Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

FBI chce mít zadní vrátka k internetu

FBI chce sledovat webové e-maily, sociální sítě a dokonce i VoIP telefonování. Respektive chce mít přístup k datům proudících těmito a dalšími službami pomocí zadních vrátek. Jinými slovy to znamená, že by FBI měla přístup i k vašim datům na internetu, která nyní musí s obtížemi získávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stratos

Nová síť

No a co, už existuje skupina lidí, kteří se pustili do postavení nové sítě. Ano, v podstatě nový internet. Někde jsem o tom četl, nemusí to být pravda, ale je to jediná možnost, jak udělat internet víc volnější. Prostě si udělat velkou privátní síť.

0/0
17.5.2012 13:20

Steny007

Někoho to může i potěšit,

pokud má custom řešení, při prosazení těchto zákonů, stoupne na černém trhu velice na ceně :-P

0/0
17.5.2012 1:24

Červená_Karkulačka

každý má nějakou úchylku

Někdo rád kouká klíčovou dírkou, někdo rád kouká dalekohledem na převlékající se ženské, někdo rád poslouchá za dveřmi no a konečně někdo tohle rád všechno najednou. Aby měl jakýsi pocit převahy..nebo co?

0/0
15.5.2012 20:16


HrubesaMares

A co kdyby policie

misto smirovani vsech obcanu proste vysetrovala? Chapu, kazdy policajt neni Colombo ani inspektur Bouse, ale totalni sledovani vsech a vseho kvuli pohodlnosti policajta zvednout zadek je mi proste silne proti srsti. :-/

0/0
15.5.2012 15:16

rob_kteryten

Re: A co kdyby policie

FBI a policie je trochu rozdil. Zase mi tu budete nadavat, ale drive ci pozdeji to k tomu stejne dospeje. Neni to tak dlouho, co se resilo jestli muze operator bez povoleni soudu predat policistum informace o tom, kde se zrovna nachazite (vystopovat mobil). Plno lidi kricelo jako kdyz je na noze berou a pritom je to vec, ktera muze zachranovat zivoty.

0/0
15.5.2012 15:25

Jan Motůrek

Bezpečnost vs. svoboda

Společnost, která vymění svobodu za bezpečnost brzy ztratí obojí.....

+5/0
15.5.2012 13:14

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Takze kdyz jde vase dite do skoly, tak mu jiste rikate, ze ma kaslat na nake prechody. Akorat ho omezuji na svobode. To same v aute take jiste jezdis bez pasu.

+1/0
15.5.2012 13:30

Jan Motůrek

Re: Bezpečnost vs. svoboda

;-D - dobře vy! - hlavně překroutit, že?

Ale dělejte si co chcete, každý máme svou hranici někde jinde. Někdo klidně bude mít pod kůží čip na hlavě kameru a vše rovnou posílat do databáze FBI aby byl v bezpečí a někdo to prostě nechce a nechce, aby ho kdekdo mohl kdykoliv sledovat a tím defacto s ním hezky manipulovat.

0/0
15.5.2012 13:37

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Jakekoli bezpecnostni opatreni je ztrata svobody ve prospech bezpecnosti. O cipu zde nikdo nepsal, nechapu proc to sem tahas. Jenom ti zde ukazuji, ze dany citat je v teto situaci naprosto mimo. Jinak muzes mi vysvetlit, proc by zrovna tebe mel nekdo sledovat a co by z toho mel?

0/0
15.5.2012 13:48

Jan Motůrek

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Cokoliv. Už jen cílená reklama lze napasovat na kohokoliv dle toho, kde kdy a jak se pohybuje.

0/0
15.5.2012 14:15

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Jojo, to ze jsi paranoidni neznamena,  ze po tobe nejdou co :) Kde se pohybujes se da zjistit uz davno. Nebo ty snad nepouzivas mobil? Kam lezes na netu neni problem zjistit uz dnes. Spravci mejl serveru maji ze zakona povinost data uchovavat, takze kdyz nekdo chce, tak muze zjistit co a komu jsi posilal.

0/0
15.5.2012 14:19

Jan Motůrek

Re: Bezpečnost vs. svoboda

A? To není důvod, proč tu svobodu ještě dále ukrajovat.

A proč hned paranoia? To já zase můžu říci, že jste naprosto slepý.

Jinak ten citát prostě pochopit nechcete, já vás přemlouvat nebudu. To je váš boj.

0/0
15.5.2012 14:27

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Hele clovece, kdyby nekdo chtel zjistovat co delas na netu tak to muze udelat uz davno. A rozhodne by se te na to nikdo neptal. Delam v IT hezkych par let. Prosel jsem nekolik ISP. Kdyby se chtelo, tak muzeme cucet co mas za ikonky na plose a neudelas s tim nic.

0/0
15.5.2012 14:29

exit47

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Ten citát je takový celý na hraně,jakož i možnost zadních vrátek,které můžou pomoci,ale zneužití se musí brát taky v potaz.Jinak co se týče pohybu na internetu,tak je fakt,že většině lidí by to bylo úplně jedno když na FB a jinde po internetu za sebou trousí takové kvanta informací,že stačí chvilka na googlu a vím o člověku tolik,že tolik neví ani jejich babička aniž bych byl ISP,ale v některých případech by to celkem pomohlo.Třeba kriminalita na internetu a dohledávání je třeba v Čr celkem na budku.Servery uchovávají data o pohybu jedince,jen 3 měsíce a z laxností České policie jsou mnohdy i ty 3 měsíce málo (viz. nahánění podvodníčků) i když už máte všechny ip.z kterých se připojoval,kontakty a dokonce už víte i kde bydlí, tak má policie pořád dost času a podvodníček se vám ještě vysměje do telefonu(příběh kamaráda).Jinak pokud jste echt paranoidní,tak je pro vás jasná volba live distribuce linuxu,TOR,random generator MAC adres a pěkné kamerami nehlídané místo s X free hotspoty =)

0/0
15.5.2012 15:57

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Tak lepe bych to asi nesepsal :)

0/0
15.5.2012 17:11

Kazeasch

Re: Bezpečnost vs. svoboda

V podstatě má pravdu. Je to jako se vším, co se nedělá s mírou. V USA chtěli vymítit alkoholismus, tak zavedli prohibici a začali chlastat i do té doby abstinenti a mafie slavila zlatá léta. Udělejte naprosto bezpečnou (myšleno pro společnost) komunikaci, a začnou se nevyhnutelně prosazovat nové kanály které půjdou kontrolovat ještě hůř než internet dnes a nebo to nepůjde vůbec. Začnou tímto komunikovat i ti co by dřív neměli co skrývat, a zase na tom bude někdo rýžovat, a jelikož to bude obrovskej byznys, a navíc zase nelegální, tak jaké spolky na tom asi vyrostou? Taková kontrola jakou si FBI představuje může klidně skončit tím, že se bude internet používat pouze oficiálně, všechno černé a šedé se někam schová, vyrostou na tom mafie, klesne obecná bezpečnost a FBI bude s vyšetřováním ještě víc v pr... než teď. (vím že jsem to zahnal hodně do extrému, ale je to jen pro ilustraci toho, že si FBI zjevně neuvědomuje, že takový počínání může být kontraproduktivní)

0/0
18.5.2012 16:10

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

jak se přechody pro chodce a bezpečnostní pásy dají zneužít ke šmírování občanů?

0/0
15.5.2012 13:55

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Je fascinujici, jak lide na idnes okamzite vypinaji  mozek. Kde se v puvodnim citatu pise o nakem smirovani obcanu? Reagoval jsem na to, ze kdo vymeni svobodu za bezpeci prijde o oboje.

0/0
15.5.2012 13:58

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

"FBI chce sledovat webové e-maily, sociální sítě a dokonce i VoIP telefonování."

0/0
15.5.2012 14:00

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Clovece, tak jeste jednou. Podivej se na co jsem reagoval. Pak zkus chvili premyslet. Pak si to precti znova a zapoj mozek. Ja jsem nereagovla na to, ze FBI neco chce. Reagoval jsem na citat, ktery je zde naprosto nepouzitelny.

+2/0
15.5.2012 14:02

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

citát na který jste reagoval byl zmíněn v kontextu článku

0/0
15.5.2012 14:06

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

A je zcela mimo. Protoze JAKEKOLI bezpecnostni opatreni je ZTRATA nake svobody.

0/0
15.5.2012 14:14

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

třeba airbag?

0/0
15.5.2012 14:20

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Ano, treba i airbag. Ztracis tim svobodu jet bez pasu. Airbag by te jinak mohl zabit. Takze diky za dalsi priklad.

0/0
15.5.2012 14:22

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

takže kdo používá airbag se dobrovolně zříká své svobody a tudíž nemůže vadit, že je odposloucháván a sledován ač se ničím neprovinil

0/0
15.5.2012 14:27

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Clovece, uz jsem ti tu psal, ze nereaguji na to, ze chce FBI cist nekomu mejly. Reaguji na to, ze pouziti tohoto citatu krapet kulha. Vis ty vubec kdo a v jake situaci ten citat poprve pouzil? Opravdu to chces srovnavat?

+1/0
15.5.2012 14:31

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

prosím, napište mi proč se onen citát k situaci v článku nevztahuje

0/0
15.5.2012 14:36

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

protoze KAZDE bezpecnostni opatreni je ZTRATA svobody. Co na tom proboha nechapes?

0/0
15.5.2012 14:37

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

takže onen citát v prvním komentáři je nesmyslný a neexistuje situace kde by platil

0/0
15.5.2012 14:40

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Tak nake pouziti jiste ma :) Ovsem nelze napasovat na vsechno.

0/0
15.5.2012 15:27

cthulhu.sashimi

Re: Bezpečnost vs. svoboda

uveďte prosím příklad

0/0
15.5.2012 15:47

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Treba kdyby zide pred druhou svetovou souhlasili s odsunem na sibir. Vymenili by svoji svobodu za bezpeci.

0/0
15.5.2012 17:12

HrubesaMares

Re: Bezpečnost vs. svoboda

airbag sam o sobe ztrata svobody neni, stejne tak jako treba zabradli na Macose. Svoboda mizi okamzikem narizeni jeho pouziti. Tahle degradace durazu na rozum a zodpovednost kazdeho obcana je problemem i v EU :-/

0/0
15.5.2012 15:18

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

v okamziku kdy mas airbag musis pouzivat pasy. Airbag v aute te pripravuje o svobodu nevzit si pas. Jeste naky dotaz?

0/0
15.5.2012 15:41

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Já mám airbag a nemusím se poutat...respektive musím, ale nesouvisí to s airbagem, ale se zákonem...

0/0
15.5.2012 15:51

Jan Motůrek

Re: Bezpečnost vs. svoboda

dobře to mícháte dohromady ;-D jen tak dále..... voni prostě nás přesvědčí, že ty čipy jsou prostě nutně pro nás nutné a vhodné.... ale už to neřešim.... pa!

+1/0
15.5.2012 14:29

rob_kteryten

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Clovece cipy sem tahas jenom ty. Jedine co jsem psal bylo, ze pouziti daneho citatu v teto situaci hodne kulha. To je vse. Ty jsi tu zacal vykrikovat neco o cipech a buhvi co. A pak ze nejsi paranoidni.

0/0
15.5.2012 14:32

Jan Motůrek

Re: Bezpečnost vs. svoboda

a vy zase porovnáváte šmírování s airbagem a přechodem..... ?? Kdo chce pochopí, kdo ne, tak prostě ne no.

0/0
15.5.2012 14:42

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Já íkám každému ,aby se díval při přecházení silnice na auta a ne na přechody...život>zákon;-)

0/0
15.5.2012 14:51

Nyny_cz

Re: Bezpečnost vs. svoboda

Tak co instalovat kamery do bytu, do loznice, do koupelny, proste vsude. Prece je to pro bezpecnost.

0/0
15.5.2012 23:11

rob_kteryten

No to je tady zase chytraku

Nize nekdo nadava na to, jak je nepripustne aby policie mela pravo bez povoleni soudu nechat od operatora nechat vyhledat mobil. To je fakt bomba. Takze az se nekde ztratite, nebo treba nekdo unese vase dite, tak budete cekat na soudni povoleni aby operator mohl poskytnout informace policii???

+1/0
15.5.2012 12:39

defaq

Re: No to je tady zase chytraku

Taky by se mely zvednout trasty za zneuziti pravomoci v.č.!!

+1/0
15.5.2012 12:59

rob_kteryten

Re: No to je tady zase chytraku

A kolik by jsi jim za to chtel jako davat?

0/0
15.5.2012 13:29

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: No to je tady zase chytraku

Pokud jde o můj mobil, tak bych měl mítp rávo povolit sledování policii já, možná i pokud jde o mobil manželky nebo blízkého příbuzného...pokud jde o mobil údajného únosce, pak ano, tam je imho třeba povolení soudu.

0/0
15.5.2012 14:55

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: No to je tady zase chytraku

Respektive ještě by mělo být možné, aby byl souhlas udělen zpětně, pokud je policista (například) přesvědčen, že koná v zájmu dobré věci a na čase záleží, ale pokud by soud rozhodl, že ke sledování nebyl důvod, pak by měl být potrestán.

0/0
15.5.2012 14:57

petr____22

Re: No to je tady zase chytraku

Ano, tudiz to neudela vubec, aby nemel problem. Vysledkem bude hromada mrtvych, protoze se policie bude bat zakrocit.

0/0
17.5.2012 12:53

Steny007

Re: No to je tady zase chytraku

A vy budete dělat co chytráku? ;-D

0/0
17.5.2012 1:17

calver1

Ve skutečnosti

je už dávno mají, tohle je jen taková hra naoko pro veřejnost. Nicméně se pravda musí dávkovat pomalu a opatrně.

0/0
15.5.2012 11:59

rob_kteryten

Re: Ve skutečnosti

A jak presne to funguje? Jako clovek co pracuje par let v oboru by me to docela zajimalo.

0/0
15.5.2012 12:39

himself

Re: Ve skutečnosti

Je smutné, že člověk pracující v oboru neví, jak to funguje :)

+2/0
15.5.2012 14:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.