Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TEST: Dva geniální programy, které zásadně vylepší vaši domácí hi-fi sestavu

Vyzkoušeli jsme pro vás dva velmi šikovné programy, které zpříjemní poslech muziky doma i na cestách. Ukážeme si, jak vysílat zvuk po domácí síti, jak si z mobilu na cestách přehrávat muziku z vašeho domácího počítače a jak z notebooku s Windows udělat AirPlay přehrávač.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ricpic3

Jamcast výborný

bez jakéhokoliv nastavování se ihned objevil v Anynetu a hraje. Škoda jen, že jsem nenašel stanici, která by vysílala kvalitněji než 128kbps - to se vážně nedá dlouho poslouchat ani jako kulisa.....

0/0
23.4.2012 16:58

Xyzal1

Spojení přes bluetooth

Já osobně využívám pro přehrávání muziky z HIFI soustavy http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/8087

Můžete pak poslouchat cokoliv z mobilu bez zapnutí PC. Např. last.fm, MP3, rádia a za minimální náklady.

0/0
20.4.2012 13:28

m-karr

Re: Spojení přes bluetooth

Tak to máte kliku. Já jsem ještě neslyšel Bluetooth přenos který by se dal poslouchat s tím že tu věc co z něj leze ještě lze nazývat hudbou. Natož HiFi.

+2/0
20.4.2012 19:39


Xyzal1

Re: Spojení přes bluetooth

Podle mě máte vytříbený sluch, kterým je obdarován 1/1000. Já jsem zatím žádné zhoršení při přehrávání mp3 320 nepozoroval. Pochopitelně, že originál cd je lepší, flac taky hraje lépe, ale tady jde o rozšíření možností domacího audia. Ne zvuku. Je to paráda nemít natažený kabely ke stolu s počítačem nebo k mobilu. Rozhodně všem jen doporučuji!

0/0
23.4.2012 13:41

m-karr

Re: Spojení přes bluetooth

Možná jsem zatím měl jen smůlu na bluetooth zařízení. ale jinak sluch mi bohu dík slouží. Občas se i jako zvukař trochu angažuju. Ono se ale nejvíc pozná rozdíl ve chvíli kdy srovnáváte a přepínáte mezi různými způsoby přehrávání. Takto by rozdíly poznala většina lidí a ne jen ti kdo mají dobrá sluch. Vaší potřebě rozumím a i já často poslouchám hudbu ze zařízení která rozhodně nejsou "HiFi". Jde jen o to, že když někdo v dnešní době nazve nějaké zařízení HiFi, tak s ohledem na dostupné technologie by to měl být trochu nadstandard. Alespoň to tak hádám lidi vnímají. No a když srovnám cokoli přenášeno přes bluetooth, tak jsem zatím vždycky měl pocit že tam něco ten zvuk mrší. Pro telefonování dobré, ale na poslech hudby tak možná do auta.

0/0
25.4.2012 0:16

Rebrambora

Re: Spojení přes bluetooth

přesně tak protokol A2DP používá příšernou ztrátovou další kompresi takže i ty mp3 na hranici poslouchatelnosti ještšě víc zprasí 8-o

+1/0
21.4.2012 12:50

Xyzal1

Re: Spojení přes bluetooth

A2DP je bezdrátový standart pro přenos 2 kanálového zvuku v CD kvalitě.

0/0
23.4.2012 13:45

Arpád III.

Zbytečná diskuse

Pan Nývlt vyvolal zbytečnou (předvídatelnou) diskusi použitím zkratky "hi-fi" v titulku. Jinak ale považuju podobná řešení domácí distribuce AV souborů (včetně těch, které splňují požadavky na kvalitní poslech) za asi jediné perspektivní, jen budou vyžadovat ještě nějakou dobu vývoje. Dokud instalace a zprovoznění nebudou otázkou kliknutí na jednu ikonu, aby to zvládla třináctiletá puberťačka bez jakýchkoli znalostí, můžeme mluvit jen o jakémsi vkladu do budoucnosti.

+1/0
20.4.2012 7:23

l.g

Re: Zbytečná diskuse

Souhlasím s vámi.

Pan Nývlt to pojal poněkud amatérsky.

Že přenos hudby po síti je budoucnost poslechu je logické. Sám takové řešení používám už asi 5 let a těžko si to už dovedu představit bez něj. S tím snadným zprovozněním to bude ale ještě chvilku trvat. Přeci jen tohle řešení vyžaduje souhru mnoha technologií. Takže ty "třináctky" budou muset ještě chvilku počkat.

0/0
20.4.2012 9:01

Apophis.goauld

Re: Zbytečná diskuse

Pravda, takto napsaný titulek je záruka diskuze.. Podobně jako titulky, ve kterých se objevují "Windows", "Linux" nebo "Apple"... :)

0/0
20.4.2012 13:19

PetrP7

To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

...a navíc v předpotopním mp3 formátu...;-D

+2/0
19.4.2012 21:02

Apophis.goauld

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Uvědomte si, že většina lidí si dnes myslí, že MP3 jsou kupříkladu kvalitnější, než vinil nebo kvalitní pásek... Lidi vůbec nemají představu o tom, jak funguje digitalizace, natožpak její komprese!

0/0
20.4.2012 2:32

pepe6711

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

A netoví odborníci vůbec nemají představu, jak lehce se dají ošálit lidské smysly|!:) A neví, jak se píše vinyl.

0/0
20.4.2012 10:32

Apophis.goauld

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Pravda, v půl třetí se mi pletou prsty.. :D Nicméně pravopisná hrubka nic nemění na tom, že (narozdíl asi od většiny diskutujících) já tady doma doopravdy mám hifi (navíc originál z konce 70 let)... :)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2312858387304.2100094.1424741034&type=3&l=b34ee2a339

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2348383595412.2100770.1424741034&type=3&l=dadffc1f1f

0/0
20.4.2012 13:07

pepe6711

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

A hlavně se pojmem hi-fi neoznačuje formát a datový tok souboru, ale reprodukční zařízení.

0/0
20.4.2012 11:17

Apophis.goauld

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Nesouhlasím s Vámi - HiFi označuje obojí...

Bez pořádného reprodukčního zařízení je Vám sebelepší nahrávka k ničemu, stejně jako bez pořádné nahrávky je Vám sebelepší HiFi k ničemu (vlastně naopak - když pustíte špatnou nahrávku na HiFi sestavě, akorát ještě více uslyšíte, jak je nekvalitní)

0/0
20.4.2012 13:09

Xyzal1

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Mp3 je snad něčím předpotopní, ale furt je dostačující, praktická a zaběhlá a tudíž i univerzální.. Ne náhodou naprosto změnila svět hudby!

0/0
20.4.2012 13:50

Arpád III.

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

To samozřejmě změnila. Bohužel ne k lepšímu, ba ani k horšímu, ale rovnou ke katastrofě.

0/0
20.4.2012 15:12

Xyzal1

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Jak to myslíte?

0/0
23.4.2012 13:27

petrxl

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Pamatuji když MP3 začínaly, tenkrát kdo měl 1GB HDD na PC tak to byl luxus, takže dobrý to bylo jen z hlediska úspory místa na disku, ovšem v dnešní době při dnešních kapacitách úložných zařízení bych už jako přežitek viděl MP3.

0/0
22.4.2012 17:39

vanmir

Re: To, že se dá hudba stremovat, z ní ještě HiFi neudělá...

Pane chytrej, i ten předpotopní formát MP3 je od určité kvality bez problému HiFi, co si přečíst nějakou literaturu a ne tu plácat nesmysly.

0/0
11.6.2012 9:04

Posel z Liptákova IX.

Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

R^

+1/0
19.4.2012 19:58

Nový kluk v ulici

Re: Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

tak bacha aby ji nebylo 14

0/0
19.4.2012 22:12

Posel z Liptákova IX.

Re: Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

Asi jo, ale já to tu nechtěl takhle napsat, abych neměl voplejtačky.. :-P

0/0
19.4.2012 22:40

Apophis.goauld

Re: Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

To je jedno, pokud jí ještě nebylo 15, tak jste stejně podle našeho práva pedofil... :D

0/0
20.4.2012 13:30

Krak

Re: Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

Kde se v našem právu objevuje slovo pedofil?

0/0
20.4.2012 13:41

Fogacer

Re: Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

V našem právu se nevyskytují ani slova vrah, tunelář ...

0/0
23.4.2012 11:37

Krak

Re: Ta, odhadem 15letá, slečna ale je!

No, mám takový neodbytný pocit, že vražda tam je...

0/0
23.4.2012 12:13

joef

Složité

Ve výsledku to povede k tomu, že si zase lidé začnou zpívat a hrát na hudební nástroje. Kruh se uzavře.

0/0
19.4.2012 17:00

nepřítel posluchačů dechovky

Re: Složité

já už to dělám.

0/0
19.4.2012 17:48

fsp1111

Re: Složité

stíhám všechno dohromady :-)

0/0
19.4.2012 19:47

Štvavá vysílačka

Re: Složité

:-)R^

0/0
19.4.2012 21:36

pabart2

Apple Airplay je super řešení

Zdravím,

zaujala mne tato debata i proto, že jsem Airplay přes Airport express doma právě zprovoznil a pro běžný poslech přes běžný zesilovač Technics a sloupové repro to vidím jako ideální komfortní řešení běžného domácího poslechu, který tu 99,9% debatérů určitě taky provozuje. Naprosto jednoduché a plně funkční, vč. současného využití Wifi sítě pro surfování na iPodu, který je současně v mém případě zdrojem hudby. Připomínky ke kvalitě zvuku jsou podle mě mimo, protože CD v takové kvalitě, aby jste to rozpoznali, nikdo neposlouchá. Pokud si chci sednout a opravdu něco poslechnout, nepojedu přes iPod ani Airplay - to je jasný, založím kotouček a poslouchám se vším všudy, tzn. ticho a soustředění. V jiném případě je debata o kvalitě mp3 (ve zmiňovaných 192kBps apod - ne 64::(( .) zcela bezpředmětná...komfort, který nabízí přehrávání vlastní hudební knihovny v iPodu nebo něčem podobným v porovnání s neustálým běhání k fonotéce a vyměňováním CD není třeba porovnávat.

0/0
19.4.2012 16:42

Čtvrtňa vstupné nevrací

Programy?

To já položím LP desku na talíř gramofonu, stisknu play, přenoska mi lehce dosedne do drážky a kvalitní poslech může začít...:-P

0/0
19.4.2012 15:51

Apophis.goauld

Re: Programy?

Správně, nicméně doporučuji přehrát desku na magnetofon (kvalitní), popřípadě zdigitalizovat pomocí kvalitní zvukové karty.. Jinak si moc dlouho poslech z vinilu neužijete (a to i když máte magnetodynamickou přenosku - desky se prostě hrozně rychle ohrávají)... Nicméně souhlasím s Vámi v tom, že staré desky (zachovalé) nabízí v dnešní době neskutečnou zvukovou kvalitu! Bohužel, není to ani tak technikou (lidské ucho stejně nepostřehne frekvence nad 48000), ale spíše neschopností dnešních zvukařů (viz "loudness war" nebo nesmyslná "remasterizace", která akorát ničí kvalitní zvuk)...

0/0
20.4.2012 2:35

Krak

Re: Programy?

No jestli slyšíš frekvence i poloviční, máš můj neskonalý obdiv... ;-D

0/0
20.4.2012 13:47

Apophis.goauld

Re: Programy?

Tak moment! Já tady nemluvím o frekvenci zvuku, ale o VZORKOVACÍ FREKVENCI!!

Když se zaznamenává digitální zvuk, tak se sinusoidy (které ho tvoří) "rozsekají" na body. A právě o tom, kolik takových bodů bude rozhoduje vzorkovací frekvence..

Nejčastější vzorkovací frekvencí je 44.100 Hz (CD, většina mp3 apod). Také se dělají nižší frekvence (20 nebo i 8, ale ty už nejsou vhodné prakticky k ničemu jinému, než přenosu mluveného slova)...

Rovněž se ovšem dělají i frekvence vyšší - 48.000 Hz (považována za nejnižší "DVD-audio" nebo také můžete říkat "HiFi" frekvenci), dále poměrně málo využívaná 88.200 Hz, následovaná často používanou 96.000 (považována za standard DVD-audia) až k v současnosti nejkvalitnější 192.000, která je už ale vyhrazena pro studia (zvukové karty do 10 tisíc korun nepodporují nahrávání v ní)...

(pokračování v příštím příspěvku)

0/0
20.4.2012 13:58

Apophis.goauld

Re: Programy?

Druhým ukazatelem kvality surového digitálního zvuku je počet bitů na

sample, kterými je zvuk vykreslován. To je to, co nejčastějí pocítíme

uchem (čím více, tím věrněji zvuk zní)..

Nejčastější je dnes 16 bitů (standardní CD kvalita). Ve streamu se občas používá také jen 8 bitů (opět vhodné akorát tak pro hlas), a v současnosti se hodně prosazuje 24 bitů na sampli, které odpovídá DVD-audio kvalitě..

Samozřejmě že tyto dva parametry (vzorkovací frekvenci a bitovou hloubku) lze nastavovat každý individuálně, ale měly by být nastavovány podle určitého klíče... Pokud zvuku se vzorkovací frekvencí 96k přiřadíte jen 8 bitů, tak se jedná vlastně o plýtvání místem, protože i když budete mít zbytečně moc velkou hromadu bodů, nebudete je schopni vykreslovat v dostatečné kvalitě.. Analogicky, 24 bitová hloubka Vám bude k ničemu, pokud k ní nedáte alespoň 48k vzorkovací frekvenci.....

+1/0
20.4.2012 14:02

pepe6711

Re: Programy?

Pche, já vložím bronzový váleček.

0/0
20.4.2012 11:00

Lub05

Apple TV

Pro applisty a nejen pro ně, je nejlepší řešení koupit ATV, cca 2.500,-Kč. Za tuto násobně nižší cenu než reciever s airplay získáte i mnoho dalšího k tomu, zaleží na verzi a případném jailbreku. Pozor na novou verzi ATV(3) ještě JB není! V každém případě ovládání přes app Remote z iPhonu či iPadu je luxusní, tomu teda říkám ovladač. Jinak HW dálk. ovladač je v balení také. Samozřejmě přehrává všechny audia/videa, ale i zmiňované net radia a fotoalba a youtube, vimeo atd. Zdroj muze byt cokoli jakkoli připojeného na stejný router.

0/0
19.4.2012 15:33

ilcommandante

Proč tak složitě? Poslouchám jen internetové rádio a ...

... dnes (19.4.2012) naladím 186 českých rádií, přes 16 000 celosvětových rádií.

Kvalita většinou 128 ale i 320 kbps. Rozdíl není moc poznat.

Mám dvě rádia OXX Digital - Classic (mono/stereo přes zesilovač) a OXX Digital Tube - 2.1 stereo model se subwooferem, který "přehraje" jakékoli internetové rádio, co jsem po kamarádech a známých slyšel.

Jednoduché, stylové, "Dánské" - super výběr stanic, lze si online sestavit playlisty, nemám co dál bych si přál ...V

0/0
19.4.2012 13:35

Neodhlášený host

Re: Proč tak složitě? Poslouchám jen internetové rádio a ...

a co budeš poslouchat až tě odstřihnou od netu?

0/0
19.4.2012 14:25

maruširi vr.14

Re: Proč tak složitě? Poslouchám jen internetové rádio a ...

Si doma něco nastreamuje.

0/0
19.4.2012 16:33

m-karr

Pár síťařských nesmyslů, ale jinak asi dobré

Podle popisu v článku bych domácí router nenakonfiguroval, a to se sítěma živím. Pokud nastavím rezervaci DHCP, takže konkrétní MAC adrese budu stále přidělovat stejnou IP adresu. nemusím už nic s IP adresou nastavovat v počítači. Co ale v počíači obvykle nastavit musím, je povolit příchozí připojení na onom portu z internetu. Dále je potřeba vědět svoji veřejnou IP adresu, abych se z internetu vůbec připojil. Nejjednodušší cesta je server "whatsmyip.net"

Stejně ale tyto pokusy nejsou pro každého, protože neznalý člověk si může do počítače udělat přístup z internetu tam, kde byl dosud chráněný dynamickým NATem.

Holt s počítači je to jak s auty, kd tomu nerozumí, ať se v nich nešťourá, pokud nechce přijít o něco cenného.

Takže přeju hodně štěstí těm co neví co dělají a použijteš na tyhle hrátky počítač ve kterém nemáte cenná soukromá data.

+3/0
19.4.2012 12:46

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Pár síťařských nesmyslů, ale jinak asi dobré

S tou IP adresou v počítači máte pravdu, byl to zbytečný krok navíc ... díky za upozornění. O veřejnou IP se uživatel starat nemusí, hlídá to software (jakmile se v telefonu do aplikace přihlásím pod svým uživatelským jménem).

0/0
19.4.2012 13:01

m-karr

Re: Pár síťařských nesmyslů, ale jinak asi dobré

Aha, to ale znamená že aplikace v PC komunikuje s nějakým serverem. To pak možná není potřeba ani ten port forwarding, ne? čekal bych že pokud spojení zprostředkovává server, tak jej inicializuje aplikace v PC a ta si v natu vytvoří diru sama, jako jakákoli jiná služba, zevnitř ven. Nebo to takhle nefunguje? tu aplikaci fakt neznám.

0/0
19.4.2012 22:19

apoc9

Re: Pár síťařských nesmyslů, ale jinak asi dobré

Server a klient nic neví o NATu mezi nimi a tudíž se nemůže podle toho zařídit rozumným způsobem.

0/0
20.4.2012 0:45

m-karr

Re: Pár síťařských nesmyslů, ale jinak asi dobré

Pokud spojení otevírá klient (aplikace na PC doma) tak nemusí nic vědět o NATu a přesto se spojení sestaví naprosto bez problémů. Jediný problém by byl, kdyby spojení sestavoval server v internetu a chtěl komunikovat s PC za dynamickým NATem. Jenže server vůbec neví o tom, že nějaké PC někde je, takže nemá důvod se k němu připojovat. Stejně funguje třeba i teamviewer a spousta dalších programů, kde komunikaci mezi jednotlivými klienty zprostředkovává server. Zde se rozumným způsobem zařídí sám NAT a klient ani server o tom nemusí nic vědět.

0/0
20.4.2012 19:24

hahoc

Jen skromny dotaz, jake medium je HI-FI?

nejsem audiofil, ale myslim si, ze MP3 v nejlepsi kvalite je srovnatelna s original CD,

ci HIFI je prenos zvuku z minidisku?

Nebo z jakeho media tedy hifisti poslouchate sve 100% hifi? :-)

0/0
19.4.2012 12:42

m-karr

Re: Jen skromny dotaz, jake medium je HI-FI?

hifisté poslouchají FLAC soubory pokud jde o datový formát v počítači.

0/0
19.4.2012 12:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.