Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak mohou existovat špatná mimikry? Protože malí si je mohou dovolit

Řada druhů se snaží dravce odradit tím, že připomíná nebezpečnější živočichy či rostliny. Ale ne všichni napodobitelé jsou stejně důkladní. Nový výzkum vysvětluje, kdo si může dovolit nápodobu odbýt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tinwe666

..

mohl by se autor článku rozhodnout jakého rod u je slovo mimikry a pouzivat to pak konzistente??

0/0
24.3.2012 16:36

jeen

Re: ..

Ano, autor by se mohla rozhodnout!

Ovšem p. redaktor Lázňovský "přes

poměrně rozsáhlé zkušenosti ... si je ale jistý jenom tím, že ho psaní baví... Jak

se mu to daří na Technetu, to ať už laskaví čtenáři posoudí sami." :-P;-)

0/0
25.3.2012 18:07

jarosj

A možná je to úplně jinak ...

:-)

AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBelarusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDetect languageDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatinLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishThaiTurkishUkrainianUrduVietnameseWelshYiddish⇄AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBelarusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatinLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishThaiTurkishUkrainianUrduVietnameseWelshYiddishDetect language » Czech

0/0
23.3.2012 11:38


BlueFlash

Jedno stejně v prachu lehnou

a červi se rozlezou :-P

0/0
23.3.2012 2:05

fujojte

Je to tak jednoduché, už Darwin to říkal

prostě evoluce -- každý napodobuje jen tak dobře, aby to fungovalo na predátora. Takže když začnou napodobovat trochu, a predátora to zblbne dostatečně, tak už ty horší nejsou požíráni o nic víc, než ti lepší, a kvalita mimikri se u daného druhu logicky nezvyšuje.  Co je na tom ke zkoumání, však to je princip evoluce.

0/0
23.3.2012 0:42

Johny__S

Re: Je to tak jednoduché, už Darwin to říkal

Fakt je, že domácí holub asi není typický predátor pestřenek. Asi by to měli zkoušet na nějakém skutečném predátorovi, jak ty pestřenky vidí, to by bylo více vypovídající.

0/0
23.3.2012 17:18

žepré

Díky,

Technetu fandím - pop science znám od jeho prvopočátků, a vy se tomu hanlivýmu "pop" fakt značně vymykáte...

0/0
22.3.2012 22:13

Henry_Kissinger

stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

pokud jsme nevyvinutější tvor na této zemi, tak bychom měli být také nejstarší a to evidentně nejsme

0/0
22.3.2012 20:05

cthulhu.sashimi

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

non sequitur

0/0
22.3.2012 20:11

žepré

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

Prázdné žvást věřícího.

0/0
22.3.2012 22:11

Henry_Kissinger

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

věřícího? tak z toho mě snad ještě nikdo neobvinil... :)

0/0
26.3.2012 16:16

repulsive

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

tak to je tedy velmi sofistikovaná logika :)

0/0
22.3.2012 22:49

fsp1111

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

Darwinova teorie má spousty trhlin. Proto evoluční biologie sice z "Darwinismu" vychází, ale současně plno věcí i popírá a upřesňuje. Darwin by dost možná s dnešním výkladem ani nesouhlasil :-)

0/0
22.3.2012 23:27

repulsive

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

je to docela jednoduché - darwin v té době ještě neznal mechanismus dědičnosti

0/0
22.3.2012 23:37

fujojte

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

tato vaše hypotéza že bychom měli být nejstarší ovšem nemá s teori9 Darwina vůbec nic společného, takže ano, trhliny má, ale nikoliv Darwinova teorie, ale ta vaše :);-D

0/0
23.3.2012 0:44

next_ghost

Re: stejně má ta darvinova teorie podle mě trhliny

Kdo říká, že jsme nejvyvinutější tvor na této zemi? Biologové teda určitě ne, protože v biologii pojmy typu "nejvyvinutější" nedávají smysl.

0/0
23.3.2012 0:47

Darask

Proč evoluce pracovala na mimikrech?

To už mohli mít všichni hmyzáci žihadla.

0/0
22.3.2012 17:49

Šerlok Homeless

Re: Proč evoluce pracovala na mimikrech?

A proč by měli mít všichni žihadla, kdzž někteří mohou mít mimikry?

0/0
22.3.2012 19:16

brachy123

Re: Proč evoluce pracovala na mimikrech?

Protože vyroba jedů a žihadel, je složitejši než vyroba pigmentů...

+3/0
22.3.2012 19:33

Neznám špinavé peníze

Re: Proč evoluce pracovala na mimikrech?

Protože to není práce evoluce a náhody.

0/0
22.3.2012 22:44

Johny__S

Re: Proč evoluce pracovala na mimikrech?

Je. ;-D

0/0
23.3.2012 17:20

fsp1111

Re: Proč evoluce pracovala na mimikrech?

Nemůžou být všichni jedovatí, ptáci by neměli co žrát R^

0/0
22.3.2012 23:29

krisikowa

K nadpisu...

Taky jsem se zarazila u mimikry... Též jsem myslela, že je to množné číslo... ;) O to by ani tak nešlo, jako o to -á... Dala bych tam -é, přece jen, neřekli bychom ani "roztomilá děti" :-) Ale nejsem lingvista...

0/0
22.3.2012 15:39

Mitas24

Re: K nadpisu...

Také jsem se na to chytil, zní to otřesně, ale http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=mimikry

0/0
22.3.2012 15:43

krisikowa

Re: K nadpisu...

Ale dobré, já to tam hledala hned po přečtení nadpisu :-)

0/0
22.3.2012 15:45

zdarma

Re: K nadpisu...

Je to špatně. Má být: "Jak mohou existovat špatné mimikry".

+1/0
22.3.2012 18:36

žepré

Re: K nadpisu...

A, jazykový koutek... Nemáš pravdu, mimikry je nesloňované slovo vždy množného čísla a rodu středního. Napsal to klučina správně.

0/0
22.3.2012 22:18

žepré

Re: K nadpisu...

*neskloňované

0/0
22.3.2012 22:19

LoWang

Re: K nadpisu...

tak takové slovo bych nejradši zrušil vzhledem k neúnosně nepochopitelné neskloňovatelnosti :-]

0/0
22.3.2012 22:52

žepré

Re: K nadpisu...

Já bych ho nerušil. Ale ono to slovo si volá po tom, aby bylo zreformováno a počeštěno, to je fakt faktoucí. Jak to tady vidím v diskuzi, jasně že už se dávno skloňuje atd, apod... Řekl bych, že někdo z nás by měl napsat mejla na Ústav pro jazyk český s odkazem na tuto diskuzi - jednoho dne to slovo vyjasněný bude. ;-)

0/0
22.3.2012 22:58

Jan Motůrek

článek

a btw ..... jinak obsahově celkem zajímavý článek :). už jsem taky narazil na mouchu, co vypadala jako vosa, což mě dost mátlo, a pak jsem se dozvěděl, že existují něco jako tihle imitátoři. Příroda je fakt hodně zajímavá.

0/0
22.3.2012 13:23

Oskar Mlčoch

Re: článek

My tomu od mala říkali vosičky. Létá to běžně...

+1/0
22.3.2012 15:24

zipx

Re: článek

my tomu od mala rikali pestrenky vosicky byly male vosicky co kladou vajicka do housenek

0/0
22.3.2012 17:12

Oskar Mlčoch

Re: článek

Tak i tak, oba myslíme tu mouchu zbarvenou jako vosu... :-P

0/0
22.3.2012 18:35

Jan Motůrek

Re: článek

nemyslím pestřenky  (rybízové), ale tohle bylo právě trochu něco jiného. Taková spíše masařka.

0/0
23.3.2012 11:52

Johny__S

Re: článek

A nebyl to třeba motýl? http://www.skudci.com/files/nesytka-srsnova-1.jpg

0/0
23.3.2012 17:21

tappat

no pridavam se k tem

kteri stredni rod ve slove mimikry proste neciti. Vzdycky jsem si myslel, ze se jedna o mnozne cislo muzskeho rodu a je tedy mimikry, bez mimikru,  k mimikrum... atd. Nicmene ocividne jsem se mylil. Ale stredni rod v mluvene cestine u tohoto slova v zadnem pripade pouzivat nezacnu :-) a vlastne ani neznam nikoho, kdo by to delal.

0/0
22.3.2012 13:20

Oskar Mlčoch

Nadpis

Sice to nejde moc přes hubu, ale asi je to správně.

Spíše mě trápí fakt, že takový nadpis je tu vyloženě schválně, aby to nalákalo co nejvíce lidí, protože co si budeme povídat, určitě by to šlo formulovat líp.

0/0
22.3.2012 13:06

ondra1

Re: Nadpis

Formulovat líp by to jistě šlo, ale kde by potom byla ta sranda? Takhle ze sebe půlka diskutujících udělala pitomce, protože se nenamáhali si zjistit, jestli ten tvar náhodou není správně.

0/0
22.3.2012 14:01

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Nadpis

Ano, vždycky ráno se v redakci sejdeme a plánujeme, jak vyprovokovat co nejstupidnější diskuze pod článkem. :-)

+2/0
22.3.2012 14:26

volic_plukovnik

Re: Nadpis

Z toho vás (většinou) nepodezírám. Ale existenci bulvarizátoru nadpisů nepopřete ;-)

+1/0
22.3.2012 15:24

Oskar Mlčoch

Re: Nadpis

Pane Kasíku, ruku na srdce, přečtěte si nadpisy na celé iDnes a pak mudrujte.

Bulvarizace, špatný slovosled, či připitomělost nadpisů je tu běžná!

+3/0
22.3.2012 15:30

medved.m

JAK?

No přeci co nejstupidnějším článkem ;-D

+1/0
22.3.2012 17:46

medved.m

Re: JAK?

A divy také udělá, nasekat co nejvíc gramatických chyb. 

"My sme přece ty žurnálysťy, a kdo je výc?" ;-)

0/0
22.3.2012 17:48

Hokki

Re: Nadpis

Vždycky mě potěší, když něco odhadnu - a trefím se. Jako v tomto případě.:-)

0/0
22.3.2012 17:56

KarelV

Špatná mimikry

... je TAKY mimikry? ... ;-D

+1/0
22.3.2012 12:31

net.Xtreme proti diskriminaci

Google

"dokonalá mimikry" 1 výsledek

"dokonalé mimikry" 6590

já vím, že podle pravidel, jsou rodu středního, ale něco mi na tom nesedí.

0/0
22.3.2012 12:17

volic_plukovnik

Re: Google

na Google se v tomto případě nedá spoléhat

0/0
22.3.2012 12:38

zdarma

Re: Google

ale na pravidla.cz také ne.

0/0
22.3.2012 18:37

ondra1

Re: Google

To si klidně můžete vyložit i tak, že singulár se v tomto případě používá častěji než plurál...

0/0
22.3.2012 13:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.