání googlu za velkou hvězdu...

0/0
20.2.2012 2:45

tajemník ministerstva zvěrstva

Re: v podstate

Kdyby jste měl alespoň ty elementární znalosti fyziky, tak takový blábol nikdy nenapíšete.

0/0
14.2.2012 20:34

jemitojedno

Re: v podstate

Pan zrejme nepochopil proc je koncovka idnesu CZ ;-D sup na vychod ;-)

0/0
15.2.2012 17:03

mamlasos

nesmysl nadruhou

Mimochodem, když už hledat tak na frekvencích atmosferických oknech předpokládaných obydlených planet/civilizací, tam jde alespoň teoreticky očekávat nějaký signál (nebo fragmenty) z nějaké elektromagnetické technologie používané mimozemšťany a ne na mikrovlnách - což je dle mě nesmysl na druhou.

0/0
14.2.2012 16:06

mamlasos

nesmysl

Myslím si že tohle počínání je nesmysl, elektromagnetické záření je na mezihvězdnou komunikaci příliš pomalé, pokud nějaké vyspělé civilizace existují pravděpodobně jedou na něčem co my ještě ani neznáme, čekat signál na elmg.z. je stejné jako čekat od vyspělé civilizace v zámoří komunikaci pomocí kouřových signálů.

+1/0
14.2.2012 14:24

Světlonoš_v03

Re: nesmysl

a ono existuje něco rychlejšího než EM záření? Možná tak ve sci-fi literatuře existují hyperprostorová spojení. Zatím všechno nasvědčuje tomu, že nic rychlejšího než rychlost světla není, a EM vlny se šíří rychlostí světla.

+2/0
14.2.2012 14:56

mamlasos

Re: nesmysl

Nechtěl jsem lidi jako vy rozrušit, omlouvám se :-)

0/0
14.2.2012 15:00

mamlasos

Re: nesmysl

jo a jednu dobu všechno nasvědčovalo tomu že všechno už je vynalezené atd.

Co já vím, třeba existuje nějaký subprostor do kterého se jde dostat pomocí nějakého neznámého pole a v něm poslat elektromagnetické záření na velké vzdálenosti protože má jinou metriku... co my víme co všechno existuje a je možné... nevíme o vesmíru dohromady nic. Ano, nic zatím nenasvědčuje ale tak už to bylo hodněkrát.

+1/0
14.2.2012 15:13

Chleba a brambory

Re: nesmysl

Takže lepší je nedělat nic a sedět se založenýma rukama? Mimochodem, jestli znáte rychlejší komunikační prostředek než světlo, tak sem s ním, budete hrdina celého lidstva:-)

0/0
14.2.2012 15:05

mamlasos

Re: nesmysl

já nikomu nic nezakazuju, ať si hledají pod lampou (protože tam se ve tmě dobře hledá), jen říkám svůj názor že je to nesmysl.

0/0
14.2.2012 15:15

cthulhu.sashimi

Re: nesmysl

proč myslíte, že "rychlá" (v > c) mezihvězdná komunikace je vůbec možná?

0/0
14.2.2012 15:09

mamlasos

Re: nesmysl

viz výše

0/0
14.2.2012 15:15

cthulhu.sashimi

Re: nesmysl

vyspělá civilizace jako je lidstvo je schopna zachytit elmag. záření ze vzdálenosti 13,2 miliardy, podle vás je hloupost hledat pomocí něj stopy po jiné civilizaci a zároveň nenabízíte žádnou alternativu

0/0
14.2.2012 15:19

cthulhu.sashimi

Re: nesmysl

oprava: 13.2 miliardy světelných let

0/0
14.2.2012 15:22

mamlasos

Re: nesmysl

ano je to tak, ale co je na tom špatného ? říkám že neznáme ocel a je blbost stavět kilometrový věžák z cihel...

0/0
14.2.2012 15:25

cthulhu.sashimi

Re: nesmysl

je to asi jako čekat až se objeví něco kulatějšího než kolo

0/0
14.2.2012 16:06

mamlasos

Re: nesmysl

nedělejte z kusých znalostí o vesmíru dogma, to se může vymstít

0/0
14.2.2012 16:07

jfb

Re: nesmysl

I kdyby opravdu ovládali komunikaci rychlejší než světlo, tak určitě používali EM přenos dříve a o to nám jde. Pokud něco chytíme, tak budemem mít staré záznamy, ale budeme vědět, že nejsme sami ...

0/0
16.2.2012 12:36

Vedoucí kolotoče

Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

...je temer jiste, ze k dalkove komunikaci nebudou pouzivat radiove vlny ale spis telepatii. Jelikoz touto schopnosti disponuje v nasem stavu vyvoje lidstva jen zlomek jedincu, obavam se, ze k navazani komunikace s mimozemstany nam nepomuzou ani sebevetsi radiove talire v pousti namirene proti obloze... :-P

0/0
14.2.2012 13:47

Vedoucí kolotoče

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

A jeste neco: Aniz bych do toho chtel tahat Bibli, tak to stoji za uvahu. Buh rekl, ze "...me kralovstvi neni z tohoto sveta"... "...jen ja mohu promluvit k vam, nehledejte mne, neb vas cas teprve nastane...". Jinymi slovy, uz tehdy Buh upozornil Abrahama, ze jen skrze uprosnou a vernou modlitbu (mentalni naladeni mozku ke komunikaci na obrovske vzdalenosti) muze Buh "uslyset" volani a prosby. Bible tedy popisuje navod ke komunikaci skrze telepatii v nejprimitivnejsi forme. Vira a modlitby jsou mentalni cviceni pro naladeni mozku k telepaticke komunikaci.

0/0
14.2.2012 13:55

themonitors

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

Ne. Vira a modlitby jsou berličky věčně naivních idealistů neschopných si přiznat, v čem to vlastně žijí ;-):-P

+1/0
14.2.2012 14:45

fanda357

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

těžký omyl pyšného a slepého člověka .... nikdo nezná realitu krutěji a lépěji než věřící a modliící se

0/0
14.2.2012 15:11

Lev----z__Rožmitálu

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

no ono je bych řekl nesmysl jakákoli personifikace jakéhosi boha

podle mého názoru je bůh něco jako celý vesmír - jakási "nadinteligence" a to co popisuješ je "komunikace" s vlastním nitrem které je součástí té "nadinteligence" to samé bych řekl je třeba takzvaný polibek múzy umělce nebo nápad u badatele

0/0
14.2.2012 14:56

mamlasos

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

já si myslím že o vesmíru víme dohromady "exkrement vulgárně" takže jakékoliv soudy i na toto téma jsou tak trochu nepatřičné.

0/0
14.2.2012 14:59

Lev----z__Rožmitálu

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

to je možné

0/0
14.2.2012 15:00

mamlasos

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

ještě že telepatie neexistuje, kdyby jo tak se lidi pobijou

+1/0
14.2.2012 14:57

Stoura

Re: Pokud extraterestrialove jsou na vyssim stupni vyvoje...

Jisté to není vůbec. Člověk také používá dodnes komunikační technologie, které používal před objevem těch nových. Objev elektromagnetického pásma nezrušil optickou a zvukovou komunikaci.

Proti telepatii hovoří spíše evoluce - pokud by existovala, byla by to taková evoluční výhoda, že by ji už měli všichni tvorové, kteří by jí byli schopni.

0/0
15.2.2012 20:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.