Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzducholoď flintou nesestřelíš a papeže ochrání, říká pilot Zeppelinu

Héliem naplněný obr váží pouhých 400 kilogramů, ale pilot si musí pamatovat, že setrvačnost má jako kamion. Vzducholoď se sice nestane nástupcem dopravních letadel, ale pro specifické vědecké úkoly je jako stvořená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdarma

haha, nesestřelíš....

Á, zeppelín pozoruješ. Jednomístný, ale rychlý. Letí do Polska. Kolikrát si říkám, pušku na tebe, pacholku (vezme pušku do ruky), a bác! (míří) dolů spadneš, sem přijdeš a tady si sedneš. A pivo si dáš! Jenomže z flinty na zeppelín nevystřelíš. A vystřelíš-li, nedostřelíš. A dostřelíš-li, netrefíš se. (Rezignovaně uhodí pažbou do země. Vyjde rána a ozve se syčení ucházejícího plynu.) Ludvíku, hosti jdou! (Odkvačí se svým půllitrem do výčepu.)

0/0
22.3.2012 18:29

Viikate

Díky R^

Super článek. Hned bych se proletěl. :-)

0/0
25.2.2012 5:48

DanielaZla

vzducholoť

je to hezká věc škoda že se nemůžou používat víc zajímalo by mě kdyby pták začal zobákem klovat do obalu vzducholodi jestli to prokolve nebo kdyby třeba vzducholoť plula po vodě asi by se nepotopila ale museli by kabinu dát nahoru protože kdyby byla dole tak by tam nikdo nemohl jen tak sedět ale zatím ještě pod vodou ani po vodě nejezdí snad v budoucnosti

0/0
22.2.2012 21:17

Kulhánková, dcera

Re: vzducholoť

Bezva, kdy budeš mít osmý narozeniny?

0/0
24.2.2012 12:16

tuan4

Re: vzducholoť

;-D

Před padesáti lety-ale furt stejnej v..l.!

0/0
26.2.2012 12:07

CeleronD

Papeže ochrání - dobře,

a tlustého kardinála - unese?

0/0
22.2.2012 21:05

tencotancismotorkou

Velmi zajímavé

Pane Kasík R^R^R^. Škoda, že jsou náklady tak astronomické.Hélia je čím dál tím míň. Kdyby šel vodík  odnaučit hoření... ;-), možná by to bylo širší odvětví.

0/0
22.2.2012 20:35

fsp1111

Re: Velmi zajímavé

Dokud bude zemní plyn, bude i helium. Nedostatek určitě není hlavní nevýhoda.

0/0
22.2.2012 20:52

Stoura

Re: Velmi zajímavé

Helium není v každém zemním plynu, ale jen v ložiscích, která jsou nad ložisky uranu.

0/0
23.2.2012 9:24

intago

je to reklama

ale mají to marné, sto let a neujalo se to:-/

+1/0
22.2.2012 15:07

Jarouch777

Re: je to reklama

Jo jiste , zejmena na diskusi se pohybuje mnoho potencialnich kupcu :-P

0/0
22.2.2012 18:45

KK46

Re: je to reklama

Hlavní problémy - zejména hořlavost - odstraněny, výhody zůstávají. Jestli to nějací světovládní tupci nezakážou, svůj segment trhu si to najde.

0/0
23.2.2012 18:11

Stoura

Re: je to reklama

Malé vzducholodě svůj segment mají a fungují. Velké ale asi nemají šanci se uživit. Protože hlavní nevýhody: malou rychlost, nízký dostup (nebo malou nosnost - ta tvoří s dostupem spojené nádoby)  a hlavně vysoké provozní náklady, se odstranit nepodařilo.

0/0
23.2.2012 19:52

KK46

Re: je to reklama

Souhlasím, že nevýhody, které uvádíte, jsou zásadní. Ale napadlo mne, že úřednictvo by mohlo vzducholodě zvýhodnit: jestliže se zvedne dostatečně cena emisních povolenek pro letadla, nakonec pomalé a málo kapacitní vzducholodě přijdou ke cti;-)

;-D;-D;-D

0/0
24.2.2012 0:37

Jožin z planin

Solár?

Docela by mě zajímalo, jak by to létalo, kdyby se povrch potáhl solární fólií. Nějakých 100 kW by to za slunného dne dát mohlo a jako zálohu mít spalovací turbínu s generátorem. Hlavní otázky jsou asi, kolik by to stálo a jestli by to vzducholoď unesla.

0/0
22.2.2012 14:55

Ghost47

Re: Solár?

Zkouší se, fungovat by to podle všeho mohlo:

http://www.globalsecurity.org/intell/systems/haa.htm

0/0
22.2.2012 15:47

Stoura

Re: Solár?

Výkon motorů tam uvedené 80 metrů dlouhé solární vzducholodi je 2kW.

Pokud bychom si představili solární Hindenburg, který byl asi 3x delší, tak by se musel spokojit při podobném pokrytí povrchu s výkonem asi 20 kW. Skutečný Hindenburg měl ale výkon motorů asi 100x větší (přes 2 megawatty).

0/0
22.2.2012 19:07

Kulhánková, dcera

Re: Solár?

No, to je trochu něco jinýho, než transatlantickej expres. Těch panelů tam mohlo být podstatně víc.

0/0
24.2.2012 12:21

Stoura

Re: Solár?

Jak víc? Pokud by na Hindenburg svítilo Slunce z nejvýhodnějšího úhlu (kolmo na podélnou osu) a celý jeho povrch byl pokryt panely s účinností 10% (a ty už jsou celkem těžké), získá necelý 1 MW. Tedy necelou třetinu tehdejšího výkonu jeho dieselových motorů. Pokud by se mělo něco nasbírat do zásoby i na noc a zataženou oblohu, klesl by průměrný výkon na asi třetinu až desetinu. Při letu proti Slunci nebo se Sluncem v zádech by výkon ještě dále několikrát klesl.

0/0
24.2.2012 13:11

Uphillman

Jakýpak Günther Hans-Friedrich, tohle je

Mikloš Göč zvaný Alias...

0/0
22.2.2012 14:48

qsilence

Re: Jakýpak Günther Hans-Friedrich, tohle je

Dešťovka

+1/0
22.2.2012 17:13

chobotnicka_

hm.

Uz jsem to psal , ze se p.Kasík vykasal vybornym a zajimavym clankem ? Ano, a nic se nezmenilo.

0/0
22.2.2012 14:06

euro2004

Díky za dobrý článek :)

+4/0
22.2.2012 13:41

gizb

Re: Díky za dobrý článek :)

:-)R^

0/0
23.2.2012 13:39

mildapr

A to vše

sleduje ze své řiditelné vzducholodi hrabě Nikolič.  Při letu z Vídně do Bruselu po sedmihodinovém letu v silném protivětru přistál ve Varšavě. ;-D

+3/0
22.2.2012 13:34

B-25

Re: A to vše

;-D;-D

0/0
22.2.2012 17:02

mr.burns

Super článek

R^

+1/0
22.2.2012 13:31

hrabě Artstetten

Miluji vzducholodě od raného dětství...

...takže mě článek velice potěšil. R^

V muzeu vzducholodí ve Fridrichshafenu jsem byl jako u vytržení, takže, pokud je někdo podobný fanoušek těchto nejdůstojnějších dopravních prostředků, doporučuji návštěvu.

+1/0
22.2.2012 13:21

ejsii

technická chyba na technetu

RE: ztužená vzducholoď ("zeppelin") - plášť je pevný

to ani náhodou - ztužená vzhucholoď typu "zeppelin" má pevný rám a plášt z pogumovaného textilu, což je rozdíl. pokusy o pevný * plášt  byly ojedinělé a neúspěšné.

* 0,2 mm Al tj.cca jako plechovka na pivo/kolu, opravdu pevný plášť se vodíkem/heliem nedá zvednout

0/0
22.2.2012 13:20

nocomprende

Re: technická chyba na technetu

Existovaly celokovové vzducholodě s kovovým potahem a opravdu ač tomu nikdo nevěřil tak létaly. Nějaké info k nim je třeba na wikipedii.

0/0
22.2.2012 15:07

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: technická chyba na technetu

Asi došlo k omylu. Zeppelin NT není typem zeppelin, ale poloztužená vzd.

0/0
22.2.2012 16:37

bojimbojim

Pekne

Pekne cteni R^.

0/0
22.2.2012 13:11

Zani

Co takhle udělat...

článek o tom zrušeném projektu obří vzducholodě? Zůstal po ní jen ten hangár, co je v něm dneska Tropical Island. Mimochodem za ten hangár dostala jeho velmi mladá navrhovatelka údajně nějakou významnější cenu.

0/0
22.2.2012 12:58

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Co takhle udělat...

Na ten projekt jsem se taky ptal, nakonec se to do článku nedostalo, už tak byl dlouhý. Ve stručnosti: pan Hans-Friedrich si nemyslí, že by tak ambiciózní projekt mohl v současné době ekonomicky uspět. Vzducholodě Zeppelin se snaží být udržitelné a vydělat si na sebe, což by ta obří vzducholoď nedokázala.

0/0
22.2.2012 13:10

Korektní Želva

Re: Co takhle udělat...

No ale článek na téma Tropical Island je ale myslím docela dobrej tip R^

0/0
22.2.2012 13:18

mfric

Na Zeppelín Ludvíku nevystřelíš

a vystřelíš-li, nedostřelíš a dostřelíš-li, netrefíš........;-DR^

+1/0
22.2.2012 12:34

mudrlant

Re: Na Zeppelín Ludvíku nevystřelíš

Prásk.....fjůůůůůůůůůůůů....Ludvíku...hosti jdou;-DR^

+1/0
22.2.2012 12:56

kristusek21

Pochopil jsem správně.

že nedělají ani vyhlídkové lety nebo tak něco?:-(

0/0
22.2.2012 12:32

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Pochopil jsem správně.

Vyhlídkové děti dělají, více na stránkách http://www.zeppelinflug.de/

0/0
22.2.2012 13:06

bojimbojim

Re: Pochopil jsem správně.

Prosim o blizsi vysvetleni,jak se delaji VYHLIDKOVE DETI?;-D

+1/0
22.2.2012 13:10

Nalim27

Re: Pochopil jsem správně.

No to je jasne - proste udelate dite, kdyz jste s partnerkou na nejake vyhlidce ... treba zrovna v te vzducholodi :-)

0/0
22.2.2012 13:14

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Pochopil jsem správně.

Tak to je zajímavý překlep ;-D

0/0
22.2.2012 16:38

bubli1fuk

Re: Pochopil jsem správně.

Nevím jak dnes, ale v r.2005 jsem byl v oblasti Bodamského jezera na dovolené a Zeppelin byl s lidmi na palubě nad jezerem velmi často k vidění, létal totiž dost nízko. Za návštěvu stojí i muzem vzducholodí ve Fridrichshavenu.

0/0
22.2.2012 13:09

barnabas.imax.collins

krása

R^

0/0
22.2.2012 12:17

Ynhoj

Kasík

Kasík je jeden z mála z technetu, který se dá číst, který reaguje. iDNES může být DNES rádo za to, že takového redaktora má na rozdíl od jiných kolegů, kteří sem přiblbe píší-kopírují  o programech včetně id. ilustr. fota. Pardon pane Kasíku, ale drtivá většina článků o SW je zde odpad. Doufám, že máte v rukávu další fajn článek jako tento.

Hezký den!R^

+3/0
22.2.2012 12:14

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Kasík

Děkuji za pochvalu. Na Technetu je nás málo, takže je mi ctí být "jedním z mála na Technetu" :-) A další rozohvor mám, ale bohužel na diktafonu, a z toho se to sype mnohem hůře, než z rukávu...

0/0
22.2.2012 13:08

Korektní Želva

...

Dík, dobrej článek, resp. rozhovor.

0/0
22.2.2012 12:08

Yanajedna

Re: ...

jj R^

 prima článek

0/0
22.2.2012 12:23

intercooler

Délka kabiny 10,7 m³

to je dost dlouha kabina

0/0
22.2.2012 12:05

mahan

Re: Délka kabiny 10,7 m³

no to teda, udávat délku v metrech krychlových umí jen Lupa;-D

0/0
22.2.2012 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.