Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při katastrofě prý ženy a děti nemají přednost. Webem koluje blud

Ke stoletému výročí tragédie Titaniku vyšla studie, podle níž neplatí, že při podobných nehodách mají při záchraně přednost ženy a děti. Všechno je ale trochu jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaryk1

Pokusím se o shrnutí

všech diskuzí o ženách a mužích. Odpovědí jsou výsledky - naše civilizace vymírá, neboť emancipované ženy nechtějí být doma s dětmi. A klasická rodina v islámských zemích je schopna nahradit padlé bojovníky a ještě se rozmnožovat po světě. A teď babo raď8-o

0/0
16.4.2012 19:21

azazzelo

Re: Pokusím se o shrnutí

Planeta je přemnožená. Musíme náš životní styl včetně emancipace vnutit celému světu. To půjde snadno, právo, svoboda, demokracie... A Země se rozzáří štěstím, když začne obtížné lidstvo rychle mizet z povrchu planety. ;-D

0/0
17.4.2012 6:07

jaryk1

Protože kdyby se to vzalo úplně do detailu,

tak by se do záchranných člunů měly usazovat babičky a zbytek se měl utopit. Pro společnost by to mělo ale ten následek, že by po překonání katastrof vymřela.

0/0
16.4.2012 6:22

jaryk1

Nevím to je dost složité

mě taky trochu rozhodila ta skutečnost, že se v době úmoru (hladu v zimě) snědli nelmenší děti a nikdo to nebral jako něco amorálního, ale jako záchranu živitele - lovce, který mohl po tomto jídle vyrazit na lov a s trochou štěstí něco ulovit a zachránit zbytek rodiny.

0/0
16.4.2012 6:19

aaiv

Roku 1912 byli muži vychováni k tomu, být gentlemany.

Takže tento apel aspoň zpočátku přebil pud sebezáchovy. Dnes jsou lidé obecně bez morálky, takže podobná katastrofa musí způsobit apokalyptické scény čistého sobectví.

0/0
15.4.2012 18:07

duch zavražděného iuose

hmm

sobectví... není to spíš jeden ze zákonů přírody? Neříkám, že je špatný nebo dobrý, jen konstatuji...

+2/0
15.4.2012 19:07

ScoutX

Re: hmm

není to jen zákon přírody i v takovémto případu člověk může zachovávat morálku a i by měl. Zvyšujete to šance na přežití všech okolo i jedince samotného. Ale to dnes lidé neradi slyší. Moc to zavání svazováním pravidly.

0/0
16.4.2012 15:45

T.Lojza

Re: hmm

Moralka je vec jedna a zachrana vlastniho zivota vec druha. Lidi si mohou myslet: zachoval bychse tak a tak, ale jakmile jim zacne tect do bot, tak je vse jinak. Na svete je jen hrstka jedincu co by se mozna zachovala podle nejakych "psanych" pravidel.

0/0
16.4.2012 17:35

T.Lojza

Re: Roku 1912 byli muži vychováni k tomu, být gentlemany.

Podle meho nazoru bude scena uplne stejna jako pred lety.

0/0
16.4.2012 17:38

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Roku 1912 byli muži vychováni k tomu, být gentlemany.

Ta vaše morální společnost se o 2 roky později pustila do první světové války.

0/0
19.4.2012 13:22

ender

Rovnoprávnost

Tak se vším,i s následky.Rozhodují schopnosti jedince,jinak začíná úpadek a demoralizace společnosti.!!

+1/0
15.4.2012 12:46

aaiv

Re: Rovnoprávnost

To je právě amorální.

0/0
15.4.2012 17:51

azazzelo

Český domácí úkol

Na Vltavě jde ke dnu parník a 120 cestujících a 6 členů posádky se musí dostat do záchranných člunů, které pojmou 62 cestujících. Určete, v jakém pořadí kdo do člunů nastoupí. Na parníku je 40 žen, 40 dětí a 46 mužů. Národnostní složení 40% Čechů, 25% Romů, 20% Rusů, 15% Vietnamců. Sociální postavení 5% podnikatelů, politiků a mafiánů, 25% lépe situovaných, 70% sociálně slabších (zpravidla rodin s dětmi a důchodců). Demografické složení 32% do 15 let, 35% 15-35 let, 25% 35-55 let, 8% nad 55 let. ;-)

(Včera zase řešili v Titaniku cestující z 1., 2. a 3. třídy. Hloupí Britové. V zemi Husitů mám dávno rovnoprávnost.) ;-)

0/0
15.4.2012 7:30

azazzelo

Re: Český domácí úkol

V zemi Husitů máme...

0/0
15.4.2012 7:33

aaiv

Re: Český domácí úkol

V zemi  husitů...

0/0
15.4.2012 17:51

v.sp

Re: Český domácí úkol

Ti co umí plavat doplavou sami ke břehu a zbytek se do člunů už vejde:-)

0/0
15.4.2012 12:03

martin1234

Re: Český domácí úkol

Nebude stačit se shromáždit na střeše lodi?

+2/0
15.4.2012 22:15

cassul

Re: Český domácí úkol

Parník na Vltavě mívá pod kýlem tak maximálně metr vody. Tudíž otázka je, kdo si zmáčí kalhoty či sukni...

0/0
16.4.2012 9:05

azazzelo

Re: Český domácí úkol

Samý matematik, to by jeden nevěřil. Snažím se jen konstatovat, že v reálu to není jen o ženách a dětech. (Ve filmu o Titaniku, co běžel v TV o víkendu, je třeba ta dojemná scéna, jak v 1. třídě zachrání hysterické majitelce psa, zatímco muži poslušně umírají v ledovém oceánu.)

Pro váš klid. Ten pražský parník jde ke dnu na Baltu, 20 km od břehu, teplota vzduchu 6 stupňů a vody 2 stupně. ;-D

0/0
17.4.2012 6:16

Patrik33

Jde o pravidlo zachování rodu

a ne o rovnoprávnost. I v primitivních společnostech platí obecné pravidlo, že ženy a děti  mají při záchraně přednost, právo na ochranu, v bojích právo úkrytu, útěku a pod., protože jsou pokračovatelkami rodu, roděním dětí zajišťují další pokračování populace. Pokud má společnost, národ, kmen, rodina dostatek žen v plodném věku, v podstatě stačí  k rozmnožování jeden muž. I děti jsou příslibem dalšího rozvoje. Je to podobné,  jako když se lékař musí při porodu rozhodnout, zda zachrání matku nebo dítě - zachraňuje se přednostně matka, protože může mít další děti.

+5/0
15.4.2012 5:29

cmelaaak

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

právo útěku? 8-o

0/0
15.4.2012 6:58

Patrik33

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

Měl jsem na mysli, že ženy a děti mají právo před nebezpečím utect a nikdo je za to neodsuzuje, zatímco mužům  se to netoleruje.

0/0
15.4.2012 8:32

azazzelo

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

Pokud by současná společnost sledovala zachování rodu, tak bude postavena na podpoře rození dětí. K tomu jsme se přes všechna moudra o demokratické společnosti (práva Romů, důchodců, emancipovaných žen, singles, gayů a lesbiček...) zatím nedopracovali. Je zde očividný rozpor v chování společnosti (ztělesněné státní mocí) a v představě slušného, logického a přirozeného jednání jedince, na které si občas ještě někdo vzpomene. Resp. proč by měl v kritické situaci nasazovat konkrétní nezaujatý muž život pro ženy a děti, pokud společnost takové jednání formálně popírá?

K tomu se váže i chování smečky, třeba lvů. Zachování rodu se chápe jako plození potomstva aktuálně nejsilnějšího samce. Mláďata předchozího vůdce je třeba vyvraždit, aby samice plodila mláďata nového vůdce, co nejdříve. A taková mláďata nemají stejně na růžích ustláno. Pokud jde smečce do úzkých, jsou první obětována, přesně proto, že musí přežít vůdčí samec a plodné samice. Kde je pak vlastně přirozený běh věcí?

+2/0
15.4.2012 7:09

fujojte

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

takže podpora neviditelných obzvláště při větším počtu dětí se ti jeví nedostatečná?

0/0
15.4.2012 10:42

qawadar

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

no jo lidi si to trochu upravili a kdyby slo do uzkych, tak taky budou muset prestat bratr ohled na decka a zeny. Nejvetsi cenu ma kvalitni mlady samec, on obstarava potravu, brani tlupu atd. Decek se da nasekat mraky za chvili, ale aby z nich vyrostl kvalitni silny jedinec, tak to je jina.

0/0
15.4.2012 15:19

zlatoluna

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

Nechci byt pesimista ale zrovna u lvu obstarava potravu zasadne samice. Takze jsme zas u toho - udrzuje se jeden vudci (rozumej nejsilnejsi a tim padem nejlepsi darce genu) samec a stado samic.

0/0
15.4.2012 22:46

jaryk1

Re: Jde o pravidlo zachování rodu

no ale to jste zapomněl ještě to předtím, že v době neštěstí byly ženy znásilňovány, aby když se zachrání měly děti. Jinak zachráněné ženy plodily děti vítězům a rod přestal existovat.

0/0
16.4.2012 6:26

Inzheim

Tak asi

vzhledem k 7 miliardám lidí, nebylo by lepší netahat zbytečný balast - záchranné čluny, ušetří se nafta, kyslík, důchody, víc by se odvezlo nákladu a ti předvídaví by si mohli sebou brát nafukovací matračku....

0/0
14.4.2012 23:31

jaryk1

Re: Tak asi

no ale to by na těch lodích musely plout jen důchodci, či nepracující. To myslím již někdo pár desítek let před vámi vymyslel. Ještě to doplnil umyslným potopením těchto lodí.

0/0
16.4.2012 6:29

honza76

ja to vidim tak ze

pravidlo nejslabsi ma prednost by melo stale platit. To ze nektere zeny se mezi slabsi nepocitaji je v poradku, kazdy at dela co umi. Ovsem ve fronte na clun se mile slecny hezky obratte a jdete pekne na konec ...

+1/0
14.4.2012 22:30

UpsideDown

Tak byla jiná doba, no...

Dneska se s feministkama hádáme o tom, jestli jsou si muži a ženy ve všem rovni a posloucháme jak ženy byly po staletí utlačované... Ale tenkrát ti "utlačovatelé" měli povinnost se o ženy starat, živit je a ochraňovat. Chlap musel na vojnu (po ženské to nikdo nechtěl), chlap musel makat a vydělávat (po ženské se to nechtělo), chlap musel v případě ohrožení svou drahou polovičku a děcka ochránit.

.

A tak se asi logicky od chlapů očekávalo, že budou drsňáci a v případě katastrofy nejdříve zachrání bábovky a děcka a až potom sebe. Že mnozí takoví drsňáci nebyli a v nastalém zmatku se snažili zachránit hlavně svůj krk, to je jiný příběh ;-)

+2/0
14.4.2012 22:23

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Při katastrofě mají ženy, děti a starci přednost ...

To jako že půjdou na řadu jako první ?   :-/

0/0
14.4.2012 21:29

My.WinCleaner

Re: Při katastrofě mají ženy, děti a starci přednost ...

Je jasné, že tak složité texty jako je tenhle článek, jsou nad tvé chápání.

0/0
14.4.2012 22:28

tuan4

Re: Při katastrofě mají ženy, děti a starci přednost ...

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
14.4.2012 22:35

azazzelo

Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Marné diskuse. Přiznejme si, že rovnoprávnost pohlaví je hloupost, která naši civilizaci dusí, ničí a vede k záhubě. Ženy dávají přirozeně přednost dominantním a finančně zajištěným mužům a pak u kafíčka tlachají, že se tito pánové mají starat o plenky a nákupy stejně jako ony? Není to faktický protimluv? A že snad dámám patří srovnatelný plat jako mužům? Při rozvodu si ženy neopomenou vzpomenout, že žena má na děti vždy větší právo než muž?... Kde se asi tak ve správně feminizované rovnoprávné společnosti vezmou ti dominantní, finančně zajištění muži gentlemani, kteří ženy okouzlí a budou pro ně vhodnými partnery?

Muž budoucnosti bude šedá utahaná myš na cestě mezi tvrdou prací, mateřskou školkou, sámoškou, psaním úkolů a vařením večeře, aby ta jeho zvládla hodinové rozjímání nad Aha! a nepřišla o svou pravidelnou telenovelu. Tomu bude říkat společenský život i po dětech. Nakonec vsadí na nevěru, protože ten její ji věnuje málo pozornosti a je neschopen častého sexu. ;-)

+6/0
14.4.2012 19:42

azazzelo

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Aneb, genderově čistá výchova je nám třeba, protože budoucnost patří gayům a lesbičkám. Pokud se bude chtít chlapec stát vhodným partnerem ženě budoucnosti, bude muset mít safra ostré lokte již od mateřské školky, aby obstál v konkurenci mnohem vyspělejších silnějších a chytřejších vrstevnic (to je příroda), v této konkurenci musí dobře obstát, aby dostal slušné vzdělání, přístup na VŠ a obstojné společenské postavení a finanční ohodnocení. Rok od roku je to větší fuška a mužů se nám nedostává. Lze se na to samozřejmě vykašlat a najít si přítele a žít spokojený úsměvný život. Nebo se může Čech, řekněme dělník z montážní linky nebo vrátný (dál ženy muže ve vývoji nepustí), rozhlédnout po Ukrajině či Etiopii po vhodné partnerce no a Češky se mohou poprat o podobné dělníky a vrátné na západ od Aše. ;-)

Věřili byste, že mé známé šťastně provdané do Anglie či US makají kolem dětí, běhají do obchodů, vaří večeře, jsou údajně spokojené a na nějaké telenovely a Aha! si ani nevzdychnou? ;-)

+5/0
14.4.2012 19:59

peanutka

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Je mi líto ,že vás ta vaše zrovna nechala, ale jak koukám, asi měla důvod.

+1/0
15.4.2012 20:14

azazzelo

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

;-D

0/0
16.4.2012 1:05

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

"Muž budoucnosti bude šedá utahaná myš na cestě mezi tvrdou prací, mateřskou školkou, sámoškou, psaním úkolů a vařením večeře" Právě jste popsal zhruba starší generace žen, uvědomujete si to?:-P Moje babičky i jejich sestry to tak měly všechny, a neslyšela jsem, že by si výrazně stěžovaly, že ještě musí vypadat dobře a být milé, aby si ti jejich mohli v klidu po příchodu z práce otevřít pivko ;-D Jinak přesně takové to zobecňování, které tady předvádíte "Ženy dávají přirozeně přednost dominantním a finančně zajištěným mužům", bývá obvykle oním kamenem úrazu. Ženy dávají přirozeně přednost tomu, o kom si myslí, že bude pro ně dobrým partnerem do života, což dominanci zahrnovat může a nemusí.

+1/0
15.4.2012 21:16

azazzelo

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Jistě, v mém okolí to babičky a tety měly stejné. U plotny, u dětí a v práci. Zpravidla měly muže, který na tom byl dost podobně. Dělba práce (navíc za socialismu). Výsledkem byla ale funkční domácnost a opečovávané majetečky. Pokud zalovím v mladších ročnících, tak žádná současná dívka si takto svůj život nepředstavuje. Ve výsledku svádíme diskuse, zda se podlaha vytře tento nebo příští měsíc (či rok) a zda to není spíš mužská práce. ;-) Takové diskuse stojí 10x víc námahy, práce a konfliktů, než když se popadne mop a prostě se to udělá. Problém je, že taková holka je pro muže a rodinu zcela k ničemu. Neumím si představit děti, podnikání, zodpovědnou práci, barák, auta, počítače... pokud by každá prkotina měla být věcí demokratické diskuse. ;-) S takovou holkou zamíří rodina s jistotou mezi asociály. ;-) Inu, jak asi vypadá dobrá partnerka do života v emancipovaném světě? ;-)

0/0
16.4.2012 6:45

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

"Dost podobně"? Tak to měly, holky, docela štěstí. Protože pokud by bydlely v panelácích, kde není kolem dohromady co dělat, odedřely to taky samotné. Pokud měly zahradu nebo pole, pak strýcové oraly a tety zastaly zbytek. Mám dědečka, který se, coby živitel rodiny, po příchodu věnoval svým aktivitám a staral se o slepice, jinak zahrada, děti, nákupy, stříkající kohoutky, malování pokojů, to bylo všechno na babičce. Takže demokratická diskuze s ženou se vám nelíbí? :-) Ono to dohadování se o prkotinách ve vztahu obvykle není třeba, pokud je vyrovnaný. Ono by bylo lepší, abyste v rámci zachování klidného podnebí občas ty "prkotiny" vyřešil vy. Pokud žena není založením hospodyňka a chce se taky realizovat jinde než v domácnosti, označování domácích prací za prkotiny a nechávání to celé na ní, by pro ni mohl být problém.

0/0
16.4.2012 10:14

ScoutX

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Zajímavé, že dědečkovy aktivity popisujete jen tak zlehka. Asi vás nikdy nenapadlo si s ním popovídat o tom co dělá v práci a i o dalších jiných jeho aktivitách, že? Ale to je klasika. Vůbec mě tento čistě jednostranný náhled u dnešní ženy nepřekvapuje. Možná by neškodilo vyzkoušet si třeba 8ku v šachtě nebo nějakou dálkovou cestu s kamionem. Docela by mě zajímalo, jakou práci by se vám pak doma chtělo dělat.

0/0
16.4.2012 16:06

azazzelo

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

R^ Souhlas.

0/0
17.4.2012 6:21

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Nemáte pravdu, to víte, že jsem se s ním mockrát bavila. Pracoval v účetnictví, na šachtě dělala babička :-) V létě děda seděl 3 dny v pokoji, zatímco babička malovala, pomáhala jsem jí smýčit, vyklízet a stěhovat nábytek, pak to celé čistit a stěhovat zpátky. Děda vyšel po těch třech dnech z pokoje a prohlásil, že ta barva je divná.:-)

0/0
18.4.2012 12:18

azazzelo

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Uvažoval jsem spíš klasickou práci na baráku bez hospodářství. Práce je kupa a s dohady, co kdo bude vlastně dělat se nikam dojít nedá. A bydlet v paneláku "kde není dohromady co dělat" je klasický životní standard mladých holek. To přece sleduje celý venkov, úprk mladých od práce na baráku, kde se rodiče dřou od rána do noci.

Osobně si myslím, že o "lenosti" žen jsou kolonie za Prahou a nová výstavba bytů. Prostě ženy preferují nové bydlení, kde se 20 let nemusí máknout. Proto už ani ten starý panelák či omšelý RD není dostatečně IN. To raději hurá do nového a hypotéku, kterou stávající partner uplatí, a pak může jít. ;-)

(Viz ta reklama na hypotéku či co, "a mám to podepsat manželovou krví?") ;-D

0/0
17.4.2012 6:34

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

V jaké společnosti se to pohybujete, že hypotéky podle vás platí jen muži? ;-D A standart mladých kluků to není? ;-D A jinak těm dohadů, které vůbec nemusí dohady být, pokud se k tomu přistupuje s otevřenou hlavou, se říká provozní věci k chodu domácnosti ;-) Pokud přijdu z knihovny, kde píšu závěrečnou práci, předtím jsem byla ve škole a mezitím na brigádě, a přítel měl volno od dvou odpoledne, tak nevidím důvod, proč by nemohl něco udělat :-)

0/0
18.4.2012 12:22

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Co se týče finančního zabezpečení, je otázka, co je tím myšleno. Jistě, že existují ty, kterým peníze imponují více než cokoli jiného. Stejně jako jsou muži, kterým imponují velká prsa víc, než cokoli jiného. Ale jinak, zkuste se na to podívat s větší perspektivy. Pokud je chlapovi 45, celý život bydlí v podnájmu a nemá nic, asi s ním něco není úplně v pořádku a v nepohodě by partnerku asi těžko podržel. Co se týče vařících žen, jsou takové.Taky mi nevadí vařit, uklízet a běhat do obchodu-dokud nemám pocit, že jsem na to sama, protože je to přece "ženská práce". Většina psychicky zdravých žen hledá partnery. Ne Oslíčku,otřes se, dominantního samce nebo naopak manipulovatelného bačkoru.Rovnoprávnost ad absurdum je hloupost, ta nikdy nebude. To by museli začít rodit i chlapi a ženské by musely zmohutnět a jít rubat uhlí. Ale v některých oblastech trocha genderové korektnosti není na škodu.:-)

+1/0
15.4.2012 21:25

azazzelo

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Mám kolem sebe pár mužů po rozvodech. Oškubaný 45 v podnájmu, to vcelku odpovídá. ;-) No nevím, zda je to nějakým měřítkem kvalit takových mužů. To je pomalu standard. Správně emancipované dívky mění partnery jako ponožky - to asi patří k té virtuální svobodě. Zkuste mi popsat nějakou tu nepohodu, kdy žena potřebuje podržet? (Když mění místo? Když mění milence? Když má rýmu?) ;-)

Aktuálně řeším, že moje bývalka chytá na tréninku pěkné křeče. Ona mi prostě v kritických momentech nedůvěřuje. A jsme u toho. Je mnohem uvolněnější, pokud důrazně prokazuji schopnosti, dominanci a přehled nad věcí - na čemž tedy musím zapracovat. Pak že ženy hledají rovnocenné partnery a kamarády. To jsou jen řeči a představy, kdy žena standardně vlastně neví co chce a pouze hledá vnitřní pohodu. A kupodivu ji najde, pokud se na prosazování rovnoprávnosti vykašle. ;-)

0/0
16.4.2012 7:07

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

Oškubaný je něco jiného, než neschopný vydělat :-) Neznám emancipované dívky, které mění partnery jako ponožky. Většinou znám emancipované ženy, které mají dlouhodobého partnera, a slečny, které se za nějakou emancipaci, která obvykle sahá jen od dveřím k posteli, jen schovávají. Kdy je krize? Když ztratí práci? Když s partnerem otěhotní? Když nestíhá? Zaráží mě, jak to celé bagatelizujete, vy musíte být pěkně naštvaný :) Máte slečnu nebo ženu? Jestli ano, tak doufám, že je hospodyňka jak vyšitá, protože mám pocit, že jinak byste dostal, obrazně, co nevidět pánví po kebuli ;-D Mimochodem, soudíte na vlastním příkladu a zobecňujete ho. Chlapácké řeči některým ženám sedět můžou, a těch se tedy držte. S ostatními vám to klapat nebude.

0/0
16.4.2012 10:24

FirstIdea

Re: Rovnoprávnost žen a mužů je hloupost, která nefunguje

A buďte tak hodný a nezobecňujte. Taky na základě zkušenosti s vámi a pár dalšími nebudu tvrdit, že chlapi jsou všichni machistická trubky s mizivým respektem k ženskému pohlaví, kteří bagatelizují jejich přístup k životu a problémy, a ještě mají dojem, že se na ně dá uplatnit nějaký obecný manuál ;-D

0/0
16.4.2012 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.