Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První život vznikl ve stínu gejzírů. Z páry, Slunce a minerálů

První buňky se zrodily ve vodě kondenzované z páry horkých gejzírů, tvrdí nová studie. Podaří se jejím autorům vrátit kolébku života zpět na souš?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CeleronD

Zatím žádný hmatatelný výsledek? Tak to

dál miliony lidí budou moci vyznávat, že život nevznikl ale byl stvořen a dále se budou klanět neexistujícímu bohovi. A proč: protože je to jednodušší a žádné odpovědi se nemusí hledat.

0/0
15.2.2012 21:42

cckk

To je jak ta pohadka o tom jak vznikl dum

To vam jednou vedci zkoumali z jakych prvku se skladaji cihly a beton a ocelove konstrukce, az prisli na to ze domy vznikaly v hlinenych loziskach, cementovych jeskynich a rudnych zilach....

+1/0
15.2.2012 9:18

Darth__Vader

Re: To je jak ta pohadka o tom jak vznikl dum

Dům není schopen rozmnožování. Živé organismy to dokáží.

0/0
16.2.2012 17:33


Polopravda je často obrovská lež

Úsměv

Nějaká Scarlett z tištěné verze MfD otevřeně přiznala, že novináři mají rádi "vědci zjistili" protože to lidi rádi čtou a je jednoduché si takového doktora či profesora vybájit. Nezakrývá, že tyto podobné články jsou čistým výmyslem a nijak se tím nezatěžuje, hlavně, že je materiál.

+1/0
14.2.2012 14:27

jeliman

Dřív jsem si tím (jako bývalý biochemik) také lámal hlavu,

ale pak jsem si řekl, že není až tak důležité vědět jak život vznikl, ale daleko důležitější přátelé je, jak s ním naložíme. A tak jsem klidný, člověk je přece rozumný...

0/0
14.2.2012 8:45

kremsa

Jednou prý přiletěli na Zemi mimozemšťané,

všechno tu důkladně prozkoumali, a než odletěli, vyklopili záchod. A tak vznikl život na Zemi.

0/0
14.2.2012 6:59

Gamehoror

Re: Jednou prý přiletěli na Zemi mimozemšťané,

To neni prý :-)

Přiletěli, hezky se tu opláchly v čisté vodě, už tim že si zaplavali dodali do oceánů, zárodky živých organismů, do toho ty vyměšovací záležitosti, možná nějaká ta experimentální rostlinka zasazená u behu a vyluxovaných pár tisíc roztočů z povlečení a vysypaných u rakety :-)

Při zpáteční cestě tu možná vykopli pár neposlušných vzbouřenců co chtěli převzít loď Adamku a Evana a hle je tu život :-)

0/0
14.2.2012 7:29

Štvavá vysílačka

Co na to pan Hájek?

;-)

0/0
13.2.2012 23:48

oldfashioned Kokodák v2

jiná skupina vědců tvrdí, že ve stínu lípy...

pak si vyber:-)

0/0
13.2.2012 22:07

dolch

Re: jiná skupina vědců tvrdí, že ve stínu lípy...

Nevěřím jim ani slovo. Kdyby tvrdili, že ve stínu pípy, tak bych se nad tím aspoň zamyslel :-)

+1/0
13.2.2012 22:16

dolch

V názvu vám chybí "prý"

ale to je asi úplně jedno ;-D

+2/0
13.2.2012 21:53

Vedoucí kolotoče

Vznik zivota...

...to je zase blabol dne. Animace nerostu a nezive hmoty do zive dosud nebyla nijak vysvetlena, a je uplne jedno, jestli to bylo ve vode nebo ve stinu opiovych par. Nelze mluvit o vzniku zivota (to by museli panackove vedci zajit za Panem Bohem), ale pouze o vyvoji jiz existujici zive hmoty, ktera nekdy, nekde, za nejakych podminek vznikla. Existuje teorie tzv. ultimatni zive linie, ktera se doklada podobne jako vznik hmoty ve vesmiru. Nekde uz neco bylo predtim, nez vznikl vesmir a my merime vesmir pouze od jeho tresku, ale nezkoumame co bylo pred nim, a radeji ani se nesnazime prijit na to, odkud se hmota vzala, nebo odkud se vzal zivot. Hmota proste nekde uz byla. Stejne tak jako zivot uz nekde existoval. A u nas na Zemi se rozvinul. To je cele, smitec. !

+2/0
13.2.2012 21:47

Vit I.

Re: Vznik zivota...

Blá, blá, blá ...Rv

+2/0
13.2.2012 22:49

Vedoucí kolotoče

Re: Vznik zivota...

No zato vas argument je doslova na Nobelovku... :-P;-D

+1/0
13.2.2012 22:51

dolch

Re: Vznik zivota...

To on asi jen přepsal citoslovce svého chápání :-)

0/0
13.2.2012 23:05

Hairy_ass

Re: Vznik zivota...

A jak asi máme zkoumat, to co bylo před Velkým Třeskem, když v ten okamžik v našem vesmíru vznikl prostor a čas? A o tom, že život mohl vzniknout jinde a na naši planetu se dostat pomocí nějakého asteroidu se samozřejmě uvažuje, ale že někdo plácne teorii o nějaké ultimátní živé linii, tak to neznamená, že tomu hned všichni začneme věřit.

+1/0
14.2.2012 0:08

Jarouch777

Re: Vznik zivota...

. .ale to po vas snad ani nikdo nechce ne ? proste rekl co si mysli ;-O

0/0
14.2.2012 17:24

kremsa

Re: Vznik zivota...

Ale ta studie přece vůbec neřeší, "jak" nebo dokonce "proč" vznikl život. Řeší pouze dílčí otázku, "kde" pravděpodobně vznikl, a dává zde přednost kalužím a gejzírům před hlubinami oceánů, které se předpokládaly dříve. Vám je to sice jedno, ale mnoha jiným to jedno není a zajímá je to (byť se to vůbec netýká mnohem závažnější otázky, "jak" a "proč" život vznikl). Pokud to Vás nezajímá, tak to nečtěte.

0/0
14.2.2012 10:08

Darth__Vader

Re: Vznik zivota...

Znamená to tedy, že život existoval již před vznikem Vesmíru? Nebo prostě jenom to, že nevznikl na Zemi? Tím ovšem nevysvětluješ vůbec nic: někde totiž vzniknout musel. A teď je otázka, jak.

0/0
16.2.2012 17:32

pokin

Otázka není "jak",

ale "proč".

+2/0
13.2.2012 21:37

jiku

Re: Otázka není

"pro slepičí kvoč" - to ví snad každý 8-o

+1/0
13.2.2012 21:46

dolch

Re: Otázka není

A byla dřív slepice, nebo slepičí kvoč? :-)

0/0
13.2.2012 21:54

oldfashioned Kokodák v2

Re: Otázka není

první byla ovce - z minerální vlny:-)

+1/0
13.2.2012 22:10

doktor_bota

Re: Otázka není

Ty nemůžeš být z principu nestranný.:-/

0/0
13.2.2012 23:05

oldfashioned Kokodák v2

Re: Otázka není

;-D;-)

0/0
13.2.2012 23:13

dolch

Re: Otázka není

Jak souvisí nestrannost s tímhle vláknem? Zdá se mi, že jsem již z principu nechápavý ;-D

0/0
13.2.2012 23:17

Hairy_ass

Re: Otázka není

Proč? Protože pravděpodobnost.

0/0
14.2.2012 0:05

pokin

Re: Otázka není

To je pořád "jak".

0/0
14.2.2012 14:17

Darth__Vader

Re: Otázka není

"Proč" je jenom lidská kategorie. Nemá žádný smysl beze spojení s člověkem.

0/0
16.2.2012 17:35

kremsa

Re: Otázka není

Ti vědci neřeší, "jak" život vznikl, a už vůbec ne, "proč". Oni řeší pouze, "kde". To jen média tu seriózní vědeckou studii nafoukla do rozměrů, které ti vědci zajisté neměli v úmyslu.

0/0
14.2.2012 7:40

midlo

Je vědomí jen výsledkem chemické reakce nebo něčím víc?

:-)

Co jsi to splodila přírodo?

0/0
13.2.2012 21:24

Vit I.

Re: Je vědomí jen výsledkem chemické reakce nebo něčím víc?

Je běh programu jen výsledkem fyzikálních reakcí? :-P

0/0
13.2.2012 22:50

Reptilian

Re: Je vědomí jen výsledkem chemické reakce nebo něčím víc?

rozhodně ano.

0/0
13.2.2012 23:15

Andreas Gudrun

VŠECHNO je jedno a totéž

tenhle článek napsal někdo, kdo absolutně nechápe, oč tu běží !Rv

+3/0
13.2.2012 21:24

dolch

Re: VŠECHNO je jedno a totéž

To vůbec nevadí. Lidi rádi čtou o tom, že už v tom mají vědci konečně jasno ;-D

0/0
13.2.2012 21:55

oldfashioned Kokodák v2

Re: VŠECHNO je jedno a totéž

R^:-)

0/0
13.2.2012 22:08

KOMON

viděl sem zajímavou reportáž z Japonska

kde "bombardovali" slanou vodou směsí látek a kovů podobnou složení meteoritů a vznikali velice zajímavé sloučeniny velice podobné aminokyselinám....a těch teorií je....

0/0
13.2.2012 21:14

repulsive

Re: viděl sem zajímavou reportáž z Japonska

no, aminokyseliny jsou poměrně primitivní sloučeniny, takže mohou vznikat všelijak.. s životem je to už o dost horší :)

+1/0
13.2.2012 21:17

Poberta TOPowyč , chemik-ethylik

A první vajíčka prý byla modrá

;-D;-D;-D

0/0
13.2.2012 21:11

dolch

Re: A první vajíčka prý byla modrá

První byla slepice, vajíčka až potom :-)

0/0
13.2.2012 21:55

Vit I.

Re: A první vajíčka prý byla modrá

Ne, první byl kohout, teprve z jeho žebra byla stvořena slepice ;-D

0/0
13.2.2012 22:52

dolch

Re: A první vajíčka prý byla modrá

Zásadně nesouhlasím, slepice byla stvořena z žebra lidského ;-D

0/0
13.2.2012 23:03

oldfashioned Kokodák v2

Re: A první vajíčka prý byla modrá

jo, votom bych taky asi věděl;-)

0/0
13.2.2012 23:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.