Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční čarodějnice z Ruska deptaly Němce za války bombardováním

V Británii za války létaly i ženy menší než 160 centimetrů. Musely mít pod sebou polštářek, aby viděly ven. Ruským pilotkám Němci přezdívali "Noční čarodějky". Jejich nálety měly ničivý psychlogický účinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Virginian

V stalinove raji

se mohli zensky svobodne chytit kniplu i krumpacu, urra, urrraa!  

Pamatujete na budovatelske filmy jak tam baby vlacej plny kolecka kameni a do toho komentare jak sovetsti lide buduji?  Takovou praci by zensky delat nemely nikde na svete, nejsou na to staveny.

Ale dik za clanek, pekny pocteni.

0/0
24.5.2012 13:49

Tuck

Matoušková

"Matoušková už zase? To nevadí , že už vás dvakrát setřelily ? (

0/0
13.5.2012 22:31

eržyka for prezydend!!!

more dobra propagánda

eržyka je rovnako takova pylótka a kdyby eržyky nebýlo tak valku njemcy vygraly eržyka všetky sestrelýla bo byla nezbytna ve valce a nykdo tak dobre nehajlóval ako eržýka je houževnáta a uvědomněla more proto bude prezydénd ty zpatečnyku

+2/0
6.5.2012 21:37

Joanis

Krásná ruská píseň na jejich památku

Na památku těchto "nočník čarodějek" zpívá Alexandr Rozenbaum:

http://www.youtube.com/watch?v=JVgqSq7Ha-8

0/0
6.5.2012 20:05

HrubesaMares

to je ale

genderove nevyvazeny clanek :-P

+1/0
6.5.2012 16:18

luki

Re: to je ale

Až se bude psát o pupkatých ochlastech, kteří nic neumí, tak se na tebe taky dostane :-)

+4/0
6.5.2012 20:11

eržyka for prezydend!!!

Re: to je ale

more nevyvaženy protóže ty nechapež še eržyka ma byt prezydénd ty si tlusty ochlásta neumyš pylotóvat a hajlóvat tu ubožaku ty nechapeš co je emancypáce a dyzkrymynúješ a ksenofobúješ ty zpatečnýku my tebe vylučyme z unyje budéme sy na tébe stěžóvat u evropskeho komysára ukaže tobě ty nebúdež v únyjy my umyme pylotóvat

0/0
6.5.2012 21:52

TDW

"Bed check Charlie"

Za války v Koreji používali "Kukuruzniky" i Číňané a Severokorejci proti jednotkám OSN - především tedy Američanům. Údajně budili stejný respekt jako již za druhé světové války, G.I. jim říkali "Bed check Charlie" - lůžkový kontrolor Charlie. Ovšem Američané proti nim nasadili stíhačky Skyknight (proudová mašina s pořádnou baterii kanónů) a pístové Tigercaty a Corsairy. Stačila jedna dávka a z "Kukuruzniku" zbyla hromada třísek...

+2/0
5.5.2012 22:08

RayPall

Re:

Však o tom byl i jeden díl MASHe, ne? Jak jim tam lítal právě jeden takový (i když ne zrovna na Po-2) a osazenstvo nemocnice se sázelo, jestli se tou jednou ručně házenou bombou trefí do terče, co mu tam udělali (myslím, že to byl sklad nepotřebného prádla)

0/0
6.5.2012 13:34

231/4

Re:

Prádla? MUNICE.

0/0
14.5.2012 13:04

RayPall

Re:

Jinak (omlouvám se za doublepost) bych nechtěl být pilotem, co má sestřelit nějaký takovýhle traktor s křídly. Je to malý terč s ještě menší rychlostí, to buď musel jít pilot až na pádovou rychlost, nebo ho trefit prvním náletem během těch pár sekund mezi zpozorováním cílem a nutností se odpoutat...

Stejný problém mělo u Luftwaffe těch pár raketových Kometů - byly o tolik rychlejší než B-17, že v kombinaci s nízkou kadencí 30 mm kanonů měli asi jen tři sekundy na útok. Pak museli potlačit, aby se s bombardérem nesrazili...

0/0
6.5.2012 13:38

praetorianvs

Re:

a k tomu vydrzeli ve vzduchu nejakych 15 minut,museli se potykat s unikem splodin do kabiny a pak jeste pristat na lyzinach-kdepak jit pilotovat kometu muselo byt za odmenu:)))

0/0
11.7.2012 12:47

hafusak2

Re:

Kukuruznika v bojovém nasazení jsem viděl naposledy u Poláků v srpnu 1968.

Jinak chtít takové letadlo sestřelit je dost fuška, protože jako pomalejší a navíc dvouplošník si může dovolit prudké obraty, jaké rychlejší stíhač nedokáže, v přízemním letu je těžko odhalitelné, pro raketu nemá dostatečnou tepelnou stopu a kanony dnešních stíhačů mají malou zásobu nábojů, takže nežli ho stíhač pracně a zdlouhavě zaměří, tak ten mu prudce uhne a kanonová dávka jde vedle.

0/0
6.5.2012 21:25

Mitas24

Jajajaj, ta gramatika někdy bolí...

"Ruským pilotkám Němci přezdívaly..."

+2/0
5.5.2012 19:19

Čech jako poleno

Letka čarodějek

Jednou v 80. letech jsem o nich videl v TV sovetsky film "Letka čarodějek". Celkem klasicky valecny film, zadny komunisticky podtext.

Bohuzel od r. 1989 je snad v politickemn trezoru, nebo co.

Pritom tech americkych kravovin, co tam museji porad poustet.... No hruza!

+4/0
5.5.2012 15:02

RayPall

Re: Letka čarodějek

Tak v době googlu a ulozto přece není problém takový film najít, ne?

0/0
5.5.2012 15:20

panko velkomožný

Re: Letka čarodějek

To sice není, ale taky by se občas něco z toho mohlo objevit v televizi. Nebo koncesionářské poplatky platím jenom proto, abych se mohl dívat pořád na jedny a ty samé, 100x opakované filmy?

+1/0
5.5.2012 17:46

vItava

Re: Letka čarodějek

Ne, že by na tom záleželo, ale konces. poplatek platíte za pouhé vlastnictví TV přijímače.

Dívat se přitom nemusíte na nic.

+2/0
5.5.2012 19:50

Tobinka2.0

Re: Letka čarodějek

ne, že by na tom záleželo, ale koncesionářský poplatek platíte za to, že "vlastníte" českou televizi a rozhlas. jejich vlastníkem je "veřejnost".

+1/0
5.5.2012 20:28

thorough2

Re: Letka čarodějek

Takže když někdo nevlastní tel. přijímač, tak musí dále odvádět koncesionářské poplatky, protože je vlastníkem ČT?

0/0
6.5.2012 5:02

VyMeTaky

Re: Letka čarodějek

V podstatě jste si odpověděl... Nějaké čestné prohlášení o nevlastnictví TVP se dá napsat a odeslat, ale víc nevím, zkute google.

0/0
6.5.2012 13:38

vItava

Re: Letka čarodějek

Samozřejmě, že ne.

0/0
6.5.2012 16:03

vItava

Re: Letka čarodějek

Nesmysl.

0/0
6.5.2012 16:02

VyMeTaky

Re: Letka čarodějek

Problém je v tom, že i kdyby to bylo srovnatelné nebo lepší než např. Umírání za dlouhého dne (pravda, o pěšácích) nebo Stíhači na start!, za ty roky už prostě lidi mají plný zuby ruského válečného patosu, sovětské dokonalosti, a ani tam nemusí být ani písmenko z bolševické propagandy, ale z ruských filmů tohle prostě čiší na sto honů. Jsou sice filmy, které bych i rád viděl kvůli těm letadlům, ale zas takovej fanda rusáků nejsem, abych se neobešel bez výkresu, pár výlisků z polystyrenu, barviček, tmelu, lepidla a šmirglu.

A uznávám, že máloco dnes stojí za shlédnutí - Pearl Harbour je nemlich stejná srágora, jako remake Memphis Belle. Pokud se chci podívat na dobrý letecký válečný film, pustím si Hlavu XXII, Bitvu o Británii, Bat21, Flight of Intruder. Z těch starších se mi líbila i Letka 633, Dam busters, i když letecké scény pomocí modelů (a je to vidět, bohužel) ten film dost strhávají.

0/0
6.5.2012 13:53

RayPall

Re: Letka čarodějek

Zrovna Pearl Harbor mohl být alespoň ucházející, kdyby se Bay vykašlal na romantiku a dal tam jen řežbu - dogfighty sice byly sice hodně zhollywoodštěné, ale aspoň to byla zábava daleko větší, než zívat nudou u milostného trojúhelníku.

0/0
11.5.2012 23:07

hafusak2

Re: Letka čarodějek

Také je o nich částečně i film "Nebeský louda". Koupil jsem si ho na DVD.

0/0
6.5.2012 21:15

TYGR.NET

Nedávno měly letecký den všechny ženy, ale ztráty minimální.

+1/0
5.5.2012 14:52

Hijo De Puta II

Pokus o zajímavý článek,

ale formulace "poměrně moderními" rychlými bombardéry Petljakov Pe-2 mě dost pobavila - proč se autor zdráhá  napsat, že Pe-2 byl jeden z nejlepších ruských frontových letounů, vyrobeno přes 11 000 kusů, sloužil jako střemhlavý bombardér, letoun přímé podpory i noční stíhač. :-P

+2/0
5.5.2012 14:13

ice67

Re: Pokus o zajímavý článek,

Protože existovaly i výkonnější stroje, schopné plnit podobné spektrum úkolů. ;-)

Což samozřejmě neznamená, že Pe-2 byl špatný.

0/0
5.5.2012 14:29

Hijo De Puta II

Re: Pokus o zajímavý článek,

Jo? A které? :-P

0/0
5.5.2012 20:35

ice67

Re: Pokus o zajímavý článek,

třeba jedno takové hezké dřevěné :-P

0/0
5.5.2012 21:20

Hijo De Puta II

Re: Pokus o zajímavý článek,

Vyráběné v Rusku, že? RvRvRv:-P

0/0
5.5.2012 22:21

ice67

Re: Pokus o zajímavý článek,

a kde je napsané že v Rusku?? to je tvoje konstrukce ;-);-)

0/0
5.5.2012 22:28

Hijo De Puta II

Re: Pokus o zajímavý článek,

No ty budeš kolosální inteligent....tebe rodili kleštěma? :-P

0/0
5.5.2012 23:11

ice67

Re: Pokus o zajímavý článek,

a tady byl někdo zbytečně chytrý a krásně se nám zamotal do svých kolosálních bludů ;-D;-D

příště stačí napsat ... nechápu psaný text, ale po absolvování druhé, možná třetí třídy ZŠ se to snad zlepší ;-);-)

0/0
5.5.2012 23:16

vItava

Gustav

Rusky na Polikarpovech létaly i nad Jižní Moravou.

Přezdívalo se jim Gustav. Podle pamětníků ta letadla létala pomalu, dělala kravál a jejich motor měl zvuk jako traktor. Tím ovšem legrace končila. Díky nízkému a pomalému letu z nich byla vidět sebemenší chyba v zatemění a taková dávka z kulometu nebyla nic příjemného.

0/0
5.5.2012 13:50

Lord Havelock Vetinari

V Babicích kousek od Brna

mají dokonce památník. V posledních dnech války tam bylo sestřeleno sovětské letadlo. To co z pilota zbylo, se nedalo moc dobře identifikovat nebot skončil na kusy, ale podle nalezených vlasů a oblečení lidi napadlo, že to byla pilotka. Kráter prostě zasypali a byl tam postaven Památník sovětské letkyně. Před pár lety někdo zbytky letadla a pilota vykopal a zjistilo se, že to vlastně byl chlap. Ale pomník je tam stále, jen s pozměněným textem. Jinak si myslím, že se v tom lidé neměli hrabat - měli nechat legendu žít a tomu pilotovi by to bylo už stejně jedno. Jak žil, tak umřel.

0/0
5.5.2012 13:47

Lord Havelock Vetinari

Re: V Babicích kousek od Brna

*Pardon, ne před pár lety..Už v r. 78...

0/0
5.5.2012 14:08

VyMeTaky

Re: V Babicích kousek od Brna

Tomu pilotovi to už jedno je, ale myslím si, že pokud je šance na vyzvednutí ostatků, a má-li pozůstalé, měl by být důstojně pohřben. Případ z ČS historie - Otto Smik. Sestřelen nad Zwolle, NL, nalezen 1963, přenesen 1994 do Blavy.

+1/0
6.5.2012 15:05

oxon

....ženské

zneužily gentlemanství mužů k tomu, aby je zotročily..........;-O

0/0
5.5.2012 13:46

Plaszów

Re: ....ženské

předpokládám, že ty žádnou ženskou nemáš a trávíš noci u porna na internetu. A esi  máš, tak je to nějaká Gertrůda, která si s tebou dělá co si zamane.. a ty trávíš noci u porna na internetu...;-D;-D

+2/0
5.5.2012 14:06

Lord Havelock Vetinari

Re: ....ženské

Připadáte si zotročený? Není to tak jako náhodou Vaše chyba?

+3/0
5.5.2012 14:09

anonymousCZ

palubní stíhačka?

WTF?

0/0
5.5.2012 13:22

VyMeTaky

Re: palubní stíhačka?

Stíhačky pro provoz z paluby (letadlových lodí).

0/0
5.5.2012 13:23

oxon

Re: palubní stíhačka?

....všechny vdané ženy jsou "stihačky".........;-D

+1/0
5.5.2012 13:38

Pepito-To

Re: palubní stíhačka?

A kdyz jsou doma, tak jsou "na palube" .....:-P

0/0
5.5.2012 14:04

bojimbojim

Hezke

cteni,ale je mi divne,ze ne vsechny zenske jmena nejsou s koncovkou ova.Proc neni princezna Eugenie Šachovskajaova?A pak za ni by nasledovaly ty nemecke atd?Ze by byl redaktor uz unaveny?:-)

+1/0
5.5.2012 13:20

ice67

Re: Hezke

To ne jen autorovi nedělají hlášky typu zpívá Sisi Kečová nebo Džoan Džetová dobře na žaludek ;-D;-D

0/0
5.5.2012 13:30

pepito

Re: Hezke

zopakuj si češtinu a pravidla pro přechylování.

rusky : Šachovskij - Šachovskaja česky: Šachovský - Šachovská. Narozdíl od:

rusky: Děgtěrov - Děgtěrova česky Děgtěrov - Děgtěrovová

+1/0
5.5.2012 14:50

ice67

Re: Hezke

viz výše;-D;-D

0/0
5.5.2012 15:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.