Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Známý vědec v noci vnikl do cizí laboratoře, měnil prý výsledky pokusu

Tajně nainstalované kamery s nočním viděním zachytily profesora Karla Bezoušku v cizí laboratoři v areálu Mikrobiologického ústavu Akademie věd. Údajně manipuloval se vzorky, které měly nezávisle ověřit jeho dřívější pokusy, na nichž spolupracoval s britskou kolegyní. Ta se později od práce distancovala. Bezouška tvrdí, že jen kontroloval postup kolegů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krllo2

A podvodníci Benda a Řápková se dál rozvalují

ve Sněmovně, prostě tam mají jiná pravidla neslušnéspolečnosti.!!

+2/0
22.4.2012 14:19

Pepan11

desitky studentu

Na toho cloveka pracovaly desitky studentu, tekly do toho miliony, nuzovaly kvuli nemu jine, solidni vyzkumy.

Nejhur dopadaj ti dnesni studenti, neb budou muset zacinat od zacatku, ostatni jsou jen otraveni. I kdyz i je to postihne, neb budou na pracech, ktere budou ted odvolavany jako smyslene. A pak ti, kterym treba i zrusili nadejny vyzkum, aby byly prachy pro toho podvodnika s konexemi. Ale nakonec - nikdo z tech hlavounu nebude za nic odpovedny.

+1/0
22.4.2012 13:56

JanEvangelistP

vzestup a pád Wunderkinda

Ten podvodník Bezouška není nějaká nešťastná náhoda. Jeho vzestup začal v devadesátých letech, kdy Zahradník, co měl sám hodně másla na hlavě:

http://listserv.cesnet.cz/cgi-bin/wa?A2=ind9804&L=jdc-l&P=9849

obrovsky podporoval prázdné leč servilní mluvky. Věděl, že tato vděčná kamarila ho pak podrží, kdyby došlo na jeho vlastní kiksy. A naopak - lidi, co se odvážili kritizovat, bez skrupulí vyhazoval. Několik obětí té Zahradníkovy čistky se psychicky zhroutilo, jedna spáchala sebevraždu. Pak už se kritizovat neodvážil nikdo - přežil to jedině Matějů jako poslanec, tak ho aspoň sprostě pomluvili. Pak přišla pí Illnerova co ten nepotismus neprohlédla a dál Bezoušku podporovala jako Wunderkinda, co publikuje dokonce v Nature. Bezouška je dost i nastavením zrcadla pokřiveným akademickým poměrům.

+5/0
22.4.2012 8:25


repulsive

Re: vzestup a pád Wunderkinda

neotravujou nám tady vzduch, hedvíček

0/0
22.4.2012 9:33

Blondyna-ze-Mlyna

Re: vzestup a pád Wunderkinda

Neidealizujte si tu paní - ta věděla velmi dobře v čem jede, ale když ona ta jízda byla pro ni tak výhodná (jako to dneska ví třeba pí Peaková). Když ji chudák Richard Tichý tehdy žádal, aby mu pomohla se do ústavu vrátit, tak nehla ani prstem, ani mu neodpověděla .....

+3/0
23.4.2012 5:22

elev

Re: vzestup a pád Wunderkinda

Na Richardove osudu se podepsal hlavne Zahradnik, a pak i reditel ustavu Marek - Illnerka to sice mohla napravit, ale ona by se jit proti Zahradnikovi neodvazila nikdy, nakonec i ten reditel se taky hlavne asi bal. Potom Zahradnik Richarda pomluvil v novinach, ze je psychopat, a to mozna byla posledni kapka - ale to uz se nedovime.

On Zahradnik potreboval trvale udrzovat strach - ciste, aby se nekdo neodvazil promluvit o jeho vlastni minulosti. A periodicky si vzdycky zvolil nejakeho nestastnika jako obet k ritualnimu ukrizovani na oltari vedy za nejaky smysleny hrich. Byly to dost sileny pomery, ale vsichni radsi mlceli, aby nedopadli stejne. A ty pomery i napomohly k etablovani figur jako je Bezouska - a nyni Bezouskova kauza zpetne pomuze zviditelnit ty nezdrave pomery.

+3/0
23.4.2012 15:40

kerrry

Husty !!!

Jak z filmu 8-o

0/0
21.4.2012 22:34

Jan Ruzicka

Nemůže to být vědec -

nemá plnovous.

0/0
20.4.2012 14:43

repulsive

Re: Nemůže to být vědec -

a přitom by úplně stačil knír..

0/0
21.4.2012 18:24

-MIM-

Vědec?

Spíš falzifikátor a podfukář...:-/:-/:-/

+2/0
20.4.2012 14:37

A/D

tak podvádí se všude

jen ve vědě to má to riziko, že pokud se na podvod přijde, má dotyčný s vědou šlus, protože mu už nikdo nebude nic věřit a těžko ho i někde vezmou. za ty prachy? nevyplatí se.

0/0
20.4.2012 14:28

přispivatel

Re: tak podvádí se všude

Záleží, jaký je na tom zájem, aby skončil. Ale pokud je už takhle veřejně na internetu, je téměř jisté, že skončil. Teď už se opravdu nikomu nevyplatí, aby ho kryl. Naštěstí.

0/0
20.4.2012 14:32

fjmikes

Podvadi se vsude

Bohuzel podvadi se na celem svete, nejen v CR , ale i v USA. Vim o cem mluvim sam jsem toho svedkem. Oblibu v podvadeni maji zvlaste Cinane.Rv

0/0
20.4.2012 14:14

přispivatel

Re: Podvadi se vsude

Nic proti, číňané nás až tak nezajímají, žijeme v ČR a to nás pálí víc:-) zvlášť teda asi ty lidi, co pod takovým ,,schopným" vedoucím, který to dovedl k dokonalosti, dělají svou práci. Ti teď asi jásají blahem, na jakého koně si vsadili :-)

0/0
20.4.2012 14:20

Olgasen

Re: Podvadi se vsude

"číňané nás až tak nezajímají, žijeme v ČR a to nás pálí víc" - tak to se musim smat - smaozrejme, pokud nedelate ve vede, tak to nemuzete tusit, ale Cinane ve vede, to je to, co by melo palit zrovna ted, celou Evropu!!!! Protoze to je obrovska armada profesi jakehokoli druhu a velmi dobre se infiltruji uplne vsude....jsem toho svedkem dnes a denne...skupuji technologie (i kradou samozrejme), ve vede valcuji kde se da - dukazem jsou i weby mnohych ceskych firem, ktere maji stranky v cinstine, protoze tam maji byznys. takze je potreba se na to podivat realisticky - prave Cina nas nyni ohrozuje nejvic! Ale ve vetsine pripadu si za to Evropa a potazmo Cesi, muzou sami - jak jinak!!

0/0
21.4.2012 11:12

chicoi-2

Kde je pravda? To se jeste nevi, ale tusi.-Part. II

(pokracovani)...Ale v porovnani se zahranicim, to jsou smesne penize. Je neuveritelne, jake vysledky umi ceski vedci vydolovat, a pritom pracuji ve zkromejsich podminach. Verte nebo ne, ani nejvyssi pracovnici se nevozi ani na BMW ani nemaji kozene kresla v pracovne. Ale ve vede je vic nez penize cenena etika. Pokud nekdo sfalsuje vysledky (a treba to dela i dlouhe roky), tak si umite predstavit kolik dalsich negativnich nasledku (pokusu odvijejicich se od danych zjisteni) to muze mit. Tak az jsi pujdete koupit nejaky lek do lekarny, ci mazat se nejakym kremem, vzpomente si, ze za tim stoji roky prace vedcu.;-). Pro vice info o pripadu viz. ceskapozice.cz/domov

-chicoi-

0/0
20.4.2012 13:58

přispivatel

Re: Kde je pravda? To se jeste nevi, ale tusi.-Part. II

Máte pravdu, je hodně lidí, co se opravdu snaží. Tady ale vyplynula napovrch i druhá stránka věci. Sami víme o těchto problémech v našem okolí. Nevím jestli se dá dlouhodobě říkat, no já už to až tak neposoudím, co se mu honilo hlavou. Protože je nám jasné, že jsme sami dost často v podobné situaci a sice rozhodnout, jakou zodpovědnost za vlastní práci máme. S tím souvisí, že výsledky prostě odvést musíte vždy. Minimálně, aby si úředníci odškrtli dostatek publikací, když už nic jiného. A v současnosti píše opravdu už každý, téměř o všem co naměřil, protože jde především o ty publikace, které vám dávají zelenou pro schválení dalších projektů. Nemyslím, že by bylo tak dobré chlácholit se, že i když máme pod kobercem pěknou hromadu hnoje, tak zase můžeme s klidným svědomím říct lidem, že si koupí mastičku v lékárně (aby se diskuze už případně nestočila na ten hnůj, ve kterém se ovšem brodíme my). Spíše by mě zajímalo, jak oceňujete a podporujete ty schopné.

0/0
20.4.2012 14:09

přispivatel

Re: Kde je pravda? To se jeste nevi, ale tusi.-Part. II

Než jen říkat, no víte, ono to tak nějak prostě je...ale běžte si koupit mastičku.

0/0
20.4.2012 14:10

chicoi-3

Re: Kde je pravda? To se jeste nevi, ale tusi.-Part. II

I vy mate pravdu. Tlak na psani clanku je obrovsky. Souperi se i o to, jaky casopis vam to opublikuje, cim lepsi index, tim prestiznejsi clanek. Mozno prave to donutilo i pana Bezousku udelat to co udelal. Ale lidi kolem jen krouti hlavou, protoze si tim pokazil nejen reputaci ale mozna prijde i o tituly a bude muset vracet penize. Ale jelikoz je zalezitost jen na pocatku, musi se vse presetrit, pockat na vysledky z Ameriky a pak se uvidi. Ale media to zatim pekne nafouknou, jak to oni bezne delaji. Prima o tom prave odvisilala reportaz, nejlepsi ale bylo kdyz ukazovali na fakultu geografie a ne chemicky ustav. Detail...ale i to o necem sveci. Proste mit bulvarni a narychlo (ne)overenymi informacemi nabitou reportaz. :) Co se tyce leku, to byl jen priklad. No na pocatku kazdeho byly taky objevy (teda u tech serioznejsich leku, ne cajiku). Ale serioznich vyzkumu je velka vetsina, tak prosim nedpodcenujte vsechny, kdyz pochybi jedinec. Mnoho lidi jen hodnoti a pritom nevi jak to funguje.

0/0
20.4.2012 19:38

chicoi

Kde je pravda? To se jeste nevi, ale tusi.-Part. I

Nejjednodussi je obratit cely problem na korupci a prohlanost, nejlepe vsech. V teto oblasti se pohybuji a pana vedce znam, ale i presto ho hned neodsuzuju, protoze nevim co se mu honilo hlavou. Ovsem vsechno naznacuje, ze zamerne vykonal to co vykonal a byl pri tom plne pri vedomi. Bohuzel, i to se stava, a neni to ojedinely pripad. Neni ale potreba hned odsuzovat vsechny vedce a posilat je i jeich (casto v ceskych pomerech tvrdou) praci do vecnych pekel. Boj o granty je, protoze asi jen Kellner si muze zaplatit vlastni vyzkum, takze je jasne, ze kdyz chce nekdo penize, musi prokazat, ze prave ten jeho projekt ma smysl. ...

0/0
20.4.2012 13:54

přispivatel

...

Přispivateli xs123, musím s Vámi v mnohém souhlasit. Zastáváte pragmatickou část názoru běžného člověka, který už přešel do cynismu a bezmoci ze situace ve vědě v ČR. Prakticky vše co jste popsala je pravda. Česká věda, já z přírodovědné oblasti, je na tom prachbídně. Panů Bezoušků je hodně a je jedno jestli budeme hodnotit až takové výstřelky, jako zmanipulovaný experiment, nebo jen nedodaná data do hodnocení, případně vytříděná data... Forma hodnocení, získávání grantů, hospodaření s penězi, dopad výsledků, vzdělání a schopnosti ,,vědců", jejich etika a morálka, to vše je mnohdy dost diskutabilní. Ale řekněte, jak v této oblasti situaci řešit. Skutečných odborníků je vždy málo všude, těch co uspějí ještě méně, celý systém pomalu přechází na výdělečné firmy. Vytváří se další tlak na ,,výrobu" výsledků za každou cenu. ,,Vědců" v ČR přibývá každý rok díky návalu studentů do škol, které už dávno nejedou na kvalitu, ale opět na vydělávání peněz, aby se udržely. Celý systém šel velmi dolů

0/0
20.4.2012 12:45

přispivatel

Re: ...

Ale bez dalších, kteří mají zájem se věci nebudou vyvíjet ani posouvat. My sami vidíme, všechny tyto problémy, ale jak bojovat s těmito ,,nadřízenými", kteří jsou uplně mimo, ale na druhou stranu hradí naši práci. To že 90% výsledků je k ničemu je realita a nikde to nefunguje jinak. Ale z toho zbytku žije celá civilizace. Jak tedy teď očistit ,,vědu" jako takovu, když se na ní nalepili finanční zájmy, které vše tlačí především za rychlým výdělkem bez ohledu na prostředky, jak výdělků dosáhnete. Pak takových Bezoušků bude jen víc a ten zbytek bude označen za zbytečný, protože jen krade peníze ,,daňových poplatníků". Ale bez lidí, co táhnou vývoj dál si daňový poplatnící mohou opět koupit motyky a se zubama chodit ke kováři. Pana Bezoušku neobhajuji ani omylem, naopak měl by být jednoznačně odstrašující příklad a měl by být potrestán podle zákona. Ne že ho jen sesadí z jakési fiktivní funkce. Ale jak řešit celý velmi problematický systém kolem vědy?

0/0
20.4.2012 12:51

Zly_Soused

Re: ...

Tohle ale není problém jen české vědy (tím neříkám, že je na tom česká věda bůhvíjak). Ono to celé začíná už u systému hodnocení vědecké práce, tlaku na publikování a devalvace hodnoty vědeckých článků. No a pro takové lidi, co chtějí podvádět, je velké pokušení potom to, že není až zas takový problém "vylepšená" a falšovaná data dostat přes peer review i do prestižních časopisů.

0/0
20.4.2012 13:47

mpixel

česká věda dostává pořádně na prdel

Po té co se Karlova univerzita propadla ze 160té pozice na 350 tou. A poté co studenti a jejich profesoři vyrazili demonstrovat za klidný a ničím nerušený nezávislý život, tak to bude horší a horší. !!;-€

0/0
20.4.2012 12:26

tres.montes

Re: česká věda dostává pořádně na prdel

Aha, takže by bylo lepší, kdyby Dobeš dosadil do vedení univerzit kolegy z ABL? Kdyby v klidu rozprodali nemovitý majetek univerzit? Kdyby zavedli školné, které by postupně zvyšovali k nějakým 50.000 za rok, přičemž by stát bankám, které by studentům laskavě půjčovaly, garantoval úroky i vklad, takže jejich zisky by byly zajištěny, zatímco student by do života vstupoval s třísettisícovým dluhem?

0/0
20.4.2012 13:11

xs123

Ještě jedno rýpnutí na závěr

Čeští vědci objevili novou krysu a publikovali to v prestižním časopisu. A víte proč tu krysu objevili Češi? Poněvadž žádný jiný stát ani podnik nezasponzoruje nikomu půlroční výlet do džungle kvůli hledání nové krysy.

0/0
20.4.2012 11:45

Sir Humphrey Appleby

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

nemáte pravdu - ani oni tam nejeli za žádnou krysou - objevili ji 2 lidé, jeden ani není vědec (programátor) a druhý tam studujuje nějaké poloopice.

 

viz: http://technet.idnes.cz/cesi-znovu-objevili-krysu-dinagatskou-dye-/veda.aspx?c=A120417_105152_veda_kuz

+2/0
20.4.2012 11:55

xs123

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

Jde hlavně o to, za čí peníze tu krysu objevovali, ne jestli je to programátor.  V každém případě významná vědecká událost pro teoretický výzkum České republiky;-D;-D

0/0
20.4.2012 12:01

Sir Humphrey Appleby

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

no to se ti snažím vysvětlit - nikdo jim nedal peníze aby jeli oběvovat krysu. Ta ženská tam dělá úplně jiný výzkum a ten maník je její přítel co není vůbec výzkumník a maká jako programátor - ty krysu objevili zcela náhodou. přečti si ten článek a pak se k tomu teprve vyjadřuj.

+2/0
20.4.2012 12:24

xs123

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

No já vždycky když čtu, že čeští vědci objevili nějakého brouka v nějaké turisticky zajímavé lokalitě, kde je teplo a bezpečno, tak si řeknu - nojo, jak jinak. Převratná událost. Normální člověk má problém tam vyjet třeba na čtrnáct dnů. Letenka, jídlo, ubytování, plus vzít si dovolenou v práci, zajistit chod rodiny a domácnosti, kdo se postará o psa.

0/0
20.4.2012 12:28

Zly_Soused

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

Nemáš si pořizovat čokla.

0/0
20.4.2012 12:33

Andee in Red Book

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

Hm, takže obyčejná závist... :-PRv

0/0
21.4.2012 18:58

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

Neobjevili novou krysu, ale domněle vyhynulou krysu...

0/0
20.4.2012 12:09

xs123

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

Tak to je naprosto zásadní informace a moje osudová chyba , která nám všem změní život.

0/0
20.4.2012 12:18

Tuřínek

Re: Ještě jedno rýpnutí na závěr

tak si běžte dát kus žvance, takové přízemní věci jsou očividně jediné, co vás zajímají ..

0/0
20.4.2012 19:54

xs123

Vědecké časopisy

např. když si vezmete jeden konkrétní časopis, nebudu jmenovat, který se týká vývoje v konkrétním oboru, tak je zajímavá jedna věc- špičkové výrobkyv tomoto oboru pocházejí z Belgie, dále z Německa a případně USA. Když si ale půjčíte časopis, zjistíte , že tam je nejvíce publikací  - z Polska, Koreje, a dalších zení, kde ani netušíte, že se  něco vyrábí, ze Slovenska. Z asi tří ročníků tam byl jeden článek ze Švédska a jeden od Italů. Takže jak se produjkuje kvalita mi zůstalo utajeno...

0/0
20.4.2012 11:28

xxdavxx

Re: Vědecké časopisy

nevim o jakem casopise mluvis, nicmene pokud je to vedecky uznavany casopis, pak se jeho hodnota urcuje na zaklade prodejnosti coz se oznacuje impakt faktorem.

0/0
20.4.2012 12:06

xs123

Re: Vědecké časopisy

Tak časopis se kupuje knihovnami i podniky, je to poměrně známý časopis. Čte se, ale nic konkrétního se v něm stejně nedovíte. Nakonec - kdo někdy dělal nějaký konkrétní vývoj  - nezákladní výzkum , tak první, co musí podepsat, je mlčenlivost, že se nesmí nic publikovat bez souhlasu firmy. V Německu i studenti, kteří tam dělají diplomovou práci, mají podepsanou mlčenlivot.

0/0
20.4.2012 12:17

JMoudry

Re: Vědecké časopisy

IF se pochopitelně neurčuje prodejností ;-)

0/0
20.4.2012 12:18

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Vědecké časopisy

Impact factor označuje prodejnost? No vida, já si pláhově myslel, že je to číslo zohledňující citovanost uveřejněných článků. Jistěže hodnota impact factoru teoreticky může skrze prestiž časopisu mít vliv na prodejnost, ale to je naprosto vedlejší - ostatně představa, že vědci si chodí kupovat vědecké časopisy do vědecké trafiky, je úsměvná.

0/0
20.4.2012 14:38

Pepan11

Re: Vědecké časopisy

Knihovny pri klesajicich rozpoctech skrtaji dle ceny (na kolik je vyjde jedna stranka v tom kterem casopise) a dle IF. Ergo IF prodejnost ovlivni. Prace ve spatne dostupnych casopisech se ignoruji, byt je to nesolidni. A tim se nuzky IF dal rozviraji.

0/0
22.4.2012 6:30

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Vědecké časopisy

Nelze ale říci, že "prodejnost se označuje impact faktorem". To je jako říci, že cena vína se označuje stářím vína. Jsou to jistým způsobem závislé veličiny, ale to neznamená, že se nejedná o omyl.

0/0
23.4.2012 12:32

xs123

Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

a hlavním zdrojem peněz do vědy bude státní rozpočet nebo dotační fondy EU, tak se podvody a  zfalšované výsledky budou jenom množit. Žádný úředník ani hodnotitel není schopen rozpoznat kvalitu vědescké práce. Stačilo mně, jak tady vodili za nos ministryni Kopicovou. To byla ale fraška!!!

0/0
20.4.2012 11:05

Johny__S

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

Samozřejmě, že je. Celý systém základního výzkumu je založen na přísném hodnocení. Všechny podvody jsou dříve nebo později odhaleny.

+1/0
20.4.2012 11:13

JMoudry

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

Don´t feed the troll! ;-)

+2/0
20.4.2012 11:18

xs123

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

Pusťte už z hlavy tu marxistickou demagogii, že se výzkum striktně dělí na základní a aplikovaný. Na konci komunismu se začalo šířit, že ve světě je rozdíl mezi základním a aplikovaným výzkumem tak s deset let, doba je rychlá a věda jde kupředu jinak než ve středověku. Tak se zpochybňovakl význam všech těch CSc. a divných titulů.Potom se mi podařilo asi deset patnáct let se nepohybovat v akademické sféře, a najednou po r. 2000 všechno možné bylo teoretický výzkum, např. vývoj tepelného zpracování oceli(ve světě 50 -80 léta 20. století), titulama se to jenom začalo hemžit a začaly se udělovat za kde co, a vůbec. věda kopírovala takový ten všeobecně degenerativní vývoj jako školství.

0/0
20.4.2012 11:23

mpixel

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

ono záleží co je to za výzkum. V lékařství je odstup velký. Ale jak říkáte zpracování oceli...tam to tak asi je.

0/0
20.4.2012 12:22

xs123

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

Nevím, jestli je to v lékařství jiné, tam se dá mlžit možná ještě více.

0/0
20.4.2012 12:30

xxdavxx

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

nesouhlasim, hodnotitele jsou vedci nebo jine uznavane osobnosti z daneho oboru.

+1/0
20.4.2012 12:06

xs123

Re: Dokud věda nebude sponzorována ze soukromých zdrojů

Naivko. Hodnotiteleé se hlavně vzájemně dobře znají a také bývá zvykem, že takováý hodnotitel hodnotí projekty z oboru, o kterém nic neví. Vždyť se nám k tomu jeden i přiznal. Panebože, lidi, nebuďte tak naivní, Česko je strašně malý rybník a všichni se tu znají, a hodnotitelé hodnotí všechno hlava nehlava. A když se s hodnotitelem rozhádáte, tak máte šlus.

+1/0
20.4.2012 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.