Diskuze

Firma představila baterii, která zdvojnásobí dojezd elektromobilů

Americký výrobce přišel s technologií, která by mohla díky svým vlastnostem vést k radikálnímu rozšíření elektromobilů. Vyzkoušely ji už i nezávislé laboratoře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

certik_bertik

10. 3. 2012 20:09
chtělo

by to začít jezdit na dřevoplyn, tohohle si nikdo nevšímá

0 0
možnosti

Stoura

11. 3. 2012 9:51
Re: chtělo

Není dost dřeva.

0 0
možnosti

petrolhead

6. 3. 2012 13:36
tak ono to lithium není levné

Dokud se to bude vyrábět ze vzácných prvků, je to jenom experiment. Aby baterie konkurovaly spalovacímu motoru je potřeba zvýšit dojezd 5x, zvýšit životnost 5x a snížit cenu 5x. To co předvedli tady je jenom navýšení kapacity tak 2,5x a jenom v laboratoři.

0 0
možnosti

Kulhánková, dcera

12. 3. 2012 13:02
Re: tak ono to lithium není levné

Baterie nekonkurují spalovacímu motoru, ale nádrži na naftu / benzin.

0 0
možnosti

Červená_Karkulačka

5. 3. 2012 21:22
kolik

Kolik takových vynálezů asi hnije v US trezorech a zatím je u ledu?? Možná pozdě zjistíme, že se ropa dala použít na lepší věci, než ji pálit v kamnech....

0 0
možnosti

zdeman

6. 3. 2012 12:33
Re: kolik

Nikdo nikomu nebrání to vynalézt znovu.

1 0
možnosti

hariprasad8

5. 3. 2012 19:15
Byl jsem vždycky pro elektromobilitu

a FVE, případně kombinaci, ale dneska vás zklamu http://enviasystems.com/announcement/. Když si to pořádně prohlídnete, tak zjistíte extrapolací, že po 1500 cyklech jsme někde na 100Wh/kg a to je hodně málo. Pokud je ta závislost lineární a vypadá to, že ano, tak je je to na dvě věci, jak se říká.

1 0
možnosti

Alcatraz

6. 3. 2012 13:39
Re: Byl jsem vždycky pro elektromobilitu

hmm, 1500 cyklu... nemelo by to byt neco kolem 450tis km? :) Tak je proste po kazdych 150tis. vymenis, no. Beztak to podle me nemuze jezdit na jedny, nabijeni trva moc dlouho. Neni to na pohaneni kamionu, ale prave tech benzinacku, kterych jezdi po meste tuna, ale obcas s nim potrebujete prejet taky pul republiky. Na druhou stranu, jestli podporujes FVE.. tak to taky hodne vysvetluje :)

0 0
možnosti

Kimi.Rsen

5. 3. 2012 16:23
No a jak to bude,

když přijedu domů třeba nad ránem s vymlácenou baterkou a za chvíli budu potřebovat zase jet?:-P Takhle natankuju a valím. Jo, ve fabrice když dojde elektovozíku šťáva, přijede druhá ještěrka, vyndá ty vymlácený a dá tam plně nabitý. Jsou dost těžký, tak pak do garáže auto i ještěrku:-)

0 0
možnosti

pettyo

5. 3. 2012 16:37
Re: No a jak to bude,

A natankuješ doma?

0 0
možnosti

Rosomak

5. 3. 2012 15:57
To budou zase dotace na skladování elektřiny

v těchto bateriích... Sluníčko svítí, větříček fouká, přebytek sviští do baterií, pak se to bude sáčkovat ven...

0 0
možnosti

CCblue

5. 3. 2012 15:48
Problém není ani tak kapacita ale cena

Pokud baterie stojí víc než levné auto a pokud díky jejich životnosti za ně zaplatíte za kilometr k 10 korunám, tak není žádný rozumný důvod je používat.

Bateri by musely mít cenu maximálně 50 tisíc a dostatečnou životnost, aby se o tom dalo uvažovat.

3 0
možnosti

Rubik1

5. 3. 2012 15:52
Re: Problém není ani tak kapacita ale cena

To se dá zařídit devalvací.

0 0
možnosti

RomanL

5. 3. 2012 15:33
No, jenom jestli

to zase nebude nějaký hoax...

0 0
možnosti

Stork.

5. 3. 2012 15:05
Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

1. Většina motoristů (min. 80%) stejně používá automobil k přepravě do práce, která není vzdálená více než 40km

2. Pokud jede člověk někam dál, každý doktor vám doporučí, abyste si dali po 100 km "zdravotní" přestávku (ta se samozřejmě může spojit s dobitím/výměny baterie)

0 0
možnosti

p555

5. 3. 2012 15:30
Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

melete nesmysly, ne kazdy ma auto na ozdobu aby mu stalo v garazi a v nedeli si narazil sirak a jel vyvezt zenu k pribuznym na obed do sousedni vesnice...

Myslite prestavku na 3 hodiny nez se baterie dobije? Prestavka je doporucovana ne po 100km ale po 2 hodinach jizdy, co je na dalnicich 250-300km,, nekde i 400...

1 0
možnosti

bourbon

5. 3. 2012 14:47
Páteční zpráva z Wall Street Journalu

Varování: Domovní důvěrníci, nečtěte tento příspěvek, pochází od imprdlistických padouchů!

V pátek přinesl deník Wall Street Journal zprávu, že firma GM na 5 týdnů zastavuje výrobu elektromobilů Volt. Příčina: malý odbyt způsobený vysokou cenou (40 tisíc dolarů). Za ty peníze si lze koupit jedno auto o hodně vyšší třídy než Volt nebo dva Chevrolety Cruze...

Cena za 1 americký gallon (3,8 litrů) v USA někde přesáhla hranici 5 dolarů (95 korun), což naštvalo velké množství amerických motoristů... V některých oblastech USA se stále prodává 1 gallon U.S. za 3 dolary 20. (1 litr = 3,2 : 3,80) Výsledek tohoto dělení vynásobte 19 a vyjde vám cena 1 litru benzinu v USA přepočtená na Kč...8-o

0 0
možnosti

stefi_ul

5. 3. 2012 16:58
Re: Páteční zpráva z Wall Street Journalu

to je takovej problem napsat orientacni cenu... proste donedavna jezdili jako my za komancu a ted jim jdou ceny nahoru. Ale stale jsou pod 20ti korunama za litr.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 18 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 17 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 18 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 32 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody

v diskusi je 10 příspěvků

27. března 2024

Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...