Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Windows 8 zadarmo nepřehrají DVD film a nenahrají pořad z TV

Windows 8 v základu nepřehrají DVD film a nenahrají pořady z televizního vysílání. Funkce se zpřístupní až po dokoupení Windows Media Centra nebo při využití aplikací třetích stran. Důvodem jsou licenční poplatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oldpard

marketing

S touto (v článku popsanou) obchodní politikou se Microsoft v podstatě sám připravuje o potenciální zákazníky.

 Navíc jistě jste si všimli jaké byly marketingově úspěšné MS OS releasy:

Po úspěšném a dodnes hojně používaném XP následuje obchodně neúspěšná Vista, poté o třídu úspěšnější W7, takže, co lze očekávat nyní? Opět nějaký zkušební nepříliš úspěšný release, který se bude jmenovat W8?

0/0
1.6.2012 10:24

Clar

A ty nakřivo ikony

se také srovnají až za příplatek?

0/0
12.5.2012 23:11

Tomasino

Windows...

Chápu že mobilní Windows s pár velkými ikonkami se lidem třeba i líbí, ale fakt nechápu že se tyhle věci musí nutně rvát i na naprosto jinou platformu. Osobně kdybych Windows nezakoupil i s počítačem tak by tam nebyly. A jakmile mi skončí záruka tak to tak dopadne.

Stejně si do Windows musím vždy nainstalovat kopec ruzných lety prověřených programů, kodeků atd, aby ten systém vubec byl k využití. A to nemluvim o stále nesmyslněji uspořádávaném nastavování věcí jako velikost ikon na ploše apod.

Na pracovních strojích používám jak Win tak různé distribuce Linuxu a i pro laika mi přijde Linux mnohem použitelnější než jakékoliv Windows. A výmluvy typu "ale já hraju hry" jsou taky zcela mimo. I ty hry jdou na Linuxu pustit, jen člověk musi chtit a ne jen slepě klikat na tlačítka "další", "další", "ok", "další"...

+1/0
7.5.2012 16:13


DocMart

Re: Windows...

Nesouhlasím. Vidím to zcela opačně. Pro laika, který si instaluje sám, raději windows, tam je vše intuitivní, instaluje se jednoduše, a hlavně u posledních verzí windows okamžitě funguje. Linux je spíš pro hračičky, kteří mají čas řešit problémy. Jasně, pokud je to rozchozené, je to obecně stabilnější, nezpomaluje, nikdo na to nepíše viry... Ale k tomu, aby to fungovalo to laikovi musí nejdřív někdo zprovoznit.

0/0
8.5.2012 0:43

ondra1

Re: Windows...

Kecy. S Linuxem mám bohaté profesionální zkušenosti, ale to jediné, co na něm z pohledu uživatele oproti Windows oceňuji, je shell a vůbec řádkové utility, což ovšem taky není úplně laická záležitost. Na desktop bych si ho už nedal, leda z nějakých velmi specifických pracovních důvodů. Pro občasnou pracovní potřebu bohatě stačí mít ho ve virtuálu pod Windows, pro běžnou uživatelskou potřebu by byl spíše kontraproduktivní.

0/0
10.5.2012 11:15

cckk

Kdo chtít přehrávat TV a DVD musí si přiobjednat...

Proč by to dělal??? Stáhne si jedne z tisíce free přehrávačů;-D

+1/0
7.5.2012 8:44

Gwendolyn :)

Cili at zije VLC!

+2/0
7.5.2012 3:02

Jeyekomon

Ehm

;-D

VLC player bych nakonec použil tak jako tak, takže mě nijak problémy Microsoftu a jeho přehrávače netrápí.

+2/0
6.5.2012 20:59

pvl1

Uplne by stacilo,

kdyby obsahovaly pouzitelne zakladni funkce- zalohovani, textovy, html .. editor, administraci, moznost zjistit, co porad hrabe na disk, co blokuje soubor...

+1/0
6.5.2012 20:51

Orwell2008

Re: Uplne by stacilo,

perfmon,resmon,wbadmin,powershell - ještě něco chybi?pokud to budete tvrdit i nadale jsem nucen řict že si pletete chybí s neumím...editory beru na milost od pspadu vyš takže tady si myslim že by plytvali energii

0/0
12.5.2012 22:46

jan_libich

Myslím si, že se smráká nad MS a bude dále klesat.

Novinky MS jsou nedoladěné a konkurence začíná čím dál více ujídat koláče, snad se i na PC konečně dočkáme větší konkurence operačních systémů a Windows už nebude moci prodávat MS za totálně předražené ceny jako dosud, neb už by to nikdo nekupoval.!!

+1/0
6.5.2012 10:40

Andee in Red Book

Re: Myslím si, že se smráká nad MS a bude dále klesat.

Jj,dát 1500-2000 za systém, který bude osm let nebo více aktualizován, to je hotová zlodějina ;-D

+1/0
6.5.2012 20:19

l.g

Re: Myslím si, že se smráká nad MS a bude dále klesat.

Jen bych poopravil: 1500-2000 stojí W7 Home OEM (tedy jen s počítačem). Krom toho to není plnohodnotný OS. Takovým je až W7 Pro a bez omezení za něj dáte 6000,- Kč Pro srovnání:

W7 Pro OEM - 3000,- Kč, MAC OS OS - 0,- Kč, Linux - 0,- Kč

W7 Pro plná verze - 6000,- Kč, MAC OS - 0,- Kč, Linux - 0,- Kč

Upgrade W7 Pro - 3600,- Kč MAC OS - 500,- Kč, Linux - 0,- Kč

Ještě máte pocit, že to není zlodějina?

0/0
7.5.2012 2:20

Starochoff

Re: Myslím si, že se smráká nad MS a bude dále klesat.

Windows Home je naprosto dostačující OS pro většinu domácností.

A zlodějina to není, i kdyby to stálo milion. Prostě firma nabízí a já buď koupím, nebo nekoupím. Bez emocí, klídek. To se takhle rozčilujete a nazýváte zlodějem i pekaře, který má rohlík za 4,- a né za 3, nebo zadarmo?

0/0
7.5.2012 8:45

viny.had

Re: Myslím si, že se smráká nad MS a bude dále klesat.

Jaká zlodějina? Copak Vás někdo nutí kupovat si zrovna Win ? Já používám Win 7 doma i v práci a v práci ani nic jiného nepřipadá v úvahu. Nicméně Linux opravdu nepovažuju za ideální ani na doma (možná tak na net a poštu) ani do kanceláře. Jo takhle nějaký webový server, hw firewall nebo jako nouzovka CD s live distribucí...

0/0
7.5.2012 12:46

DavidoSasito

Re: Myslím si, že se smráká nad MS a bude dále klesat.

TO: l.g

Jenom bych doplnil, že většina příjmů z Windows jsou právě firemní licence. Sice se tady oháníte, že linux Vás přijde na 0,-. Rád Vás upozornuji, že u distribuce zdarma nemáte jistotu, že pro vaše zařízení v pc někdo udělá ovladače a nemáte žádnou technickou podporu ze strany vydavatele. A můžete jenom doufat, že máte šanci, že někdo před Vámi řešil ten samý problém na podobném jádře. A pokud možno alespoň v angličtině ;-D

Ono není náhodou že Unix se dává jenom a hlavně na servery, protože rozumný IT technik nebude zavádět a pracně nastavovat 40 variant unixu na 160 firemních počítačích, když mu stačí pustit 160 instalací Windows (nebo 160 automatických instalací celého balíku) a nemusí si pamatovat kde co jak nastavoval. Když už není zbytí a technik je neschopen problém jakkoli vyřešit, furt tu existuje hotline Microsoft, kde si s tím technikem klidně můžete povídat 2 hodiny.

0/0
9.5.2012 15:33

aminux

To je novinka

Windows někdy něco uměly (zadarmo)?

Zajímavý je, že starý AVI podporují, ale DVD video ne. Že by MS vycházel vstříc pirátům?

+4/0
5.5.2012 23:01

doktor_bota_2

Re: To je novinka

Formát AVI neříká nic o kodeku, jen o způsobu ukládání dat. A licencované jsou právě ty kodeky.

+2/0
5.5.2012 23:27

pokuston7

Re: To je novinka

takze podle tvoji logiky by 8ky nemeli prehrat nic, kde je pouzit codec mpeg-2, kdyz je jim kodovano dvd. tomu ale neverim..

0/0
6.5.2012 17:01

l.g

Re: To je novinka

Četl jste článek? Z něj to snad jasně plyne...

0/0
7.5.2012 2:22

Burnux

Windows 8 zadarmo?

Jestli bude skutečně nějaká verze W 8 zdarma, tak to bude pecka ...;-D;-D

Neměl být náhodou nadpis "Placená verze W 8 nepřehraje DVD ..."

+3/0
5.5.2012 18:51

chobot1976

Re: Windows 8 zadarmo?

zřejmě jdou cestou google... ale moc tomu nevěřím...

0/0
5.5.2012 19:15

doktor_bota_2

Re: Windows 8 zadarmo?

Ne, to taky evokuje myšlenku, že existuje nějaká bezplatná verze. Správně by to bylo "Windows 8 bez příplatku samy nepřehrají.." - ale nejsem absolvent ani žurnalistiky, ani žádné jiné pomocné školy, takže tomu možná jen nerozumím.:-)

+8/0
5.5.2012 19:39

Dluhy se neplatí

Re: Windows 8 zadarmo?

;-DR^

0/0
6.5.2012 2:44

cckk

Re: Windows 8 zadarmo?

R^;-D

0/0
7.5.2012 8:46

absurdian

internet je plný

přehrávačů médií, které jsou lepší než WMP, takže wo co gou??

0/0
5.5.2012 16:49

qayy

Stačí si kúpiť akékoľvek Windows

a nainštalovať free softvér,  peniaze nebudú potrebné nikdy. Ak sa niekomu páči WMC môže si ho kúpiť, tak isto ako antivir, hoci ich je dnes free na výber veľa. Takže Microsoft neurobil žiadnu zmenu, ktorá by človeka stála aspoň cent. 8-o

0/0
5.5.2012 14:49

1933RT

VÝBORNĚ

Konečně tam nebude ten bloatware :-)

+1/0
5.5.2012 14:21

Světlonoš_v05

Microsoft se chce zřejmě pohřbít

1) zatím mám pořád (legální) XP a na Win8 nepřejdu pokud nebudu muset

2) pokud budu muset, tak si seženu nelegální vycrackovanou kopii

3) pokud to bude ozvlášť špatné, tak přejdu na linux (který už teď mám v počítači jako duální systém a jehož v podstatě jediná nevýhoda je mnohem menší počet kvalitního softwaru)

+1/0
5.5.2012 12:41

Světlonoš_v05

asi jsem to špatně pochopil

"Kdo si bude chtít funkce pro TV a DVD aktivovat, musí si k Windows přiobjednat Windows Media Centrum, případně použít cizí přehrávače jako VLC"

---

ono jde jen o ten jejich windows media player, o kterém ani netuším, že ho v počítači mám, protože ho nikdy nepoužívám a kdybych ho neměl, tak by mi opravdu nechyběl. Myslel jsem že chtějí vůbec odstranit možnost přehrávat mediální obsah

+2/0
5.5.2012 12:50

Kazeasch

Zábavná diskuze

Líbí se mi jak se spousta lidí cuká, ale nějak jim nedochází, že to nejspíš ani nepocítí. XP taky neuměly přehrát DVD (vlastně ni MP3, AAC, OGG, ...)a nikomu to nevadilo. A proč? Protože každej se zasekl na tom že WMP je šmejd a stáhl jinej přehrávač aniž by věděl že WMP s tím nemá nic společnýho a jde jen o chybějící kodek. A teď ruku na srdce, kolik lidí asi používá čistej WMP a navíc bez vlastní sady kodeků? Řekl bych že snad nikdo, a jakmile stáhnete jinej SW nebo vlastní kodeky tak si absence vestavěného ani nevšimnete, a nejspíš to stejně už každej stahuje jako první věc po instalaci. Tak o co jde?

BTW: Jinak se mi líbí jak je tu článek o tom že čisté Win8 nebudou umět DVD ale v tabulce se píše že budou umět MPEG-2 kterým jsou DVD kódovaný. To právě za tenhle prehistorickej kodek musí platit a proto ho chcou vyřadit.

Jinak celej problém je v tom, že MPEG jsou pro domácí využití zdarma, takže je možná i MS nabídne zdarma po odsouhlasení že nebudou použity pro výdělečnou činnost.

+6/0
5.5.2012 10:27

MarkoSX s banem

Re: Zábavná diskuze

přesněR^

0/0
5.5.2012 12:39

Tramp_007

Re: Zábavná diskuze

To je právě to, že to jediné co u nových Windows pocítíme jsou hnusný dlaždice a jinak jako vždycky - stáhnout VLC a ignorovat Windows media player, protože stojí za houby.

0/0
5.5.2012 17:46

Kazeasch

Re: Zábavná diskuze

Když je někdo negramot, tak stojí WMP za houby.Když ale někdo není uplnej trotl, tak si nainstaluje všechny potřebný kodeky který si sám vybere a nebude spolíhat na ty shitky co jsou v přehrávačích typu VLC, KMP apod. Co se týče metra, tak zatím skoro každej koho znám kdo to zkusil, a nechal tomu pár dní, tak s metrem nemá sebemenší problém, a nikdo se už k Win7 vracet nechce. Ne že by se všem metro líbilo, ale Win8 jsou tak rychlý a vychytaný, že to ospravedlní i metro.

0/0
5.5.2012 18:42

Tramp_007

Re: Zábavná diskuze

Ano chápu, fajnšmekři instalují kvalitní kodeky, my blbci a negramoti nainstalujeme VLC a koukáme se. S metrem nikdo nemá problém, ale spoustě lidí se prostě zdají hnusné.

0/0
5.5.2012 21:58

pokuston7

Re: Zábavná diskuze

kecas nesmysly. me treba vubec nevadi wmp quli nutnosti doinstalace kodeku, ale protoze je hnusny a neda se tam uzivatelsky nic moc nastavit.

0/0
6.5.2012 17:05

Kazeasch

Re: Zábavná diskuze

A o tomhle jsem mluvil. Z důvodu jako máš ty, (IT) gramotný člověk přechází na jiné přehrávače, a ne proto že by neuměl něco přehrát. To udělá jen negramot typu trampa, jelikož si myslí že WMP neumí něco přehrát, což je pochopitelně protože WMP je vlastně jen frontend a zobrazovač pro kodeky.

0/0
6.5.2012 17:26

pokuston7

Re: Zábavná diskuze

ok, tak pardon, jsem te predtim nepochopil.. :)

0/0
6.5.2012 22:27

Tramp_007

Re: Zábavná diskuze

A kde jsem hochu rekl, ze wmp neumi neco prehrat?

0/0
9.5.2012 22:22

viny.had

Re: Zábavná diskuze

Konečně někdo normální R^

0/0
7.5.2012 12:49

otec Fouras

Microsoft

Je celkem normální, že na toho nejúspěšnějšího budou zakomplexovaní lidé házet špínu, dokud jim síly budou stačit. To, že je MS Windows na PC nejpoužívanějším OS je prostě fakt.

Závist je jedna z nejhorších lidských vlastností.

+5/0
5.5.2012 9:51

tajny agent

Re: Microsoft

Souhlas ... az na to, ze to nevidim jako normalni.

0/0
5.5.2012 10:03

ivan12345

takhle to vypada, kdyz ajtik rozhoduje ...

.... o tom, co uzivatel potrebuje. Fenomen a to nejen u MS je, ze IT vymysli ptakoviny, casto uplne mimo reality, dane jejich svetem uzavrenym do nejake, nejlepe sklepni nevetrane kancelare, misto toho aby naplnovala pozadavky uzivatelu. Tem totiz diky totalnimu odtrzeni od realneho sveta neni schopno porozumet ;-)

0/0
5.5.2012 8:09

otec Fouras

Re: takhle to vypada, kdyz ajtik rozhoduje ...

Obyčejný uživatel neví co skutečně chce. Obyčejnému uživateli stačí Internet a přehrávač hudby a videa. Ano, na to nemusí mít MS Windows, ale obyčejný uživatel je na něj zvyklý z práce, ze školy a tak nebude přecházet na něco jiného.

0/0
5.5.2012 9:54

Gamehoror

To je evidentně jejich politika.

Za 1000 kč koupit OS a za další tři tisíce programy aby ten OS taky vůbec něco uměl.

A hezky nenápadně po desetikorunkách z Vás vytahat těžký prachy.

+2/0
5.5.2012 4:34

pivak2

Re: To je evidentně jejich politika.

Dobry, sice nevis k cemu je "OS", ale plkas dobre.

0/0
5.5.2012 9:41

tajny agent

Re: To je evidentně jejich politika.

Jakoze Windows 8 zadarmo je za 1000 Kc?

0/0
5.5.2012 10:02

poterienko

DVD?

Wonka někdy uměla přehrát DVD? Nebo tím mysleli ten jejich debi.lní WMP?

+3/0
4.5.2012 23:37

net.Xtreme se nevzdává

Re: DVD?

WMC

0/0
4.5.2012 23:39

poterienko

Re: DVD?

Další program, nikoli systém.

0/0
4.5.2012 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.