Diskuze

Jediné stisknutí tlačítka dělilo svět od 3. světové války. Už několikrát

Podplukovník Petrov měl na rozhodnutí půl hodiny. Podle přístrojů na SSSR mířila atomová hlavice. Rozhodl se však, že jde o falešný poplach. V horší situaci se ocitli vojáci během kubánské krize a svět pak ještě minimálně pětkrát i během osmdesátých let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

maron

7. 3. 2012 13:02
výbuch v podzemí?

Využiju toho, že je to tu samý odborník. Co by se stalo, kdyby byla jaderná bomba umístěna dejme tomu 1km pod zemí? Dokázala by tam bomba třeba "pohnout" Zemí a ovlivnit roční období? či tak něco?

0 0
možnosti

Stoura

8. 3. 2012 11:05
Re: výbuch v podzemí?

Zkuste si přečíst něco o podzemních jaderných testech. Byly jich provedeny stovky.

0 0
možnosti

otas

5. 3. 2012 9:03
jednohlasný souhlas tří mužů:

to nějaká blbost, že? Jak mohou tři lidé souhlasit jednohlasně. Snad jednomyslně.

1 0
možnosti

Stoura

8. 3. 2012 11:06
Re: jednomyslný souhlas tří mužů:

to nějaká blbost, že? Jak mohou tři různí lidé mít jednu mysl? :-P

0 0
možnosti

Jem Hadar999

4. 3. 2012 15:10
Co se nam to autor snazi namluvit?

Vypada to jako ami propaganda. Nevim co se delo v te dobe, ale dnes mackaji tlacitka a vyprovokovavaji valky v USA..Rv

0 0
možnosti

ice67

4. 3. 2012 17:24
Re: Co se nam to autor snazi namluvit?

ano ... nejlepší ami propaganda je článek o ruském podplukovníkovi ;-)

0 0
možnosti

mysak001

3. 3. 2012 12:08
Smutne,

ze par hloupych narodu a je jedno, zda je to "pakaz" Americka, Ruska, nebo jina ma tu moc rozhodovat o tech, kterych se to vubec netyka. Nevim, kdo dal nejakym vymastencum pravo, rozhodovat i o nasich zivotech? At se vyvrazdi navzajem a netahaji do toho ostatni. Byl by tu konecne klid. Me by osobne ani Rusove, ani Americane nechybeli. Jsou to narody zahledene samy do sebe, ktere se stale domnivaji, ze prave oni jsou ti nadlide, kteri by meli mit to pravo rozhodovat o tech druhych. Hruza.

0 0
možnosti

ice67

3. 3. 2012 12:43
Re: Smutne,

Zrovna ty dva národy - zahleděné do sebe - se významnou měrou zasloužily o likvidaci režimů, které mají na svědomí miliony životů - nacistického Německa a militaristického Japonska. To byla skutečná hrůza. Američané pro tvou informaci tahali Evropu z průseru dvakrát (WWI a WWII) ... a nemuseli ;-)

3 0
možnosti

Na západní frontě lež

3. 3. 2012 0:45
Nereálná panika

Rusové odzkoušeli Car-bombu (světově TSAR), měla dva vodíkové stupně olověný obal, původně měla mít i třetí stupeň z uranu 238 a výkon 100 MT TNT, takto to bylo jen 57 MT, Bomba byla sice méně výkonná, než se plánovalo, ale i přes impozantní test byla zlikvidována oblast (mechanicky pouze 40km, plazmatická koule 9,2 km) v porovnání se Zemí velmi malá, teplota po fúzi rychle klesá v sekundách (samotná fúze trvala 39 nanosekund). Na Youtube jsou odkazy na tento pokus - impozantní tlaková vlna, záblesk, seizmická vlna, po usazení prachu jen mírně poškozená krajina - pro zemi nic tragického. Kolem jaderných zbraní je stále dojem obrovského ničení, prakticky významný je jen pocit a vcelku rychlé účinky neviditelného záření, nic tak extra ničivého to není. Mnohem větší vnímanou silou jsou erupce sopek či zemětřesení a tsunami - to proto, že energie z jaderného výbuchu je velmi rychle rozptýlena, což se o těchto jevech říct nedá. Podívejte se na dvě japonská města a první místo v délce života

1 0
možnosti

ice67

3. 3. 2012 8:31
Re: Nereálná panika

protože to byl test. Záměrem nebyla likvidace konkrétního cíle.

Šlo nadzemní výbuch ve výšce 4 km, proto byl radioaktivní spad minimální a tlaková vlna se neměla od čeho odrazit, ani na co působit.

Když dojde k výbuchu na zemi nebo těsně nad zemí (do 1km), což je typické nasazení při ničení pozemních nebo námořních cílů, jsou tyto účinky mnohem větší. Oblast zasažená radioaktivním spadem se smrtelnými nebo organizmus devastujícími dávkami ve střednědobém horizontu může mít stovky kilometrů na délku.

Navíc při současném odpalu se účinky sčítají. Obrazně řečeno, je to stejné jako zapálit deset malých ohníčků v průběhu týdne - nic se neděje ale stejné množství paliva na jednom místě dokáže vypálit fabriku :)

2 0
možnosti

ojarda

2. 3. 2012 20:06
Hrůza člověka jímá

co za  smrtící síly jsou v arzenálu mocností. Tady je třeba ruská raketová smrt!. http://www.youtube.com/watch?v=dhALIGkb1Q4!;-€

0 0
možnosti

Na západní frontě lež

3. 3. 2012 0:37
Re: Hrůza člověka jímá

Vynásobte si to desíti, připočtěte všechny kontinenty a získáte raketovou smrt USA.

0 0
možnosti

venkovan.1975

2. 3. 2012 19:26
Pěkné!

Pěkný článek, díky za něj!

2 0
možnosti

fsp1111

2. 3. 2012 17:21
Kubánská krize

Defcon 2, maximální nervozita a sovětům explodovala po startu raketa s komunikačním satelitem. V NORADu už už mačkali START. V podstatě asi stejná situace jako v článku popsaná. Díky za ten 25 minutový let.

0 0
možnosti

roman15

2. 3. 2012 16:41
DOST ZAJÍMAVÉ

a nezaujaté, což je v našich poměrech zpívající Věry Parkanové dost příjemné překvapení R^[>-]

4 0
možnosti

ČtenářXYZ

2. 3. 2012 16:32
mozna to tlacitko zmacknout mel...

co se dnes uz ve svete deje to je hruza, mozna by lidstvo potrebovalo dostat uz konecne poradne prez drzku.

7 0
možnosti

JavorMagor

2. 3. 2012 16:50
Re: mozna to tlacitko zmacknout mel...

dnes uz jsou technologie, ktere maji stejnou ucinnost jako jaderne zbrane, ale bez vedlejsich radioaktivnich ucinku. Takze to ber pozitivne, az to zmacknou tedka, bude to mnohem ekologictejsi nez tehdy ;-)

0 0
možnosti