Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie chce lidem zablokovat přístup na stránky The Pirate Bay

Nejvyšší soud ve Velké Británii rozhodl, že stránky The Pirate Bay porušují autorská práva. Zákony prý sdílením porušuje nejen provozovatel serveru, ale i jeho uživatelé. Soud definitivně rozhodne o zablokování stránek v červnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tango na třech hodinách

Mark Renton

měl pravdu. "Some people hate english I don't. They're just wankers."

0/0
24.2.2012 8:40

Deliveres

Lidé by se proti takovéto

diktatuře měli bránit tím, že přestanou kupovat autorská díla, ať se je jejich tvůrci a vydavatelství, kteří prosazují porušování práv občanů, vysypou na hromadu a udělají si pořádný táborák. Je třeba, aby jim nekonečný zdroj zisku navždy vyschl a oni se museli začít živit slušnou prací a ne parazitování na ostatních. Za jednu práci by měla náležet jen jedna mzda.

+2/0
23.2.2012 1:56

sademord

Re: Lidé by se proti takovéto

souhlas souhlas souhlas.......vždy se najde ve světe serwer, přes který si to co budeme chtít seženeme. Jenom nekupovat knihy, dvd, cd a ještě lepší, bojkotovat i jejich koncerty. Na těch stejně nic neukazují, je to samý playbek, zato na mejdanech jedou jako utržení. Totální blokáda a viděli by jste, jak by od toho dali ruce pryč. Když teče krev, tak to je nebolí, když ale ukápnou jejich prachy, tak to je bolest...... co?

0/0
7.3.2012 8:22

E-veee

Od začátku trapný

Od chvíle co stopli MegaUpload se začlo plašit kolem všech serverů, kde se dají sdílet data a stahovat soubory, přitom to tu je uz milión let, tak nechápu, proč najednou teď kolem toho dělaj haló. Stejně jako se bude vždy krást, zabíjet,válčit,tak se bude stahovat i z internetu, tomu podle mě už nejde zabránit.A místo honu na hackery by se mohly řešit trochu důležitější věci.

+1/0
22.2.2012 5:09

Deliveres

Re: Od začátku trapný

Tito novodobí diktátoři si myslí, že budeme z internetu stahovat jen to, co nám dovolí. Například volební plakáty našich nenažraných a vychcaných stran. Doufám, že nám bude dovoleno prohlížet stránky, které nám povolí. Hlavně že budeme platit pálku za internetové připojení.

+1/0
23.2.2012 1:59

KalantinusFCB

Re: Od začátku trapný

Spravne

jsem rad, ze na svete existuji jeste lide s rozumnyni nazory.

0/0
27.2.2012 14:31

zupan

Že by soudy začaly rozhodovat o obsahu internetu!?

Když nemůže přímo vláda, tak proč by nemohl "nezávislý" soud. Takové rozhodnutí bych očekával od EU a ne Britanie. Ale což, na blba narazíš všude! Už vidím komentáře v této větvi! ;-D

0/0
22.2.2012 3:03

igy taur

Super

Aspoň se zase rozjede černej obchod s hrama,hudbou,filmama atd...aspoň to bude trošku zábavnější;-D

0/0
21.2.2012 19:16

okmnbhuij

Rozdíl

"Způsobuje obří ztráty nejen hudebnímu průmyslu." není to samé jako "Je ilegální." !!!

Výrobci v Číně také "způsobují ztráty" těm evropským nebo americkým...

+1/0
21.2.2012 17:06

Leinad

Ať si autorská práva platěj

Ale znepřístupnění legálních dat umístěných na megaupload, znepřístupnění legálních linků na tpb,... je nefér vůči uživatelům, kteří nic neporušují. :-P

0/0
21.2.2012 15:07

Jannick

Pratele, pochopme Brity

jen hudebni prumysl tam tvori kolem 4% HDP, tam se kolem muziky nejak mota strasna spousta lidi, a doslova prichazi o zivobyti vsi tim stahovanim. Krome muziky a aut Briti nic poradnyho ani neumi..

Jiny evropsky zeme Britanii tak horlive snad nebudou nasledovat.

+1/0
21.2.2012 15:05

net.Xtreme se nevzdává

A jéje

http://www.zive.cz/bleskovky/autor-sopa-prisel-s-novym-zakonem-snad-jeste-horsim/sc-4-a-162437/default.aspx

0/0
21.2.2012 13:41

Gamehoror

Re: A jéje

To už bude nekonečnej boj o to kdo se jak zmocní nadvlády nad internetem :-)

Jediná možnost, odhlásit internet a zkusit fungovat bez něj :-)

Jde to, už tři roky žiju bez telefonu. Problém je že se nemůžu zaregistrovat do žádnýho eshopu protože všichni mají telefon jako jednu z povinných položek k vyplnění registrace :-)

0/0
21.2.2012 14:04

net.Xtreme se nevzdává

Re: A jéje

To mě taky štve, jak každý předpokládá, že máš telefon, email, číslo účtu či účet na facebooku...

každopádně já momentálně nemám adresu a je to docela komplikace:-)

0/0
21.2.2012 14:26

igy taur

Re: A jéje

Naopak bez adresy,telefonního čísla,bankovního účtu to jde nejlépe;-D

0/0
21.2.2012 19:13

Gamehoror

Re: A jéje

To jako kupovat to na souseda a pak dva dny koukat jestli k němu nejede PPL a zkusit ho předběhnout ?

Nevim nevim .. možná se tak nekomu mstít a objednávat mu blbosti, ale sám nic nepořídíš.

0/0
21.2.2012 19:56

Antidukat

PirateBay zavřou?

No co, já stahuji ze Sharerapidu a Hellshare.....:-P

0/0
21.2.2012 13:24

machina

Re: PirateBay zavřou?

Tak zrovna ty budou určitě zavřený dřív ;-D

0/0
21.2.2012 15:01

Sojkovec

Zablokovat, zakázat, omezit.

tak ok. Ale JAK to chtějí udělat? Právě jsem si orazítkoval a podepsal papír, že zakazuju střídání dne a noci. Kdo bude odporovat, bude zastřelen i s rodinou. Váš fírer.

0/0
21.2.2012 13:12

Leinad

Re: Zablokovat, zakázat, omezit.

Vypnout interne:-Pt.

0/0
21.2.2012 14:33

bitkar

jj, odmitli opakovane

http://thepiratebay.se/legal

;)

0/0
21.2.2012 12:18

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Hm, to maj dost blbý.

Zajímalo by mě, jak se jim povede zablokovat přístup kamkoliv, když si zaplatím VPN tunel z jiné země. Ještě že je Inet postavený tak jak je, a kontrolovat se v podstatě nedá.

0/0
21.2.2012 11:55

bitkar

Re: Hm, to maj dost blbý.

pokud budes mit VPN, tak pojedes vesele dal ;) ale soudci to nerikej ;)

0/0
21.2.2012 12:19

Leinad

Re: Hm, to maj dost blbý.

Když nepoužiješ šifru, je to jasný. :-P

Když použiješ šifru a nesdělíš privátní klíč, je to pohrdání soudem.

+1/0
21.2.2012 13:56

Gamehoror

Re: Hm, to maj dost blbý.

mě se líbí jak si tu hromydy lidí myslí, že když jedou na šifrách, tak jsou neodposlouchávatelný nebo nečitelný :-)

Na začátku spojení si mezi sebou musí komunikační soft šifru vzájemě sdělit předpokládám :-)

Tedy odchycením prvních paketů získáváš jako nestraný pozorovatel šifru.

No nic ... proč vám brát iluze :-)

+1/0
21.2.2012 14:49

CCblue

Re: Hm, to maj dost blbý.

No ona se nejspíš používá asynchronní šifra. A ta používá dva klíče, jeden zamyká, druhý odemyká. A samozřejmě, že sděluješ jen ten zamykací. :-)

0/0
21.2.2012 14:58

Leinad

Re: Hm, to maj dost blbý.

Existují asymetrické šifry. ;-)

0/0
21.2.2012 14:58

Gamehoror

Re: Hm, to maj dost blbý.

Jo tak tam by těch přihlašovacích paketů musel stáhnout víc a pak je projet louskáčkem a šifru v podstatě programově vyhodnotit a dohledat, ale ani to neni nic neobvyklého jak se dočteme na hackerských stránkách i s návodem a odkazy na monitorovací programy co to dělají :-)

No jsem rád že o tom něco víte :-)

+1/0
21.2.2012 15:53

Kovis

Re: Hm, to maj dost blbý.

Jistě, jde jen o to, jak silnou šifru použijete a jak dlouho to ten louskáček bude analyzovat. Pokud mu to bude trvat 200 let, tak je to pochopitelně k ničemu.

0/0
22.2.2012 10:39

Glock Mark XXIII

Fandím jim

.... schválně kolik volného času najednou budete mít. ;-)

0/0
21.2.2012 11:52

bitkar

Re: Fandím jim

a co budem o tom volnym case delat? koukat se na televizi a poslouchat radio? :)

0/0
21.2.2012 12:19

dracekv1

pokud nepůjde stáhnout

film ani muzika. Tak si to stejně za ty peníne nekoupím. Takže nevím o co jim jde.

Bude se používat přímé sdílení tak jako předtím, nebo si lidi budou vyměňovat věci mezi sebou, tak jako v dobách pomalých modemů.

0/0
21.2.2012 10:16

Leinad

Re: pokud nepůjde stáhnout

Jde právě o omezení internetu, aby neměli konkurenci v podobě copyleftových kapel, které umějí vydělat na koncertech, software jehož výrobce prodává placenou podporu, ale ne právo na užívání, filmů které vydělají v kinech,...

+1/0
21.2.2012 10:22

l.g

Re: pokud nepůjde stáhnout

Hrozně mě baví ten argument, že muzikanti si mají vydělávat na koncertech. :-) Co byste doporučil filmařům? Jak to mají dělat oni?

Říkat autorům: "My chceme vaší práci zadarmo, živte se něčím jiným" je opravdu hodně trapné a krátkozraké.

0/0
21.2.2012 10:55

Fair-Play

Re: pokud nepůjde stáhnout

Pro filmové tvůrce poplatky z kin, DVD, TV a on-line půjčoven po dobu max. 3 roky a potom free. Za tu dobu si na sebe dobrý film dokáže vydělat.

0/0
21.2.2012 13:12

Leinad

Re: pokud nepůjde stáhnout

Kdybys četl do posledního slova, všiml by sis, že mluvím o kinech. :-)

Autorům neporoučím, prostě je neposlouchám, velká část obsahu mé mptrosky jsou copyleftová díla. Konkurence tu je, kdo se nepřizpůsobí a bude močit proti větru(vypínat file-sharing servery s legálním obsahem - mimochodem bez zavření uploaderů), ten neskončí nejlíp. Kdysi komediant přišel do vsi, předvedl co umí, vybral peníze a odešel - bez zákazu diváků zapamatovat si hru a předvádět ji dalším lidem.

+1/0
21.2.2012 13:37

Mrs. Feldman

Re: pokud nepůjde stáhnout

Opravdu chtela bych vedet cim se oni budou zivit kdyz to jim nikdo nekoupi...

Asi budou muset delat neco jinyho, ze? ;-D

0/0
22.2.2012 4:12

l.g

Re: pokud nepůjde stáhnout

Pokud nepůjde stáhnout film nebo hudba, tak si je nekoupíš. Na film se nepodíváš a hudbu si neposlechneš.

Tím nastane NORMÁLNÍ stav.

0/0
21.2.2012 11:29

Leinad

Re: pokud nepůjde stáhnout

Z hlediska příjmů a výdajů vydavatelů se moc nezmění.

0/0
21.2.2012 14:00

Mrs. Feldman

Re: pokud nepůjde stáhnout

NORMALNI stav???

Co je proboha na tom normalniho? Vzdyt to nikdo nebude kupovat! Vam spis jde prave o to.

Kdyz se na film predem nepodivam a hudbu si neposlechnu, tak to je stoprocentne nikdy nekoupim ikdybych mela furu penez. Nekupuji neco o cem nevim, to nikdy neudelam!

Nejsi nahodou muslim? Rv

0/0
22.2.2012 3:59

bitkar

Re: pokud nepůjde stáhnout

tak to jim asi zpusobujes milionovy ztraty tim, ze si nic nekoupis :D

+1/0
21.2.2012 12:20

Donjirka

autorská práva

Velice by mě zajímalo, kteří lidé stojí v pozadí této

celosvětové aféry "autorských práv" a snaží se z toho vytřískat ještě

více peněz. To jak velká Británie reaguje je podle mě krásná ukázka moci této skupiny lidí.

V podstatě donutili Británii porušit Evropský precedent a nařídili cenzuru

internetu. Zajímé že?

0/0
21.2.2012 10:14

l.g

Re: autorská práva

Ono ani tak nejde o to, kdo za tím stojí, ale o to, že se na internetu opravdu masově porušují platné zákony a je dosti obtížné právo vymoci.

Je to o to komplikovanější, že 90% společnosti stojí na straně konzumenta, v jehož zájmu je tento stav porušování zákona zachovat. To, že jsou tím pošlapávána základní práva těch zbylých 10% - autorů, kozumenty zajímá jen málo. Navíc se to celé dostává do polohy, kdy spousta lidí si začíná myslet, že porušování zákona je zcela normální věc, na kterou mají svaté právo.

0/0
21.2.2012 11:03

Donjirka

Re: autorská práva

To je pravda, jen mám jednu výhradu a to mi právě vadí na tomhle vymáhání.  Nikdo se totiš nesnaží ochránit autory primárně ikdyž toho má plnou pusu, ale je to jen důsledek vymáhání většího prodeje.

0/0
21.2.2012 11:54

phi

Re: autorská práva

tak mate samozrejme pravdu, platit se ma.

ale kdyz vas krmi hesly jako "kopirovani zabiji hudbu" (ci hudbu zabiji kopirovani 30 let mrtveho autora ? to tak leda zmensuje neci bazen.) a mluvi o obsahu - ale poskozeny nosic vam za mirny poplatek nevymeni - kdyz uz jste koupil obsah, ani vam ten obsah nedovoli prehrat v jinem regionu - prestehujte se z evropy do australie a pak reste regiony u vami zakoupeneho obsahu (jako wtf ?) a neustale predhazuji hausnumera ztrat zpusobenych piraty, pricemz autori tech cisel bud v zivote nevideli krivku elasticity ci zamerne ignorujou -

mno jak to rict, kdyz s vama nekdo porad zkousi vy*ebat, tak mu to moc sympatii neziska....

0/0
21.2.2012 12:03

phi

pokracovani

a podivejte se jak na to jde Apple s muzikou nebo Amazon s e- knihama, rict nekomu z OSA, ze si muzu koupit na Amazonu e- knihu a tu legalne nekomu na 14 dni pujcit (behem te doby ji sam nemuzu cist), tak se nejspis pokrizuje...

jinymi slovy: vetsina zabavniho prumyslu drzi pozice pred internetoveho veku nasledkem cehoz nabizeji nekvalitni a predrazene sluzby ... a samozrejme na tom tratej, ja si taky nekupuju rohlik s licenci namazat na nej maslo a druhej s licenci dat ho manzelce namazanej pastikou, nemluvve o tom, ze nesmim dat kousnout diteti, protoze na to se licence nevztahuje. tak asi tak.

+3/0
21.2.2012 12:04

Leinad

Re: autorská práva

V demokratické společnosti práva určuje většina. Když by si většina přála komunismus (bez majetku) nebo divoký kapitalismus, tak to dostane.

Majetkové právo na hmotnou věc je zatím dané a nemyslím si, že se to změní. Duševní právo pro architekty (platit za to, že si můžu prohlédnout jejich krásný dům - zvlášť když je umístěn na místě viditelném z širokého okolí) si málokdo přeje. Platit za to, že přejedu přes křižovatku (opakovaně použiji naprogramovaný semafor, správně umístněné detektory, spočítaný rozhled... = duševní práci) taky nechce každý.

Jaký je rozdíl mezi architektem kreslícím dům a malířem/komediantem?

0/0
21.2.2012 14:10

Deliveres

Re: autorská práva

ty neznáš přísloví: za vším hledej ....

0/0
23.2.2012 2:02

ideaface

zablokováním pirate bay si stejně nepomůžou

Na netu kolujÍ další desítky podobných serverů, obsah pirate bay se přesune pod jinou hlavičku a pofrčí dál.

Dokud se nezačne tvrdě postihovat samotné uživatele ,kteří obsah hlavně stahují pro vlastní potřebu, vše se bude  v čím dál větší míře vesele šířit dál.

A né že bych byl pro to. Jsem pro volný trh a pro zrušení nahrávacích společností,nebo alespoň pro jejich přestavbu.

Proč by se měli omezovat uživatelé, chyby by se měli hledat né u nás ale u těch mega společností a nynějším nastavení práv a svobod.

+1/0
21.2.2012 9:45

Leinad

Re: zablokováním pirate bay si stejně nepomůžou

Co je špatného na stahování - když si stahuji ten film, u kterého mám nárok nahrát si jej z TV, za kterou jsem zaplatil? :-P

Přestavba tržních modelů se už děje - jenže když někdo šlápne vedle, tak skončí exemplárním trestem (znepřístupnění (všech včetně) legálních materiálů na Megaupload, ze země, kde kdysi byla plná svoboda slova)

Zatím moc přešlapů neudělali Magnatune(placení za stažení, streamování bez DRM s občasnou "reklamou" zdarma), Jamendo(dobrovolné placení za copyleftový obsah), Jarek Nohavica(nemá rád OSA, dovoluje stahování ze svého webu),....

0/0
21.2.2012 10:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.