- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Litoš ve videu uvádí, že budou zjišťovat závislost síly na průhybu. Já si myslím, že zjišťovali závislost průhybu na síle. Jenže já nejsem zástupce vedoucího katedry, tak mě berte s rezervou...
nejste zřejmě ani dálkový student. Je to tak jak je to psáno...hydraulický válec tlačí s (téměř) konstantní rychlostí s velkým přebytkem síly hlava nehlava pořád kupředu a jako závislou veličinu měříme sílu, kterou se materiál brání proti tomuto pohybu (přetvoření) Tak je i definována tuhost.
co brání experimentu s novým trámkem být to obráceně asi to pochopím ale takto?
Protože vlastnosti čerstvého dřeva jsou obecně známé a popsané v tabulkách...
proč nebylo možné za stejných podmínek vyzkoušet nový trámek...
Jinak pěkné počtení, beru to jako povzbuzení nervů před náročným jednáním.
možný to je... ale asi nemaj trámky
můžeš tam klidně zkoušet i svojí ruku (nebo jinou část těla)
během povstání nádraží částečně vyhořelo a podle fotek bylo dřevěné zastřešení haly strženo, takže se po válce muselo dělat znovu...
tak snad maji dendro, tak to budou vedet dost presne
tkví v tom, že 100 let starý trám zlámeme, ale nový trám NIKOLI ... ... na to nemáme (?!)
Nooo, tím bych si rozhodně nebyl tak jistý. Před těmi sto lety ten trám nechali vyschnout, než jej použili, navíc to dimenzovali s rezervou. Když jsem viděl, z jakých čerstvých špejlí dělali u sousedů krovy na novostavbě, tak bych možná raději vzal ty sto let staré trámy...
Nevím na kolik je hodnota 50,7 kN relevantní. Chápu to správně, že se síla rozložila přes roznášecí nosník na dvě osamělé síly, které byly umístěny mimo polovinu rozpětí nosníku, takže ne v nejhorším místě pro nosník?Větší ohybový moment vznikne od osamělé síly uprostřed nosníku než od dvojice sil umístěných mimo polovinu rozpětí. Tento pokus nesimuloval maximální únosnost nosníku v nejnepříznivější poloze zatížení, proč? Simulovalo to zatížení od krokví v rozteči 1 m?
Proto na nových stavbách se žádná nosnost nepočítá a průřezy trámků se volí od oka, protože ani na výpočty neexistuje žádná odborná literatura. Tak už mě přestaňte houpat.
Jasně, vůbec se nepočítá Udělají to od oka a když to spadne, zkusí to znovu a líp
...nebudu chodit daleko od toho nádraží a pčipomenu Negrelliho viadukt - druhý nejstarší most v Praze.
Postaven ze žuly, obložen pískovcem, aby vypadal hezky. Výška projektována (v roce 1845) tak, že byl provozuschopný i během povodní v roce 2002. Původně se jezdilo po jedné koleji s malými parními stroji. Dnes se jezdí po třech kolejích s masívními stroji.
Snad jen škoda že na dvou místech byl ubourám a nahrazen nepěkným betonovým překladem
Kilometrový úsek stavěli tři roky. Dnes byste si tedy zřejmě stěžoval na to, že se ta stavba neuvěřitelně vleče...
...to by byl takový problém sehnat nový trám pro srovnání?
hlavní je, že teď už se nemusim trápit jestli měnit stoletý trámy na chalupě nebo ne... myslím že klidně takových dalších 50 nebo víc let můžu počkat