- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je tam par nepresnosti... srovnava se specialne upraveny vlak pro rychlostni rekord s maglevem, coz je konstrukcne uplne neco jineho...
Pravdou je, ze nejvyssi rekord vlaku na zeleznici s vlakovou jednotkou drzi TGV, ale nejedna se o nejrychlejsi vlak, ten je myslim vlak Shinkansen Serie E360Z, ktery dosahl 405km/h bez specialnich uprav... mx. cestovni rychlost je 360km/h... pripadne Shinkansen CRH2C s rychlosti 550km/h, ovsem tam nevim, zda je v provozu...
dalsi nepresnosti neobvyklost absence lokomotivy, to je uplne bezne, je to zakladni prvek Shinkansenu a v Evrope i TGV, dnes uz i nekterych Nemeckych ICE, italskych pendolin, u primestskych jednotek bezna vec, u nas uz od 50 let jsou to EMU 451 a EMU 452... vsech vlaku metra v Evrope apod., ... vzdyt je to logicke, uz kvuli zrychleni a brzdeni je nejlepsim resenim optimalne rozlozena hnaci sila...
http://www.k-report.net/clanky/italo/
To co vydali tady je tak pro malé děti....
No dovol? Ani ve Svycarsku nejezdi vsude nejnovejsi vlaky. A vysokohorske zeleznice maji vlaky i sedesat let stare. Svycarsko se jich zbavuje mimo jine kvuli tomu, protoze nakupuje dvoupatrove. Jedno podlazni uz nestaci poptavce. Dulezita je udrzba a kazdych asi dvacet let provest modernizaci.
Už jsem to psal níže. Stály necelých 650 milionů / kus, ale tak jednoduše to nejde srovnat, protože v době uzavírání smlouvy s tehdejším Fiatem Ferroviaria (dnešní Alstom) byl kurz koruny k euru přes 37 Kč, kdežto dnes je to cca 24,5. Lepší by bylo srovnání ceny v původní měně. Pendolino má navíc naklápění (a je kvůli nutnosti dodržet průjezdní profil užší než AGV), AGV je na systému 25 kV/AC schopno jet až 360 km/h oproti 230 km/h u pendolina, kdežto na 3 kV/DC je tomu naopak (200 vs 230 km/h) atd...
Pokud bychom se omezovali pouze na území ČR, už je dnes potenciál rychlovlaků využitý na 80%..........budoucnost je v mezinárodní dopravě, jenže takovéto soupravy, co jezdí v Itálii, Německu či Francii se naší republice vyhnou obloukem, bohužel....
...jak jim ujíždí vlak :-D
Na jednom konkurenčním serveru(každému brzy dojde na jakém), byl kdysi článek o tom, jak nám v Rakousku zabavili 380tku. Pod článkem byla diskuse a nejlíp hodnocený příspěvek byl: "Kdyby jsme měli vládu co k čemu, tak máme testovací trať u nás a nemuseli bychom testovat v zahraničí." Tenkrát mě docela mrzelo, že tam k tomu nemůžu nic napsat Škoda, že ten člověk nevěděl, že to je s testovacími okruhy téměř naopak
Co jste tam chtěl napsat? Že v té Velimi to na prudké stoupání, případně na homologaci v západní Evropě skutečně nelze ověřovat?
A sám to napíšu taky blbě! Montezemolo
To ze vlaky nezajizdeji na hlavni nadrazi v MIlane a Rime bych nepripisoval nutne Trenitalia. Obe nadrazi jsou hlavova coz zpusobuje zbytecna zdrzeni.
tak, dejte Pendolino na Masaryčku a jste v Ově už za dva dny
aby měl vlak něco společného s ferrari nebo tramvaj s porsche a už je to něco extra luxusního