Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na italské tratě vyrazil vlak s geny ferrari. Testoval se v Česku

Nejrychlejší vlak pro Evropu vyrazil na trať. První souprava nové generace vlaků označovaných jako AGV startuje v Itálii. Firma Alstom ji vyrobila pro společnost Nuovo Trasporto Viaggiatori, kterou spoluzakládal vedoucí představitel Ferrari.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

<<<>>>

je tam par nepresnosti... srovnava se specialne upraveny vlak pro rychlostni rekord s maglevem, coz je konstrukcne uplne neco jineho...

Pravdou je, ze nejvyssi rekord vlaku na zeleznici s vlakovou jednotkou drzi TGV, ale nejedna se o nejrychlejsi vlak, ten je myslim vlak Shinkansen Serie E360Z, ktery dosahl 405km/h bez specialnich uprav... mx. cestovni rychlost je 360km/h... pripadne Shinkansen CRH2C s rychlosti 550km/h, ovsem tam nevim, zda je v provozu...

dalsi nepresnosti neobvyklost absence lokomotivy, to je uplne bezne, je to zakladni prvek Shinkansenu a v Evrope i TGV, dnes uz i nekterych Nemeckych ICE, italskych pendolin, u primestskych jednotek bezna vec, u nas uz od 50 let jsou to EMU 451 a EMU 452... vsech vlaku metra v Evrope apod., ... vzdyt je to logicke, uz kvuli zrychleni a brzdeni je nejlepsim resenim optimalne rozlozena hnaci sila...

0/0
6.5.2012 8:52

809.KocuR

Pořádný článek k tématu je tady:

http://www.k-report.net/clanky/italo/

To co vydali tady je tak pro malé děti....

+1/0
2.5.2012 17:43

Smileface

No jo jinej svět

Jančura koupil další vyřazený vepřáky...

+3/0
2.5.2012 15:19

demon5

Re: No jo jinej svět

No dovol? Ani ve Svycarsku nejezdi vsude nejnovejsi vlaky. A vysokohorske zeleznice maji vlaky i sedesat let stare. Svycarsko se jich zbavuje mimo jine kvuli tomu, protoze nakupuje dvoupatrove. Jedno podlazni uz nestaci poptavce. Dulezita je udrzba a kazdych asi dvacet let provest modernizaci.

+1/0
2.5.2012 15:24

Smileface

Re: No jo jinej svět

blablabla nikdo neříká že všechny vlaky v horní dolní musí jezdit supermoderní, ale tady se bavíme o nejdůležitější české trati ;-)

+1/0
2.5.2012 15:33

demon5

Re: No jo jinej svět

Blablabla...tyhle vlaky jezdi bezne napriklad mezi Baselem pres Luzern az do Locarna. Nejdriv by bylo dobry o tom neco vedet a pak to komentovat.

+1/0
2.5.2012 15:46

jirka h111

Re: No jo jinej svět

musim souhlasit. Dokonce jsem se jednou divil cim jsem jel ve Svycarsku, ale technicky stav urcite skvely.

0/0
3.5.2012 21:28

809.KocuR

Re: No jo jinej svět

Jančura: vagon z 90. let, půjde na reko = šrot fůůůj hrůza

ČD: vagon ze 70. let = je potom co? (tvoří 2/3 vozového parku)

0/0
2.5.2012 17:39

PepaK

Re: No jo jinej svět

Které Jančurovy vagony jsou z 90. let? Všechny ex rakouské vozy, které Jančura má jsou z konce 70. let.

0/0
2.5.2012 17:48

peepa_47

700 mil.

Nestály náhodou pendolina stejně??

0/0
2.5.2012 15:02

PepaK

Re: 700 mil.

Už jsem to psal níže. Stály necelých 650 milionů / kus, ale tak jednoduše to nejde srovnat, protože v době uzavírání smlouvy s tehdejším Fiatem Ferroviaria (dnešní Alstom) byl kurz koruny k euru přes 37 Kč, kdežto dnes je to cca 24,5. Lepší by bylo srovnání ceny v původní měně. Pendolino má navíc naklápění (a je kvůli nutnosti dodržet průjezdní profil užší než AGV), AGV je na systému 25 kV/AC schopno jet až 360 km/h oproti 230 km/h u pendolina, kdežto na 3 kV/DC je tomu naopak (200 vs 230 km/h) atd...

0/0
2.5.2012 15:12

vransen

Re: 700 mil.

Podle webu http://www.atlaslokomotiv.net/loko-680.html byla ta cena skutečně 700m Kč. Ohledně přepočtu měny bych jen dodal, že poslední souprava byla dodána v roce 2005, kdy už ten kurs byl taky někde jinde.

Bohužel je to skutečně tak, že ČD tvrdě zaplatily za vývoj předraženého šmejdu (za tu cenu), pro který navíc nemají ani kapacitu.

0/0
2.5.2012 15:51

PepaK

Re: 700 mil.

Důležité není datum dodání, ale okamžik uzavření smlouvy a datum finančního plnění. To jen tak na okraj. A cena jedné soupravy nebyla "přibližně 700" jak je v článku, ale 4,36 mld / 7 kusy, tedy 622 mKč za soupravu.

0/0
2.5.2012 17:50

vransen

Re: 700 mil.

Zdroj? Dík, celkem by mě to zajímalo

0/0
2.5.2012 20:56

P.spk

ČR je malá

Pokud bychom se omezovali pouze na území ČR, už je dnes potenciál rychlovlaků využitý na 80%..........budoucnost je v mezinárodní dopravě, jenže takovéto soupravy, co jezdí v Itálii, Německu či Francii se naší republice vyhnou obloukem, bohužel....

0/0
2.5.2012 14:52

venecek.nebo.rakvicku

České dráhy jen tiše sledují....

...jak jim ujíždí vlak :-D

0/0
2.5.2012 14:43

www.mises.cz

Re: České dráhy jen tiše sledují....

;-DR^

0/0
2.5.2012 15:00

PepaK

Re: České dráhy jen tiše sledují....

České dráhy, nebo Česká republika? ;-) K čemu by byl ČD vlak se schopností jet 360 km/h, když u nás jsou koleje sotva na 160 km/h?

0/0
2.5.2012 15:15

vransen

Re: České dráhy jen tiše sledují....

Po rozdělení se Slovenskem tady nemá cenu něco takového provozovat. Jinak by se samozřejmě výstavba koridoru, řekněme Plzeň - Košice, hodila.

Na druhou stranu, spojení Praha - Brno kolem jedné hodiny by nebylo k zahození.

0/0
2.5.2012 15:28

Neonym

OT k testování v Česku

Na jednom konkurenčním serveru(každému brzy dojde na jakém), byl kdysi článek o tom, jak nám v Rakousku zabavili 380tku. Pod článkem byla diskuse a nejlíp hodnocený příspěvek byl: "Kdyby jsme měli vládu co k čemu, tak máme testovací trať u nás a nemuseli bychom testovat v zahraničí." Tenkrát mě docela mrzelo, že tam k tomu nemůžu nic napsat;-D Škoda, že ten člověk nevěděl, že to je s testovacími okruhy téměř naopak;-D

+1/0
2.5.2012 14:31

vransen

Re: OT k testování v Česku

Co jste tam chtěl napsat? Že v té Velimi to na prudké stoupání, případně na homologaci v západní Evropě skutečně nelze ověřovat?

0/0
2.5.2012 15:15

fsp1111

Re: OT k testování v Česku

Pro homologaci stejně musíš do země, kde budeš jezdit

0/0
2.5.2012 15:29

oli22-92

Montezomolo, ne Montezomola!

;-ORv

0/0
2.5.2012 14:08

oli22-92

Re: Montezomolo, ne Montezomola!

A sám to napíšu taky blbě! MontezemoloR^

0/0
2.5.2012 14:10

demon5

A

To ze vlaky nezajizdeji na hlavni nadrazi v MIlane a Rime bych nepripisoval nutne Trenitalia. Obe nadrazi jsou hlavova coz zpusobuje zbytecna zdrzeni.

0/0
2.5.2012 13:53

Nejlepší ročník

Re: A

tak, dejte Pendolino na Masaryčku a jste v Ově už za dva dny

0/0
2.5.2012 13:54

Chytry.Levicak

v česku stačí

aby měl vlak něco společného s ferrari nebo tramvaj s porsche a už je to něco extra luxusního:-/

0/0
2.5.2012 13:48

kappak

ceny

nechápu, kde autoři článku přišli na ty směšně nízké ceny, když jednosměrná jízdenka Řím-Milán stojí od 88,- Euro

0/0
2.5.2012 12:50

demon5

Re: ceny

Tady: http://www.italotreno.it/EN/Pages/default.aspx Samozrejme nemuzete pocitat s tim, ze prijdete na nadrazi a pojedete za 30 euro, jizdenka se musi koupit s dostatecnym casovym predstihem.

+1/0
2.5.2012 13:50

ABCDEFGHIJKLMNO

Re: ceny

tyhle ceny třeba hledat měsíc i více před datem odjezdu, třeba 24.7 o 7:34 Milán-Rím je za 9€ (jo, devět)

0/0
2.5.2012 13:53

ABCDEFGHIJKLMNO

červená

"V České republice má změna na železnici zatím barvu žlutou, brzy i černou, v Itálii červenou."

Jako kdyby už v Itálii červený vlaky nejezdili u Trenitalie, že?

0/0
2.5.2012 12:23

vransen

Re: červená

Tak na západě jsou tyhle ceny celkem normální. Pokud chcete, aby si na sebe tahle souprava vydělala, tak nemáte prakticky jinou možnost.

0/0
2.5.2012 13:34

Křištálova tlupa

NEUVĚŘITELNĚ

stupidně napsaný článek..............výborná úvaha je o té lokomotivě.....možná by stálo za to si zjistit, že všechny rychlostní soupravy, tak nějak lokomotivu nemají. Je to podobné jako by se někdo divil, že v metru nemá souprava lokomotivu......

0/0
2.5.2012 11:39

Ferin007

Re: NEUVĚŘITELNĚ

Stejně tak ten překlad AGV. Motorový vlak...to je snad každej. Automotrice znamená, že se "pohybují" samotný vagóny, tzn. že motory jsou umístěny přímo v jejich podvozcích a de facto se táhnou samy, narozdíl od TGV, kde soupravu táhne lokomotiva kombinovaná s prvním vagónem.

0/0
2.5.2012 12:22

Ferin007

Re: NEUVĚŘITELNĚ

A jinak, ten rychlostní rekord nebyl spáchanej s upraveným TGV, ale právě s tímto AGV.

0/0
2.5.2012 12:26

v.sp

Re: NEUVĚŘITELNĚ

Schválně: a co jsou čelní vozy u TGV?

+1/0
2.5.2012 12:28

Křištálova tlupa

Re: NEUVĚŘITELNĚ

..ano ted jste to přesně definoval jsou to čelní vozy soupravy, je to vlastně podobné jako Elefant nebo klasický Pantograf. Defice respektive pojem lokomotiva je opravdu něco jiného.

0/0
2.5.2012 12:59

Nejlepší ročník

Re: NEUVĚŘITELNĚ

Řídící motorový vůz...

+1/0
2.5.2012 13:55

Křištálova tlupa

Re: NEUVĚŘITELNĚ

Ano toto je přesná definice

0/0
2.5.2012 14:42

SVN

Značně populárně

až naivisticky napsaný článek. Kromě informace, že v Itálii budou jezdit nové vlakové soupravy, neobsahuje žádnou podstatnou informaci.

0/0
2.5.2012 11:17

Vlna hněvu

Testovací okruh u Velimi

postavili ještě zlí komunisti. Zajímavé je, že země svobody žádný takový okruh nemají. 8-o

0/0
2.5.2012 10:49

Simakj

Re: Testovací okruh u Velimi

A na co by měl mít každý svůj okruh, když si ho stačí pronajmout? 8-o

0/0
2.5.2012 11:21

A jedeme nanovo...

Re: Testovací okruh u Velimi

Mě spíš vrtá hlavou, proč soudruzi nepostavili alespoň jednu vysokorychlostní trať :-/

+7/0
2.5.2012 11:31

Nejlepší ročník

Re: Testovací okruh u Velimi

ve směru Mnichov - Kyjev? nehromadily by se na jednom konci prázdné vagony? a na druhém cestující?

+1/0
2.5.2012 13:56

Grimkin

Re: Testovací okruh u Velimi

;-D;-D;-D

0/0
2.5.2012 14:55

vransen

Re: Testovací okruh u Velimi

Jste si tím tak jistý, nebo je to jenom vaše přání? Mimochodem, co dělali soudruzi v době, kdy se po Francii prohánělo TGV rychlostmi kolem 300 km/h. Dávaly koženkové sedačky do dobytčáků?

0/0
2.5.2012 13:33

109e

Re: Testovací okruh u Velimi

Ostatní nebudu komentovat, ale koženka byla dříve ve vlacích všude v Evropě.  Jedna z nejznámějších lodí Qeen Mary byla vyložena umakartem. :-/

0/0
2.5.2012 15:12

Stepni-Vlk

Re: Testovací okruh u Velimi

A na to jste přišel jak, že nemají?

0/0
2.5.2012 15:18

Zuzi_K

No ještě pár vylepšení

a už to bude jako RJ a Pendolíno ;-D;-D;-D

0/0
2.5.2012 10:26

cassul

To testování v Česku...

Není nic zvláštního, značná část evropských vlaků všech typů se testuje u Velimi, ono totiž moc jiných zkušebních tratí není... A díky za to, mimochodem je to taky jedna z velmi mála možností vidět u nás na kolejích něco, co není starší třiceti let...

+3/0
2.5.2012 10:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.