Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenechte si uspat nebo restartovat počítač

Aplikace Don´t sleep zabrání počítači, aby svévolně usnul nebo se dokonce restartoval. Další dva programy lze používat přímo z USB disku a zdarma pro editaci grafiky a fotografií. Vhod by mohl přijít i český vektorový editor Zoner Callisto, který je nyní dostupný zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gogan

Na foto

Pokud chcete upravit foto třeba z telefonu je dobrej online editor:

http://pixlr.com/editor/

Jinak GIMP by byl skvělej nástroj pokud by uměl nativně CMYK.

0/0
23.6.2012 0:02

Antonín, topič

Re: Na foto

Já toho moc nenatisknu, a tak mi stačí CMYK Tool. Nevím, proč to ale není v GIMPu implicitně.

0/0
26.6.2012 21:01

Ravenek

Svatecni upravovac

Jsem presne ten "svatecni upravovac" a Paint .NET mi bohate staci. Na to, ze jednou za mesic zedituju par obrazku opravdu nepotrebuju kupovat Photoshop. A krast neco, kdyz mi pro stejnou cinnost bohate postaci free software, je taky zhovadilost.

0/0
22.6.2012 21:32


z-VV-na-bliti

Re: Svatecni upravovac

No kdyz se nekomu chce instalovat celej .NET framework...

0/0
24.6.2012 22:06

l.g

Hmm...

Don't Sleep snad ani nemá cenu komentovat. Už to tu někdo psal. Když je někdo totální blb, ať si tímhle zasviní počítač, když není schopen si to nastavit v systému a není schopen neodkliknout varování.

Popsané grafické editory pro "sváteční upravovače fotek" jsou možná docela fajn. Kdo ale jednou přičuchl k Photoshopu, tak se takovým krámům spíš vyhne. Za ten opruz nestojí ani to, že to je zadarmo.

+3/0
22.6.2012 11:34

(gbd)

Re: Hmm...

S tím Photoshopem si dovolím nesouhlasit. Pro "sváteční upravovače obrázků" je to příšerně drahé řešení. Uvedené programy jsou možná hůř ovladatelné, ale pokud člověka grafika neživí nebo ji nemá jako koníčka, jsou vhodné (= "více než použitelné").

0/0
22.6.2012 12:25

Jožin z planin

Re: Hmm...

No jo, ale když je v podstatě stejně snadné stáhnout cracknutý Photoshop jako legální GIMP, tak se Photoshopu těžko konkuruje.

Sám používám GIMP a na jednoduché úpravy obrázků, fotek nebo ikon je výborný. Občas se mi zdá něco trochu složitější než by muselo být, ale beru to jako daň za to, že je to zadarmo. Platit 4000 Kč za Photoshop nebo 1600 Kč za PS Elements mi za možné drobné zrychlení a zjednodušení práce nestojí a stahovat to nelegálně, když mám legální alternativu, se mi taky nechce.

+2/0
22.6.2012 14:23

l.g

Re: Hmm...

To je pak úplně jiná situace, pokud do tohoto poměřování vstoupíte s nelegálně používaným sw. Ale máte samozřejmě pravdu. :-)

0/0
22.6.2012 14:28

petr____22

Re: Hmm...

Photoshop Elements stoji 2000 Kc ;-D Na upravy fotek pro lamy je dokonce lepsi nez plny Photoshop

0/0
22.6.2012 14:48

l.g

Re: Hmm...

To je velká otázka, jestli jednodušší ovládání na úkor chybějících funkcí se dá nazvat "lepší".

0/0
22.6.2012 17:30

Titan.no1

Re: Hmm...

Nedá. Ale brojit proti nelegálnímu Photoshopu je zbytečné. Naprostá většina těch lidí ho nepoužije komerčně a amatéři stejně použijí méně funkcí, než při psaní v textovém editoru. Jen díky nim vznikl pojem Photoshopovat apod. Dá se říct, že pro ně je GIMP velmi složitý program...

0/0
22.6.2012 21:33

Stepni-Vlk

Re: Hmm...

GIMP není vyloženě složitý, ale vždycky mi přišlo, že má pošahané ovládání. Photoshop nemá pošahané ovládání, ale má ovládání dělané pro lidi co v něm dělají denně. Pro někoho, kdo potřebuje sem tam (dvakrát za měsíc) něco udělat je taky zbytečně složitý. Trochu nechápu, proč tu někdo mluví o lamách. Je to asi jako kdybych kdybych psal, že lidé, co občas zeditují ve Wordu makro jsou lamy (protože já jsem přeci Pan Programátor!). Nejsou. Je to prostě jen jiná sorta uživatelů.

0/0
23.6.2012 13:10

l.g

Re: Hmm...

Nevím v čem nesouhlasíte. Vždyť se v zásadě shodneme. :-)

Rozdíl v kvalitě odpovídá rozdílu v ceně. Komu stačí málo, má to zadarmo.

Komu to málo nestačí, nemá cenu, aby se s těmito pragramy vůbec zabýval.

Platí zde stoprocentně, že za méně peněz je méně muziky.

0/0
22.6.2012 14:24

Stepni-Vlk

Re: Hmm...

Ano. A to, že je zde za méně peněz méně muziky je právě výhoda toho programu. Je totiž dost lidí, co o hodně muziky nestojí ani za peníze, natož zdarma.

0/0
23.6.2012 13:11

Skadi

Re: Hmm...

Vylozene na upravu fotek je lepsi (prijemnejsi) programek jak Phostohop -> LR a cena 2 600 Kc.

0/0
22.6.2012 13:25

mistr sveta ve vrhu stinem

Re: Hmm...

Hmmmm tak já třeba "vlastním" (;-D) i ten fotošop, i ten fotopeint, i ten Gimp. A když potřebuju lehce upravit fotku (změna kontrastu a jasu / vyvážení barev / ořezy, rozměry), šáhnu po XnView, který je ready okamžitě, na pár kliků udělám co potřebuju a nazdar. Nebo jednoduše řečeno nač práškovat pole Boeingem 747 :-P

0/0
22.6.2012 17:34

l.g

Re: Hmm...

Vzhledem k tomu, že XnView vůbec nezná takové věci jako nastavení barevného prostoru, tak podle vašeho příměru sice nepráškujete pole Boeingem 747, ale zároveň taky vůbec netušíte, co na pole sypete. :-)

0/0
23.6.2012 11:21

Stepni-Vlk

Re: Hmm...

98 % uživatelů nastavovat barevný prostor nepotřebuje. Takže proč by netušil. Jen jednoduše nepotřebuje používat ten boeing.

+1/0
23.6.2012 13:12

medved.007

Re: Hmm...

Hele, mě to nepřijde vůbec blbý. Zaprvé si nezasviním PC - neinstaluje se. A za druhé: mám standardně nastaveno na noťasu nějaké chování (spořič obrazovky, úsporný režim atd.) Ale když občas koukám na film, pustím si jednorázově do oznamovací oblasti tuhle utilitku s nastavením, jak dlouho má hlídat a můžu v klidu koukat (a třeba i usnout :-) ...

0/0
22.6.2012 22:01

Antonín, topič

Re: Hmm...

S Photoshopem jsem pracoval několik let a můj názor je ten, že GIMP je výborná alternativa, s ohledem na cenu.

0/0
26.6.2012 21:03

přezdívky_došly

Don`t Sleep

neuvěřitelně zbytečná aplikace. Nedělá nic, co by v systemu nešlo nastavit, jen zbytečně žere systemové prostředky. Víc bych ocenil program, co dělá přesný opak. Donutit Win7 k tomu, aby se neustále neprobouzel z hibernace je opravdový oříšek pro pokročilé. Vím že to jde zakázat globálně v nastavení napájení, ale co když potřebuju aby jedna jediná aplikace měla probouzení povolené he? :)

+3/0
22.6.2012 9:08

Labaro

Re: Don`t Sleep

Poraďte mi co mám nastavit, aby se mi po některých aktualizacích Windows automaticky nerestartoval počítač. Už se mi několikrát stalo, že jsem si nechal přes noc přechroustat video a ráno mě přivítala hláška, že byl systém po důležité aktualizaci restartován. Automatické aktualizace si ale vypínat nechci.

0/0
22.6.2012 9:59

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Don`t Sleep

Dej stahovat, ale instalit na dotaz. Když můžou počkat do první středy v měsíci, tak pár hodin eště vydrží.

Není nic horšího, než si to odpočítávací onko zakliknout na pozadí, a pak si to nechat restartovat pod rukama.

+4/0
22.6.2012 10:55

přezdívky_došly

Re: Don`t Sleep

každopádně nastavit "ruční instalace aktualizací", počítač pak v takovém případě maximálně aktualizaci stáhne, ale bez vašeho svolení jí vůbec nezačne instalovat.

0/0
22.6.2012 11:58

ca699546

Re: Don`t Sleep

Ja mam podobny problem.

U win7 na netbooku bych potřeboval nastavit aby počítač po určitém uplynutém čase se sám vypnul a nikoliv hybernoval. Nastavit jde pouze čas hybernace nebo hybernace zakazat ale aby třeba po 5 hodinách zavřeného víka se sám vypnul bez externí aplikace nejde.

0/0
22.6.2012 11:49

Orwell2008

Re: Don`t Sleep

Až objevi někteři lidi planovač jak se s nim děla v Seven tak to bude pro ně vyznamný den...navazaní udalosti na akci bude dalši stupen kdy zjisti k čemu tam je,.žadna externi aplikace na to co chceš neni třeba.řeši se v něm i elevace prav,pokud bys chtěl řict že to nejde protože,řeši se v něm pověření a spouštěni nezavisle na přihlašení.zakladni věc - kdo s ni neumi je začatnik.Mimochodem redaktora bych potrestal 100 odebranymi nikoliv virtualnimi dukaty za hloupe programy co doporučuje - za dont sleep jednoznačně .-)

0/0
22.6.2012 12:01

Titan.no1

Re: Don`t Sleep

Nechci rýpat, ale zrovna vypnutí PC je Plánovačem hodně krkolomné. Plánovač nezná aktivaci v intervalu, ale pouze v přesném čase...

0/0
22.6.2012 13:34

Mazany pro nic za nic

Re: Don`t Sleep

shutdown /s /f /t 3600

/s =shutdown /f =force, ukoncit vsechny aplikace /t cas v sekundach

zruseni - shutdown /a

+1/0
22.6.2012 15:09

T_x_y

Re: Don`t Sleep

nevím jak v sedmičkách, ale ve vistách jde max 600

0/0
23.6.2012 18:46

Antonín, topič

Re: Don`t Sleep

A určitě to na win funguje?

0/0
26.6.2012 21:06

Orwell2008

Re: Don`t Sleep

Tomu kouzlu pro pokročile se řika planovač.A jinak pokud by ses koukl alespon do eventlogu a podival se na udalosti kolem spravy napajeni,spustil powercfg a vubec udělal věci ktere ja považuju za standart u mirmě pokročileho našel bys důvody podivnych probouzeni z hibernace atd atd.

Klasickej vinik byva WMC napřiklad a jeho stahovani programový nabidky kdy v default nastaveni je to nastaveny tak ýže se vzbudi kompl.Pokud maš vyšši edici - takže wmc maš začni tam,i když začni.Eventlog a powercfg v 99 procentech stači.Zbytek řeši debugging tools od MS.

0/0
22.6.2012 11:56

přezdívky_došly

Re: Don`t Sleep

semnou si starosti nedělej, já si s tim poradím. Ale vysvětluj tohle někomu, kdo umí akorát s Wordem...

0/0
22.6.2012 12:07

Malýřezanýlimonáda

No...

Paint.NET nijak zajímavě nevypadá, radši zůstat u Gimpu, ale že jste nezmínili třeba ještě Inkscape místo (nebo s) Zonerem, to je škoda, protože je v lecčem použitelnější...

+3/0
22.6.2012 5:46

Neregistrovany

Re: No...

Njn, ale pak zase muset vysvětlovat rozdíl mezi vektorovou a bitmapovou grafikou, to se nikomu nechce. Jinak souhlas, Inkscape je výborný nástroj.

0/0
22.6.2012 7:28

Malýřezanýlimonáda

Re: No...

No on i ten nadpis článku je dost zavádějící, vzhledem k většinovému obsahu článku, takže větší zmatek už z toho být nemůže ;) ...

+1/0
22.6.2012 7:38

Beren95

Re: No...

Souhlas. Nebylo by marné, kdyby se aspoň jeden článek věnoval tomu, jaké jsou mezi vektorovou a bitmapovou grafikou rozdíly a k čemu se která používá. A samozřejmě tyto programy radši v jednom článku (pokud na tento rozdíl výrazně neupozorní) moc nemíchat.

Předem chci upozornit ty, kteří nechápou, že někdo může být tak tupý a nezná tyto (pro ně základní) rozdíly, že Technet je určen pro nejširší veřejnost a ne každý je s touto problematikou tak obeznámen, jako oni :-D Tak je, prosím,  nekamenujte...

0/0
22.6.2012 9:11

T_x_y

Re: No...

Ještě mají co zlepšovat, neumí třeba z bitmap načítat informaci o DPI, což mi přijde dost základní.

0/0
23.6.2012 19:08

Romanescu

hodnceni - 85% minusy - nezisteno

to je zase logika. Kdy program muze dostat 100%?

Nebo jste uz mohli rovnou napsat "neni to photoshop"

O PDN pisete v clanku, ze se ovlada lepe, nez GIMP. Tak jakepak "minusy - nezjisteno"?

+1/0
22.6.2012 5:07

jdu jen tak náhodou kolem

Re: hodnceni - 85% minusy - nezisteno

Není to v mínusech ale nedostatku plusů 8-o

0/0
22.6.2012 9:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.