- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kolik jedinců tady není schopno pochopit, že se jedná jen a pouze o technologickou hračku bez jakéhokoliv praktického využití. Jsou to ti, co neznají fyzikální zákony, nebo věří v zeleného Boha a jeho zcela nesmyslná dogmata (vlastně to se navzájem nevylučuje).
Tudy cesta asi nevede.
je to koníček těch pánů a ne byznys.
Nicméně využití to mít může. Například na celodení přímý televizní přenos z nějaké velké společenské akce. Držet vrtulník nebo letadlo celý den ve vzduchu....to je hodně paliva.
jakou plochu má to letadlo v m2? jakou plochu má ten Airbus? kdyby se na celý Airbus daly solární články, dalo by se ušetřit na palivu? jasně výroba by stála ještě větší milióny, ale jako testovací kousek by to bylo určitě dost zajímavé...jenom by mě zajímalo jak se do dá použít v běžné praxi a jestli to má vůbec budoucnost v letectví
Určitě by takové hybridní letadlo dokázalo ušetřit na palivu, ale jestli by se to vyplatilo je otázka...
Let do Londýna: Vážení cestující, z důvodu oblačnosti nad cílovou destinací si vystoupíte až v Dubaji, protože to je jediné místo, kde zrovna svítí slunce a tak přistaneme standardně pod 20° úhlem a nikoliv 90°. Izraelským cestujícím se omlouváme za komplikace.... :-)
kdosi zde argumentoval účinností dnešních panelů 30% a tim jak FV na tomto stroji mají účinnsot 22%.
Pokusím se uvést tyto nesmysly na pravou míru.
Pokud vynechám totální lži a snahy o zviditelnění tak současný světový rekord v účinnsoti byl stanoven v roce 2010 s HIT článkem (hetero-junction with intrinsic thin-layer) tedy článkem s heteropřechodem
s intrinsickou tenkou vrstvou a činí 21,% a to jen v laboratoři za ideálních podmínek za osvětlení umělým světlem.
Co to znamená, pokud se vezme nový panel tento má teplotu 25C a posvítí se na něj kolmo umělým světlem tak má učinnost 21,1%. Pokud vezmete stejný článek a nasadíte ho v relu tak účinnost klesne o 5-6%, protože článek se na slunci zahřívá a s rostoucí teplotou klesá účinnost, sluneční spelktrum je jiné než idelání laboratroní => účinnost opět klesá, FV článek, podléhá poměrně slušné degradaci a jeho účinnost s časem jde do kopru. při jiném než kolmém osvěštlování opět účinnost razantně klesá atd.
přesně. Smysl to však má. Tam, kde stačí malé množství energie a nevedou tam "dráty" je to velmi užitečné. Ale tento "experiment" je zcela nesmyslný a podobných výsledků lze dosáhnout levněji. Jenže by to nebylo tak "sexy" (tedy na p...)
naprosto demagogickými argumenty:-/
ano fyzikální zákony jsou opravdu příšerné a lidstvo by se mělo dívat dále dopředu
tak to bude teprve posun hranic
... po kouskách, najednou těžko
"...oblet Země trvat asi 20 dní. Letadlo pohání 12 000 fotovoltaických článků. Motory o výkonu 40 koňských sil přitom umožňují dosahovat rychlosti jen kolem 70 kilometrů za hodinu."
70 km/h x 24 h x 20 dni = 33 600. Obvod zemekole je na rovniku 40 000 km. To poleti pod zemi, nebo jak to je?
motory mu dovoli dosahnout 70, ne ze muze letet jen 70. Ono zalezi i na vetru. I v dopravnich letadlech pokud "fouka do zad" dnes doletite do cile rychleji. (naopak proti vetru to take poznate na pomalejsim letu...)
moderní technika a tak archaický výraz pro výkon motoru? Zpět na hodinu fyziky!
Sranda je, že jednotka výkonu se jmenuje po člověku, který pro výkon vymyslel jednotku koňská síla.