Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma představila baterii, která zdvojnásobí dojezd elektromobilů

Americký výrobce přišel s technologií, která by mohla díky svým vlastnostem vést k radikálnímu rozšíření elektromobilů. Vyzkoušely ji už i nezávislé laboratoře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

chtělo

by to začít jezdit na dřevoplyn, tohohle si nikdo nevšímá

0/0
10.3.2012 20:09

Stoura

Re: chtělo

Není dost dřeva.

0/0
11.3.2012 9:51

petrolhead

tak ono to lithium není levné

Dokud se to bude vyrábět ze vzácných prvků, je to jenom experiment. Aby baterie konkurovaly spalovacímu motoru je potřeba zvýšit dojezd 5x, zvýšit životnost 5x a snížit cenu 5x. To co předvedli tady je jenom navýšení kapacity tak 2,5x a jenom v laboratoři.

0/0
6.3.2012 13:36


Kulhánková, dcera

Re: tak ono to lithium není levné

Baterie nekonkurují spalovacímu motoru, ale nádrži na naftu / benzin.

0/0
12.3.2012 13:02

Červená_Karkulačka

kolik

Kolik takových vynálezů asi hnije v US trezorech a zatím je u ledu?? Možná pozdě zjistíme, že se ropa dala použít na lepší věci, než ji pálit v kamnech....

0/0
5.3.2012 21:22

zdeman

Re: kolik

Nikdo nikomu nebrání to vynalézt znovu.

+1/0
6.3.2012 12:33

petrolhead

Re: kolik

Přesně tak. Jednou z podmínek patentové ochrany je publikace. Takže buď patent nebo utajení..

0/0
6.3.2012 13:31

hariprasad8

Byl jsem vždycky pro elektromobilitu

a FVE, případně kombinaci, ale dneska vás zklamu http://enviasystems.com/announcement/. Když si to pořádně prohlídnete, tak zjistíte extrapolací, že po 1500 cyklech jsme někde na 100Wh/kg a to je hodně málo. Pokud je ta závislost lineární a vypadá to, že ano, tak je je to na dvě věci, jak se říká.

+1/0
5.3.2012 19:15

Alcatraz

Re: Byl jsem vždycky pro elektromobilitu

hmm, 1500 cyklu... nemelo by to byt neco kolem 450tis km? :) Tak je proste po kazdych 150tis. vymenis, no. Beztak to podle me nemuze jezdit na jedny, nabijeni trva moc dlouho. Neni to na pohaneni kamionu, ale prave tech benzinacku, kterych jezdi po meste tuna, ale obcas s nim potrebujete prejet taky pul republiky. Na druhou stranu, jestli podporujes FVE.. tak to taky hodne vysvetluje :)

0/0
6.3.2012 13:39

vvasek

Re: Byl jsem vždycky pro elektromobilitu

FVE ano. Do kalkulacek, mobilu, hodinek.....atd. Uspora je v tom, ze po dobu zivotnosti pristroje nekupujes (nevymenujes) baterie.R^

0/0
17.3.2012 4:32

Kimi.Rsen

No a jak to bude,

když přijedu domů třeba nad ránem s vymlácenou baterkou a za chvíli budu potřebovat zase jet?:-P Takhle natankuju a valím. Jo, ve fabrice když dojde elektovozíku šťáva, přijede druhá ještěrka, vyndá ty vymlácený a dá tam plně nabitý. Jsou dost těžký, tak pak do garáže auto i ještěrku:-)

0/0
5.3.2012 16:23

pettyo

Re: No a jak to bude,

A natankuješ doma?

0/0
5.3.2012 16:37

stefi_ul

Re: No a jak to bude,

Pri ceste, ale stoji to je par minut. Po ranu jsou benzinky prazdny a za 5 minut je pryc... nemusi dobijet 3-8 hodin.

+2/0
5.3.2012 17:03

pettyo

Re: No a jak to bude,

Takhle nějak by to mohlo fungovat:

http://www.youtube.com/watch?v=yfdYU7gk8fs&feature=related

0/0
5.3.2012 16:39

stefi_ul

Re: No a jak to bude,

to ale jeste ubehne hodne vody... to chce potom NORMOVANOU baterii, a tomu moc neverim, ze vubec bude. Jinak by mel kazdej model a znacka auta svou (pomerne rozlehlou) bateriovou stanici, kde se budou dobijet a skladovat baterie. Kolik se jich tak asi da vybudovat, kdyz je vsechno zastaveny a lidi s uz cpou i na urodna pole??

0/0
5.3.2012 17:06

pettyo

Re: No a jak to bude,

Normovaná baterie není takový problém jako baterie s pořádnou kapacitou za dobrý peníz. Ostatně benzín je taky normovaný.

0/0
5.3.2012 17:14

wrah

Re: No a jak to bude,

Normovanou baterii vyměnit u benzínky za přibližně stejnou dobu, za jakou natankujete a není co řešit.

0/0
5.3.2012 17:30

pettyo

Re: No a jak to bude,

No to je to co je na tom videu.

0/0
5.3.2012 17:52

Alcatraz

Re: No a jak to bude,

Koukam, ze jste vyresil vsechny problemy :) To by me zajimalo, jak jste teda vymyslel treba to, ze dovezu novou baterku a odjedu s nejakou, ktera ma uz jen polovicni kapacitu?

+1/0
6.3.2012 13:46

Kulhánková, dcera

Re: No a jak to bude,

Stejně jako se řeší, když natankujete vodu místo nafty.

0/0
12.3.2012 13:04

vlabra

Re: No a jak to bude,

Normovaná baterie takový problém není. Spíš by byl problém s "normovanými" auty. Ten normovaný benzin/nafta ván natečou do jakékoliv nenormované nádrže. Ale na normovanou baterii by bylo potřeba i normované auto a to je problém vzhledem k tomu že auta mají různé rozměry a "tvary". Navíc u větších aut by byly potřeba větší baterie, takže by se muselo buď skládat z menších článků, nebo být více normovaných rozměrů.

+1/0
6.3.2012 11:17

Rosomak

To budou zase dotace na skladování elektřiny

v těchto bateriích... Sluníčko svítí, větříček fouká, přebytek sviští do baterií, pak se to bude sáčkovat ven...

0/0
5.3.2012 15:57

CCblue

Problém není ani tak kapacita ale cena

Pokud baterie stojí víc než levné auto a pokud díky jejich životnosti za ně zaplatíte za kilometr k 10 korunám, tak není žádný rozumný důvod je používat.

Bateri by musely mít cenu maximálně 50 tisíc a dostatečnou životnost, aby se o tom dalo uvažovat.

+3/0
5.3.2012 15:48

Rubik1

Re: Problém není ani tak kapacita ale cena

To se dá zařídit devalvací.

0/0
5.3.2012 15:52

RomanL

No, jenom jestli

to zase nebude nějaký hoax...

0/0
5.3.2012 15:33

Stork.

Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

1. Většina motoristů (min. 80%) stejně používá automobil k přepravě do práce, která není vzdálená více než 40km

2. Pokud jede člověk někam dál, každý doktor vám doporučí, abyste si dali po 100 km "zdravotní" přestávku (ta se samozřejmě může spojit s dobitím/výměny baterie)

0/0
5.3.2012 15:05

p555

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

melete nesmysly, ne kazdy ma auto na ozdobu aby mu stalo v garazi a v nedeli si narazil sirak a jel vyvezt zenu k pribuznym na obed do sousedni vesnice...

Myslite prestavku na 3 hodiny nez se baterie dobije? Prestavka je doporucovana ne po 100km ale po 2 hodinach jizdy, co je na dalnicich 250-300km,, nekde i 400...

+1/0
5.3.2012 15:30

stefi_ul

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

U nas za dve hodiny muzes ze zakona ujet maximalne 260km. Elektomobilem bud pojedes tuto trasu usporne celou sichtu - i s nabijenim - nebo si natankujes beno a nemusis zastavovat nikde :-)

0/0
5.3.2012 17:00

S-Tony

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

Auto co musím každý večer dobíjet bych nechtěl ani náhodou. Benzín beru jednou týdně a trvá to max 10 minut.

Pokud mi elektromobil nezaručí nutnost dobíjet maximálně jednou za 300 km, čož je polovina nájezdu na plnou nádrž u benzínu, tak bych to nechtěl. Rv

+1/0
5.3.2012 15:32

Rubik1

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

Vy ho nebudete chtít ani když ho bude stačit nabíjet po 400 km. To se vsadím.

0/0
5.3.2012 15:47

jupikjupik

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

je to o cene a pouziti auta. Vetsina lidi co znam denne do prace a zpet jede do 60 km. Natankovat baterku pres noc by je asi nezabilo. Ja jezdim autem na nakupy, prevozy vetsich veci a na chalupu 110 km na vikend. Kdyby mela baterka dojezd 120 + 20 km spolehlivou rezervu a slusnou zivotnost, jdu do toho, jen by se halt nejak musely resit dovolene... druhe auto?

0/0
6.3.2012 14:22

Stoura

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

Většina lidí, co znám, parkuje na ulici. Jak by měli přes noc dobíjet, aby kabel nedostal nožičky?

0/0
7.3.2012 10:31

generál Failure

Re: Je vůbec potřeba mít dojezd více než 100 km?

Po 100 km? Takže když jedu z Prahy do Brna a zpět, a cestou budu 3x měnit baterie, tak je to OK? No potěš :-)

+2/0
5.3.2012 15:45

bourbon

Páteční zpráva z Wall Street Journalu

Varování: Domovní důvěrníci, nečtěte tento příspěvek, pochází od imprdlistických padouchů!

V pátek přinesl deník Wall Street Journal zprávu, že firma GM na 5 týdnů zastavuje výrobu elektromobilů Volt. Příčina: malý odbyt způsobený vysokou cenou (40 tisíc dolarů). Za ty peníze si lze koupit jedno auto o hodně vyšší třídy než Volt nebo dva Chevrolety Cruze...

Cena za 1 americký gallon (3,8 litrů) v USA někde přesáhla hranici 5 dolarů (95 korun), což naštvalo velké množství amerických motoristů... V některých oblastech USA se stále prodává 1 gallon U.S. za 3 dolary 20. (1 litr = 3,2 : 3,80) Výsledek tohoto dělení vynásobte 19 a vyjde vám cena 1 litru benzinu v USA přepočtená na Kč...8-o

0/0
5.3.2012 14:47

stefi_ul

Re: Páteční zpráva z Wall Street Journalu

to je takovej problem napsat orientacni cenu... proste donedavna jezdili jako my za komancu a ted jim jdou ceny nahoru. Ale stale jsou pod 20ti korunama za litr.

0/0
5.3.2012 16:58

jupikjupik

Hlavně by to vyřešilo

SMRAD ve městech od těch připos.anejch kxindlů co si vozí pxdel i půl kilometru.

+1/0
5.3.2012 14:18

stefi_ul

Re: Hlavně by to vyřešilo

nekdo ti ublizil, kdyz si byl malej??? Kazdyho vec, co si dela. Nebo snad je nejakej problem, kdyz nekdo jezdi autem i pul kilometru??

+2/0
5.3.2012 16:56

number4422

Re: Hlavně by to vyřešilo

Však ať si jezdí. Ale pak se nedivím, že každý druhý den čteme o nějakém obézním člověku.

0/0
5.3.2012 22:16

jupikjupik

Re: Hlavně by to vyřešilo

diky nacelniku, ze ses me zastal :) Ne, opravdu to neni kazdyho vec, co dela.Pokud myslim jen a jen na sebe a druhemu tim skodim (exhalace, zvysene naklady na zdravotnictvi - lecba nemoci tloustiku taky neco stoji). Budu do umoru se snazit zapusobit na tloustiky, aby tloustiky nebyly a aby kazdy nemyslel jen na svoje pohodli. Pohodli je totiz vykoupeno obezitou, svalovou atrofii atd atd.

0/0
6.3.2012 14:17

neni.mi.to.jedno

Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

takže jsem tankoval každých 350 km. Neuvěřitelnej vopruz.Rv

0/0
5.3.2012 12:39

doktor_bota

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

Pokud by se to dalo dobíjet doma v garáži, tak by to do města bylo skvělé.

0/0
5.3.2012 12:48

jupikjupik

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

v našem společném garážovém stání ideální. Budu to platit sousedovi :)

0/0
5.3.2012 14:15

doktor_bota

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

No a proč ne? Použitelný wattmeter stojí pětikilo.

0/0
5.3.2012 14:56

akleen

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

Ja mam ted sluzebni nahradni fabku a mam uplne stejnej pocit, stale hledam benzinku.

0/0
5.3.2012 14:13

ztrewq

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

a š1203 s 36 litrovou nádržou ... a pumpami v čssr desiatky kilometrov od seba v sobotu a nedeľu zatvorenými ...

0/0
5.3.2012 14:21

stefi_ul

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

skoda 1203 byla viceme uzitkovy vuz a pracovalo se do patku, max v sobotu dopoledne. Nebyla potraba mit hustou sit pump jako ted. To je zcela zrejme.

0/0
5.3.2012 16:55

ztrewq

Re: Měl jem kdysi auto na LPG s malou flaškou,

více méně - všetky autá boli "štátne", občan bol IBA DRŽITEĽOM, nie vlastníkom. :-)

to dnes tak zrejmé nikomu nie je, však?

0/0
6.3.2012 7:40

včera

Jenom dve slova...

... Ford Nucleon R^

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon

0/0
5.3.2012 12:38

emersonskej

jen jedno slovo ...

B L B O S T !!!!!

+1/0
5.3.2012 23:55

Leinad

"Problémy" přenosové sítě

Kolik se platí za přenos energie, kolik vybírá ČEPS za své služby? Proč se solárka připojují do distribuční sítě, proč existuje povinný odkup(a na co tedy jsou dispečeři), proč není využíváno nových technologií (smart grid,..)?

0/0
5.3.2012 11:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.