Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express odtajnil vlaky. Černá puma je rychlá jako Pendolino

Nový vlak Flirt Leo Express se poprvé představil veřejnosti. Dosahuje rychlosti srovnatelné s pendolinem, má pohodlná, na "české postavy" vyvinutá sedadla z Frýdku-Místku i palubní wi-fi s internetem. Od prosince 2012 bude bojovat o přízeň cestujících mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wojciech.lenartowicz

FLIRT bude vyraben v Siechnicach v Polsku jako vlaky PESA

FLIRT bude vyraben v Siechnicach v Polsku jako vlaky PESA pro Prahu

0/0
24.6.2012 15:14

Agrippa (The Invincible)

Flirt Leo Express???

To je jak nazev lacinyho porna ;-D

0/0
6.6.2012 8:10

sandokan78

proboha

... jak jen někde vidím "sedadla z frýdku místku" v pozitivním smyslu, tak je mi blivno. Totálně předražená a totálně nepohodlná sedadla z fryčovic budou média pořád dokola omílat a omílat až ovčani této země uvěří že černá je bílá... Tohle nechutné lobby by fakticky mělo být trestné...

0/0
5.6.2012 20:28


747BOBO

Hlavně ne místenky!!!

Hlavně aby nevymyslel stejnou pitomost jako Jančura a to místenky.Jsou sice zadarmo,ale to pobíhání po peronu a hledání místa,kam si mám sednout mi tu radost z konkurence dokonale znechutilo.

0/0
5.6.2012 16:27

pletiplot

Re: Hlavně ne místenky!!!

To máš smůlu. Do letadla tě na stojáka taky nevezmou, dobytčáky provozují jen ČD.

+3/0
5.6.2012 20:45

Leinad

Re: Hlavně ne místenky!!!

1) Na řazení vagonů se můžeš podívat předem(při nákupu jízdenky).

2) LeoExpress bude dělat konkurenci SuperCity(ČD na Pendolinu sice prodělávají, ale to jejich management umí na všem), nikoli Intercity. Takže od něj očekávám, že nabídne daleko lepší služby, než RegioJet. Mimochodem Pendolino je taky povinně místenkové.

0/0
6.6.2012 22:57

Skrbdad

REAKCE

Už několikrát jsem tu četl jak maj ČD hnusný vozy atd. Ale tu jde o to že ČD musí vypravit denně přes 7000 vlaků kdežto RJ sotva 10 a Leo to ještě nevím (ale určitě to bude méně jak 15 spojů, nemána to počet souprav). Takže ne všudé lze mít vozy dobrých kvalit, zvlášť když je sprejeři atd poničí. Pak tu byl dotaz jakou trakci má tato souprava: tak odpovídám jen a pouze Stejnosměrnou. A kdyby to bylo jen možné tak by Pendolíno v Rychlosti vyhrálo protože: Leo má konstrukční rychlost jen 190 km/h, kdežto Pendolíno neboli 680 takže vícesystémovka 230km/h.

A určitě to bude předražený. Podle interieru. A zas to tím pádem bude jen pro podnikatele a obyčejnej slušnej člověk utře.

+1/0
4.6.2012 13:36

Patrik Šebesta

Re: REAKCE

na to asi toliko... Švýcarsko má asi stejný počet obyvatel a obdobnou rozsáhlou síť... ovšem vlaky jsou dokonce na vyšší úrovni než tady předvádí LEO, RJ a ČDpendolíno dohromady...

Poláci mají vlaky lepší než my, i když jsou asi 4x větší... němci taky a jsou 6x větší... Rakušáci jsou na tom stejně jako němci a jsou velcí jako my...

Jaký na toto máš argument...?!!

0/0
4.6.2012 20:59

pletiplot

Re: REAKCE

Švýcaři mají na hlavu o 80% vyšší HDP. To je celý důvod.

+1/0
5.6.2012 20:50

Antonín, topič

Re: REAKCE

Ne, to není. Neměli hlavně 40 let komouše, kteří údržbu čehokoliv dělali tehdy, až to padalo na hlavu, a to jenom možná.

+1/0
11.6.2012 19:11

týnuška

Re: REAKCE

Hlavně síť mají o hodně propracovanější než u nás... Tam třeba cesta autem z jednoho města A do města B trvá 5min, kdežto třeba autem půl hodiny ...

0/0
12.6.2012 18:20

Leinad

Re: REAKCE

ČD sice mají větší počet vagonů, ale taky o to větší počet myček. Ono je to více vidět, když se kouká na ty zakázky, které ČD plní:

1) Platí to cestující (Intercity a Eurocity) => kvalita a ziskovost. ČD se snaží a má respekt ze zákazníků. (Na Brno a další místa pořád jezdí autobus)

2) Platí to kraj a snaží se (Praha+Střední Čechy tlačí skrz ROPID, Liberec dělá konkurz) => kvalita, dotace odpovídající nutnosti(velká cena za vlakokm na Liberecku kvůli nulové elektrifikaci a novým soupravám. V přípraze kvůli novým soupravám. )

3) Platí to kraj a je mu to jedno (Jihomoravský kraj nevyhlásí konkurz najust Jančurovi, protože nabídl menší cenu za vlakokm. ) => ČD sice neodhání cestující, když maj něco málo z jízdenky, ale proč by se snažily, když maj své jisté na 10 let?

Mimochodem 1 ani 2 nejsou zdroje, kde ČD berou na přeplácení managementu, Fejky, outsorcingy,...

+1/−1
6.6.2012 23:13

Lukki680

Re: REAKCE

Pár základních informací o Leo Expressu speciálně pro vás!

1) bude provozovat 16 spojů denně

2) má ty jednotky za velmi nízké ceny a to se má odrazit do ceny jízdného

3) navíc si nemůže dovolit jezdit za draho, už kvůli konkurenci....

P.S. má 5 dálkových souprav za 1,5 mld. tzn. 300 mil. za jednotku .... 1 pendolino stálo cca. 750 mil. ..... to jen tak pro představu, když vám ty vlaky příjdou drahé ;-)

0/0
13.6.2012 18:45

bobísekbobísek

hm

není nad staré kupé ve kterém si jeden mohl i lehnout když nebylo plnoV

0/0
4.6.2012 8:58

herrgott

Re: hm

a rozdělat oheň.. bože kde jsou ty časy...

Karel Gott na hrad...ženský by to daly zase do pořádku...:-)

0/0
6.6.2012 18:43

9.99

místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

mimoúrovňové oplocené vysocerychlostní tratě (pro 500 km/h).

Ani to nejdražší, nejluxusnější a nejrychlejší auto vás nedoveze z Břeclavi do Prahy za hodinu.

Pokud by se (asi nejlépe vedle dálnic - D1, D2) vybudovaly oplocené vysokorychlostní tratě (pro TGV, šinkanseny ap.), tak by lidi mohli denně dojíždět z Břeclavi, Brna, Bratislavy do Prahy za prací (v Praze by si nemuseli kupovat hnusné předražené byty), ubylo by aut na silnicích (kdo by jimi jezdil, kdyby řidiči jedoucí po dálnicí dvoustovkou viděli, jak kolem nich vlak prosvištěl jako drak).

Z Břeclavi do Prahy by to trvalo jako metrem z Letňan na Dejvickou (ty vlaky pokud by to zvládali za hodinu, by ani nemusely být luxusní, metro taky není žádný luxus - tu hodinu to každý vydrží).

+10/0
31.5.2012 19:33

akro

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

Chápu to jako technickou vymoženost, oprávněně investovanou v zemích s dostatečně dlouhými vzdálenostmi výchozí a koncové stanice. Francie, Německo, Španělsko, Itálie, Finsko, Švédsko, Rusko, Čína,..... V českých dimenzích naprostý nesmysl. Nepotřebujeme žádné další tratě, tím méně pak duplicitní se současnými. MNěl jsem možnost užívat ve značném rozsahu CRH v Číně, ETR v Itálii i Finsku a TGV ve Francii. Zejména v Číně, kde jsou v některých aglomeracích (např. Hanzhou-Honquiao) stanice tak blízko u sebe, jak odpovídá i českým podmínkám, se ukazuje, jak nesmyslná investice by to byla. Tvrzení, že VRT může klidně stavět každých 50km je sice hezké, jenže pak nepřináší proti stávajícímu systému absolutně nic navíc. Návaznost na zahraniční VRT (pouze SRN, nikde jinde není a nebude) rovněž nedává oprávnění k této samoúčelné investici. ČR potřebuje vypráskat vedení ČD a SŽDC a nějakým zázrakem tam dosadit zdravě uvažující schopný management. Nic víc.

+1/0
1.6.2012 14:45

LSD

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

Do jisté míry máte pravdu, ale VRT v ČR by rozhodně neměla být budována jako národní infrastruktura. I západoevropské VRT jsou do jisté míry celoevropské a napojení do ČR (Praha, Brno, Ostrava?) by rozhodně bylo přínosem - takové 4 hodiny z Prahy do Paříže (řekněme průměrná cestovní rychlosti 250 km) nebo dvě a půl hodiny Praha-Brusel to je v podstatě ekvivalent letecké dopravy.

+2/0
1.6.2012 15:06

akro

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

To je utopie. Těžko ani ve vlhkých snech nádražáka nelze očekávat paralelní VRT se současnou tratí Ostrava - Praha a Brno-Praha přes Vysočinu je taky utopie. Ano, trať Praha-Plzeň - Cheb by si zasloužila modernizaci, ale na dvě trasy, normální a VRT nelze ani pomyslet. Navíc Němci se do prodloužení k CZ hranici vůbec nechystají.

A z vlastní zkušenosti so dovoluji prohlásit, že průměrná rychlost 250km/h na virtuální trase 1000km do Paříže je rovněž utopie. CRH jezdí na trasách 2000km dlouhých rychlostí do 350km/h a v neobydlených územích má průměrnou rychlost včetně hodně řídkých zastávek kolem 190km/h, v aglomeracích stěží 100km/h. A i Maglev v Šanghaji s maximální rychlostí 431km/h jede, byť na trase 30km, s průměrem jen 221km/h.

0/0
2.6.2012 22:00

9.99

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

vlaky by stavěly aby to mělo smysl z důvodu rychlého přiblížení ze vzdálenějších míst, tj.:  Praha, Brno, Břeclav, Bratislava, Košice (nebo jiný směr Budapešť) a trať by mohla pokračovat na Ukrajinu (což by pomohlo integraci Ukrajinců do každodenní Evropy, prospělo by to jejich svobodě, našemu bezpečí, rozvoji celého kontinentu atd.).

Kdo dřív natáhne VRT na Ukrajinu, ten na tom vydělá, s tratí nás mohou předběhnout Poláci. 

Tedy ne zastavování co 50 km, alespoň ne "rychlíkové" nebo "dálkové"

vlaky. Mohly by být i soupravy, v nějakých časových prolukách, které by

častějším stavěním uspokojily i menší sídla.

0/0
11.6.2012 17:14

danny47

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

Jen takový dotaz - za jak dlouho by ten vlak byl schopen nějaké té "vysoké rychlosti" (a nemusí to být ani těch Vašich 500 ), a za jak dlouho by pak musel začít brzdit, aby další zastávku neměl až za hranicema.....!!  Ono se to sice hezky poslouchá, ale musí to mít taky nějaký ten technický (i ekonomický) základ, víme ? ;-)

0/0
2.6.2012 22:17

Patrik Šebesta

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

podle netu je brzdná dráha vlaků typu TGV z 320 na nulu skoro čtyři kilometry... tedy z Ostravy by brzdil někde před Vysočanama... samozřejmě teoreticky

0/0
4.6.2012 0:43

kublaj1

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

Dnes je průměrná rychlost našeho nejrychlejšího vlaku "spěšáku" na trase z Prahy do Ostravy mírně pod 120 km/h. Tato rychlost již část národa přiměje k tomu, aby pouze na této trase sedla do vlaku, avšak na každé jiné daleko pomalejší trase pouze vyjímečně, nebo nelze-li jinak. Navrhované zvýšení max. rychlosti ze 160 na 200 km/h pouze na některých úsecích ušetří řádově pouze minuty na trase Praha - Ostrava.

+1/0
6.6.2012 9:38

franp9am

Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT

VRT může být ziskový jenom v zemích s mnohem vyšší hustotou obyvatelstva než ČR a dálnice jsou stejně potřeba (druhá věc je o tom, jak se staví dálnice v česku, ale o tom nemluvím)

0/0
7.6.2012 10:29

Mokashi

Proc se to jmenuje Flirt Leo Express?

logicky by to melo byt Flirt Leo Extáze ;-D

0/0
31.5.2012 1:47

Radom_detox

Prostor na zavazadla

Mám otázku, omlouvám se, jestli bude moc hloupá.

Jak vysoká je ta souprava? Je o mnoho nižší než Pendolino? Předpokládám, že výška bude plusmínus stejná. Zaujalo mě totiž, že zavazadlový prostor má být srovnatelný s Pendolinem (tedy nic moc). Jenže pokud bude Flirt nízkopodlažní, což Pendolino není, teoreticky by mezi podlahou a stropem mělo být o nějakých cca 50 cm místa více.

Kde je tedy zakopaný pes? Mají Flirty o 50 cm tlustší střechu nebo budu zavazadla zvedat do výšky 250cm místo dosavadních dvou metrů?

0/0
30.5.2012 13:55

tarten

Re: Prostor na zavazadla

Otázka rozhodně hloupá není. Ale:

1) V článku se píše, že 90% podlahy LE Flirtu je na úrovni nástupiště, ale nevím nevím, ono to může být i jinak. Třeba že 90% podlahy je jen 23 cm nad nástupištěm.

2) Pokud je něco nízkopodlažní, obvykle se to, co bývalo pod podlahou, musí nacpat pod střechu.

0/0
30.5.2012 17:23

honza_votava

P.R.

jděte už s tím PR někam. Dříve bývalo dobrým mravem takový článek aspoň označit. Fuj ble, tohle nemá s novinařinou nic společného.

0/0
28.5.2012 21:08

Nečasjennačas

maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

+3/0
26.5.2012 20:39

turista-

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Tak to ani náhodou. I v železničně vyspělých zemích navazují na vysokorychlostní tratě úseky regionální, kde vás regionální vlak doveze do menšího města a na častých zastávkách je vysoká rychlost k ničemu.

A tohle je minimálně svým původem regionálni vlak.

+3/0
26.5.2012 23:23

super_jerk

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

treba ve francii jezdi i regionalni vlaky pod 160 jen kdyz vjizdi a odjizdi na/z nadrazi. v uk jezdi vlaky cca kazdych 15 minut a dopravni rychlost je 170 v pomalejsich a 200 v rychlejsich usecich. koridor do francie jezdi eurostar 230min.

+1/0
27.5.2012 12:10

-Jentak

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

proč tu vykládáte pohádky?

0/0
28.5.2012 15:51

m4xp0w3r7

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

To tam jezdí vlaky mezi vesnicemi 160km/h? :-)

0/0
1.6.2012 1:36

akro

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

řeč je o dálkové dopravě, ne o lokálce. Českých 160km/h je anachronismus a jeden z podstatných důvodů proč nejet vlakem. Legislativní úprava na 200km/h (technická není k tomu třeba) by železnici pomohla. A rychlost 200km/h nevyžaduje VRT, v řadě zemí dokonce lze po standardních tratích jezdit i podstatně rychleji.

0/0
1.6.2012 14:50

tarten

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Jo. Ale je už celkem jedno, že konstrukčně vychází z regionálního vlak. Prostě je to vlak jednoznačně určený pro IC, který se netváří jako vysokorychlostní (nebo pro EuroCity). Takže rychlost 60 km/h je pro ČR naprosto OK (konstrukční je 190 km/h, ale na tu zjevně nemá papíry).

0/0
30.5.2012 9:35

akro

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

To bych netvrdil. Pokud státní rukarukumyje administrativně povolí 200km/h či dokonce pendolinových 230, bude mít Leo proti pendolinu obrovskou nevýhodu.

0/0
1.6.2012 14:53

Vifon

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Ono se dá někde u nás, kromě okruhu u Velimi, jezdit rychleji než 160? ;-D

+1/0
27.5.2012 5:48

Luchik

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Uvažuje se o více tratích, např. Brno-Břeclav, nebo Choceň-Kolín. Jinak Pendolino mezi Břeclaví a Brnem jelo zkušebně 237KM/h. což je nejvyšší rychlost, kterou se po české železnici jelo.

+2/0
28.5.2012 20:36

Vifon

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Úvahy jsou v dnešní ekonomické situaci sice hezké, ale jak se říká, ukázaná platí. Každopádně úřední maximálka u nás je 160, ten pokus u Břeclavi byl za specielních podmínek, (uzavřené přejezdy, které by jinak nestihly reagovat). ;-D

+1/0
28.5.2012 22:13

martasex

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

A i tento pokus byl posléze vyšetřovám drážním úřadem. A má tušení, že to nakonec posoudili jako porušení nějakých pravidel.

0/0
29.5.2012 13:16

tarten

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Mám takový dojem, že dostali na zadek, protože měli povoleno překročit rychlost jen do 230 km/h.

0/0
30.5.2012 9:32

tarten

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Zvýšit rychlost podstatného úseku tratě Brno - Břeclav trvale na 200 km/h by nemuselo být tak drahé, zatím to vypadá na nahrazení jediného přejezdu nadjezdem a možná úprava nějakých nástupišť (tady ještě není jasné, co přesně ji nová legislativa vynutí). A samozřejmě "rychlejší" zabezpečení, nicméně stavba ERTMS/ETCS už běží. S jinými tratěmi by potíže byly větší.

+1/0
30.5.2012 9:41

tarten

Re: maximálka160 km/h patří spíše do historie železniční dopravy

Při úvahách o jiných tratích Novotný také prohlásil, že tam budou jezdit jiné vlaky.

0/0
30.5.2012 9:31

jural

Jsme na Technetu?

Ja jen, ze jsem se v clanku nedovedel takove drobnosti, jako kolik to umi trakci, jaky to ma zabezpecovac a podobne.

+6/0
25.5.2012 21:26

tarten

Re: Jsme na Technetu?

Sice by se takový soupis hodil, ale není to první článek o LE. Konkrétně trakci to umí samozřejmě jen tu jedinou co potřebuje (3 kV ss.).

0/0
30.5.2012 9:43

BaronOfHell

Tak nutno uznat, že ten interiér nevypadá zle ...

ale to bych řekl, že to bude tak jediná výhoda tohoto vlaku. Skořápku to má křehkou a při nárazu se sešrotuje jako první. Celkově je tento vlak tvořen pro regionální dopravu, takže ani to sezení asi nebude nic extra ... Zavazadla si člověk bude vozit na klíně a nejlepší je srovnání s Pendolinem ... VMax Pendolina = 230km/h, VMax Leo = 160km/h ... no a pokud někdo namítne, že na českých železnicích je stejně maximální rychlost 160, tak ano, ale nemítnu, že tuto rychlost umí i jiné lokomotivy (40 let staré banány (řada 151)).

0/0
25.5.2012 21:01

Bob-an

Re: Tak nutno uznat, že ten interiér nevypadá zle ...

Tak Leo vytahne i 200.... ale fakt pri maximalce 160 na ceskych tratich je to jedno, taky tam pisou ze ty stadlery maji lepsi akceleraci...

0/0
25.5.2012 23:51

turista-

Re: Tak nutno uznat, že ten interiér nevypadá zle ...

Úplně jedno to není.

I ve 130 na dálnici poznáte při jízdě rozdíl mezi autem s max. konstrukční rychlostí 200 km/h a autem s maximálkou 140 km/h :-)

0/0
25.5.2012 23:57

Bob-an

Re: Tak nutno uznat, že ten interiér nevypadá zle ...

Tak rozdil je 200/230 coz neni tak moc, a pendolino zrovna nejaky zazrak v komfortu jizdy neni. Stadlerem jsem pravda nejel, ale enjak znatelne horsi nez pendolino to podle me byt nemuze....

0/0
26.5.2012 0:09

tarten

Re: Tak nutno uznat, že ten interiér nevypadá zle ...

Může. Taková lehká konstrukce se prostě může projevovat např. nižší stabilitou (kmity) ve vyšších rychlostech. Jen na úrovni komfortu, ne bezpečnosti samozřejmě. Uvidíme.

0/0
30.5.2012 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.