Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Archeologové našli nejstarší mayský kalendář. S koncem světa nepočítá

Uprostřed Guatemaly byly objeveny nejstarší důkazy o existenci mayského kalendáře. A jeho autor počítal daleko za rok 2012

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mychal.B.

No já nevim,

utěšovat se nějakou betaverzí... :-P

+1/0
14.5.2012 18:27

mlčanlivý boban

No a hollywood musí natočiť nové verzie

všetkých tých katastrofických pitomín... ;-D;-D;-D

0/0
14.5.2012 8:13

DickLarge

Re: No a hollywood musí natočiť nové verzie

Neboj, natočí.

0/0
29.5.2012 23:58


yjly

Násilná kristianizace spojená s duševní i tělesnou genocidou

dokázala přetavit, zničit a spálit většinu mimokřesťanských artefaktů celého světa. Jediná šance jsou ,,sklepení" Vatikánu.

0/0
13.5.2012 23:14

repulsive

Re: Násilná kristianizace spojená s duševní i tělesnou genocidou

.. jakože ve vatikánu mají ve sklepě sbírku zachovalých mayských kalendářů?

0/0
14.5.2012 0:34

yjly

Re: Násilná kristianizace spojená s duševní i tělesnou genocidou

Bůch ví, co se tam skrývá.

0/0
14.5.2012 0:50

repulsive

Re: Násilná kristianizace spojená s duševní i tělesnou genocidou

Ten, jenž toto stvořil svou mocí,

ať sám vše vykonal nebo ne,

on, bdící nad světem v nejvyšším nebi,

jistě to ví … nebo neví to ani on sám.

(Rgvéda)

+1/0
14.5.2012 0:58

yjly

Taky nemusím FŠECHNO znát...

0/0
14.5.2012 12:34

yjly

Násilná kristianizace spojená s duševní i tělesnou genocidou

Byl jsem jediný nelékař v ČSR, který se pokoušel v 90 studovat ajurvédu a dost dlouho vydržel se jí učit. Určitě jsem pořád ovlivněn mantrou (kterou už nepoužívám) a učením, v kterém nemohu být mistrem mstrů. I můj vztah k institucím je ajurvédou pořád ovlivněn. Moje víra je mystická a ne někým vedená. Můj dvojjediný bůh nekřtěňátek miluje sex, srandu a riziko, jako já (já jako on). Nic ode mne nechce, jen prostřednictvím Anděla strážného a jeho kevlaro kubické zirkonium sítě pečuje o moje žití. Pořád má dost práce, udržet mne živým...!

0/0
11.7.2012 0:52

Inzheim

Je jisté, že

tento najednou nalezený kalendář se vyskytl na něčí objednávku ?? Panika přece jenom straší...

0/0
13.5.2012 22:52

Obludni_K

Nic si z toho

nedělejte, tohle byla jak píšou jen starší, nějaká beta-verze kalendáře, pak teprv přišel ten "ostrý" ve kterém nám to všechno nalinkovali! :-)))

0/0
13.5.2012 16:19

buta

Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Jak ti Mayové co neznali dalekohled získali své vědomosti o vesmíru ? Myslím si, že jiná civilizace co s nimi přišla do styku ( asi  s celou oblastí Jižní Ameriky - s Toltéky, Inky v Peru ap.) je to naučila a oni si to předávali a od nich i věděli o cyklických jevech ve vesmíru. V jejich knize, kde se píše o konci světa 2012 je i předpověď zatmění Venuše na červen 2012 - to opravdu bude. Proč by tedy nebliklo Slunce 21.12., jehož puls by zvýšil neúměrně teplotu na Zemi? K tomu je už třetí zatajovaná informace o dění kolem Slunce a Merkuru, kde možná parkují jejich sledovací laboratoře. Zvláštní je také, že k Slunci byla vyslána sledovací sonda ( z které jsou tyto záběry) zrovna letos - že by i NASA něco očekávala?

Koukněte  , stojí to za to :   http://www.novinky.cz/koktejl/267296-mam-dukaz-ze-nasa-kryje-existenci-ufo-tvrdi-svycar.html

+1/0
13.5.2012 15:50

963214785

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Mayové měli na starověkou civilizaci výborné znalosti astronomie. Ale na nic z toho co znali nebyl potřeba dalekohled. Znali 6 planet a cykly, které Země vykonává. Znali denní cyklus, roční cyklus a cyklus precesního pohybu Země. To všechno lze jenom vypozorovat tak, že si postavíš piramidu a sleduješ, jak se vůči ní pohybují hvězdy.

+2/0
13.5.2012 16:17

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

To se pletete, znali Mléčnou dráhu, chápali pojem galaxie, a dokonce chápali pojem centra galaxie - černou díru uprostřed Mléčné dráhy nazvali Hunab Ku, což se dá přeložit jako vesmírná matka , Nevím jestli bych to pochopil sedíce na pyramidě a hledíce na oblohu.

+1/0
13.5.2012 16:26

963214785

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Znali mléčnou dráhu, ale nevěděli že je to spirální galaxie s černou dírou uprostřed. Galaktický střed není vidět ze severní polokoule. Tomu čemu říkali střed je mezera mezi galaktickými rameny. Tmavá mezera na mléčné dráze. Není to to samé co zná moderní fyzika pod pojmem černá díra.

+2/0
13.5.2012 16:41

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Ale jak můžete moderní fyziku vytahovat proti Mayům? Tvrdil jste, že vše znali jen pohledem očima z porovnání pohybů jevů na obloze k pyramidě, já myslím, že je to někdo naučil, pak již jen tradicí předávané znalosti i mírně upadaly. Určitě pozorováním noční oblohy očima rozeznám co patří k naší galaxii, kde je střed a ramena, co je blíž a co je dál ? Komická představa....

0/0
13.5.2012 17:53

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

trochu si protiřečíte.. když neznali moderní fyziku, tak mohli těžko vědět něco o černých děrách.

0/0
13.5.2012 18:07

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Protože Mayové moderní fyziku neznali a byli odkázáni pouze na své vlastní pozorování. Tudíž žádnou černou díru v galaktickém středu nepozorovali a ani neznali strukturu naší Galaxie a netušili, že jsou ještě nějaké další Galaxie. Ale když se do toho vloží někdo takový jako Däniken, je schopen vymyslet vskutku bizarní konstrukce - jako když Däniken v jednom reliéfu identifikoval kosmonauta, který bosou nohou šlape na pedál uvnitř kabiny kosmické lodi...

0/0
13.5.2012 18:07

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

V překladu je Hunab Ku neboli vesmírná matka " středem našeho prostoru, chrání nás a nakonec pohltí , vše se kolem ní točí, vše se k ní přibližuje " . Věděli o ní, ale ne ze svých pozorování.

+1/0
13.5.2012 18:33

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

A je to správný překlad? Ono je dost těžké ty hieroglyfy interpretovat, protože se na rozdíl od těch egyptských nedochoval přesný překlad do jiného, známého jazyka. Pohleďte např. sem: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hunab_Ku

0/0
13.5.2012 18:37

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

http://mayanprophecy2012.blogspot.com/2009/07/hunab-ku-galactic-butterfly-mayan.html

No to máte pravdu, tady je to přesnější, ale kdo může dnes vědět jak to opravdu bylo. Btw ve wikipedii není nic jisté...tam to každý napíše dle svého..

0/0
13.5.2012 18:59

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

No právě - nikdo dneska nemůže říct, jak to bylo. Proto je za vlasy přitažené vyvozovat na základě jedné z mnoha interpretací, že Mayové věděli o černé díře ve středu Galaxie. Problém je, že dnešních Mayů se zeptat nelze, ti už dávno přestoupili na křesťanství a ze své mytologie si téměř nic nepamatují. A z doby mayské civilizace se zachovalo pouze několik kodexů a nástěnné reliéfy. Co se týče toho božstva Hunab Ku, problém je, že po příchodu křesťanství bylo reinterpretováno jako Hospodin, a to proto, aby původní víru dobyvatelé Mayům vyhnali z hlavy. A mám šťouravý dotaz: jak do koncepce černé díry zapadá to, že podle Mayů Hunab Ku stvořil lidstvo z kukuřice?

0/0
13.5.2012 19:04

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Ale Mayové nebyli tím "vědoucím", jen papouškovali z předaných vědomostí, protože se ukázaly pravdivé (zatmění Slunce,Mesíce, roční období, kalendář), to co bylo v praktickém životě neověřitelné se zbožští vždy. Kdybych nějakému kmenu v Amazonii co se nesetkal s civilizací dal baterku, tak po vybití z ní bude posvátný předmět, nakonec v další generaci se k ní budou modlit a tvrdit, že až začně zase svítit, vrátí se bůh na zem či tak něco.

0/0
13.5.2012 19:15

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Právě, že existují důkazy, že ten kalendář a své astronomické schopnosti dále rozvíjeli. V primitivní formě se vyskytuje již u předmayských civilizací. Takže Mayové nepapouškovali - přejali a rozvinuli.

+1/0
13.5.2012 19:20

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

A propos, ta stránka není příliš věrohodná, jestliže ten symbol vydává za mayský hieroglyf představující Hunab Ku - ve skutečnosti se jedná o aztécký symbol, který začalo využívat nové náboženství "mayanismus", což je jeden z proudů New Age, který ovšem s původním mayským náboženstvím má jen pramálo společného. http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism

+2/0
13.5.2012 19:17

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

To je první stránka, kterou se vám k tomu našel. Ale já věřím Stinglovi- nepodrobnější rozbor od rozumného uznávaného člověka, který je překládanější  než Čapek, je jeho kniha " 2012 " . Nevím, zda je ještě k mání .

0/0
13.5.2012 19:24

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Věřit můžete, ale budete hodně zklamaný, až se nic nestane. Budete pak ještě věřit v mimozemský původ mayské civilizace a všem těm bláznivým předpovědím, které plynou z dezinterpretací? Ten "novomayanismus" má s mayským náboženstvím asi takovou souvislost, jako má v Evropě "novodruidismus" souvislost s původním náboženstvím Keltů.

0/0
13.5.2012 19:27

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Zklamaný asi těžko, budu rád a hodně. Zatím jsem ale přesvědčen o opaku, asi jako politik z EU, který tvrdí že Řecko zahyne, když opustí EU a ono je to asi obráceně - a nikdo neví kdo má pravdu dokud se to nevyzkouší. Takže mě přesvědčí až slunovrat. Hodně zdraví a doufejme, že máte pravdu vy.

0/0
13.5.2012 19:42

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

A co vás o tom opaku přesvědčilo? A jak se vaše přesvědčení liší od toho, když lidi v roce 1910 věřili, že je zcela jistě musejí otrávit plyny z ohonu Halleyovy komety? To byla tehdy také dezinterpretace vědeckých poznatků - kdosi se zmínil, že ohon je plynný a vyskytuje se v něm kyanid, a už to bylo. Pak už bylo pozdě vysvětlovat, že ten ohon je neuvěřitelně řídký. Lidi opravdu bláznili, např. si kupovali "protikometární" pilulky. To dnešní bláznění s 21. prosince 2012 to v mnohém připomíná.

0/0
13.5.2012 19:46

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Ale to nebude tak horké, tady v diskuzi jsem asi jediný, racionální Češi jsou k takovým hypotézám hodně skeptičtí. No přečtěte si toho Stingla , třeba Vás to taky nakazí. Nejvíc mě zviklala ta Venuše v červnu téhož roku, čímž ten přepočet považuji za správně datovaný rok , no a Vaše přesvědčení o naší vědě nesdílím, když neumíme odhadnout ani děje na Zemi včetně např. tsunami v Japonsku, tak jak si můžete být jist že stabilní Slunce není periodicky na několik hodin nestabilní ( a periodicky myslím v řádech desetitisíců let). Tak toho necháme, musím k rodině, i tak mi nadávají, že píšu blbiny a nevěnuji se...

0/0
13.5.2012 20:06

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Opět nemístné srovnání. Planety se pohybují po víceméně stabilních drahách, a lze tedy předpovídat dlouho dopředu, kde se budou v konkrétním okamžiku nacházet (uměli to i antičtí učenci, dokonce i v Mezopotámii, kde vznikly astrologické tabulky užívané doposud, a také v Číně). Nelze to srovnávat se zemětřeseními, kde žádná zjevná cykličnost není. Navíc mám pocit, že čerpáte spíše z populárních dezinterpretací a že Mayům přisuzujete i schopnosti, o nichž se jim nikdy ani nesnilo.

0/0
13.5.2012 20:24

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

a jak si představujete to "zatmění venuše"? a proč jste se co se týče interpretace tech snímků rozhodl věřit ufologům a ne lidem, přímo okolo dotyčného projektu? myslíte, že by tyto jevy nebyly zpozorovány nezávisle jinými přístroji?

0/0
13.5.2012 17:24

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Jakými jinými přístroji? To je natočené sondou vyslanou k pozorování Slunce, jiné přístroje to nemohou zaznamenat . Viděl jste to video ? Tam je u Slunce objekt velikosti možná několika desítek kilometrů, není k němu žádné, ani oficiální vysvětlení, místo toho je oznámena jen "porucha" sondy a zrušeno její veřejně sledovatelné vysílání . Vám to přijde normální ? Najděte si na netu výraz "zatmění Venuše", já si pojem nijak jinak nevysvětluji, ten jev existuje.

0/0
13.5.2012 17:39

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

teď máte nemysli ten "škrábanec" anebo skvrnu v blískosti merkuru při sluneční erupci? co máte namysli tím "přerušením vysílání"? snímky družic SOHO i SDO jsou k dispozici real-time a z archivu.

0/0
13.5.2012 17:54

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Vždyť na ten článek a video odkazuji, viděl jste to ? Kromě toho jsou tam i ta videa od Merkuru, která vysvětlují jednou zdvojením snímků z munlého dne a poruchou ( škrábancem..) kamery. Ale jde o to vido první, kde na okraji Slunce je další objekt

http://www.novinky.cz/koktejl/267296-mam-dukaz-ze-nasa-kryje-existenci-ufo-tvrdi-svycar.html

0/0
13.5.2012 18:06

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

odkazujete na dvě nesouvisející videa, protose ptám, četl jste tu moji otázku vlastně?

0/0
13.5.2012 18:09

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Četl, asi si nerozumíme - myslím první hlavní video spolu s článkem, že nějaký Švýcar protestuje, že bylo na neurčito přerušeno vysílání ze sluneční sondy po zachycení neznámého objektu u Slunce. Objekt je podobný "škrábanci" u Merkuru. Četl jste ten článek a rozumíte, které video myslím? Ta malá dvě dole od Merkuru nemyslím.

0/0
13.5.2012 18:37

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

takhle, družice SOHO už pracuje přes 15 let, poskytuje teď koukám řádově pár obrázků denně, zjevně má nějaké problémy. zkuste si v helioviewer načíst obrázky z novějších, kvalitnějších družic SDO nebo STEREO, jsou k dispozici v časovém rozlišení asi 1 minuty, opravdu tam žádný objekt není.

0/0
13.5.2012 20:01

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Moc se v problematice kosmických sond nevyznám, ale nebylo by to logické, kdyby nějakou z nich odpojili, pokud by zjistili, že je poškozená (rozladěná) a bylo by nutné provést nějaké korekce?

0/0
13.5.2012 18:33

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

http://www.astro.cz/rady/ukazy/zatmeni/tranzity/2012 pro jistotu, bude 6.6.2012.

0/0
13.5.2012 17:41

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

tak vidíte, nejde o zatmění venuše, ale o "zatmění" slunce venuší. pokud si představíte sluneční sloustavu, tak sjistíte, že k takovým úkazům musí nutně docházet celkem pravidelně. máte dojem, že je tento jev nějak nebezpečný? :)

0/0
13.5.2012 17:48

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Jev se nazývá zatmění Venuše, i když je to její přechod přes Slunce,  samozřejmě Slunce nezakryje jako třeba Měsíc. To ale není důležité, spíše je důležité, že v mayské knize dle dr Stingla je tento jev pro červen roku 2012 uváděn spolu s nejasnou katastrofou v prosinci 2012  (pravděpodobně prudké zvýšení teploty na Zemi vlivem sluneční erupce). Proč by Maye zajímalo zatmění Venuše v roce 2012? Spíše to je důkaz že o slunovratu 2012 mají pravdu a navíc že kalendář je přepočítán správně, protože s Venuší to sedí, tak i s 21.12. to bude stejné. Kdyby to bylo jiný rok, nebylo by to v souladu s tou Venuší.

0/0
13.5.2012 18:02

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Na vás "záhadolozích" se mi líbí, že skálopevně věříte, že toho 21. prosince musí něco nastat, a tak si vymýšlíte nejrůznější bizarní příčiny - od průchodu Sluneční soustavy galaktickou rovinou (což v nejbližší době určitě nenastane), kdy silná gravitace galaktické roviny způsobí mohutná zemětřesení, až po mohutnou sluneční erupci (ačkoli neexistuje žádný důkaz, že by k takovýmto erupcím docházelo). No, a pak jsou tu měkčí verze: přílet mimozemšťanů, změna kvality času (nástup věku Vodnáře), globální finanční katastrofa, apod. :-)

0/0
13.5.2012 18:14

repulsive

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

:) zapomněl jste na přepolování geomagnetického pole. a to už začalo (viz jihoatlantická anomálie).. to ale bude probíhat plynule řádově prý asi tisíce let..

0/0
13.5.2012 18:20

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Nám to asi nic neudělá, ale co takové ubohé vlašťovky - nezmrznou tam v té Arktidě, až poletí přezimovat? ;-(

0/0
13.5.2012 18:45

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Ale to je jasné, že se do nevědecké diskuze zapojí plno magorů, věštců,blouznivců a nabalí se k tomu blbosti s přepolováním,zánikem Země, příchodem Mesiáše a k tomus Nostradamus,Libuše,Tibet a bůhví co ještě. Já vycházím z osobní zkušenosti z l,Aquilly v roce 2009, kdy mi známí v Itálii řekli, že jim ubyla voda ve studni, pak jeden děda se zhroutil že mu odlétli hnízdící ptáci a nechali vajíčka v hnízdě, v samotném městě celý den lidé hlásili útěky psů a starosta se zeptal seismologů- ti ho ujistili, že nic nehrozí a za 6 hodin tam bylo největší zemětřesení za posledních 20 let v Itálii, 300 mrtvých a lidi teď žalují vědce za špatnou předpověď, což těch 300 lidí už nevzkřísí. Důkaz o selhání vědy na vlastní oči.

0/0
13.5.2012 18:53

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Velmi nemístná generalizace. Seismologové přiznávali a přiznávají, že prostě zatím zemětřesení předpovědět nedokáží. Pochybuji tedy, že pana starostu ujistili, že vůbec nic nehrozí. Navíc se zmíněné příznaky zemětřesení mohou vyskytnout, ale také nemusí. Obvykle se dají interpretovat až zpětně, dopředu zatím zemětřesení předpovědět nelze! Před zemětřeseními opravdu občas zmizí voda ze studny. Ale někdy zmizí prostě jenom proto, že je sucho. A zvířata někdy utečou, někdy ne. A někdy utečou a nic se nestane.

0/0
13.5.2012 18:58

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Ujistili, opravdu, proto ty žaloby následovaly. Ale moje hypotéza se taky potvrdí až za 7 měsíců- buď opravdu dojde k erupci Slunce, která ničivě zasáhne Zemi, nebo k ní nedojde (což by bylo jistě lepší). A v každém případě se s tím nedá dopředu nic dělat, jen čumět,. maximálně se nějak zásobit a přežít o pár dnů či týdnů déle.

0/0
13.5.2012 19:09

Johny__S

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Neujistili. A žaloby byly zamítnuty - ten soud už proběhl. Co se týče mohutných slunečních erupcí, které ohrozily život na naší planetě - z geologického záznamu pro ně neexistuje žádný důkaz. Naše Slunce je mimořádně stabilní v porovnání s jinými hvězdami, a právě to umožnilo rozvoj života.

0/0
13.5.2012 19:12

buta

Re: Ti co to Maye naučili už zaparkovali laboratoř u Slunce

Tak třeba máte pravdu, a i kdyby ne, tak je to vlastně jedno. Ujet jinam jako před zemětřeseném stejně nelze .

0/0
13.5.2012 19:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.