Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se kupuje Airbus A320? Stačí mít dvě miliardy a počkat tři roky

Zaletěli jsme pro nové letadlo do Francie. Koupila si jej maďarská nízkonákladová aerolinka Wizz Air. Společně s piloty a techniky jsme jej vyzvedli v továrně Airbusu a dopravili na mateřské letiště v Budapešti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WoodyPWX77

Na web WizzAiru bacha!

Ja s WizzAir letam casto Praha<->London Luton a hlavne patecni vecerni odlety jsou casto opozdene o nekolik hodin. To bych i prekousnul. Jednou sem dokonce dostal za nekolika-hodinove cekani 90 GBP na Wizz Account (ktere se musi do roka utratit za nejaky let), ale uplne potichu, ze sem si toho ani nevsim a letal dal za sve. Nikde neni platba pomoci WizzAccountu nabidnuta, i kdyz je clovek behem rezervace nalogovany. Nakonec muzete platit jen bankovnim prevodem nebo kartou. Jednou sem si vsimnul te castky nekde v infomracich o uctu a jal se hledat moznost, jak s ni zaplatit a proste to neslo. Na jejich webu o potrebnem postupu neni ani zminka. Zavolat se jim da jen pres placenou linku a i kdyz sem to tak chtel, na ceske cislo sem se z UK, kde sem dlouhodobe, nedovolal ani pres zaplaceny Skype ani pres ceskou SIM. Na placene UK cislo sem to nechtel riskovat. Buh vi, kolik by to stalo, tak sem psal mail. Na to maji 30 dni na odpoved. (tbc)

0/0
15.4.2012 17:14

WoodyPWX77

Re: Na web WizzAiru bacha!

Prvni odpoved byla, at poslu cislo WizzAccountu a pak zas ticho a cekani. Mezi tim uz sem musel letenku poridit za sve a pak sem se vitezoslavne dozvedel, ze se clovek musi nalogovat pred rezervaci letenky, jit do specialniho menu, kam kvuli rezervaci nikdy nemusi a tam nezvolit prvni polozku "book a flight", ale az druhou "book a flight with WizzAccount". Jedina zmena tehle taskarice je ta, ze pri placeni, tedy asi pri sedmem kroku z deviti, se objevi navic i moznost platit WizzAccountem a jde zvolit! Proste jasny zamer, aby se usetrilo. Kdyz sem jim tohle popsal jako odpoved na jejich radu a ptal se, jestli muj pristi, uz zaplaceny let, nejde uhradit WizzAccountem, tak mi jen odepsali, ze mam smulu a mel sem radsi volat. ;-€

0/0
15.4.2012 17:19

Janek_r

Pěkný článek!

Moc pěkné počtení, fotky i video!

+2/0
9.4.2012 0:06

K.Bartak

Re: Pěkný článek!

Nádherný článek. To se zase vyznamenali;-D . Na druhou stranu uznávám, že dělat redaktora je lepší, než sedět v pokladně hyper....... Tam by ho za takový výkon asi nepochválili;-D

0/0
10.4.2012 11:24

vintason

wizz-air je dobrá společnost

po evropě se dá cestovat dost levně, má velmi hustou doprvaní síť a letadla jsou čistá, ne jak Ryan-Air...

takže kdo cestuje často letadlem doporučuji, z česka se dá létat do celé evropy, jak z brna tak prahy ;-) R^

0/0
8.4.2012 19:59

wiki5

nejvic me zaujalo

ze ty letadla lakuji v Hamburku. Nebylo by efektivnejsi prenest lakovnu nez kazde letadlo tam zpet?

0/0
5.4.2012 17:26

Ghost47

Re: nejvic me zaujalo

Přelet tam a zpátky se započítá jako zkušební let (které to stejně v nějakém počtu hodin odlétat musí), navíc je otázka, jestli by jen vlastní produkcí dokázali lakovnu využít a není lepší to řešit tak, jak je to teď...

0/0
5.4.2012 19:39

wiki5

Re: nejvic me zaujalo

to prave nevim takze to byla takova akademicka otazka na kterou asi zde nemuzeme dostat fundovanou odpoved

0/0
5.4.2012 19:47

1000101111010001

Re: nejvic me zaujalo

Fundovanou odpovědí je realita.

0/0
6.4.2012 14:24

wiki5

Re: nejvic me zaujalo

ne vzdy

0/0
6.4.2012 15:02

ZZZZZZZZ

Re: nejvic me zaujalo

To me taky napadlo ale tak nejak budu predpokaldat ze asi vedi co delaji...

0/0
6.4.2012 4:30

mistr sveta v trideni odpadu

Tohle mám doma

a mohu potvrdit že jde o prima hračku R^

+5/0
4.4.2012 20:59

m-karr

Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Jsem sice trošku patriot a Evropské výrobky bych měl tím pádem preferovat, ale lítám radši s Boingama. Nevím jaké s tím máte kdo zkušenosti, ale mě se boing zdá příjemnější při vzletu a přistání, kdy se u Airbusu asi víc mění tlak. Možná je to jen smůla na model nebo kondici letadla, ale u Airbusu jsem měl vždycky větší problém. Občas to i bolelo. To u Boingu nikdy. Speciálně 737 mám kvůli tomu rád. Jaké máte zkušenosti vy ostatní?

+1/0
4.4.2012 20:05

Cynické H0VAD0

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

ja mam zkusenost, ze se v letadle co nejdriv ozeru, protoze je tam nuda, nedaji se natahnout poradne nohy, jidlo je hnusne, pak uz je mi to vice fuk

+6/0
4.4.2012 20:27

Englishman

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Mě taky při klesání v A320 bolí někdy uši a nepamatuju, že by se mi to stalo v boeingu.

+1/0
5.4.2012 13:05

KdysiBedlam

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Ja taky preferuji Boeingy. Specialne 747 je muj oblibeny.R^

0/0
8.4.2012 18:30

K.Bartak

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Já jsem ještě v Boingu neletěl. Jaké to je?

0/0
10.4.2012 11:12

m-karr

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Dle mých nevelkých zkušeností je to letadlo jako každé jiné, Airbus nebo třeba Bombardier, ale na rozdíl právě od airbusu mi v něm při přistání téměř nezaléhají uši. Velkými letadly na zaoceánských linkách jsem zatím neletěl, takže nemůžu srovnat.

0/0
10.4.2012 20:40

barca19

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

já nejraději teda Airbus A380 - to bylo naprosto super :)

0/0
13.4.2012 14:07

oldiess

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

když už Boeingy máte tak rád, tak mrkněte jak se doopravdy nazývají;-D

0/0
11.4.2012 12:00

K.Bartak

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Právě proto jsem se ho na Boing ptal. Takové letadlo neznám a moc rád bych se s ním proletěl ;-D. Jinak slušně řečeno to jeho hodnocení ;-D, to se pozná expert.

0/0
12.4.2012 13:34

m-karr

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

Omlouvám se jestli jsem se dotkl vás nebo kohokoli s citem pro anglickou gramatiku., Nějak mi bylo v tu chvíli jedno jak přesně se to píše a napsal jsem to foneticky. A víte co?  Stále je mi jedno jak se píšou, důležité je jak lítají.

0/0
12.4.2012 21:15

K.Bartak

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

A ty to umíš objektivně zhodnotit;-D, až jsem spadl ze židle.

0/0
13.4.2012 23:16

Ludánek Homolka

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

je mohu srovnat ty vetsi - Boeing 777 a Airbus A380.

Airbus vice mista (cca 10cm pred sebou, lze natahnout nohy /mluvim o economy/) a evidentne tissi letadlo. start jsem skoro nepoznal... pristava s nizsi rychlosti, takze i hladsi dosednuti.

Jinak ale vice mene to same...

0/0
12.4.2012 23:48

barca19

Re: Nevím sice jak se airbusy kupují, ale mám radši Boingy

ano - při cestě do korei jsem měla možnost srovnat obě letadala a naprostý souhlas s vámi!

0/0
13.4.2012 14:09

yyq

hahaha

vyberu konfigurace se u loukostu nevenuje mnoho pozornosti:co nejvice nejlevnejsich sedacek bez mista na nohy, pokud mozno bezudrzbove vse, misto pro jednoho piltoa staci, tyce na drzeni jako v tramvaji, turnikety na zachod a u mikrovlnky.hlavni je nastirkat ruzovouckou barvicku, aby svet videl, jaky ubozak zase priletel:-):-)jo a pokud testuji fantici, vypada to obcas takhle:-)

+1/0
4.4.2012 13:16

yyq

Re: haha

www.google.com/imgres?q=airbus+crash+within+testflight&hl=sv&sa=X&biw=1024&bih=616&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=1OJJ07_LOZEaaM:&imgrefurl=http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704538404574541950774901892.html&docid=94BEHOUnNsRhfM&imgurl=http://si.wsj.net/public/resources/images/MK-AZ575_TESTFL_G_20091118225542.jpg&w=553&h=369&ei=Pix8T-PMJ_TP4QTVneT1DA&zoom=1&iact=rc&dur=94&sig=110055541110017794593&page=3&tbnh=132&tbnw=196&start=31&ndsp=17&ved=1t:429,r:13,s:31,i:170&tx=122&ty=94

0/0
4.4.2012 13:17

Dereck

Re: haha

Zkus goo.gl, ulevíš nám i sobě.

0/0
4.4.2012 23:45

hujersehlasi

Re: hahaha

to je doopravdy hodnotnej prispevek, pro panaboha...

+4/0
4.4.2012 13:20

tojsouveci

Výhra

Vyhrát teď ten americký jackpot, který byl údajně cca 12 mld korun, tak bych si jedno, dvě objednal. :-)

0/0
4.4.2012 11:48

Ghost47

Re: Výhra

Upozorňuju, že VIP verze bude trošku dražší - na druhou stranu mít větší a pohodlnější letadlo, než má prezident, potěší :-)

+1/0
4.4.2012 12:17

terminator800

Re: Výhra

No neviem, počul som že mu Kellner pribalí jedno VIP lietadielko k tomu jeho novému inštitútu ;-D

0/0
11.4.2012 17:48

Cynické H0VAD0

Re: Výhra

no s takovym pristupem bys za mesic mel exkrement

0/0
4.4.2012 20:39

PiPiiiiiK

Super

To není tak drahý, už jen necelý dvě miliardy a za pár let je doma...nebojte pak Vás všechny svezu

0/0
4.4.2012 11:31

Neygee

Termitologie

Tedy že se SOP skládá ze směrovky, to jsem věděl, ale KŘÍDLOVKA? :-)))) Zdá se, že chudák KÝLOVKA má nové jméno...:-)))

+1/0
4.4.2012 10:19

Nejlepší ročník

Re: Termitologie

na kýlovku se přeci troubí, pokud možno romanticky, ne? když to ví redaktor idnes, měl by to věděl i takový hloupý čtenář, ne?:-P

0/0
4.4.2012 13:02

pablo_II

Re: Termitologie

Holt asi zapracovaly autoamtické opravy no. To někdy dělá divy.

0/0
4.4.2012 14:22

Nism0

širší trup

Letadlo má širší trup než co? Než stará A320? Asi těžko. Chtělo by to doplnit, s čim porovnáváte, i když asi většině je jasný, že myslíte širší než B-737 :-)

0/0
4.4.2012 10:18

Danny_Kay

To neni spatny...

...asi si objednam deset letadel a az na me vyjde rada, tak sve misto prenecham za uplatu nejake letecke spolecnosti...;-)

0/0
4.4.2012 8:48

cassul

Re: To neni spatny...

V pořádku. Ale slož zálohu, minimálně 50%

+2/0
4.4.2012 9:09

AP1

Re: To neni spatny...

sice do toho nevidim, ale predpokladam, ze ulohu vydelavajich na poradi prevzali leasingove spolecnosti, kterym stejne vetsina letounu po evrope patri, nebot letecke spolecnosti si ty letadla od nich jenom pronajimaji. Takze bych si dovolil trvdit, ze kdybych chtel nejake nove letadlo rychle a mel penize, ze by to nebyl problem. Jinak, pokud cte tuto diskuzi nekdo od remesla, jakpak to vypada s B787 pro Travel?

0/0
4.4.2012 9:29

cassul

Re: To neni spatny...

Jasně, že financování bude klíčová část takového kšeftu a kdo drží prachy, vstupuje do různých částí celého procesu. Jen jsem chtěl poukázat na to, že pořadník na nová letadala asi nemají vyvešený na vrátnici a dostat se do něj asi nebude úplně jednoduché...

+1/0
4.4.2012 9:46

AP1

Re: To neni spatny...

;-D;-D na vratnici, jo to chapu

0/0
4.4.2012 9:57

RadekS

Re: To neni spatny...

Na co 787, mají novou 380 ;-D http://www.planes.cz/cs/photo/1133517/a380-841-ok-bus-travel-service-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr/

0/0
4.4.2012 17:38

Comissario

Re: To neni spatny...

Ty šedé gondoly mu nesedí, měl je mít bílé, jako zbytek flotily. Ale asi to stejně budou přelakovávat na barvy smartwings.com. S tím se totiž počítá na tu novou linku OSR-CDG-OSR.

0/0
11.4.2012 19:22

hujersehlasi

Super,

perfektni clanek, diky za nej!

+10/0
4.4.2012 7:49

cassul

šílené...

To letadlo obletí třikrát evropu, než je hotové. Díly tahají sem a tam, montáž v Toulouse, lakovna v Hamburku, křídla z Anglie... To musí být ekonomické jako hrom...

0/0
4.4.2012 7:38

komar007

Re: šílené...

Vzhledem k tomu, že Airbus je úspěšná, prosperující firma, tak to asi ekonomické bude... Nenapadlo vás třeba, že při těchto letech se zároveň provedou letové testy letadla, které by stejně musely být provedeny?

+3/0
4.4.2012 8:10

cassul

Re: šílené...

No, ono to s tou úspěšností není až tak žhavé, ta firma je masívně dotovaná z prostředků EU a některé ty dotace byly označeny za nelegální...

http://zpravy.kurzy.cz/233099-wto-dotace-evropske-unie-vyrobci-letadel-airbus-byly-nelegalni/

+6/0
4.4.2012 8:19

ales1979

Re: šílené...

Gratuluju, vytahl jste bezmala dva roky stary clanek! Podivejte se, kolik ma Airbus objednavek na svoje stroje, potom muzeme debatovat dal.

+1/0
4.4.2012 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.