Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruští odborníci mají strach, že jejich letadla už nikdo nebude chtít

Ruští experti se obávají, že nehoda nového ruského dopravního letounu překazí ambiciózní plány ruského leteckého průmyslu. Obavy ale podle našeho názoru nejsou na místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

ve skutecnosti to nebylo letadlo ale kamikaze

jen si vybrali pro demonstraci cil bez obeti. Jj takova je mentalita ruska

0/0
14.5.2012 19:51

RayPall

...

Už se těším, až se na netu to letadlo objeví jako nový model do Microsoft Flight Simulatoru x))

0/0
13.5.2012 10:21

Inzheim

Je jisté, že

slušné všimné zajistí nákup, zvláště s hromádkou slibů o záruční době a zdarma dodávaných náhrad, dílů

0/0
12.5.2012 10:11


quadro

kcemu letadla, kdyz maji strely dlouheho doletu?

0/0
11.5.2012 18:09

nesher

problém je jidne

Myslím, že tohle nebude mít na objednávky zase až takový vliv.

Firmy z Ruska a SNS to dostanou více méně rozkazem. A na normálním trhu bude rozhodovat cena (ta asi špatné nebude), ale také podpora od výrobce a dostupnost náhrádních dílů. A v tom bude zakopán pes. Suchoj rozhodně nedokáže zajistit globální podporu, nemá servisní střediska s vyškoleným personálem a dodávky ND (hlavně těch made in Russia) budou též problém.  Tedy bych řekl, že mimo bývalé SSSR ho většinou převálcují Bombardier nebo Embraer, kteří toto vše mají.

0/0
11.5.2012 16:33

Josef II

Re: problém je jidne

S temi nahradnimi dily jsi tedy jediny, kdo si tho vsiml! Rusaci tradicne nejsou schopni zajistit prisun nahradnich dilu ! Dalsim rizikem pro tento typ letadel je to, ze jejich spotreba je porad moc vysoka v porovnani s vrtulalky. Jestlize tedy ropa zustane na soucasnych cenach, tak vsechny jety ostrouhaji !

+2/0
12.5.2012 2:03

vaclavj1

Re: problém je jidne

Ten rozdil neni zas tak dramaticky, takze by uz spis ostrouhala komplet doprava a prumysl.

0/0
12.5.2012 13:22

svatej

Podle mého názoru jste úplně zapoměli,

že o nákupech letadel nerozhodují vědci, odborníci a novináři Idnes, ale hromada nějakých navoněných manažerských individuí, kteří jsou povětšinou duševně labilní a patologicky pověrčiví. V podstatě jsou ovládáni davovou psychózou, kterou utváří média společně lobistickými skupinam..

Nejspíš už teď je rozhodnuto kdo ty letadla bude kupovat. Je to stejné, jako když jsme museli kupovat nemoderní těžké ruské metro, kvůli kterému málem popraskal nuselský most...

0/0
11.5.2012 15:10

generál Failure

Re: Podle mého názoru jste úplně zapoměli,

Nepopraskal málem, ale popraskal :-) Dali tam výztužnou konstrukci a ta taky popraskala :-) Vybrousili kořeny trhlin a vyvařili co se dalo, tak zatím to snad nespadne...

+1/0
11.5.2012 16:57

generál Failure

Re: Podle mého názoru jste úplně zapoměli,

Jinak k té charakteristice manažerů: R^;-D

0/0
11.5.2012 16:58

Želvák před smazáním

...

Kolik to už mělo za sebou letů?

Já jen jestli je větší pravděpodobnost přežít hru ruské rulety s automatickou pistolí, nebo lítat ruským letadlem :-)

0/0
11.5.2012 13:18

ducks_quack

Ruská ruleta se nehraje s automatickou pistolí

u té je to spíše Tutovka;-D Ruská ruleta jen s revolverem....

0/0
13.5.2012 9:21

R.S.

:-)

už spojení Rusko + odborník je úsměvné. Je třeba se řídit heslem "co je ruské, to je špatné"

0/0
11.5.2012 12:25

vransen

Re: :-)

Přitom je určitá zajímavost, že se ty dvě věty vzájemě nevylučují. Můžete mít odborníků pytel, ale na kvalitě série to nemusí vůbec nic znamenat. Navíc vliv "odborníků" se v dnešní době silně přeceňuje, rozhodující je týmová práce.

Dřív hodně záleželo na odborném úsudku. Dnes ale stačí nasimulovat tisíc možností na počítači a jenom vybrat tu nejlepší.

0/0
11.5.2012 14:37

medved.m

"rozhodující je týmová práce"

Obávám se, že v té zemi je rozhodující množství vodky spotřebované při výrobě.

Do čehokoli ruského bych nesedl.

0/0
13.5.2012 22:47

lucky_24

B737

těch už taky popadalo a jak se prodává

0/0
11.5.2012 12:09

vaclavj1

Re: B737

Problem je, ze ruske stroje nejsou na svetovem trhu prave zavedene a konkrence v segmentu je velmi drava..

0/0
11.5.2012 13:08

Damik

Re: B737

a taky je to tím, že první Boeing 737NG spadnul až devět let po zavedení do provozu, když už jich na světě lítalo tisíc.

0/0
11.5.2012 13:11

vaclavj1

Re: B737

Ja si myslim, ze zavedeni vyrobci by i v pripade havarie u takhle noveho stroje mely mensi problemy, nez Suchoj.

0/0
11.5.2012 13:56

Damik

Re: B737

B737NG havarovalo celkem 8x což na 4015 vyrobených kusů je porovnání s 1 z 8 Superejtů pořád dost dobrý procento. Nejpekelnější je Yak42 kde v 176 vyrobených kusech našlo smrt víc lidí než v 4015 737ček

0/0
11.5.2012 13:09

TBC

Re: B737

A to navíc B737 má konstrukční vadu v ovládání směrovky, kterou, pokud vím, se zatím nepodařilo 100% vyřešit. Naštěstí se riziko dá srazit skoro na nulu pomocí včasných prohlídek, ale stejně...

0/0
11.5.2012 14:02

jonsnow

super článek

super článek, díky

0/0
11.5.2012 11:37

TBC

Rusové a nekvalitní stroje

Já bych si dovolil nesouhlasit s tím, že ruská letadla byly nějaké poruchové šmejdy. Např. TU 154 má celkem zářný safety record, většina nehod byla způsobena chybou pilota a když už se v tom letadle něco rozbilo, tak s tím většinou sedli. Navíc, musíme si uvědomit, že většinou měli jiné priority, než ekonomičnost a pohodlnost. Ruská letadla byla vždycky stavěná na lety z konce světa, kde lišky dávají dobrou noc a nejsofistikovanější nástroj je násada od krumpáče. V tom byla naprosto excelentní.

Druhá věc je, že podmínky se dost změnily a i na posledním letišti v Ugandě už mají celkem dobré zázemí, takže tento typ letadel už prostě není třeba. No nic ovšem nemění na tom, že to byly perfektní stroje.

+1/0
11.5.2012 11:35

Josef II

Re: Rusové a nekvalitní stroje

Nevychvaluj je jeste za to, ze si nedokazi postavit ani poradna letiste ani dalnice ! V USA ma take kazda vesnice pekne letiste. TU 154 ma 2.5 x  vyssi spotrebu nez stary B 727 a motory musi do generalky po 1000 h. ty chytraku !

+1/0
11.5.2012 12:21

TBC

Re: Rusové a nekvalitní stroje

No, víte, ono je to o tom, co je pro koho výhodnější. Pro Američany bylo zřejmě výhodnější investovat do pěkného letiště a pak tam lítat ekonomickým a pohodlným letadlem. Pro Rusy zase bylo výhodnější se s letištěm nestavět a místo toho udělat robustní stroj, co to přežije.

Ono to souvisí s tím, že kdyby náhodou Rusové museli válčit (např. s Čínou) a museli ustupovat, je lepší mít polní letiště aby nepřítel nemohl využívat vaši logistiku. Američané zjevně tento problém nemají jelikož představa invaze je dost mizivá.

+1/0
11.5.2012 13:24

vransen

Re: Rusové a nekvalitní stroje

No, víte, ono je to spíš o tom, jestli se jim to podaří prodat nebo ne.

0/0
11.5.2012 14:34

TBC

Re: Rusové a nekvalitní stroje

Ano, proto jsem hovořil o minulosti, kdy nic prodávat nemuseli.

0/0
11.5.2012 16:20

nesher

Re: Rusové a nekvalitní stroje

Z TU 154 se podařilo udělat "letadlo" až po mnohaletém vývoji ve variantě M, kdo zažil např. variantu B, tak se děsí ještě dnes. To letadlo bylo podmotorované (častý problém ruských strojů, viz např. IL 62) a tím jak bylo těžké na zadek, tak mělo tendenci při trochu nešetrném přistání se rozlomit.

0/0
11.5.2012 16:25

TBC

Re: Rusové a nekvalitní stroje

Máte naprostou pravdu. Ono obecně platí, že ruská technika má dost těžké porodní bolesti (viz např. An 148 v nedávné době), ale jakmile to jednou dodělají, tak si stojím za tím, že se jedná o spolehlivé stroje, které dobře plní funkci, pro kterou byly postaveny.

Samozřejmě, jak už někdo podotkl nade mnou, tenhle model ovšem moc nefunguje v okamžiku, kdy vás nefinancuje totalitní stát, ale soukromý investor.

0/0
11.5.2012 16:35

Chudým bral, bohatým dával..(24)

Poslední slova pilota údajně byly :"te´d uedělám myšku kolem

hory " :-(

0/0
11.5.2012 11:07

Homer _7

Seriózní aerolinky se poznají i podle toho,

že svůj letecký park kupují u zavedených výrobců z CIVILIZOVANÝCH zemí...

+1/0
11.5.2012 11:02

bloud-velbloud

Obavy ale podle našeho názoru nejsou na místě

tak to su už klidný..podle idnes je vše OK

+5/0
11.5.2012 10:45

UpsideDown

Re: Obavy ale podle našeho názoru nejsou na místě

Doufám, že iDnes už poslal diplomatickou nótu do Ruska. Aby se tam, chudáci, zbytečně netrápili obavou o budoucnost R^

+1/0
11.5.2012 11:00

Darkhalf Jr.

Re: Obavy ale podle našeho názoru nejsou na místě

Taky mě to napadlo....;-D

0/0
11.5.2012 12:28

bloud-velbloud

ano

0/0
11.5.2012 10:17

sem-a-tam

A to se jako ruští obchodníci

svěřili ihned po havárii se svými obavami exkluzivně redakci IDnes ? Vy už jste s tím pomlouváním všeho ruského fakt jak postižení ;-D

0/0
11.5.2012 9:48

_Warapeidza

Re: A to se jako ruští obchodníci

1) nejsou to obchodníci ale odborníci

2) citace "Všichni doufáme, že incident v Jakartě neovlivní zakázky na

Superjet," citují ruská média nejmenovaného činitele ruského

ministerstva průmyslu a obchodu. "Nehoda nepochybně zpomalí celý program a poškodí pověst stroje," prohlásil ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií Ruslan Puchov. je dle mého poměrně vystihující

+2/0
11.5.2012 10:47

tuan4

Re: A to se jako ruští obchodníci

.............odpověď si dostal,tak co ty na to?

0/0
12.5.2012 12:37

XenoPheX

Překlepy

jeslti, Superjetubyl

0/0
11.5.2012 9:32

Meescha

Působí to na mě hrozně nezodpovědně

Dle informací, které jsou k dispozici, požádal pilot o možnost sestoupit do výšky, která nemohla být ani trochu bezpečná z důvodu vysokých hor v okolí. Počítám, že chtěli zamachrovat, jak umí udělat krásný, nízký průlet členitou krajinou a nezvládli to. Letadlo bude asi ok, tímto si ovšem udělali takovou reklamu, že je hned tak někdo nekoupí...

0/0
11.5.2012 9:28

darmo

Koupím

A to já si ho klidně koupím. Chci mít větší éro, než Kellner a za ty prachy to je dobrej kup, co jsem se díval třeba do ceníku Embraeru. ;-D

0/0
11.5.2012 9:21

CART09

Re: Koupím

Ale Kellner má 737-800, ne? To je výrazně větší...;-)

0/0
11.5.2012 9:50

darmo

Re: Koupím

Hmmm... Tak si opravdu koupil 737-700 BBJ. Teda, nesnáším českou závist, ale co je moc, to je moc. ;-D ;-D

0/0
11.5.2012 10:04

bloud-velbloud

Re: Koupím

zašátrej v rohu kapsy, jistě drobné  najdeš:)

0/0
11.5.2012 10:16

darmo

Re: Koupím

Kdepak na ten Boeing mi chybí minimálně 8 milionů dolarů. Nebo možná 42 milionů. Teď nevím přesně. ;-D

0/0
11.5.2012 10:19

bloud-velbloud

Re: Koupím

prohledej kapsy i rodině:) pak je svezeš

0/0
11.5.2012 10:21

Damik

objednávka z USA

z USA si Superjety objednaly jenom leasingovky. Ty je pak pronajímají zpátky v zemích třetího světa a bývalého SSSR.  Jediná objednávka ze západu je od italské Blue Panorama.

0/0
11.5.2012 7:57

Ardan

Re: objednávka z USA

Tak většinu letounů financují leasingovky jak na Západě tak i na Východě, a v některých případech jsou na leasing i vojenské stroje. Viz např. naše Gripeny.

0/0
11.5.2012 8:04

RoninW

vyšetřování

... asi to bude oficiálně (mezinárodně) prezentováno jako chyba pilota a neoficiálně (hlavně pro rusy) jako sabotáž západních mocností ....

0/0
11.5.2012 7:49

ráfek

Já bych

ho koupil pro naše "státníky", hned 10 kusů aby se jich tam vlezlo co nejvíc, levnější než je živit 4 roky...

+1/0
11.5.2012 7:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.