Diskuze

VIDEO: Podívejte se, jak se ohýbá a láme stoletý trám z Masaryčky

Ohýbají, lisují a lámou tady téměř vše. Tedy alespoň to, co má něco společného se stavebnictvím. V experimentálním centru Fakulty stavební při ČVUT testují nejrůznější stavební prvky. Například proto, aby to s nimi nedopadlo podobně jako s podpěrami budovy Prague Marina v holešovickém přístavu v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dan_C

21. 5. 2012 11:21
Fakt?

Pan Litoš ve videu uvádí, že budou zjišťovat závislost síly na průhybu. Já si myslím, že zjišťovali závislost průhybu na síle. Jenže já nejsem zástupce vedoucího katedry, tak mě berte s rezervou...

1 0
možnosti

martin1234

21. 5. 2012 12:02
Re: Fakt?

nejste zřejmě ani dálkový student. Je to tak jak je to psáno...hydraulický válec tlačí s (téměř) konstantní rychlostí s velkým přebytkem síly hlava nehlava pořád kupředu a jako závislou veličinu měříme sílu, kterou se materiál brání proti tomuto pohybu (přetvoření) Tak je i definována tuhost.

1 0
možnosti

Pruit Igoe IX.

21. 5. 2012 10:42
Zdravím Kloknerův ústav!

V

0 0
možnosti

Anihilován 100 x.

21. 5. 2012 10:24
jako fakt

co brání experimentu s novým trámkem být to obráceně asi to pochopím ale takto?;-D

0 0
možnosti

Pruit Igoe IX.

21. 5. 2012 10:35
Re: jako fakt

Protože vlastnosti čerstvého dřeva jsou obecně známé a popsané v tabulkách...

0 0
možnosti

doktor_bota

21. 5. 2012 9:45
Přidávám se z dotazem,

proč nebylo možné za stejných podmínek vyzkoušet nový trámek...:-/

Jinak pěkné počtení, beru to jako povzbuzení nervů před náročným jednáním.:-)

0 0
možnosti

Fero Mižigár

21. 5. 2012 10:07
Re: Přidávám se z dotazem,

možný to je... ale asi nemaj trámky

můžeš tam klidně zkoušet i svojí ruku (nebo jinou část těla) :-)

0 0
možnosti

Vlna hněvu

21. 5. 2012 9:41
S tím 100ltým trámem si nejsem vůbec jistý

během povstání nádraží částečně vyhořelo a podle fotek bylo dřevěné zastřešení haly strženo, takže se po válce muselo dělat znovu...

0 0
možnosti

Marobud Veliký

21. 5. 2012 11:25
Re: S tím 100ltým trámem si nejsem vůbec jistý

tak snad maji dendro, tak to budou vedet dost presne

0 0
možnosti

KarelV

21. 5. 2012 8:49
Unikátnost experimentu

tkví v tom, že 100 let starý trám zlámeme, ale nový trám NIKOLI ...  ;-D ;-D ;-D ... na to nemáme (?!)  8-o

1 0
možnosti

cassul

21. 5. 2012 10:01
Re: Unikátnost experimentu

Nooo, tím bych si rozhodně nebyl tak jistý. Před těmi sto lety ten trám nechali vyschnout, než jej použili, navíc to dimenzovali s rezervou. Když jsem viděl, z jakých čerstvých špejlí dělali u sousedů krovy na novostavbě, tak bych možná raději vzal ty sto let staré trámy...

0 0
možnosti

netre.fish

21. 5. 2012 7:58
rozložení sil

Nevím na kolik je hodnota 50,7 kN relevantní. Chápu to správně, že se síla rozložila přes roznášecí nosník na dvě osamělé síly, které byly umístěny mimo polovinu rozpětí nosníku, takže ne v nejhorším místě pro nosník?Větší ohybový moment vznikne od osamělé síly uprostřed nosníku než od dvojice sil umístěných mimo polovinu rozpětí.  Tento pokus nesimuloval maximální únosnost nosníku v nejnepříznivější poloze zatížení, proč? Simulovalo to zatížení od krokví v rozteči 1 m?

1 0
možnosti

roines1

21. 5. 2012 8:24
Re: rozložení sil

Ano.

0 0
možnosti

Pe-tr1

21. 5. 2012 7:34
Jak by si vedl trámek z nového dřeva nikdo neví.

Proto na nových stavbách se žádná nosnost  nepočítá a průřezy trámků se volí od oka, protože ani na výpočty neexistuje žádná odborná literatura. Tak už mě přestaňte houpat.

0 0
možnosti

psohli

21. 5. 2012 8:36
Re: Jak by si vedl trámek z nového dřeva nikdo neví.

Jasně, vůbec se nepočítá:-P Udělají to od oka a když to spadne, zkusí to znovu a líp;-D

3 0
možnosti

ramsveyker

21. 5. 2012 7:26
Dříve taky dělali věci festovně...

...nebudu chodit daleko od toho nádraží a pčipomenu Negrelliho viadukt - druhý nejstarší most v Praze.

Postaven ze žuly, obložen pískovcem, aby vypadal hezky. Výška projektována (v roce 1845) tak, že byl provozuschopný i během povodní v roce 2002. Původně se jezdilo po jedné koleji s malými parními stroji. Dnes se jezdí po třech kolejích s masívními stroji.

Snad jen škoda že na dvou místech byl ubourám a nahrazen nepěkným betonovým překladem

0 0
možnosti

vransen

21. 5. 2012 9:10
Re: Dříve taky dělali věci festovně...

Kilometrový úsek stavěli tři roky. Dnes byste si tedy zřejmě stěžoval na to, že se ta stavba neuvěřitelně vleče...

0 0
možnosti

skrbling

21. 5. 2012 2:07
Asi hloupý dotaz, ale...

...to by byl takový problém sehnat nový trám pro srovnání?

1 0
možnosti

KateMarx

21. 5. 2012 6:30
Re: Asi hloupý dotaz, ale...

hlavní je, že teď už se nemusim trápit jestli měnit stoletý trámy na chalupě nebo ne... myslím že klidně takových dalších 50 nebo víc let můžu počkat R^;-D

2 0
možnosti