Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test špičkových zrcadlovek: souboj odvěkých rivalů, Canon proti Nikonu

Nikon D800 a Canon 5D Mark III. Dva nové poloprofesionální fotoaparáty. Výbava i jejich cena z nich dělá ideální nástroj pro nadšené (a movitější) amatéry i profesionály. Oba přístroje jsme v ostrém provozu testovali dva týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

albert666

recenze

No jako úvod do problematiky to není špatné, ale pro profíka tam chybí hodně věcí. Pár postřehů o Mark III z praxe jsem našel třeba tady - http://blog.aaron.cz/2012/07/rozhovor-s-fotografem-danem-jak-vam.html

0/0
6.8.2012 9:26

jan_libich

Prakticky každý, kdo si koupí takto drahý fotoaparát fotí do

RAW, tak jak vypadá výsledek v JPEG je naprosto nezajímavé. U mne by to vyhrál Nikon, vyšší rozlišení, profesionálnější funkce a podle mne i lepší ergonomie. Že nemá amatérský režim jako Canon je pochopitelné, neb není určen k focení amatéry. No a fotí podobně jako většina dnešních fotoaparátů, které fotku upravují do JPEGu více, než bylo zvykem dříve. Každopádně tento test je zajímavý, ale málo úplný a má málo srovnatelné výsledky, takže moc neříká.

0/0
5.7.2012 20:49

Kombajn

nikon si kope hrobecek

Ac mam doma dve zrcadlovky Nikon, pripadne zajemce o tuto znacku odrazuji od koupi. Duvodem je i brutalne spatny servis, ktery ceska pobocka ma. Prekousl jsem vymenu vybojky v externim blesku, ktera trvala 3 tydny, protoze "technik mel dovolenou" (asi maji jednoho), ale kdyz jsem nedavno zasel do FotoSkoda, kde mi oznamili, ze Nikon ma mesic na to, aby rekl kolik bude stat oprava a teprve po mem odsouhlaseni (tedy po tom mesici) zacne na zakazce pracovat, udelalo se mi nevolno. Brnaci, tem je hej, jezdi do Nikonu ve Vidni...

0/0
30.6.2012 4:15


Kombajn

Re: nikon si kope hrobecek

jinak recenze podle tovarniho nastaveni je samozrejme kravina a vubec dle parametrů ani nemam pocit, ze jsou ty dva fotoaparaty pomeritelne...

+1/0
30.6.2012 4:43

niceguy

Re: nikon si kope hrobecek

Nemyslim, naopak tovarni nastaveni neznamena automaticky nevhodne a je to celkem jednoznacna kategorie pro srovnani obou fotoaparatu. Existuji samozrejme i dalsi ale tato volba je urcite jedna z moznych.  Otazka je zda by nebylo prece jen vhodnejsi pri pouziti tovarniho nastaveni fotit do RAWu a porovnavat vysledek pri shodnem nastaveni parametru konverze napr. do bezztratoveho tifu pri pouziti dodaveneho firemniho SW. Pri kvalite obou kamer by to mozna vysledku prospelo.

0/0
10.7.2012 14:29

jan_libich

Re: nikon si kope hrobecek

No servis má pomalý a drahý, to je fakt, ale ani Canon není nijak v tomhle skvělý. Tady je na obou stranách stále co zlepšovat.

0/0
5.7.2012 20:50

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Přijde mi to jak recenze pro "blondýny"

jak vzít foťák, nanic nesáhnout, nemylet a nabouchat mraky úžasných fotek. Čekal bych, že když už si někdo koupí foťák této třídy, tak si nastaví všechno možné podle sebe a nebude fotit na automat a tovární nastavení.

Podle věty "Čím však nikon nad canonem vyčnívá, je velikost nového snímače" a pak tam ještě jednou zmiňujete velikost snímače, bych čekal, že nikon nebude full frame, ale středoformát :-).

0/0
28.6.2012 14:02

jadawiolgi

autor je "Canonñák"

Gratuluji autorovi "Canonñákovi" za (ne)zdarily clanek!!!Rv

0/0
27.6.2012 1:14

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: autor je

Spis Canon zaplatil :-).

Ono fakticky vzato myslim, ze mezi Canonem a Nikonem ne velky rozdil. V jednotlivych parametrech jiste, ale celkove ma kazdy sve slabe a silne stranky. Takze neverim, ze by mohla vyjit takto jednoznacna recenze pro nikoho.

Navic se tam opomiji to, ze pokud clovek nema doma slepici, co snazi zlata vejce, tak si stejne koupi to, na co uz ma vybavu. A clovek, co ma nejakou starsi FF zrcadlovku urcite bude mit radu objektivu, jejichz cena nasobne presahuje cenu tela, takze nakonec koupi znacku podle vybavy.

0/0
28.6.2012 14:56

panjakdal

Vyznání od nikonisty Kena Rockwella

My 5D Mark III lets me make better pictures faster than I can with my D800E. My 5D Mark III is much more pleasant and fun to use. The D800E and D800 might be better if you are a pixel-counting computer hobbyist who enjoys poring over details in software all day, but as someone who needs to crank-out photos as opposed to an IT professional, the 5D Mark III is the clear winner today, for me. http://www.kenrockwell.com/tech/comparisons/d800-vs-5d-mark-iii.htm

0/0
26.6.2012 22:15

lm3

Recenze

Nesouhlasím s reakcemi, srovnání určitě mohlo být lepší, nicméně většina důvodů je pro mně mimo. Automatika samozřejmě neznamená režim auto, které tyto foťáky ani nemají, tento logický rozpor v reakcích nějak diskutující pomíjí... je vidět u fotek, co za režimy je použito. A ty používány jsou, nebudu tady cucat z prstu procenta, ale že by všichni fotili furt na manuál, nebo měli by, to teda v žádném případě ne.

A i pokud fotíte do RAWu, je pochopitelně lepší mít nafoceno tak, že s expozicí moc hýbat nemusíte...

0/0
24.6.2012 8:27

Tomas_X7

Tovární nastavení

Skoro vše už bylo v diskuzi asi řečeno, ale přesto....

Zvláště v této třídě fotoaparátů trvat na "továrním nastavení" je opravdu duševní výkon. Asi si budu stěžovat, že mně auto při továrním nastavení volantu samo nezatáčí, to je zhruba podobné.  Fotoaparát této třídy je nástroj, ne automat na fotky. Nástroj do rukou fotografa, jestli to autorům článku něco říká. Budete taky testovat kvalitu houslí tak, že někdo z redakce, kdo v životě housle v ruce nedržel, přes ně bude nějak smýkat smyčcem? A bude zakázáno je naladit, protože tím by se zrušilo tovární nastavení, ne? ;-D

0/0
20.6.2012 17:58

cadel

...

ten, kdo delal ten test nemuze byt fotograf....nebo muze, ale vubec nerozumi svymu remeslu...boha jeho fakt...jak muzete srovnavat 2 snimky jeden s casem 1/60 a druhy s casem 1/800??? a proc fotite zapad slunce rychlosti, na ktere jde videt zastavena vrtule vrtulniku??? opravdu nechapu smysl..!!!!!!!!!!

0/0
18.6.2012 8:24

Nikolas

Testy se dělají trochu jinak

viz http://www.dpreview.com/

0/0
14.6.2012 22:10

r-man

Vyrez vs ohnisko

"Tím se ovšem zhruba 1,5krát prodlouží ohnisková vzdálenost a rázem je ze 200 objektivu třístovka.

Paneboze neeeeee!!!!!!!!!!

Pane autore, prosim prectete si co to vlastne znamena vyrez a co je to zmena ohniska.

Redakci velmi doporucuji tento clanek stahnout, takovou hromadu sr@cek uz jsem dlouho necetl. A to jsem canonak. Tento clanek je ostuda pro celou redaci Technet.cz.

0/0
12.6.2012 10:30

sdasdgk

Test psany ITakem

Polovina textu o pixelech a ISO (jak kdysi na letacich byla valka na megapixly, tak dnes se dela stejne nesmyslna na ISO). O ton nejdulezitejsim, ergonomii, a mechanicke konstrukci ani zminka.

0/0
27.5.2012 15:51

Neutrální Nick

Re: Test psany ITakem

Ergonomie ani mechanická konstrukce (která je u téhle třídy špičková) na fotkách není vidět. Pixely a ISO ano. A to zajímá fotografa.

0/0
28.5.2012 6:53

gogan

Re: Test psany ITakem

Ergonomie je důležitá, pokud Vás foťák se** neuděláte moc dobrejch fotek.

0/0
29.5.2012 20:23

Antonín, topič

Re: Test psany ITakem

Pán je teoretik, tak mu ty hemzy neberme.

0/0
1.7.2012 20:34

makofoto

Jako parodie na test je článek velmi dobrý

U Canonu jsou vyzdvihovány funkce, které již Nikon dávno měl (viz třeba ostření), přednost Nikonu v dynamickém rozsahu jeuváděna jako nevýhoda, které potlačuje realitu snímků, přitom každý fotograf ví, že ukrýt kresbu ve stínech je daleko snazší, než ji ze stínů získat. Fialový odstín je pokládán za výhodný, méně saturované barvy a chladnější odstín jsou považovány za chybu. Přímo ukázkové je tvrzení u snímku proti slunci, které lze pojmout dvojím způsobem:

- kritizovat Nikon za to, že zničil atmosféru snímku, protože má podrobnosti i ve stínech

- pochválit Canon, že tam má téměř tmu a argumentovat tím, že takto to tam skutečně vypadalo.

Jestli autor vidí způsobem Canonu proti světlu, tak by měl jít na oční. Mé oko by tam ty podrobnosti u popelnic jistě vidělo. Stejně tak by šlo napsat, že byl Canon požádán o to, aby se k tomuto snímku vyjádřil.

Četl jsem hodně testů fotoaparátů a pár jsem jich i napsal. Ale tento "test" by měl být označen jako reklama. A je velmi špatně napsaná.

+7/0
26.5.2012 13:05

tomashr

Re: Jako parodie na test je článek velmi dobrý

Ta "recenze" je skutečně úlet, v tom se jistě canonisté i nikonisté dost shodnou, byť každého primárně popudí něco jiného...

Nicméně v pár bodech bych se redakce trochu zastal... Zaprvé AF systém 5DIII je opravdu dobrý - Nikon dlouho vedl, ale teď to vývojáři Canonu nejen dohnali, ale naopak strhli vedení na sebe. To, že je u Canonu zpravidla lepší podání pleťovky je taky fakt a dost profíků to oceňuje, ono se mnoho reportážních akcí fotí do JPG a na zpracování RAW není čas.

Naopak s vámi souhlasím v té ukázce focení proti slunci, ona hlavně ta ukázka není moc o dynamickém rozsahu jako spíše o evidentně jiné expozici každého foťáku. Osobně si mimochodem myslím, že jsou "blbě" oba příklady, volil bych něco mezi a vůbec nepochybuji, že bych dobrý výsledek dostal z C i N...

Tohle není žádná reklama, to je ukázka nekvalitní práce autora, k tomu není co dodat. Už jedna z prvních vět o "velkém čipu Nikonu", který je velký přesně stejně jako u Canon naznačuje, co se asi dá čekat dále :-(

0/0
3.9.2012 13:57

Tangua

Objektiv

Hodně se hodnotí elektronický převod objektu (do RAW, TIFF, či Jpg.) ale kvalita snímku je především dána kvalitou objektivu. A ten případně může být i dražší než samotný foťák.

0/0
25.5.2012 15:47

poterienko

Re: Objektiv

To jsi nám neřekl žádnou novinku...

0/0
25.5.2012 17:26

bluesharp

Děkuji autorovi za nový DIKOBRAZ!

Taxem se dlouho nepobavil ;-D Má to však Canon zapotřebí, zesměšňovat se ryze amatérskou recenzí plnou chyb a dezinformací? Realita čipu (na rozdil od autora) renomované laboratoře DXOmark zde:

http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/795%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/792%7C0/(brand2)/Nikon

Tam zjistíte také že D800 ma nejlepší snímač vůbec i než středoform. přístroj s 80 mpx a že 5 DIII je až 10 místo! přesdtihnut nejen a logicky dalšími středoform., tak Nikony i jedním Pentaxem a to v APS-C formátu!

http://www.fotokurzy.eu/nikon-d-800-is-the-new-king-canon-5-d-mkiii.html

+1/0
24.5.2012 14:22

sematam

Re: Děkuji autorovi za nový DIKOBRAZ!

Nemá to zapotřebí a proto tu recenzi Canon taky nenapsal.

+2/0
24.5.2012 23:56

mlčanlivý boban

To je čo za blbosť??!!!!

Čím však nikon nad canonem vyčnívá, je velikost nového snímače.

Ak sa nemýlim, tak rozmer čipu je prakticky rovnaký, veľkosť kinofilmového políčka. Ono pomýliť si veľkosť snímača a jeho rozlíšenie, to je fakt hodné lupy... 8-o

+1/0
24.5.2012 7:37

sematam

Říkalo se na divokém západě

že Bůh ztvořil lidi a Samuel Colt je udělal rovnoprávné. Platí to samé o kamerách a Photoshopu?

?

0/0
24.5.2012 5:58

poterienko

Re: Říkalo se na divokém západě

O kamerách asi ne, v PS se videa moc upravovat nedají.

0/0
24.5.2012 11:06

kontratrakt

Re: Říkalo se na divokém západě

v novem PS CS6 se o to ted snazi :o) …o strihani videa

0/0
24.5.2012 12:10

sematam

Re: Říkalo se na divokém západě

Já zapoměl že  "photographic cameras" -> "photo cameras" -> "cameras" neznamená automaticky "foťáky." Ty jsem měl na mysli.

0/0
24.5.2012 23:48

repulsive

já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

0/0
23.5.2012 21:11

repulsive

Re: já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

.. to je tak pro meníky, co jezdí sami po praze džípem. půjdu do u4/3

0/0
23.5.2012 21:12

kontratrakt

Re: já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

on je mega rozdil mezi 4/3 a fullframe. Takovej olympus om-d...ten bych si dal na vystavku...ale fotit bych s nim asi nechtel :o)

0/0
23.5.2012 21:19

repulsive

Re: já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

nojo, kdyby se prodával 2kg doubleframe, tak byste zas pohrdali tím fullframem

0/0
23.5.2012 21:22

kontratrakt

Re: já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

fullframem vychazi z kinofilmoveho policka...ale delaji se stredoformatove digitalni steny...ty jsou vetsi.

0/0
23.5.2012 21:28

izak__

Re: já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

Ano, kdybych mel na Leica, tak ji mam doma, to je neco mezi FF a stredo, ale v normalnim tele, bez vetraku, ktery nasava prach i vlhkost, jako na stenach.

+1/0
24.5.2012 8:18

kontratrakt

Re: já bych tak velký a těžký foťák asi nechtěl.

to mi povidej…bejt cestovatelem…jen tak se poflakovat...hned bych do Leica sel…tedy hned po tom co bych udelal banku :o)

0/0
24.5.2012 12:09

poterienko

Canon? Ano

Já bych osobně šel do Canonu. Proč? Jednak mám už nějakou výbavičku objektivů a příslušenství, které používám na 7D (jen 1 obj. není pro FF) a také mi vyhovuje ovládání Canon zrcadlovek. Při ovládání Nikonů (D200, D700, low modely) jsem se vždy vztekal, jak je to nelogické, každopádně chápu, že pro dlouholetého uživatele Nikonu by to bylo naopak. Pro 5DMIII bych měl určitě využití, těch pár megapixelů navíc DR FF by se hodilo :).

0/0
23.5.2012 18:25

kontratrakt

Re: Canon? Ano

s ovladanim to mam naopak...co jsem presel na Nikon...v tu chvili jsem zapomnel jak se Canon ovlada... proti gustu zadny disputat

0/0
23.5.2012 20:41

poterienko

Re: Canon? Ano

No vidíš, přesně jak jsem psal. Je to o zvyku. Navíc mi vadí u Nikonu, že je ovládání takové gumové.

0/0
23.5.2012 22:24

entony13

Re: Canon? Ano

co jsme přešli na Nikon, nula závad....... a spokojenost. Nám nevadí rychlost, sport nefotíme a tak nám vyhovuje Nikon. Tedy nižší řady 5xxx, 3xxx a jedna D90, dohromady nestojí co jedna D800, ten považuji za fotoaparát určený pro velmi zkušené amatéry a profiky, pro laika je náročný i D3100 :-)

0/0
23.5.2012 22:43

Kombajn

Re: Canon? Ano

kdyz jsem se rozhodoval pred mnoha lety, kam dal od Olympusu E20, pujcil jsem si Canon a Nikon. A i kdyz jsem puvodne byl presvedceny, ze si koupim Canona, diky vikendu, kdy jsem mel moznost srovnat ovladani prevazil nazor, ze si koupim Nikon. Ovladal se mi DALEKO lepe... Dnes toho trochu lituju, po zkusenostech s rychlosti ceskeho servisu Nikonu. Ale holt jsem starou D80 neprodal a drzim si ji jako nouzovku...Jeste druhy ext. blesk a bude to komplet...

0/0
30.6.2012 4:22

kubasson

Soske piskos

8-o8-o8-o twl kdo tohle psal ? Myslim že asi nějaký poloprofesionál :-);-D

+1/0
23.5.2012 15:52

mrtvamrkev

2. článek

ten skvělí druhý článek na stejné téma zmizel nebo mám pokažený internet? :)

0/0
23.5.2012 15:20

Jan Kužník - Technet.cz

Re: 2. článek

Nezmizel a ani internetem to nebude. Je stále na HP Technetu a hlavní stránce iDNES.cz. http://technet.idnes.cz/david-neff-voli-canon-5d-mk-iii-nebo-nikon-d800-fk1-/tec_foto.aspx?c=A120513_214547_tec_foto_top

0/0
23.5.2012 16:56

mrtvamrkev

Re: 2. článek

aha, on níž než jsem čekal :)

0/0
23.5.2012 17:14

rafton

Jsem překvapen,

že všichni tady fotí na manuál.

Asi jsem nechutný zbohatlík (jak píše někdo dole), když používám nejčastějí automatické režimy prioritu clony nebo času.

To všichni fotíte krajinky nebo portréty?

+1/0
23.5.2012 12:45

praptak

Re: Jsem překvapen,

Říkal jsem si něco podobného (a psal níže).

0/0
23.5.2012 13:04

shadowceek

Re: Jsem překvapen,

Ale jistě, že ne. Je to jen póza. U této kategorie foťáků sice už naštěstí málokdo fotí na full auto, ale S/A i P jsou jistě v plné permanenci. To je stejné jako výkřiky, že někdo ostří jen na manuál, to má asi hodně času, pevné nervy a pocit, že bude celý život mít zrak jako ostříž :)

0/0
23.5.2012 13:06

praptak

Re: Jsem překvapen,

Tato kategorie fotoaparátu, to čemu říkáte "full auto" stejně nemá. Jsou tu jen programy.

0/0
23.5.2012 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.