Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nikon má digitální zrcadlovku přímo pro začínající fotografy

S digitální zrcadlovkou v současnosti fotí i relativně sváteční fotografové. Nikon posunul tuto laťku ještě dále - jeho nový model D3200 je určen i začínajícím fotografům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FandaJ

kompabilita

Zdravím, nenašel jsem to tu v diskuzi, tak se zeptám, netušíte jak je to s kompabilitou se staršími objektivy? D3000 ani D5000 nemají "vnitřní motorek" pro ostření, oproti tomu D90 má... Nevíte někdo zda se to tu změnilo? Momentálně mám starou dobrou D70 a přemýšlím nad novou zrcadlovkou, ale nemám hned na to vyměnit i objektivy :) nevím zda D90 a nebo nezkusit jít do tohoto modelu :)

Jediné co mě u téhle řady odrazuje je jediné kolečko na ovládání :( absence předního mě docela mrzí...

Díky

0/0
3.6.2012 17:44

moim

Ehm, ehm...

Platí nepsané pravidlo:

Laik řeší foťák, nadšený amatér řeší objektiv a fotograf řeší světlo.

Pravdou však je, že pro začínajícího fotografa, který chce začít fotit je dobrá i jakákoli použitá zrcadlovka (když už nechce kompakt); důležité je, aby se naučil pracovat s režimy - tedy clonou, závěrkou, využívat světlo, apod. Prostě i zde platí: učit se, učit se...až se naučí pracovat, využívat svou techniku...pak ať jde dál.

Laik nebo začátečník pravděpodobně nezačne hned dělat velkoformátové fotky, atd., že? Ze zkušenosti vím, že mnoho začátečníků prostě fotí to co někde viděli a chtějí to nafotit taky, CHYBA - měl by fotit to, co ho baví a v čem má sám vlastní potenciál.

0/0
18.5.2012 16:04

poterienko

Pro začínající fotografy?

To jako že má zase nápovědu a podobné hovadiny? Začínající fotograf si má vzít foťák, přečíst si základní spojitosti mezi pojmy clona, čas a citlivost a fotit, fotit, fotit. Nic víc nepotřebuje, nějaké kecy z knížek jsou mu na prd, protože ho to fotit nenaučí, maximálně tak kopírovat.

+1/0
14.5.2012 16:54

JirkaVonErzgebirge

Re: Pro začínající fotografy?

S tímhle foťákem to zvládne i bez nápovědy. Ta je tam navíc. A ty knížky bych nezavrhoval. Je to technika jako jiná, když jí nezvládne, neudělá slušnou fotku. www.fotoroman.cz

0/0
14.5.2012 20:31

kosobecny

začátečník,

V budoucnu bych rád začal více fotit profieionálně, mohl by mi někdo poslat pár dobrých odkazů kde je dobře vysvětleno jak začít?

0/0
14.5.2012 15:54

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Re: začátečník,

http://www.fotoroman.cz/, http://www.digimanie.cz/ ... například

0/0
14.5.2012 16:00

soc01

Re: začátečník,

na digimanii je serial fotime s koalou, pro zacatecniky vubec neni spatny...

0/0
14.5.2012 16:32

Stoura

Re: začátečník,

Na škodu není ani učebnice fyziky pro střední školu, kapitola optika.

0/0
15.5.2012 10:27

JirsakJ

Re: začátečník,

Doporučil bych Adorama Learning Center respektive kanál Snapfactory na Youtube (obojí v angličtině). Zároveň bych doporučil udělat si představu jaké oblasti fotografie se budete chtít nejvíce věnovat. Je přeci jen rozdíl mezi focením dejme tomu krajiny a třeba portrétů. Pak se totiž můžete i ve svém vzdělávání lépe zaměřit na konkrétní problémy.

0/0
15.5.2012 23:48

petr____22

Re: začátečník,

Par let uceni + par set tisic korun do zacatku + obrovskou davku setsti a mozna si te nekdy nekdo vsimne. Profesionalnim focenim se (az na vyjimky) neda uzivit.

0/0
20.5.2012 0:24

JirsakJ

Re: začátečník,

To se dá říct ale o každém nasyceném trhu, že prosadit se je těžké. Zrovna na trhu fotografování se dá začínat i po malých krůčcích a investice postupně zvyšovat podle zvyšujících se příjmů. Člověk nemusí začínat hned se statisíci (klidně může stačit i recenzovaný Nikon D3200 + SW a HW na úpravy). Pro takový start jsou vhodné třeba mikrofotobanky. Je to ale práce jako každá jiná a je potřeba se tomu věnovat, aby se nějaký úspěch dostavil.

0/0
21.5.2012 9:59

dracekv1

:)

Kdo umí fotit, tak udělá hezkou fotku i s kompaktem. Kdo to neumí, nepomůže mu ani foťák za 200tis.

+2/0
14.5.2012 14:57

tm.a

Re: :)

Ačkoliv souhlasím že fotku dělá především fotograf, tak dobrá technika je v některých případech nezbytností

+1/0
14.5.2012 15:04

poterienko

Re: :)

90% kompaktů není schopno přenést ani základní kresbu, takže možná nějaké abstrakce...

0/0
14.5.2012 16:52

Pruit Igoe XI.

Re: :)

Kecy v kleci, střední třída kompaktů dnes podává takové výsledky, že z toho bez obav můžete tisknout formáty A3. Jak už tu bylo řečeno, kvalitní fotografie není vůbec o technice, to si jen lidi namlouvají, aby si nemuseli přiznat vlastní neschopnost. Dobrý fotograf udělá pěknou fotku i mobilem. Špatný fotograf může mít klidně středoformátovou zrcadlovku za mega a nevyfotí slušně ani myš ;-)

0/0
14.5.2012 17:36

poterienko

Re: :)

Kvalitní je relativní pojem. Fotím mimo jiné i technickou reklamní fotografii a tam bych si s nějakým kompaktem neštrejchnul.

0/0
14.5.2012 18:33

pepe6711

Re: :)

Tak když na to nemáte, tak je to samozřejmé. Dřív se to fotilo i s Minoltou A1, Olympusem 5050 apod.

0/0
14.5.2012 21:33

poterienko

Re: :)

Na co nemám? Nemám na to, fotit pracovní fotky kompaktem a pak kresbu vytvářet v PS.

0/0
14.5.2012 22:25

JirsakJ

Re: :)

Dříve byly také podstatně nižší nároky na výstup. Dnes musí být jedna a ta samá fotka použitelná zároveň pro billboard, pro web, pro mobily, pro tisky na křídovém papíře, dokonce i pro video atd. Musí být možnost dělat výřezy bez zásadní ztráty kvality. Stále více se dbá na věrné podání barev a na kresbu. Celý vizuální průmysl je už trochu někde jinde než byl před deseti lety (kdy byli Minolta A1 a Olympus 5050 možná hitem).

To že někdo neumí udělat dobrou fotku ani s drahým foťákem neznamená, že všechny drahé foťáky jsou k ničemu. Úvahy typu "mě stačí kompakt, tak musí stačit všem" neuznávám. Někdo zkrátka ví, jak lepší techniku využít.

0/0
15.5.2012 23:36

petr____22

Re: :)

Minolta A1 i Oly 5050 maji PODSTATNE kvalitnejsi objektiv nez nejlepsi dnesni kompakty. Navic maji tretinovy pocet megapixelu.

0/0
20.5.2012 0:25

Wolf 2

Re: :)

Chapu, jak jste k tomu nazoru prisel, ale opravdu nemate pravdu. Muze udelat dobrou fotku kompozicne a myslenkou, ale ta technicka kvalita je proste videt. Abych to prirovnal treba k malirstvi, je to jako kreslit obraz stetcem nehodicim se pro ty konkretni tahy.

Mam pristup k fototelieru, tak jsem si tam jednou vytvoril idealni svetelne podminky a vyfotil identickou fotku zrcadlovkou a svym vybavenejsim ultrazoomem za cca 9 tisíc. A kdyz jsem po srovnani fotek videl na obrazku ze zrcadlovky v detailech kazdej sev, kazdy vlakno vlasu a kazdou nerovnost povrchu fofene figuriny a ve stejnych mistech jen odpornej rozplizlej hnus, kterej si fotak z vetsi casti "domyslel", aby kompenzoval datovej sajrajt lezouci ze snimaciho cipu o velikosti mensi nez muj nehet na malicku, chtelo se mi plakat a fotak hodit do kose. Pisu z mobilu, ale v pripade zajmu sem to srovnani muzu poslat. Ten rozdil je opravdu propastnej.

0/0
14.5.2012 21:35

pepe6711

Re: :)

Máte holt šunt ultrazoom, ale stát se to může. Druhá věc je, že po revoluci digifotografie nám tu vyrostla grupa "fotografů", která na monitoru v rozlišení 1:1 zkoumá švy a stébla trávy (nemyšleno osobně) a podstata snímku je nezajímá. Což neznamená, že na kvalitě fotky nezáleží, ale "odcad podcad" ;-)

0/0
14.5.2012 21:45

Ty ses jatro

Re: :)

Chlape. ty nevíš o fotce ani zbla. Kterej kompakt fotí do Rawu? ...jen se tady ztrapnuješ...v podstatě tady říkáš že dobrý řidič zajede Paříž-Dakar ve Felicií...

0/0
15.5.2012 0:56

poterienko

Re: :)

Pár dražších kompaktů to umí, ale ani tak se té fotce nedá moc pomoci. Prostě tam chybí ta velikost čipu a mnohdy nekvalitní optika. Měl jsem Canon G11, na krajinky v pohodě, ale pleťovku to mělo otřesnou a tak jsem ho vyměnil na Sony Nex a jsem spokojen. Samozřejmě na vážnou práci mám velkou zrcadlovku s několika objektivy.

0/0
15.5.2012 9:53

Stoura

Re: :)

Do RAWu fotí spousta foťáků.  I můj prastarý ultrazoom Kodak 850 fotil do RAWu.

0/0
15.5.2012 10:32

starej_vul

:-) ... pro začátečníky

Pro začátečníky bych doporučil srcadlovku SONY s objektivem s Jeny. Fakt nic lepšího být nemůže. Kvalitativně i cenově. Nevím jak NIKON3200, ale NIKON D3100 i D5100 stále bojují s pojmy a dojmy. Dokud si nevyřeší problém  k čemu je stabilizátor, jak správně ostřit a jak firmware překodovává NEF na JPG, furt to bude foťák na tahání penez z kapes zákazníků.

0/0
14.5.2012 11:39

rafton

Re: :-) ... pro začátečníky

???

0/0
14.5.2012 11:41

starej_vul

Re: :-) ... pro začátečníky

cchápeš? Zkus napsat něco konkrétního.

0/0
14.5.2012 11:44

rafton

Re: :-) ... pro začátečníky

Proč Nikon neví co je stabilizátor, kde si plete pojmy?

S NEF souhlasím.

0/0
14.5.2012 11:52

pepe6711

Re: :-) ... pro začátečníky

Si přečtěte znovu tu jeho češtinu.

0/0
14.5.2012 21:35

starej_vul

Re: :-) ... pro začátečníky

pojmy/dojmy. Stabilizátor je od toho stabilozovat. Porovnejte stabilizátor v Panasonicu fx50 se stabilizátorem NIKON 3100/5133. Panasonic "odstabilizuje" o 2 clony více než NIKON. Není nad PR.

0/0
17.5.2012 11:10

petr____22

Re: :-) ... pro začátečníky

Fakt ? A vis o tom, ze stabilizator je v OBJEKTIVU, a jeho ucinnost se u kazdeho objektivu lisi ? ;-D;-D;-D

0/0
20.5.2012 0:27

starej_vul

Re: :-) ... pro začátečníky

Vím toho více. Dokonce vím, že NIKON má stabilizátor v objektivu, Kdežto PANASONIC FZ50 v těle. A vím, že NIKON v porovnání s PANASONICEM má daleko horší stabilizátor obrazu aspon o 2 clonová/časové stupně ...

P.S. Nevidím proč bych měl psát nepravdu, když fotím na oba foťáky...

0/0
20.5.2012 3:29

JirkaVonErzgebirge

Re: :-) ... pro začátečníky

Mám D3000 a nemůžu si na ní stěžovat. Nikon má stabilizaci v objektivu. S ostřením nemám nejmenší problém, UZ motor ostří rychle a dobře. Problém s NEF jsem taky nezaznamenal. Kdyžuž má někdo averzi k Nikonu, tak bych šel do Canonu 1100D nebo Pentaxu K-r. Sony bych se vyhnul obloukem, dělají dobrý rádia, ale foťáky neumí.

+1/0
14.5.2012 12:25

Ty ses jatro

Re: :-) ... pro začátečníky

Není objektiv jako objektiv .. Nikoňácký 18-55 je hračka a né objektiv. A muže mít i padesát VR.

0/0
15.5.2012 0:59

JirkaVonErzgebirge

Re: :-) ... pro začátečníky

15-55 není hračka, ale základní objektiv k amatérskýmu foťáku. Na dovolenou se hodí docela dobře. Ty řeči, jak je 15-105 o třídu lepší mě nebaví. Kdo chce, koupí si k seťáku ještě jeden objektiv.

0/0
15.5.2012 6:39

petr____22

Re: :-) ... pro začátečníky

Nikoni 16-85 je PODSTATNE opticky lepsi, nez Sony 16-105 (ktere ma s Zeissem spolecny maximlane navrch optiky)

0/0
20.5.2012 0:28

kontratrakt

Re: :-) ... pro začátečníky

napisu to takhle…proc prosimte by nekdo zacinal se Sony…kdyz spickove stroje od Sony nesahaji Nikonu ani po kotniky. To je takova blbost…vyhazovat penize za Sony a jejich skla a pak prejit na Nikon nebo Canon. Tohle je nejvetsi omyl co muze clovek udelat. Tedy za predpokladu ze zacatecnikem nechce zustat na porad :o)

0/0
14.5.2012 12:49

petr____22

Re: :-) ... pro začátečníky

Tak tohle bych netvrdil. Jak fotaky, tak objektivy ma Sony srovnatelne - ale pozor, bavime se i o odpovidajici cene. V amaterske tride ma Sony se svymi NEXy a SLT vyrazne navrch.

0/0
20.5.2012 0:30

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Re: :-) ... pro začátečníky

Když to člověk myslí aspoň trochu vážně, má na výběr v podstatě ze dvou možností - Nikon a Canon. Protože když si pak vzpomenu že mi 3000, 3100, 5100, 7000...nestačí, prostě jen koupím nové tělo, a sada objektivů mi zůstane beze změn. U variabilních věcí typu zrcadlovka je dost hloupost hodnotit na základě jednoho (a to ještě entry level) modelu celý systém.

0/0
14.5.2012 13:43

petr____22

Re: :-) ... pro začátečníky

V cem presne nevyhovuje Sony a Pentax? Tela i objektivy maji srovnatelne s C/N, Sony fullframe ma, Pentax ho bude mit za pul roku.

0/0
20.5.2012 0:31

Fogacer

24 Mpix?

pro začínající fotografy? K čemu? A co na to říká šum? Aha, jasně automaticky vyžehlíme...  IMHO by stačilo, pro aparát této kategorie, tak 12 Mpx.  Toho "průvodce" ani nechci komentovat, ale to je každého věc ...

0/0
14.5.2012 11:26

JirkaVonErzgebirge

Re: 24 Mpix?

Má to CMOS chip velikosti DX (crop 1,5). Fakt moc nešumí.

Průvodce je k ničemu, ale je to entry-level zrcadlovka. Zaznamenal poměrně velký úspěch.

0/0
14.5.2012 12:27

ferorom

pro začátečníky?

Tam bych čekal cenu o hodně nižší. Co je na tom tak drahého? Snad jen značka!!!!!!!! Úplně notmální zrcadlovka a za rok ji málo kdo koupí a budou muset jít s cenou dolu.:-(

+1/0
14.5.2012 11:22

Titan.no1

Re: pro začátečníky?

On ji i dnes koupí málokdo. Mnohem výhodnější je koupit si pořádnou knihu o fotografování a nebudete závislý na funkcích jednoho přístroje...

0/0
14.5.2012 11:40

WoCoGo.v2

Re: pro začátečníky?

no jo,ale vetsina lidi si koupi fotak na fotky ze,s knizkou v ruce toho doopravdyale doopravdy moc nenafotite .-D jinak mam 3100,a docela se mi to libi,sem zacatecnik jako skoro kazdej,ale to je jen o zkusenostech ze...a jinak,web je plnej clanku o foceni,knizku si kupovat povazuju za zbytecnost

0/0
14.5.2012 12:44

Titan.no1

Re: pro začátečníky?

Foťák je na fotky, takže mi s toho vychází, že kupovat tento hokus pokus je k ničemu. Koupím D5100 nebo Canon EOS 600D a neřeším blbosti.

Kniha zbytečnost rozhodně není. Sednete na palouk v lese a pokud máte společnost, tak nasekáte několik giga dat krajiny, oblohy, odlesků slunce, perspektivy, momentek, partnerky nebo dětí a na to je kniha nenahraditelná. Skleněnou placku tam bude tahat jen zoufalec a notebook také...

0/0
14.5.2012 13:26

JirkaVonErzgebirge

Re: pro začátečníky?

Obvykle s objektivem 18-55 s UZ motorem a stabilizací. Ten dělá skoro polovinu ceny.

0/0
14.5.2012 12:28

odseriku

já tedy nevím....

....ale všechna ta přednastavení a vyhodnocování situace tělem místo hlavou fotografujícího.... Dokud člověk nepochopí vztah mezi časem, clonou, ISO....práci s hloubkou ostrosti....korekce expozice.....prostě abecedu....a spoléhá na techniku...naučí se fotit?  a druhá věc - sebelepší technika nedá člověku "fotografické oko"...kdo vidí, vnímá....vyfotí i s obyč. mobilem.... Technika je vždycky jen nástroj...nikdy ne záruka toho, že výsledkem procesu bude FOTOGRAFIE....    Hezký den všem.

+4/0
14.5.2012 11:20

martop

Začátečník?

Přijde mi, že už se moc nerozlišují slova začátečník a pitomec. Myslím, že začátečník, který se chce naučit fotografovat, by se takovémi přístroji měl právě spíše vyhnout.

+6/0
14.5.2012 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.